Pagina 22 van 47 EersteEerste ... 1218192021222324252632 ... LaatsteLaatste
De resultaten 526 tot 550 van 1167 worden weergegeven.

Discussie: Bol.com

  1. #526

    Standaard

    @roninpacino: je gaat toch niet denken dan Amazon zo groot is geworden door altijd maar lage prijzen aan te houden.... Tuurlijk, voor ons Europeanen is het een feestwinkel door de koers van de euro. Maar om dan te vergelijken met Bol vind ik eerlijk gezegd een beetje triest, de potientele afzetmarkt daargelaten. En totaal bevooroordeeld wat je mening eigenlijk totaal nietig maakt voor deze discussie. Je kan namelijk niet objectief kijken naar het reilen en zeilen van Bol omdat je dusdanige oogkleppen ophebt dat alles wat het bedrijf maar doet fout is. Ik zou jou wel eens zo'n bedrijf zien oprichten en uitbouwen, zelfs in de crisistijd waar consumentenbestedingen juist omlaag gaan. Je hebt een grote mond maar de beste stuurlui, .... juist....

  2. #527

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht

    Persoonlijk kijk ik ook altijd met een schuin oog naar die streep door die (veels te dure) adviesprijs en hoeveel procent je dat dan wel niet scheeld. Een beetje misleidend vind ik dat wel, want zoals eerder gesteld: goedkoop zijn ze natuurlijk niet! Maar als ik dan naar aanleiding van een mail kijk en ik zie nog steeds dezelfde prijzen staan, frons ook ik wel eens! Dan voel ik me toch een klein beetje in de maling genomen. Maar goed, dat neem ik voor lief, want Bol is gewoon niet de goedkoopste, dat is gewoon algemeen bekend!
    Daar ga je toch niet serieus naar kijken. Net als de adviesprijzen die in jullie persberichten staan, daar denk je toch ook van: "dat ga ik er echt niet voor betalen!" Dan voel je je toch ook niet genept, waarom bij een webwinkel dan wel? Je kijkt toch alleen naar de echte prijs en dan beslis of je of je koopt of niet. Je kan toch bij meer webwinkels shoppen, je bent toch niet verplicht er te kopen....

  3. #528

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    @roninpacino: je gaat toch niet denken dan Amazon zo groot is geworden door altijd maar lage prijzen aan te houden.... Tuurlijk, voor ons Europeanen is het een feestwinkel door de koers van de euro. Maar om dan te vergelijken met Bol vind ik eerlijk gezegd een beetje triest, de potientele afzetmarkt daargelaten. En totaal bevooroordeeld wat je mening eigenlijk totaal nietig maakt voor deze discussie. Je kan namelijk niet objectief kijken naar het reilen en zeilen van Bol omdat je dusdanige oogkleppen ophebt dat alles wat het bedrijf maar doet fout is. Ik zou jou wel eens zo'n bedrijf zien oprichten en uitbouwen, zelfs in de crisistijd waar consumentenbestedingen juist omlaag gaan. Je hebt een grote mond maar de beste stuurlui, .... juist....
    Hij heeft anders best een punt Bol zou best ns wat kritischer naar bepaalde zaken kunnen kijken. Zeker de prijzen van dvd's vind je vaak als je even zoekt via bv een beslist vaak goedkoper dan bij Bol. Verder word je regelmatig gewoon afgezet bij 2e hands verkopen ook naar die verkopers en vooral de prijzen die ze vragen zou Bol best ns wat kritischer op mogen zijn

  4. #529

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ridge Bekijk bericht
    Hij heeft anders best een punt Bol zou best ns wat kritischer naar bepaalde zaken kunnen kijken. Zeker de prijzen van dvd's vind je vaak als je even zoekt via bv een beslist vaak goedkoper dan bij Bol. Verder word je regelmatig gewoon afgezet bij 2e hands verkopen ook naar die verkopers en vooral de prijzen die ze vragen zou Bol best ns wat kritischer op mogen zijn
    Waarom? Misschien ligt de commerciële focus van Bol niet perse meer bij dvd's maar bij de andere producten.
    En vwb 2e hands, daar heeft Bol niks met de prijsstelling te maken, dat doet de verkoper zelf. En als ze ermee gaan bemoeien dan blijven de verkopers weg en dus de commissie ook. Dus dat snap ik wel. En voor de zoveelste keer: je hoeft er toch niet te verkopen? Er zijn genoeg alternatieven, ook voor 2e hands.

  5. #530
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    Daar ga je toch niet serieus naar kijken. Net als de adviesprijzen die in jullie persberichten staan, daar denk je toch ook van: "dat ga ik er echt niet voor betalen!" Dan voel je je toch ook niet genept, waarom bij een webwinkel dan wel? Je kijkt toch alleen naar de echte prijs en dan beslis of je of je koopt of niet. Je kan toch bij meer webwinkels shoppen, je bent toch niet verplicht er te kopen....
    Ha ha, je zit op je praatstoel in dit topic... (No issues there hoor! )

    Ik frons overal waar ik adviesprijzen zie en helemaal als die zo bij de klant worden neergelegd. Dus ook bij onze eigen reviews. Trouwens daar is niks van´ons´bij, want wij maken en betalen de site niet en zijn zeker niet de baas. Genept is misschien een beetje een verkeerd woord, maar ik zie wel waar somige irritaties dan vandaan komen, ondanks dat ik ze zelf niet deel. Helemaal uit de lucht vallen vind ik ze dus ook niet. Maar de adviesprijs doorkrassen en procenten bijvoegen om te laten zien hoe gunstig de prijs wel niet is, zou je als genept worden kunnen zien, maar goed dat was het verkeerde woord, was ik over uit. Daarbij komt dat ik verder redelijk positief ben over Bol, ook al zijn ze wat duur.., soms! Ik hop gewoon af waar ik op dat moment het beste gevoel bij heb en waar het goedkoper is. Ik ben namelijk niet gek.

    Ik ben sowieso van het type een dag niet afgedingt is een dag geld verspild en dan gaat het me meer om het principe dan om het geld. Is me door mijn Napolitaanse ouders met de paplepel ingegoten. Hier wordt dat zelfs als aso bestempeld, maar je zal verbaasd staan hoeveel er mogelijk is. De bijdehanden hebben de halve wereld. Maar goed dat is hier niet aan de orde. Het boeit me verder ook niet, want zoals je zelf al zegt. Ik hoef daar niks te kopen en ik krijg meerdere mail van vergelijkbare sites, waar het verhaal veelal niet anders is. Ik kijk er ook niet van op, want om te overleven moeten bedrijven steeds slimmer zijn. Ik leefde me alleen even in de mening van anderen en ook een beetje van mezelf, althans dat het me wel opviel. Zeker als ik na aanleiding van een E-mail even voor de grap kijk of er echt niet wat interessants tussen zit. Omdat ik alle release en pre-order lijsten wel in de gaten hou, valt het wel op dat sommige aanbiedingen niet echt onder die noemer vallen, maar meer onder slim adverteren. Ik lig daar verder niet wakker van, maar het viel me wel op en dan voel ik mij geroepen dat even te melden, zeker als het zoals nu onderdeel van de discussie is.

    Niet meer, niet minder!
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 11-01-2013 om 18:19
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  6. #531

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    @roninpacino: je gaat toch niet denken dan Amazon zo groot is geworden door altijd maar lage prijzen aan te houden.... Tuurlijk, voor ons Europeanen is het een feestwinkel door de koers van de euro. Maar om dan te vergelijken met Bol vind ik eerlijk gezegd een beetje triest, de potientele afzetmarkt daargelaten. En totaal bevooroordeeld wat je mening eigenlijk totaal nietig maakt voor deze discussie. Je kan namelijk niet objectief kijken naar het reilen en zeilen van Bol omdat je dusdanige oogkleppen ophebt dat alles wat het bedrijf maar doet fout is. Ik zou jou wel eens zo'n bedrijf zien oprichten en uitbouwen, zelfs in de crisistijd waar consumentenbestedingen juist omlaag gaan. Je hebt een grote mond maar de beste stuurlui, .... juist....
    Ze zijn juist zo groot geworden door lage prijzen aan te houden.
    Het gaat er bij Amazon om dat ze VEEL verkopen en op elk product een beetje winst maken. Niet om weinig te verkopen en veel winst te maken.

  7. #532

    Standaard

    Ik snap sowieso niet waarom catalogus DVD's niet gewoon standaard overal 2 a 5 euro of minder kosten.
    Bol.com vraagt soms gewoon 20 euro voor een catalogus DVD... helemaal gek geworden lol. In de VS heb je blu-ray's al voor 4 of 5 dollar bij de grotere winkels en tijdens Black Friday zelfs voor 2 en 3 dollar.

  8. #533

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door roninpacino Bekijk bericht
    Ze zijn juist zo groot geworden door lage prijzen aan te houden.
    Het gaat er bij Amazon om dat ze VEEL verkopen en op elk product een beetje winst maken. Niet om weinig te verkopen en veel winst te maken.
    En daar gaan we...potentiele markt.... Bol.com en Amazon met elkaar vergelijken is echt appels met peren. Amazon kan voor wereldwijde sites inkopen en Bol alleen voor Nederland (of Benelux) dus hun inkoop is ook vele malen lager in prijs. Tel daarbij op dat Amazon.com in US al een veel grotere afzetmarkt heeft dan Bol in NL en je kan concluderen dat als Bol echt bodemprijzen zou gaan hanteren om markt te kopen (want dat doet Amazon) dan zouden ze het niet lang overleven. Je zegt het eigenlijk zelf ook al, maar je schat Bol helemaal verkeerd in wat dat betreft.
    Overigens vind ik de prijzen op dit moment (zoals bijv van 3D BD's) van Bol wel wat hoog. Maar simpel: ik ga er niet over zeiken en bestel er niet. Zou je ook eens kunnen proberen.

  9. #534
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Zeiken over de prijzen van Bol of zeiken over het gezeik! Wat is het verschil?
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  10. #535

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Zeiken over de prijzen van Bol of zeiken over het gezeik! Wat is het verschil?
    Een beter verhaal

  11. #536

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door roninpacino Bekijk bericht
    Nee hoor. Dat is niet hetzelfde.
    De prijzen waren hoger voor de Black Friday actie en zijn tijdens Black Friday ECHT GEDAALD en ze houden nu de Black Friday prijs aan. Bij Bol.com betaal je nooit minder dan de standaard prijzen. Niet voor de aanbiedingen, niet tijdens de aanbiedingen en niet na de aanbiedingen.

    Amazon heeft blijkbaar erg goedkoop ingekocht voor Black Friday en willen nu verkopen wat er over is gebleven, voor dezelfde prijs. Erg vriendelijk van dat TOP BEDRIJF (1000x beter dan bol.com), aangezien ze zo ook de mensen een kans geven die niet op tijd waren tijdens Black Friday .
    Je kan ook zeggen dat Black Friday een farce is, omdat ze toch van plan waren de prijs te verlagen. Jij en ik kunnen helaas allebei niet met zekerheid zeggen wat hun strategie was (en of dit 'restjes' zijn) .

    Feit is dat prijsverhogingen voor acties in allerlei winkels voorkomt, niet alleen bij bol.
    Ik heb tijdens mijn studie nog een vakantiebaantje gehad bij een niet nader te noemen winkel, waar mijn enige taak was: de prijskaartjes eraf halen, vervangen door prijskaartjes die 2x zo hoog waren, of vervolgens een sticker met 50% korting erop te plakken .

  12. #537

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Je kan ook zeggen dat Black Friday een farce is,
    Hier stopte ik met lezen. Kom op zeg, dit geloof je zelf toch niet. LOL!

  13. #538

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door roninpacino Bekijk bericht
    Hier stopte ik met lezen. Kom op zeg, dit geloof je zelf toch niet. LOL!
    Ondanks dat Black Friday in veel gevallen interessante koopjes oplevert (met name in Amerika zelf), is het in veel gevallen inderdaad ook gewoon een farce die leunt op de koopgekte van mensen. Als je de filmpjes ziet van de bestormingen van grote electronica winkels en de manier waarop men zich daar als een stel wilde beesten door een winkel begeeft ga je je inderdaad afvragen waar dit nu om te doen is. Ook hier hebben we gemerkt dat producten, zoals een Indiana Jones box, nu nagenoeg op dezelfde prijs liggen als tijdens de Black Friday deals. Die aanbiedingen zijn er puur op gefixeerd om mensen in een korte tijdspanne een beslissing te laten maken over wat op het oog een geweldige deal lijkt te zijn.

    Terugkomend op Bol, we weten inmiddels bijna allemaal dat het bedrijf relatief gezien veels te duur is voor de aankopen die wij daar zouden doen. Het is wat mij betreft dan ook niet te vergelijken met een wereldbedrijf als Amazon, maar in principe streven beide bedrijven eenzelfde soort principe na; klanten werven met gunstige prijzen én goede klantenservice. Bol lijkt het in beide gevallen daar steeds verder op te verliezen en met een groeiende internetmarkt en de afname van angst onder de bevolking om elders/in het buitenland te bestellen zullen ze daar behoorlijk de schouders onder moeten gaan zetten.

  14. #539

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Bol lijkt het in beide gevallen daar steeds verder op te verliezen en met een groeiende internetmarkt en de afname van angst onder de bevolking om elders/in het buitenland te bestellen zullen ze daar behoorlijk de schouders onder moeten gaan zetten.
    Ik denk dat dit wel meevalt want voor HEEL veel mensen is Bol een ideale webwinkel. Bestellingen vanaf 20 euro gratis en de volgende dag bezorgd en betalen met acceptgiro. Dat blijft nog een grote trekker voor heel veel consumenten....

  15. #540

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    Ik denk dat dit wel meevalt want voor HEEL veel mensen is Bol een ideale webwinkel. Bestellingen vanaf 20 euro gratis en de volgende dag bezorgd en betalen met acceptgiro. Dat blijft nog een grote trekker voor heel veel consumenten....
    Werk je bij Bol.com ofzo.

    Ja de grote gemene deler consument zal bij Bol winkelen. Die vinden zaken als Amazon eng.

    Andere mensen kijken rond en dat zullen er steeds meer worden hopelijk.

    Ja vanaf 20 euro gratis, zijn ze ook voor de vingers getikt, suggestie was dat ze altijd gratis leverden.

  16. #541

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door roninpacino Bekijk bericht
    Hier stopte ik met lezen. Kom op zeg, dit geloof je zelf toch niet. LOL!
    Ik hoop dat je begrijpt dat ik het over amazon uk heb.
    En dan zou ik toch even doorlezen.

  17. #542

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Macca728 Bekijk bericht
    Werk je bij Bol.com ofzo.

    Ja de grote gemene deler consument zal bij Bol winkelen. Die vinden zaken als Amazon eng.

    Andere mensen kijken rond en dat zullen er steeds meer worden hopelijk.

    Ja vanaf 20 euro gratis, zijn ze ook voor de vingers getikt, suggestie was dat ze altijd gratis leverden.
    Wat een simpele opmerking zeg, waarom zou ik bij Bol werken als ik gewoon een objectieve mening geef? Beetje simpel hoor....
    De mensen vinden Amazon niet eng, maar hebben geen CC of willen er geen een. Of ze geven de voorkeur aan een NL webwinkel (ook ivm garantie bijvoorbeeld). En daar is helemaal niks mis mee!

    En vwb de verzending vanaf 20 euro, dat was altijd wel gratis maar de reclame suggerereerde anders. Daar hebben ze een fout mee gemaakt, maak jij die nooit? En onder de 20 euro is het 1,99, ongeacht wel product. Dat is echt geen hoog tarief, vooral als je grotere, duurdere producten bestelt.
    Maar je klinkt nu ook al als iemand die elk klein nadeeltje gigantisch gaat uitvergroten om de hele boel af te zeiken. Zet het wel allemaal even in perspectief en bekijk het objectief, anders wordt het allemaal wel een beetje simplistisch, zielig en lachwekkend......

  18. #543

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    En vwb de verzending vanaf 20 euro, dat was altijd wel gratis maar de reclame suggerereerde anders. Daar hebben ze een fout mee gemaakt
    Dat was geen fout maar misleidende reclame, hebben ze verplicht moeten aanpassen...niet uit eigen wil want ze vonden het wel best al die tijd dat er nog niets van gezegd werd.

  19. #544

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mafiosi Bekijk bericht
    Dat was geen fout maar misleidende reclame, hebben ze verplicht moeten aanpassen...niet uit eigen wil want ze vonden het wel best al die tijd dat er nog niets van gezegd werd.
    Fout of misleidend, nogal lood om oud ijzer lijkt me....Daarnaast heb ik nooit gezegd dat ze het uit eigen wil hebben aangepast....
    Daarnaast stond het wel vermeld in de reclame (wel in erg kleine letters) dus ik kan me voorstellen dat ze niet zomaar akkoord gingen. Ga jij altijd zonder morren akkoord als je een tik op je vingers krijgt waarvan je zelf denkt dat het wel meevalt? Beetje realistisch blijven hoor.... Daarnaast is het allemaal zakelijke tactiek, en komen er verder geen emoties a-la "niet uit eigen wil" of "ze vonden het wel best" bij kijken....

  20. #545

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    Fout of misleidend, nogal lood om oud ijzer lijkt me....Daarnaast heb ik nooit gezegd dat ze het uit eigen wil hebben aangepast....
    Daarnaast stond het wel vermeld in de reclame (wel in erg kleine letters) dus ik kan me voorstellen dat ze niet zomaar akkoord gingen. Ga jij altijd zonder morren akkoord als je een tik op je vingers krijgt waarvan je zelf denkt dat het wel meevalt? Beetje realistisch blijven hoor.... Daarnaast is het allemaal zakelijke tactiek, en komen er verder geen emoties a-la "niet uit eigen wil" of "ze vonden het wel best" bij kijken....
    Ze vonden het wel best, want ze hebben zelf die reclame zo gemaakt.
    En ik zei het gelijk tegen mijn vriendin, die zei dat Bol nu altijd gratis verzending heeft, ik zeg ja vanaf 20 euro.

    En dan anderen verwijten dat we niet objectief zijn.

  21. #546

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Macca728 Bekijk bericht
    Ze vonden het wel best, want ze hebben zelf die reclame zo gemaakt.
    En ik zei het gelijk tegen mijn vriendin, die zei dat Bol nu altijd gratis verzending heeft, ik zeg ja vanaf 20 euro.

    En dan anderen verwijten dat we niet objectief zijn.
    Dat blijft een zakelijke beslissing en tactiek, daar is niks mis mee. En als het ogenschijnlijk misleidend is dan is er een autoriteit die daar actie op onderneemt. Verder toch niks mis mee? Tis allemaal geen drama hoor.
    En objectiviteit heeft wel te maken dat je alle informatie tot je neemt en daar een objectieve observatie op loslaat. Het staat nu overal met koeienletters vermeld dat verzenden vanaf 20 euro gratis is dus als je vriendin het nog niet weet dan heeft ze, met alle respect, niet echt goed gekeken.....

  22. #547

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    Het staat nu overal met koeienletters vermeld dat verzenden vanaf 20 euro gratis is dus als je vriendin het nog niet weet dan heeft ze, met alle respect, niet echt goed gekeken.....
    ik denk dat ie daarmee bedoeld dat toen zijn vriendin het zei het nog niet met koeieletters op de site stond.
    i am possessed by all that is evil
    the dead of your god, i demand
    i spit at the virgin you worship
    and sit at lord Satan's left hand

  23. #548

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kruspe Bekijk bericht
    ik denk dat ie daarmee bedoeld dat toen zijn vriendin het zei het nog niet met koeieletters op de site stond.
    Aha zo.... Ik dacht net toen hij de post schreef....
    Maar dan zeggen we alleen hetzelfde, alleen ik vind de fout een stuk minder erg en verder niet afdoen aan de wkaliteit van de webwinkel. De besten maken wel eens een fout maar om daar nou over afgebrand te worden vind ik ietwat ver gaan. En dat is objectief geobserveerd.
    Verder ben ik trouwens wel klaar met deze discussie, volgens mij is ieders mening wel duidelijk over deze webwinkel en kunnen we het hier het beste verder gaan hebben over relevante ontwikkelingen en gebeurtenissen van Bol.

  24. #549

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    Dat blijft een zakelijke beslissing en tactiek, daar is niks mis mee. En als het ogenschijnlijk misleidend is dan is er een autoriteit die daar actie op onderneemt. Verder toch niks mis mee? Tis allemaal geen drama hoor.
    En objectiviteit heeft wel te maken dat je alle informatie tot je neemt en daar een objectieve observatie op loslaat. Het staat nu overal met koeienletters vermeld dat verzenden vanaf 20 euro gratis is dus als je vriendin het nog niet weet dan heeft ze, met alle respect, niet echt goed gekeken.....
    Ja NU. Toen de reclame op TV was dachten veel mensen dat het ALTIJD gratis was en dat stond superklein in beeld dat vanaf 20 euro.
    Laatst aangepast door Macca728 : 12-01-2013 om 11:12

  25. #550

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kristofke Bekijk bericht
    De groothandelprijs voor een titel als Game of Thrones is nu momenteel HOGER dan de WINKEL VERKOOPprijs tijdens de actie in december!!!!! Dat is toch absurd!!??
    Da's appels met peren vergelijken,want de inkoopprijs in december was stuk lager hoor. En verkoopprijs is in januari ook hoger na de 3 voor 50 euro actie dan.

Pagina 22 van 47 EersteEerste ... 1218192021222324252632 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •