Pagina 6 van 13 EersteEerste ... 2345678910 ... LaatsteLaatste
De resultaten 126 tot 150 van 322 worden weergegeven.
  1. #126

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Waarom vraag je niet:

    Claudio, hoe gaat dat? Als je een blu-ray met normale Dolby True HD of Dolby Plus 5.1/7.1 upscaled naar Atmos, hoe is dan het resultaat? Zal niet hetzelfde zijn als een echt Atmos spoor maar komt het in de buurt?

    Vraag me af waar de DTS variant eigenlijk blijft, dacht ergens gelezen te hebben dat DTS wat meer nieuws over "zijn DTS X" in maart zou geven, maar lees er eigenlijk helemaal niets meer over.....

    Ben ook benieuwd naar het antwoord met de DTS HD varianten , Dolby Prologic IIx doet ook niet moeilijk met de DTS varianten, zullen behalve hun eigen formaten ook wel raad weten met DTS.... of toch niet??
    Even een kleine correctie in de termen die in de bovenstaande posten worden gebruikt:

    De juiste term is namelijk “Upmixing”.
    The way of creating surround with software routines is normally referred to as "upmixing".

    Upsampling is een term die gebruikt wordt bij audioweergave (het verbeteren van de geluidskwaliteit in samplerate en bitdepth)
    http://en.wikipedia.org/wiki/Upsampling
    Upsampling is interpolation, applied in the context of digital signal processing and sample rate conversion. When upsampling is performed on a sequence of samples of a continuous function or signal, it produces an approximation of the sequence that would have been obtained by sampling the signal at a higher rate (or density, as in the case of a photograph). For example, if compact disc audio is upsampled by a factor of 5/4, the resulting sample-rate increases from 44,100 Hz to 55,125 Hz.

    Upscaling is een term die gebruikt wordt bij videoweergave (bv in een apparaat wat het reguliere LD of SD omzet naar HD of zelfs een 4K resolutie).
    http://en.wikipedia.org/wiki/Video_scaler
    Upscalen A video scaler is a system which converts video signals from one display resolution to another; typically, scalers are used to convert a signal from a lower resolution (such as 480p standard definition) to a higher resolution (such as 1080i high definition), a process known as "upconversion" or "upscaling" (by contrast, converting from high to low resolution is known as "downconversion" or "downscaling").


    Aandachtspunt is, wat is het gevaar als die “hogere” kwaliteit of informatie niet aanwezig is in het “bronmateriaal”!?
    Loop je niet het risico net als in JP waar men onvolledig dinosaurus-DNA aanvult met genetisch materiaal van kikkers, waarna het allemaal Heel Heel Erg Misgaat..!
    "A man's got to know his limitations", ...

  2. #127

    Standaard

    Gelukkig begrepen we elkaar hier in dit topic wel, zonder dat we de "normaal gebruikelijke termen" vermeldden.

    Van Dale:

    over scale in zijn E-N uitgave:

    scale1 [skeil] (telbaar zelfstandig naamwoord)
    1 schub
    schaal, (huid)schilfer, dop, schil
    context
    (figuurlijk) the scales fell from her eyes
    de schellen vielen haar van de ogen
    (figuurlijk) remove the scales from someone's eyes
    iemand de ogen openen
    2 (vaak meervoud met enkelvoudige betekenis) (weeg)schaal
    context
    (informeel) he tilted / tipped / turned the scale(s) at sixty kilograms
    hij woog zestig kilo
    hold the scales even
    onpartijdig oordelen
    (figuurlijk) in the scales
    (nog) onzeker
    two pairs of scales
    twee weegschalen
    throw into the scale
    opwerpen (argument)
    tilt / tip / turn the scale(s)
    de balans doen doorslaan, de doorslag geven
    3 (muziek) toonschaal, toonladder
    context
    the scale of C
    de toonschaal van C
    play / sing scales
    toonladders spelen / zingen
    4 (wiskunde) schaal
    context
    a scale of notation
    een talstelsel
    ordinary scale
    tientallig stelsel
    5 (dierkunde) schildluis (Coccidae)
    scale2 [skeil] (telbaar en niet-telbaar zelfstandig naamwoord)
    (benaming voor) schaal(verdeling)
    graadverdeling, schaalaanduiding, schaalaanwijzing
    maatstaf, schaalstok, maatstok, meetlat
    context
    in scale
    in juiste verhouding tot de omgeving
    of small scale
    kleinschalig
    (figuurlijk) on a small scale
    op kleine schaal
    (figuurlijk) on a large / grand scale
    op grote schaal
    a map on a scale of a centimetre to the kilometre / of a kilometre to the centimetre
    een kaart met een schaal van 1 op 100.000
    out of scale
    niet op schaal
    the scale of the problem
    de omvang van het probleem
    (figuurlijk) high in the social scale
    hoog op de sociale ladder
    draw to scale
    op schaal tekenen
    scale of wages
    loonschaal
    scale3 [skeil] (niet-telbaar zelfstandig naamwoord)
    1 aanzetsel
    aanslag, ketelsteen, tandsteen
    2 schildluis (plantenziekte)
    scale4 (onovergankelijk werkwoord)
    1 (af)schilferen
    (af)bladderen
    2 bepaald gewicht hebben
    wegen (i.h.b. van bokser)
    context
    the lightweight scaled 130 pounds
    de lichtgewicht bokser woog 59 kilo
    3 klimmen
    4 van gelijke schaal zijn
    in verhouding zijn, onderling meetbaar zijn, evenredig zijn
    5 aanslaan (van ketel)
    context
    the kettle scales
    de ketel slaat aan, er zet zich ketelsteen vast in de ketel
    scale5 (overgankelijk werkwoord)
    1 (benaming voor) ontdoen van (bijvoorbeeld tandsteen)
    schrap(p)en, pellen, doppen, (af)bikken
    context
    scale off
    pellen, schrappen
    2 afwegen
    3 (be)klimmen
    (op)klauteren, opgaan (ladder)
    4 aanpassen
    afstemmen
    context
    scale back / down
    verlagen, verkleinen, lager inschatten, terugschroeven, proportioneel verminderen
    production was scaled to the expected need
    de productie werd afgestemd op de verwachte behoefte
    scale up
    verhogen, vergroten, hoger inschatten
    5 op schaal maken / tekenen
    6 schatten
    meten (ruw timmerhout)
    7 (vaak passief) aanzetten aan / op (van kalk, ketelsteen)
    zich vasthechten aan / in


    Doen we als Nederlander toch niet zo moeilijk als er dit bedoeld kan worden:


    scale up
    verhogen, vergroten, hoger inschatten



    Gelukkig zijn er geen doden gevallen
    Have fun and enjoy your collection

  3. #128

    Standaard

    Vandaag gravity deluxe edition met dolby atmos gekocht voor 11 euro in duitsland mediamarkt.
    Dit is de demo atmostrack gewoon geweldig.

  4. #129
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Zo de beginpost maar weer eens wat geupdate, met foto's die weg waren en de laatste toevoegingen. Op wat DTS:X firmware-updates (deze zomer) na ben ik de eerste jaren weer helemaal klaar...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  5. #130

    Standaard

    Foto's kunnen te groot, maar in jouw geval ook andersom

    Ik bleef af en toe even hangen in de tekst:

    Maar aangezien ik wou wel iets van bas wou vallen de meeste kleintjes af.
    Maar begrijp in grote lijnen wel wat er allemaal gedaan is, al wordt het pas echt duidelijk
    als je het bij iemand in het echt ziet, dat had ik bij John ook.

    Voorlopig hoop ik dat tante het nog even volhoud totdat ook DTS eens weet wat het wil en
    hoe de 4K speler gaat worden, ondertussen heb ik dan wel reeds 4 schamele ATMOS titels

    Hoeveel ATMOS titels heb je nu zelf?
    Have fun and enjoy your collection

  6. #131
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Tja, het was of de thumbnails (wat je nu ziet) delen of hemelsbreed groot. Dan moet ik dus alles gaan herschalen, uploaden en weer delen. De foto's die inmiddels bijgevoegd zijn (Panasonic) heb ik wel zo gedaan, maar de vorige keer niet...
    Ik hoor net dat alleen mijn nieuwe receiver (en de pre van Marantz 8802) een firmware upgrade krijgt naar het nieuwe DTS:X. Anderen niet, Balen voor John, want het zou de oplossing zijn voor zijn speakerconfiguratie.

    Ik heb er 3 geloof ik, maar werkelijk elke titel is genieten, sterker nog, ik miste het echt in de IMAX-bios tijdens Avengers: Age Of Ultron. Nota bene een speciale IMAX-trailer gezien. "Het geluid komt van voor, van achter van opzij..." en toen stopte het en ik maar wachten op de tekst 'van boven', maar die kwam maar niet. Zo snel raak je er aan gewend en zo natuurlijk voelt het. We gaan binnenkort echt effe afspreken, wel zo leuk als Pepijn ook kan en misschien John, maar die zal druk zijn vermoed ik.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  7. #132

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Tja, het was of de thumbnails (wat je nu ziet) delen of hemelsbreed groot. Dan moet ik dus alles gaan herschalen, uploaden en weer delen. De foto's die inmiddels bijgevoegd zijn (Panasonic) heb ik wel zo gedaan, maar de vorige keer niet...
    Ik hoor net dat alleen mijn nieuwe receiver (en de pre van Marantz 8802) een firmware upgrade krijgt naar het nieuwe DTS:X. Anderen niet, Balen voor John, want het zou de oplossing zijn voor zijn speakerconfiguratie.

    Ik heb er 3 geloof ik, maar werkelijk elke titel is genieten, sterker nog, ik miste het echt in de IMAX-bios tijdens Avengers: Age Of Ultron. Nota bene een speciale IMAX-trailer gezien. "Het geluid komt van voor, van achter van opzij..." en toen stopte het en ik maar wachten op de tekst 'van boven', maar die kwam maar niet. Zo snel raak je er aan gewend en zo natuurlijk voelt het. We gaan binnenkort echt effe afspreken, wel zo leuk als Pepijn ook kan en misschien John, maar die zal druk zijn vermoed ik.
    Zag dit berichtje net pas, had er geen melding van gekregen....

    Zag ook dat je had gemeld in de post van John met de 6.1/7.1 films, dat er enkel 2 modellen een DTS-X Update krijgen, dat is inderdaad sneu voor John

    Hoop ook dat John en Pepijn beiden aanwezig kunnen zijn, vanaf overmorgen kan ik zo'n beetje de hele maand mei, dus wat mij betreft laat maar komen
    die uitnodiging.

    Ben erg benieuwd hoe het bij jou werkt, heb dan wel al een paar titels met ATMOS en er over nagedacht hoe ik eventuele speakers zou kunnen plaatsen....
    en daar blijft het dan wel even bij hangen..... ik wil in het geheel geen gaten of tegen het plafondbevestiging..... dat zou iets moeten worden met standaards...

    Tante doet het nog steeds, gelukkig maar, want het is toch wel een beetje triest dat DD en DTS beiden er een gat tussen laten vallen en dan komt zo
    ook nog de UHD speler..... ze willen maar receivers blijven verkopen.

    Zo.... nu naar mijn werk, prettige dag verder
    Have fun and enjoy your collection

  8. #133
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Nou, aangezien er voorlopig geen 4K-scherm uitkomt die mijn Panasonic kan vervangen is zo'n UHD blu-ray disc speler voor mij geen optie. Natuurlijk zal het mooier zijn, maar het is nu al zo mooi qua beeld en als het qua aanbod net zo hard gaat als met de Atmos-titels, moet ik eerst maar zien of dat überhaupt wel wat wordt.

    Ik zal eens even peilen bij de heren.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  9. #134

    Standaard

    Zondagen heb ik niets gepland staan, op zaterdag kan ik alleen de 30e deze maand.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  10. #135
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ha Pepijn, je wordt bijna gedwongen. Niks moet hè, alleen als je het leuk vind...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  11. #136

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Ha Pepijn, je wordt bijna gedwongen. Niks moet hè, alleen als je het leuk vind...
    Volgens mij heb je wel genoeg van mij gezien en gelezen dat je weet dat ik bijna niets tegen mijn zin in doe. Sterker nog het lijkt me héél erg leuk om die mooie spullen van jou te komen bewonderen
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  12. #137

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Zondagen heb ik niets gepland staan, op zaterdag kan ik alleen de 30e deze maand.
    Dat is toch al weer een keus uit 5 dagen.

    Hoop dat John er toch ook op minstens 1 kan en het belangrijkste, het moet Claudio natuurlijk ook gelegen komen, aan mij zal het
    zeker niet liggen, nog 2 daagjes werken en dan ben ik de rest van de meimaand, filmmaand, lekker vrij

    Hoop dat je er ook een beetje zin in hebt, weet niet waar het precies is, maar minstens een ritje naar het station zit er zeker voor je in.
    Have fun and enjoy your collection

  13. #138

    Standaard

    Heb er zeker zin in Herman en volgens mij woont Claudio in Almere.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  14. #139
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Nee, dan zou ik 's ochtends niet vrolijk worden. Het is eerder het Ajaxdorp aan het randje van Amsterdam. Maar dat laat ik uiteraard weten, wel zo makkelijk. Lange Frans heeft er een liedje over gemaakt, maar dan het tegenovergestelde.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  15. #140
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    En Dennis! Waarom woon je nu zo ver weg? Treintje pakken?
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  16. #141

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Nee, dan zou ik 's ochtends niet vrolijk worden. Het is eerder het Ajaxdorp aan het randje van Amsterdam. Maar dat laat ik uiteraard weten, wel zo makkelijk. Lange Frans heeft er een liedje over gemaakt, maar dan het tegenovergestelde.
    Ow, dan is het Amstelveen, die 2 haal ik nog wel eens door elkaar op 1 of andere manier....
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  17. #142

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Nou, aangezien er voorlopig geen 4K-scherm uitkomt die mijn Panasonic kan vervangen is zo'n UHD blu-ray disc speler voor mij geen optie. Natuurlijk zal het mooier zijn, maar het is nu al zo mooi qua beeld en als het qua aanbod net zo hard gaat als met de Atmos-titels, moet ik eerst maar zien of dat überhaupt wel wat wordt.

    Ik zal eens even peilen bij de heren.
    Pepijn, is ook van de partij

    Nu John nog, hoop dat hij kan

    Ja..... ik zit ook niet direct te wachten op zo'n UHD speler, er zouden dan eerst betaalbare UHD projectors op
    de markt moeten komen, mijn TV heeft, echt waar, dit jaar nog helemaal niet aangestaan, dus voor een vervanger
    aan die kant zou ik al helemaal niet kijken. Betaal zwaar tegen mijn zin ook voor TV op de kabel, terwijl ik enkel
    internet vandat Ziggo/UPC schorum wil...... maar dat kan zogenaamd niet(willen ze gewoon niet) we kijken hier helemaal
    geen TV, denk dat het momenteel niet eens werkt, deed het anderhalf geleden ook al niet

    Maar een nieuwe receiver mag dan up to date zijn, heb dat gerommel zoals ik het dan nu heb, en dat werkt
    allemaal wel goed, maar een speciale switch, een dure speler etc etc, maakt het tot een fabrikanten feestje...
    en als ik toch wel ergens een verschrikkelijke hekel aan heb, dan is het wel aan fabrikanten die enkel aan
    eigen gewin denken

    Dus vandaar.... ik wacht wel even tot ze het weer even een beetje op orde hebben..... en het zou fijn zijn als
    ze tegenwoordige/toekomstige fratsen voor alle modellen upgradeble maken.

    TV heeft hier geen belangstellenden, of het als het apparaat bedoeld wordt, dan enkel de functie als monitor, en
    dan nog heb ik liever, vanwege het filmformaat, liever een beamer, de zwartwaarden geef ik dan cadeau aan de liefhebbers
    daarvan. Laat ik mij niet verkeert begrijpen, ik houd echt wel van kwaliteit, maar een beetje meer of minder zwart is
    daarbij voor mij van iets minder belang. 3D doet het op mijn beamer nog steeds verschrikkelijk goed, ook al loopt mijn
    lamp nu op zo'n 3750 uur, ongelooflijk, maar wel waar. (zoiets zoek ik dan ook weer in UHD en in de dezelfde prijsklasse
    als ik nu mijn wel heel erg fijne beamer heb )

    Het tegenwoordige "TV" is niets meer dan een berg goedkope reclame en stompzinnige programma's
    die schaapjes trekken..... zoete melk is lekker, slaap kindje slaap..... (de weinige goede programma's bied
    ik mijn excuus aan, sorry dat er zo weinig mensen met intellect zijn )

    Dus laat de goede/fijne/leuke films op ECHT UHD maar komen(graag ook een hele berg SF erbij). Dan krijg ik ook
    misschien ook wel zin in UHD, dat menseneen 55inch UHD TV kopen en daar te ver vanaf zitten heeft geen zin.....
    maar och, de sukkels houden van krom

    Hadden we het eindelijk recht..... moest het weer krom, ach het komt vanzelf weer recht.... hoop ik toch
    (misschien mag ik het niet meer meemaken, maar toch, de geschiedenis herhaalt zich toch)

    Voorlopig blijf ik in de nabije toekomst en wacht je uitnodiging af

    (wie tips heeft voor hele goede hoge luidsprekerstandaards voor een leuk prijsje..... laat maar aan mij weten )
    Have fun and enjoy your collection

  18. #143
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Ow, dan is het Amstelveen, die 2 haal ik nog wel eens door elkaar op 1 of andere manier....
    Dat zowel niet het Ajax'dorp als dat Lange Frans daar een liedje over gezongen heeft, dus nee. PM het wel.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  19. #144

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Dat zowel niet het Ajax'dorp als dat Lange Frans daar een liedje over gezongen heeft, dus nee. PM het wel.
    Hahaha, dacht dat ik het ooit ergens in één van je berichten of op je website gelezen had. Ach ja, leeftijd...
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  20. #145

    Standaard

    Aha, dat dorp. Daar ben ik eens een keer op het station geweest en heb er een stukje doorheen gelopen onder ME bewaking, Toen speelde Ajax nog in De Meer, misschien wel het laatste jaar, moesten we gewoon over het gras achter flats langs lopen, ze dachten zeker dat de boeren uit Arnhem dat wel gewend waren van die weilanden
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  21. #146

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Ow, dan is het Amstelveen, die 2 haal ik nog wel eens door elkaar op 1 of andere manier....
    Ik dacht iets met een wijk naam, al weet ik dat ook niet zeker..... ik weet ook niet precies wat ik mij daar mij mee moet voorstellen...... iets in
    de buurt van Amsterdam, daar woon ik ook, het is maar hoe ruimdenkend je bent, het noemt zich nog een stad ook, terwijl
    ik denk dat ik een achterlijk dorp woon

    De meeste bewoners gaan zich dat langzamerhand ook beseffen...... als ik zo de opmerkingen om mij heen hoor, de "Stad" waar ik
    woon is eigenijk een achtergebleven gat

    Het is dat ik de straatnaam niet geef, het moet iedereen al duidelijk zijn waar ik woon , rond Amsterdam bestaan een aantal
    dorpjes en steden, vaak zit het al helemaal tegen elkaar aan, dan lijken het net 1 grote kliek..... BTW, ik bedoel Haarlem zeker
    niet, dat vind ik een redelijke mooie stad( en misschien wel iets meer, heb er bijna 19 jaar met plezier gewoond)
    Ik woon nu in een randgemeente aan de kust, waar 1 stad(ugge ugge ugge) en 3 gemeenten aan elkaar gegroeid zijn, het
    wordt hier dacht ik ook wel Kennemerland genoemd.

    Amsterdam, ik heb me er vandaag een beetje in verdiept...... en me verbaast, Amsterdam is niet wat ik dacht dat het is, zelf kijk
    ik daar ook een beetje van op, wie kent niet het station Amsterdam-Sloterdijk, dacht dat het een wijknaam was in Amsterdam.
    Is het samen met Osdorp en Sloten en nog enkele buurtschappen een aantal exgemeentes die onder Amsterdam vallen, zo dacht
    ik ook dat Diemen een wijk in Amsterdam is, maar net als Hoofddorp is dat niet het geval, zal mij benieuwen wanneer Amsterdam
    het allemaal inpikt, Watergraafsmeer, was ooit ook eens een zelfstandige gemeente..... is nu een wijk en valt onder Oost???

    Ik ben geen Amsterdammer, en heb er weinig kaas van gegeten, een Nederlander/Hollander wil er niet meer wonen, zelf
    zou ik er nog niet dood willen liggen Almere is dan ook ontstaan uit Amsterdamse mensen die er ook niet meer wilden wonen en als ik wel
    eens kom, dan denk ik dat Amsterdam de stad is van de Buitenlanders, de toeristen, maar niet meer een stad is van de Nederlanders.

    Wat mij betreft woont Claudio gewoon in Amsterdam en als dat niet zo is, dan wordt het dat mettertijd vanzelf wel
    Laatst aangepast door DVDProfilersFilmgek : 06-05-2015 om 00:24
    Have fun and enjoy your collection

  22. #147

    Standaard

    Claudio woont in een zelfstandige gemeente met eigenwijze politiek en ambtenaren die aan 3 zijden is omsingeld door het grote boze A'dam welke van het Rijk moet expanderen ...
    "A man's got to know his limitations", ...

  23. #148
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ha ha, en toen ik klein was ben ik pardoes in een pot toverdrank gevallen.

    Ik stuur een pm.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  24. #149

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Ha ha, en toen ik klein was ben ik pardoes in een pot toverdrank gevallen.

    Ik stuur een pm.

    De facto!

    Ha ha, goede vergelijking

    Ave Caesar morituri te salutant!
    Laatst aangepast door Hombre : 16-05-2015 om 10:33
    "A man's got to know his limitations", ...

  25. #150

    Standaard

    Lang gewacht en eindelijk gekomen, over een kwartiertje de 135 paardjes even wakker maken,
    hoop dat ze nog genoeg te drinken hebben voor de heen en terug reis.... heb er gisteren niet
    al te goed op gelet.

    Tot zo.
    Have fun and enjoy your collection

Pagina 6 van 13 EersteEerste ... 2345678910 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •