Pagina 5 van 13 EersteEerste 123456789 ... LaatsteLaatste
De resultaten 101 tot 125 van 322 worden weergegeven.
  1. #101
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Mayor update in mijn oude, maar vertrouwde topic
    Zie mijn lange beginpost, maar dan onderaan!!!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  2. #102

    Standaard

    Mayor? Sinds wanneer ben jij burgemeester??
    "Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
    ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul."

    Greetz, the Dude / Four-Star SafeTrader
    Last.fm | Filmlijst en -recensies | DVD Profiler

  3. #103
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Al heel lang, wist je dat nog niet?
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  4. #104

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Al heel lang, wist je dat nog niet?
    Nope...

    Ik voel me gepasseerd...
    "Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
    ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul."

    Greetz, the Dude / Four-Star SafeTrader
    Last.fm | Filmlijst en -recensies | DVD Profiler

  5. #105
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ach, ik kom je (zeer?) binnenkort een keer persoonlijk inhuldigen. Ben jij ook mayor. Kan jij anderen weer in het ongewisse laten...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  6. #106

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Gewoon omdat het kan
    De vier mooiste woorden in de Nederlandse taal...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  7. #107

    Standaard

    Het is weer een fijn stukkie geworden en maakt mij ook weer enthousiast, al is de cinema voorlopig nog niet aan de beurt
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  8. #108
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Mayor update in mijn oude, maar vertrouwde topic
    Zie mijn lange beginpost, maar dan onderaan!!!

    Bah moeten we daar nu echt doorheen

    Mooie plannen in ieder geval. Ga het zelf maar bij 7.1 houden, zou voor Atmos toch weer een serieuze investering betekenen in mijn geval, een nadeeltje van gescheiden processor en versterkers.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  9. #109

    Standaard

    Geweldig verhaal en leuke plaatjes erbij

    Ben echt nieuwsgierig hoe dat nu klinkt in de praktijk,
    je hebt de belangstelling gewekt
    Have fun and enjoy your collection

  10. #110
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Dank je wel heren..

    Ik ben uiteraard nog een beetje aan het stoeien met alle geluidsopties en instellingen. Niet dat het niet goed klinkt, maar je hebt zoveel opties dat het best even vogelen is wat de ideale optie is. Maar als je dan eenmaal naar wens is volgt de uitnodiging.
    Cool dat je nu letterlijk elke bron door alle speakers hoort en dat klinkt gewoon echt heel mooi. Ik was al fan van de matrix-technologieën om van twee meerdere kanalen te maken zoals de Prologic-varianten, maar de nieuwste versie, simpelweg Dolby Surround genoemd doet dat weer veel beter.
    Audyssey wil ik nu al niet meer zonder. Ik herken de uniforme sound zoals bij John. Het voegt echt een wereld van verschil toe. Grootste minpunt van de Denon is wel de afstandsbediening, althans de tekst op de kleine knoppen. Op mijn leeftijd kan je die echt bijna niet meer lezen. Gelukkig gebruik ik die geheel niet en het voordeel van de Pronto is dat Denon heel veel unieke discrete codes kent, die niet op de afstandsbediening zitten. Zoals discrete power on en off, maar ook heel veel direct keuzes qua audio en instellingen.

    Nadeel van de Denon en de Pronto is dat het nu wel een paar keer erg laat is geworden en de vogeltjes al begonnen te fluiten, maar ach, ook dat komt wel weer goed...Gaaaap...
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 26-03-2015 om 17:42
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  11. #111

    Standaard

    "Daarna ging de Dolby Atmos demonstration disc erin. Rillingen liepen over mijn rug gevolgd door een intens gevoel van genot. Dit is echt een hele grote meerwaarde. Je merkt nu ineens wat 3D-geluid is en dat is niets vergeleken met een 'gewone' 5.1- of 7.1-track. Muggen, vogels, regen... Alles komt van alle kanten af en gaat letterlijk alle kanten op. Ik weet wel zeker dat dit in een film vast minder indrukwekkend is vergeleken met een geoptimaliseerde demo disc, maar toch, nogmaals wauw!!! "

    Klinkt geweldig Claudio!! Ultiem genieten! Wat een frustratie dat ik zoveel speakers niet kwijt kan!
    Welke Atmos Demodisc gebruik je en waar heb je die vandaan? En wat vind je van de "look en feel" van de Denon? Zware jongen?
    Panasonic 50VT60, Denon AVR-X5200W, Denon DBT-3313UD, Focal Chorus 816W, Focal Chorus 806V, Focal Chorus CC800V, Sony SA-W301, MIT AVt 2



  12. #112
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Tja, die demodisc is vrij lastig te krijgen. Ik had geluk.

    De Denon is best een fors apparaat, maar niets vergeleken met de Onkyo. Hij weegt een derde van de Onkyo, want dat is echt een ruggenbreker, zo zwaar... Zoals ik al aangaf, op basis van degelijkheid, bouwkwaliteit en gewicht wint de Onkyo op alle fronten, maar als je dat wegdenkt, je ogen dichtdoet en puur op het gehoor afgaat is de Denon weer drie stappen beter. Wacht, dan heb ik natuurlijk over filmgeluid en helemaal eerlijk is het niet, want zonder Audyssey (of een goede afstelling) is het een stuk minder. Qua stereo zal de Onkyo heel moeilijk te verslaan zijn, want dat is en blijft een one-of-a-kind. Zelfs de tand des tijds deert hem niet.

    Ik kan hem dus ook niet weg doen, zeker niet voor het eventuele bedrag wat ik ervoor kan vangen. Waarschijnlijk zal ik hem als eindtrap gebruiken mocht ik toch voor Auro 3D gaan. Wat ik bij John erg mooi vond waren de back surround hoog en laag kanalen, die vond ik echt wat toevoegen, alhoewel ik niet eens zeker weet of ik dat nu mis. Zo mooi 3D is het geluid al. Maar nu kan ik - in tegenstelling tot de Onkyo - niet zonder pre-outs gebruik maken van multizone. En dat puur door de Atmos configuratie, ondanks dat ik nog twee speakeraansluitingen vrij heb. Met een aparte versterker kan ik wel weer zone 2 (keuken) en zone 3 (eventueel tuin) gebruiken. Het grootste voordeel is dat ik bijvoorbeeld ook de frontspeakers via de Onkyo kan laten lopen.

    Genoeg opties en redenen om de Onkyo te koesteren, mijn kast is toch al half leeg. Maar de bottomline is: het kind in mij is blij, zo blij... En weer helemaal bij...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  13. #113
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Nou, we zijn weer wat dagen euforie verder. Ondertussen is de Onkyo definitief weer een onderdeel van mijn HT (als externe versterker). Ik weet dat vroeg of laat ik toch meer kanalen wil. Ik heb al een hele grote kast waar hij perfect inpast zonder dat hij direct in het oog springt. Het biedt gewoon een hele hoop mogelijkheden. Nee ik zal echt geen dertien speakers gebruiken in mijn woonkamer, maar ik had al speakers in mijn keuken (zone 2) die ik nu niet kan gebruiken zonder steeds de speaker instellingen heel omslachtig te moeten wisselen. Dit komt door de Atmos-instelling. Het is of of. Daarnaast - ervan uitgaande dat het weer een keer mooi weer wordt - is mijn idee altijd al geweest om speakers in mijn tuin (zone 3) te plaatsen (je hebt van die rotsspeakers of anders van die buitenspeakers aan de muur). Tot voor kort moest ik hem heel hard zetten om wat te kunnen horen in mijn tuin, niet fijn voor mijn buren, die wellicht niet eens zullen klagen, maar toch. Ik vind dat zelf niet kunnen. Dus de Onkyo blijft een forse investering waar ik geen afscheid van wil en kan nemen. Kan hem gebruiken voor het bovenstaande, maar ondanks dat ik geen dertien speakers zal plaatsen ben ik wel geïnteresseerd in de surroundback laagspeakers, dat vond ik wel een tof effect. Ik kan er ook voor kiezen om de Fronts via de Onkyo met veel meer vermogen te laten lopen als blijkt dat dit prettiger is. Kortom: legio opties en een perfecte reden om de Onkyo te handhaven, maar dat neemt niet weg dat de Denon echt een fantastisch apparaat is waar ik nu al niet meer zonder kan/wil. De euforie duurt voort en wat betreft de Onkyo speciaal voor Werner de tegel tekst: "gewoon, omdat het kan...".
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  14. #114

    Standaard

    Je bent denk ik nog aan het fijn regelen, het optimaliseren neemt altijd wat tijd in beslag.
    Des te fijner als je uiteindelijk tevreden achterover kunt leunen en tevreden bent met het resultaat.

    Welke originele ATMOS films heb je tot nu toe in bezit?

    Heb er zelf pas 2(Transformers en John Wick), maar heb dan ook (nog) geen ATMOS set-up,
    stom dat een programma zoals DVDProfiler, dat kort geleden nog een upgrade heeft gehad,
    nog steeds niet heeft ingespeeld op de ontwikkelingen zoals die gaande zijn, AURO 3D en ATMOS
    kun je nog niet vermelden, en ook DTS is niet wild met het nieuws over de DTS X, lijkt een moeizaam
    te verlopen start van de nieuwe audio formaten.
    Have fun and enjoy your collection

  15. #115
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Beetje optimaliseren, beetje afstandsbediening finetunen, beetje met de waterval aan het kloten. Straks de rest van de tuin schoon spuiten, zodat ik ook even kan kijken naar speakers in de tuin. Nog ff aan het klooien dus. Eigenlijk heb ik de Audyssey-instelling ongemoeid gelaten, het klinkt gewoon heel homogeen en natuurlijk. Als een wolf in schaapskleren. Soms heel ingetogen en klein tot in ene heel bombastisch indrukwekkend.

    Ik heb die titels ook en de turtles, maar er is geen film die niet profiteert van de nieuwe speakerconfig. Interstellar was een feest, maar ook de stardestroyer's openingsscene van ANH vliegt echt over je hoofd. Uiteraard is de Dolby Demo disc al flink wat keren de revue gepasseerd. Ik heb iig nog geen moment spijt en dat is wel eens anders geweest na een upgrade.

    Binnenkort gaan we wat afspreken.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  16. #116

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Ik heb die titels ook en de turtles, maar er is geen film die niet profiteert van de nieuwe speakerconfig. Interstellar was een feest, maar ook de stardestroyer's openingsscene van ANH vliegt echt over je hoofd. Uiteraard is de Dolby Demo disc al flink wat keren de revue gepasseerd. Ik heb iig nog geen moment spijt en dat is wel eens anders geweest na een upgrade.
    Claudio, hoe gaat dat? Als je een blu-ray met normale DTS HD 5.1/7.1 upscaled naar Atmos, hoe is dan het resultaat? Zal niet hetzelfde zijn als een echt Atmos spoor maar komt het in de buurt?
    Panasonic 50VT60, Denon AVR-X5200W, Denon DBT-3313UD, Focal Chorus 816W, Focal Chorus 806V, Focal Chorus CC800V, Sony SA-W301, MIT AVt 2



  17. #117

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Onkyo Bekijk bericht
    Claudio, hoe gaat dat? Als je een blu-ray met normale DTS HD 5.1/7.1 upscaled naar Atmos, hoe is dan het resultaat? Zal niet hetzelfde zijn als een echt Atmos spoor maar komt het in de buurt?
    Waarom vraag je niet:

    Claudio, hoe gaat dat? Als je een blu-ray met normale Dolby True HD of Dolby Plus 5.1/7.1 upscaled naar Atmos, hoe is dan het resultaat? Zal niet hetzelfde zijn als een echt Atmos spoor maar komt het in de buurt?

    Vraag me af waar de DTS variant eigenlijk blijft, dacht ergens gelezen te hebben dat DTS wat meer nieuws over "zijn DTS X" in maart zou geven, maar lees er eigenlijk helemaal niets meer over.....

    Ben ook benieuwd naar het antwoord met de DTS HD varianten , Dolby Prologic IIx doet ook niet moeilijk met de DTS varianten, zullen behalve hun eigen formaten ook wel raad weten met DTS.... of toch niet??
    Have fun and enjoy your collection

  18. #118
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik heb jaren alles via 5.1 analoog aangesloten vanaf de Oppo. Mijn receiver daar 7.1 van laten maken d.m.v. DPLIIx. Ik vond dat altijd al fantastisch klinken, ongeacht of de bron DTS HD of Dolby TrueHD was. Nu laat ik Dolby Surround min of meer hetzelfde doen, maar dan met de toegevoegde plafondspeakers. Hoe dat in de praktijk werkt? Heel goed! Je staat zelfs verbaasd hoe het systeem weet waar het geluid vandaan moet komen. Het beste effect heb je natuurlijk bij blu-ray disc en helemaal als het al verborgen zit in de mix, zijnde de films die wel al in de bioscoop van Dolby Atmos zijn voorzien. Luister je bijvoorbeeld de Dolby demofilmpjes op YouTube via de pc af, dan weet hij uit dat 'brakke' signaal nog het effect te creëren. Weliswaar minder zuiver en dynamisch als het origineel, maar toch.

    Aan de andere kant werkt het simpelweg bij elke film, van daar het voorbeeld van een hele oude film. Sterker nog, je moet het heel anders bekijken. Met speakers aan het plafond stap je in een andere dimensie. Werkelijk alles wat je het voert profiteert. En bij sommige films is het zelfs overweldigend.

    Dolby Surround is overigens wel de enige instelling die mijn plafondspeakers laat meedoen. DTS:Neo X is nog het 'ouwe' formaat wat met de komst van DTS:X een upgrade krijgt. En wederom is het stil in het DTS-kamp. Maart is gekomen en geweest. Strubbelingen in DTS-land? Omdat ik niet aan de Auro 3D-configuratie voldoe, heb ik die upgrade ook niet gekocht, wellicht had ik dan beter kunnen vergelijken tussen Dolby Surround en Auro-matic-upsampler. Maar Dolby heeft wat mij betreft altijd de voorkeur gehad als het komt op faseverschuiving en matrixfilters. De DTS-versies daarvan heb ik door de jaren heen echt nooit gebruikt. Dus is voor mij verder ook prima zo.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  19. #119

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Waarom vraag je niet:

    Claudio, hoe gaat dat? Als je een blu-ray met normale Dolby True HD of Dolby Plus 5.1/7.1 upscaled naar Atmos, hoe is dan het resultaat? Zal niet hetzelfde zijn als een echt Atmos spoor maar komt het in de buurt?
    Je begreep me vast wel!

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Ik heb jaren alles via 5.1 analoog aangesloten vanaf de Oppo. Mijn receiver daar 7.1 van laten maken d.m.v. DPLIIx. Ik vond dat altijd al fantastisch klinken, ongeacht of de bron DTS HD of Dolby TrueHD was. Nu laat ik Dolby Surround min of meer hetzelfde doen, maar dan met de toegevoegde plafondspeakers. Hoe dat in de praktijk werkt? Heel goed! Je staat zelfs verbaasd hoe het systeem weet waar het geluid vandaan moet komen. Het beste effect heb je natuurlijk bij blu-ray disc en helemaal als het al verborgen zit in de mix, zijnde de films die wel al in de bioscoop van Dolby Atmos zijn voorzien. Luister je bijvoorbeeld de Dolby demofilmpjes op YouTube via de pc af, dan weet hij uit dat 'brakke' signaal nog het effect te creëren. Weliswaar minder zuiver en dynamisch als het origineel, maar toch.

    Aan de andere kant werkt het simpelweg bij elke film, van daar het voorbeeld van een hele oude film. Sterker nog, je moet het heel anders bekijken. Met speakers aan het plafond stap je in een andere dimensie. Werkelijk alles wat je het voert profiteert. En bij sommige films is het zelfs overweldigend.

    Dolby Surround is overigens wel de enige instelling die mijn plafondspeakers laat meedoen. DTS:Neo X is nog het 'ouwe' formaat wat met de komst van DTS:X een upgrade krijgt. En wederom is het stil in het DTS-kamp. Maart is gekomen en geweest. Strubbelingen in DTS-land? Omdat ik niet aan de Auro 3D-configuratie voldoe, heb ik die upgrade ook niet gekocht, wellicht had ik dan beter kunnen vergelijken tussen Dolby Surround en Auro-matic-upsampler. Maar Dolby heeft wat mij betreft altijd de voorkeur gehad als het komt op faseverschuiving en matrixfilters. De DTS-versies daarvan heb ik door de jaren heen echt nooit gebruikt. Dus is voor mij verder ook prima zo.
    Een andere dimensie? klinkt goed!
    Toch mooi dat je met je oude disc's het Atmos effect kunt benaderen.
    Lijkt me mooi om die "oude" films op die manier weer te bekijken en beluisteren.

    Ben nu toch voorzichtig aan het bekijken of ik hier niet 2 kleine plafondspeakers kan ophangen.
    Die Cambridge speakers van jou moeten hier toch ook kunnen passen!
    Laatst aangepast door Onkyo : 07-04-2015 om 16:15
    Panasonic 50VT60, Denon AVR-X5200W, Denon DBT-3313UD, Focal Chorus 816W, Focal Chorus 806V, Focal Chorus CC800V, Sony SA-W301, MIT AVt 2



  20. #120
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    En alweer tijd voor een kleine update.

    Vandaag mijn Onkyo ook echt gelinkt aan de Denon. Vrij simpel omdat er pre-outs speciaal voor Zone 2 en Zone 3 zijn. De Onkyo op Multichannel en standaard op Pure Audio gezet. Gebruik hij alleen het audio-circuit. Ik had nu een paar hele ouwe surroundspeakers in de keuken, want die grenst aan de woonkamer, maar bij feestjes miste ik daar toch muziek, maar nu even op jacht naar een paar kleine, doch goed klinkende boekenplankspeakers. Maar uiteraard blijft het daar niet bij. Mijn tuin wou ik ook voorzien van muziek en daar heb je diversen soorten outdoorspeakers voor. Eerst zag ik in de mediamarkt van die rotsspeakers van ASrock. Aangezien ik heeeeel veel rotsen en stenen in mijn tuin heb, lag daar mijn voorkeur, immers die vallen dan mooi weg. Maar dat waren - na wat lezen - hele matige speakers. Goed, het is maar voor de tuin, maar toch. Dus kwamen er meerdere speakers voorbij. Bijna was ik voor een Bose-set gegaan die echt heel goed aangeschreven waren, Dat zijn van die groene paddenstoelen. De Bose Freespace 51 die best nog wel aan de prijs waren en omdat ik wat tegen Bose heb...

    Maar naar wat verder lezen kwam ik op de Klipsch AWR-650-SM Outdoor Rock Speaker. Nog beter aangeschreven en gewoon overal te bestellen. Toch een rotsspeakerset aangezien ik meer rots dan gras heb. Vandaag alle kabels al naar buiten getrokken en de Onkyo dus al geconfigureerd. Hoef ze dus morgen of overmorgen - als ze binnen komen van Bol - alleen nog maar aan te sluiten om vervolgens alles heel makkelijk met mijn smartphone of tablet te kunnen bedienen. Dat is namelijk ook een hele grote pre van de Denon, het gebruiksgemak... Laat de zomer maar komen, zeg ik... En anders vermaak ik me binnen natuurlijk ook prima. De kleur was nog even een punt. Op deze foto zijn ze heel erg beige, ben benieuwd of ze in het echt ook zo zijn, maar dan nog kleurt dat wel leuk bij mijn safarirotsen en verkleuren doen ze vanzelf. Die grijze vond ik wat teveel afsteken. Op andere foto's zijn ze wat donkerder, maar ze schijnen wel heel goed te klinken.


    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  21. #121

    Standaard

    Bijna was ik voor een Bose-set gegaan die echt heel goed aangeschreven waren, Dat zijn van die groene paddenstoelen. De Bose Freespace 51 die best nog wel aan de prijs waren en omdat ik wat tegen Bose heb...
    Kan ik me iets bij indenken.... heb dat zelf ook, dat merk geeft bergen geld uit aan reclame in jurk bladen en aan jurken gericht, echt een merk dat van een beetje vent een held op sokken maakt....
    hij wou speakers kopen..... zegt jurk Bose.... helemaal erin gestampt door de reclame, voor jurken is er maar 1 speakermerk

    Word je als broek toch ook niet meer serieus genomen als je jurk heeft gezegd dat je Bose moet kopen

    BTW, dit is al weer ver over de top, en anti reclame is ook al weer reclame, arme broeken met een jurk als baas

    Die paddestoelen....... kunnen de dames erop zitten? en als het dan wat "hard" staat..... alles laten trillen..... een beetje het vib. idee van Bose
    Have fun and enjoy your collection

  22. #122

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Onkyo Bekijk bericht
    Je begreep me vast wel!


    Tuurlijk wel, was van mijn kant meer een inleiding om de opmerking te kunnen plaatsen met betrekking
    waar DTS nu bleef..... ATMOS is Dolby..... waar blijft DTS?

    Heel eerlijk? Van mij hoeft DTS helemaal niet met zoiets te komen, laat het over aan Dolby, dat vind
    ik over het algemeen toch altijd wel beter klinken dan DTS en Dolby heeft er ook al wat films mee uitgebracht
    en er daardoor ook al ervaring mee.

    Zit zelf niet echt te wachten op meer systemen, de kracht die DTS HD MA en Dolby True HD hebben wordt
    in de praktijk ook maar zelden gebruikt.... een schijf heeft nu eenmaal een beperkte opslagruimte.

    Mooi dat Dolby ATMOS een betere richting aan het geluid kan geven, op het DTS systeem zit ik zelf dan ook niet te wachten.

    Zal allemaal wel weer sneuvelen op een paar centen/dubbeltjes per schijfje die Dolby wil hebben en DTS goedkoper is,
    hier wonen we in het land der " het is gratis te downloaden, je bent gek als je ook maar iets betaald" mensen en ze
    hebben plastic oren met plastic spullen..... dus mag het best goedkoop DTS worden....

    Is dit een halszaak? Nee, zolang Nederland zijn Nederlanders niet serieus neemt en de zakkenvullers in Den-Haag
    eerst en alleen maar aan zichzelf denken, zal het in dit land, dat alles wel goed vind en weinig actiebereid is, er alleen
    maar verder op achteruit gaan, kon Daniël wel een beetje begrijpen in een ander meer dan 5.1 kanaal topic, al is het er
    hier ook niet het topic voor, het is toch diep triest dat bijvoorbeeld heel veel kinderen nog niet eens een fiets hebben,
    laat staan een knappe..... en laten we danalle andere armoede in dit land maar niet aansnijden, we leven in Struisvogelland.

    Nederland.... Ruttetrutten gevalletje

    Hoop dat de mensen hier een keer wakker worden, ik wil graag sociaal en delen, dat hebben we vroeger ook al altijd
    gedaan, maar nu worden we enkel bestolen..... het voelt zo aan.... en waar gaat het naar toe?

    Beetje afgedwaald sorry
    Have fun and enjoy your collection

  23. #123

    Standaard

    John wick vond ik mooi met atmos zeker de laatste 20 min gaf dit zoveel meerwaarde.
    De upscaling waar jullie het over hebben werkt zowel met films als series zeer goed.

    Ik vind dolby atmos veel meer toevoegen als vroeger het dts es enz enz.
    7.1 opstelling heb ik ook nooit aan gedaan omdat de ruimte dan echt groot moet zijn voor de meerwaarde,
    Met dolby atmos is dit anders en vind dit zeker de moeite waard.
    Zoals claudio ook kan beamen je moet het eerst zelf ervaren voordat je een mening kan geven over atmos.

  24. #124
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Hoi Jamie,

    Alles Goed? John Wick heb ik ook onlangs bekeken. Je moet niet echt op een Atmos-effect gaan zitten wachten, want dat doet hij vrij subtiel, maar dat is alleen maar een pre. Toch zaten er meer dan genoeg effecten in, zeker aan het einde.

    Nou, om de cirkel rond te maken ook nog wat voor de keuken gevonden. De Scandyna Smallpod 2. Ik had de twee Philips boekenplankspeakers van mijn zoon even geleend, om te kijken hoe het klonk en stond. Al snel bleek dat ik die te groot vond, omdat ze op mijn koelkast komen te staan. Maar aangezien ik wou wel iets van bas wou vallen de meeste kleintjes af. Daarnaast wil het oog ook wat, zeker in de keuken. Ze kunnen overigens ook nog heel fraai op drie grijze pootjes (als tripod) geplaatst worden, maar op de koelkast vond ik dat niet mooi. Ik vond deze dus wel grappig en ze klinken prima, maar natuurlijk niet zo goed als hun grotere broers. Maar hé, keuken en alles. Enfin foto!

    IMAG5728.jpg


    Ik had trouwens bij Bol mijn outdoorspeakers besteld, maar al bij bestellen gaven ze aan er maar één op voorraad te hebben, dus één heb ik alvast aangesloten en dat klink heel goed, zeker voor buiten. De andere volgt morgen (hopelijk). Het aparte aan deze spealer is dat je hem ook als stereo kunt uitsluiten, omdat ze dubbele tweaters hebben. Ik moest voor het gebruik als enkel kanaal van de vier draden twee aan elkaar knopen en verbinden met het speakersnoer .Vervolgens in een soort lasdop met een isolerende massa draaien. Het moet natuurlijk wel waterdicht zijn.

    Bol heeft het artikel op hun website inmiddels op niet meer leverbaar gezet. Ik vond het al zo vreemd dat ze bij hun wel 100 euro per stuk goedkoper waren dan alle anderen, alleen Correct levert voor die prijs, maar die is altijd een van de goedkoopste. Bol nooit. Denk dat hij daarom even niet meer leverbaar is. Zolang ik de mijne nog maar krijg, ben ik tevreden.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 08-04-2015 om 22:37
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  25. #125

    Standaard

    Alles gaat goed claudio, thanks.

    Lekker druk bezig met alles maar ook af en toe nog tijd voor de hobby.
    Zo te lezen heb jij ook genoeg te doen en dit zijn toch de leukere dingen in het leven om je tijd aan te besteden.

    Johm wick was subtiel maar tegen het einde aan wel supergaaf.

Pagina 5 van 13 EersteEerste 123456789 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •