Pagina 1 van 8 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 196 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Alles over regiocodering

    Laten we dit topic gebruiken om de ontwikkelingen op het gebied van de regiocodering van blu-ray disks te bespreken.


    Van Wikipedia:
    Major studios have different region coding policies. Paramount Pictures and Universal Studios have released all of their titles region free.[46][47] Sony Pictures and Warner Bros have released most of their titles region free, but titles released by Warner's New Line division are region-coded.[48][49] Lionsgate and Walt Disney Pictures have released a mix of titles that were region free and region coded.[50][51] 20th Century Fox has released all but one of their titles region coded.[52]
    However, since the demise of the HD-DVD format which did not support Region Coding, the majority of Blu-ray releases are now region coded.
    Gaat het die kant op? Dat er meer titels regio locked zullen zijn, nu HD-DVD de strijd verloren heeft? Wat denken jullie?

    Een ander issue is natuurlijk het achterhalen van het al dan niet regiovrij zijn van een titel, zelf gebruik ik de volgende twee bronnen en heb daar tot nu toe alles kunnen vinden:

    http://bluray.liesinc.net/
    http://www.allaboutbluray.co.uk/inde...nlist&region=a

    En met dank aan Rogue:
    https://www.movietyme.com (Amerikaanse webshop waar bij de titels staat of ze wel of niet regiovrij zijn, schijnt betrouwbaar te zijn, ze testen de titels zelf)

    Beste werkwijze is uiteraard om dezelfde titels door 2 of 3 sites te halen om te kijken of ze allemaal tot dezelfde conclusie komen.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Diederik
    Regiobeleid Studio's (VS):

    Grote Studio's:

    - Warner (Warner, New Line,HBO) : Regiovrij m.u.v. enkele New Line releases
    - Paramount (Paramount, Dreamworks) : Regiovrij
    - Universal (Universal, NBC) : Regiovrij
    - Sony (Sony, Colombia/Tristar) : Catalog releases meestal regiovrij, Nieuwe releases (muv TV series) meestal region locked.
    - Disney (Disney, Buena Vista, Miramax, Touchstone) : Catalog releases meestal regiovrij, Nieuwe releases en TV series meestal region locked.
    - LionsGate: Catalog releases meestal regiovrij, Nieuwe releases (m.u.v. TV series) meestal region locked.
    - Fox (Fox, MGM) : Vrijwel altijd region locked.
    - Weinstein (Weinstein, Dimension, Dimension Extreme) : ???

    Kleinere studio's:

    - Starz (Starz, Anchor Bay) : Regiovrij
    - Image Entertainment (Image, Criterion) : Vrijwel altijd region locked.
    - Magnolia Pictures (Magonlia) : Regiovrij
    - BCI (BCI): Regiovrij
    - Blue Underground (Blue Underground) : Regiovrij

    Disclaimer: Dit geeft uiteraard nooit de 100% garantie dat releases vallen onder dit beleid. Dubbelcheck dit dus altijd!
    Feel free om extra sites toe te voegen.

    Dus in dit topic:
    - Algemene ontwikkelingen regiocodering (beleid studio's)
    - Het al dan niet regiovrij zijn van specifieke titels
    - Overige gerelateerde zaken
    Laatst aangepast door Patrick van den Hul : 12-10-2008 om 22:13 Reden: Extra bron voor checken regiovrij
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  2. #2

  3. #3

    Standaard

    ik check altijd via dvd profiler

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door le-nnart Bekijk bericht
    ik check altijd via dvd profiler
    Ah, dan gaat het denk ik sneller via bovenstaande sites, bij de ene staan alle titels zelfs op 1 pagina, dus je kunt ze dan gewoon vinden met CRL + F.

    Meestal check ik wel even beiden voor de zekerheid, maar ik heb beide sites elkaar nog nooit zien tegenspreken.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Ah, dan gaat het denk ik sneller via bovenstaande sites, bij de ene staan alle titels zelfs op 1 pagina, dus je kunt ze dan gewoon vinden met CRL + F.

    Meestal check ik wel even beiden voor de zekerheid, maar ik heb beide sites elkaar nog nooit zien tegenspreken.

    aangezien ik ook NL subs wil check ik alleen via profiler, want dan kijk ik gewoon op de back.

  6. #6

    Standaard

    Over regiocodering kan ik maar een ding zeggen: hoe eerder het op de schop gaat hoe beter het me is. Regiocodering is de pest van de "home video" branch.

    Is het echt zo dat er meer regiocodering wordt toegepast sinds HD DVD er niet meer is? Is dat te meten op de een of andere manier? Het zou me niet verbazen als het waar is, maar ik zou er tegelijkertijd niet minder teleurgesteld over zijn.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Over regiocodering kan ik maar een ding zeggen: hoe eerder het op de schop gaat hoe beter het me is. Regiocodering is de pest van de "home video" branch.

    Is het echt zo dat er meer regiocodering wordt toegepast sinds HD DVD er niet meer is? Is dat te meten op de een of andere manier? Het zou me niet verbazen als het waar is, maar ik zou er tegelijkertijd niet minder teleurgesteld over zijn.
    Regiocodering hoeft helemaal geen pest van de Home video branch te zijn want er zijn zoveel regiovrije blu-rays in omloop en ook in Nederland vind je veel blu-rays die regiovrij zijn.
    Blu-ray (301) HD-DVD (60) DVD (600)

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vogeltje29 Bekijk bericht
    Regiocodering hoeft helemaal geen pest van de Home video branch te zijn want er zijn zoveel regiovrije blu-rays in omloop en ook in Nederland vind je veel blu-rays die regiovrij zijn.
    Over wat er wel regiovrij is maak ik me niet zo'n zorgen. Waar ik problemen mee heb zijn de titels die het niet zijn.

  9. #9

    Standaard

    Ik ben het wel met Richard eens, het is natuurlijk een vorm van bescherming van de eigen economie voor landen (en misschien ook een manier voor maatschappijen om grotere marges te realiseren?), maar uiteindelijk zijn wij als consumenten er de dupe van. Ik heb altijd al gehoopt dat de opvolger van DVD regiovrij zou gaan, maar helaas... Gelukkig is er al wel een stap in de goede richting gemaakt, aangezien toch zeker wel de helft van de Amerikaanse utigaves WEL regiovrij zijn (tot nu toe dan).
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht

    Gaat het die kant op? Dat er meer titels regio locked zullen zijn, nu HD-DVD de strijd verloren heeft? Wat denken jullie?
    Denk het niet.
    De Paramount/Dreamworks,Universal en Warner zijn regiovrij dat zegt denk wel al genoeg.
    En dat was beslist na de val van HD-DVD

    Natuurlijk wel te bezien of ze dat blijven.

    En hoop dat Fox toch ook overstag gaat en de regiocodering eraf gooit.
    Panasonic TH46PZ80-Panasonic BD30-Canton 5.1 speakerset-X360 Elite-HTC Desire HD-Sony Vaio NW.
    DVD.nl---4 Startrader | dvdforum----goldtrader

  11. #11

    Standaard

    Fox is al aan een beetje aan het veranderen wat regiocodes betreft. Als de info op de cover klopt dan is de Nederlandse uitgave van Mrs. Doubtfire bijvoorbeeld regiovrij en Jumper regio B en C.

  12. #12

    Standaard

    van mij mogen alle filmstudios al hun blu-rays regiovrij maken dan kunnen we overal heel de wereld een mooie collecties aan blu-rays komen!
    Blu-ray (301) HD-DVD (60) DVD (600)

  13. #13

    Standaard

    Het zou mij niks verbazen als regiocodering stiekem weer meer wordt toegepast. Vond dat juist een groot voordeel van hd-dvd. Piraterij is volgens mij niet te danken aan de filmliefhebbers die hun films in het buitenland bestellen. Het grote geld zal daar niet aan verloren worden. Films circuleren vaak al bij bioscooprelease op internet.
    De gewone consument wordt dan wel gepakt: ik zit liever zo min mogelijk aan mijn apparatuur te rommelen.

  14. #14

    Standaard

    Beetje vreemde conclusie dat sinds het verdwijnen van HD DVD het meerendeel van de BD regiogecodeerd zijn, (ach ja ....wikipedia ), doordat Universal en Paramount nu ook BD uitgeven is juist het tegenovergestelde te merken.
    Bij bestaande maatschapijen zie ik geen verandering.
    Ik ben benieuwd wat er nu met New Line titels gaat gebeuren nu deze maatschapij wordt opgedoekt, en de uitgaves waarschijnlijk door moedermaatschapij Warner zullen worden uitgebracht.

    Dat alles doet natuurlijk niets af van het feit dat ik ook een gruwlijke hekel heb aan heel die regiocodering, en dat die van mij zo snel mogelijk mag verdwijnen.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  15. #15

    Standaard

    Regiocoding kan vervelend zijn maar de gewone consumenten letten vaak niet op want ze kijken alleen of nederlandse ondertiteling erin zitten wat ze in Nederland kopen.Voor de liefhebbers van de films halen ze alle films uit de hele wereld en dat is dus vrij logisch dat je een regiovrije blu-rays nodig hebben.
    Blu-ray (301) HD-DVD (60) DVD (600)

  16. #16

    Standaard

    Als leek op BlueRay gebied (maar ook als potentieel koper van de toekomst) is dit voor mij natuurlijk een zeer interessant topic.

    Regio codering en in de tijd van de VHS met uitwisselbaarheid van Pal en NTSC, waren gebruikers-problemen, die door aangepassing van de techniek van de afspeelapperatuur werden ondervangen.
    Bij de aanschaf van een DVD speler bekijk ik vooraf, of deze (met de afstandsbediening regiovrij) kan worden gemaakt.

    Hoe zit het wat dat betreft met de Blue Ray spelers. Zijn die ook al te 'hacken' of mogen we verwachten, dat dat in de nabije toekomst het geval zal zijn. ?

    Blue Ray spelers spelen nu ook gewone DVD's af. Geldt dat ook voor regio 1 DVD's ?
    M.a.w., heeft de codering van de BR speler invloed op zowel BR- als op DVD -schijfjes ?

  17. #17

    Standaard

    Een hier gekochte BR speler speelt geen regio 1 DVD's af.

    Voor BR schijfjes moet je ff in de startpost kijken daar staan 2 linkjes waar je kan zien welke film regiovrij is
    Panasonic TH46PZ80-Panasonic BD30-Canton 5.1 speakerset-X360 Elite-HTC Desire HD-Sony Vaio NW.
    DVD.nl---4 Startrader | dvdforum----goldtrader

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door sharky Bekijk bericht
    Een hier gekochte BR speler speelt geen regio 1 DVD's af.

    Voor BR schijfjes moet je ff in de startpost kijken daar staan 2 linkjes waar je kan zien welke film regiovrij is

    Mijn vraag is niet welke schijfjes regio vrij zijn (of welke code danook hebben) !

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herman ter Lingen Bekijk bericht
    Als leek op BlueRay gebied (maar ook als potentieel koper van de toekomst) is dit voor mij natuurlijk een zeer interessant topic.

    Regio codering en in de tijd van de VHS met uitwisselbaarheid van Pal en NTSC, waren gebruikers-problemen, die door aangepassing van de techniek van de afspeelapperatuur werden ondervangen.
    Bij de aanschaf van een DVD speler bekijk ik vooraf, of deze (met de afstandsbediening regiovrij) kan worden gemaakt.

    Hoe zit het wat dat betreft met de Blue Ray spelers. Zijn die ook al te 'hacken' of mogen we verwachten, dat dat in de nabije toekomst het geval zal zijn. ?

    Blue Ray spelers spelen nu ook gewone DVD's af. Geldt dat ook voor regio 1 DVD's ?
    M.a.w., heeft de codering van de BR speler invloed op zowel BR- als op DVD -schijfjes ?
    Je kan in de toekomst verwachten dat er een regiovrije blu-ray speler op de markt komen maar dat duurt nog even.

    Blu-ray spelers die tot nu toe op de markt zijn verschenen bevatten allemaal Regio B.

    Gelukkig zijn er behoorlijk veel blu-ray schijfjes regiovrij dus het moet geen probleem voor je zijn als je engelse taal machtig ben anders moet je goed zoeken naar US uitgave die regiovrij zijn met NL ondertiteling.
    Blu-ray (301) HD-DVD (60) DVD (600)

  20. #20

    Standaard

    het regio systeem gaat verdwijnen.
    althans, als ik de insider die bij een filmmaatschappij werkt, moet geloven.
    goed nieuws dus.
    ik verwacht dat dat ergens in 2009 zal zijn.
    overigens zit in leusden een bedrijf die zelfbouw kits verkoopt om je blu-ray regiovrij te maken (voor panasonic en sony) en ze doen het zelf ook, als je het liever niet wil proberen. het staat ergens in deze thread:
    http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=61235
    "Will you just....take it....easy, man?"
    The Dude

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Filmgek Bekijk bericht
    het regio systeem gaat verdwijnen.
    althans, als ik de insider die bij een filmmaatschappij werkt, moet geloven.
    goed nieuws dus.
    ik verwacht dat dat ergens in 2009 zal zijn.
    overigens zit in leusden een bedrijf die zelfbouw kits verkoopt om je blu-ray regiovrij te maken (voor panasonic en sony) en ze doen het zelf ook, als je het liever niet wil proberen. het staat ergens in deze thread:
    http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=61235
    Dan zijn we straks verlost van die domme regiocode als dit waar zou zijn.Ik wacht met spanning op een nieuws bericht over regiocodering.
    Blu-ray (301) HD-DVD (60) DVD (600)

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herman ter Lingen Bekijk bericht
    Hoe zit het wat dat betreft met de Blue Ray spelers. Zijn die ook al te 'hacken' of mogen we verwachten, dat dat in de nabije toekomst het geval zal zijn. ?
    Op dit moment nog niet, maar dat was ook niet zo bij DVD-spelers in de beginfase. Op termijn zullen er vast wel modellen uitkomen die gemakkelijk regiovrij zijn te maken.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herman ter Lingen Bekijk bericht
    Mijn vraag is niet welke schijfjes regio vrij zijn (of welke code danook hebben) !
    Als ze regiovrij zijn hebben ze toch geen invloed op je Blu-Ray speler.
    Dat is wat je vraagt.
    Panasonic TH46PZ80-Panasonic BD30-Canton 5.1 speakerset-X360 Elite-HTC Desire HD-Sony Vaio NW.
    DVD.nl---4 Startrader | dvdforum----goldtrader

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door sharky Bekijk bericht
    Als ze regiovrij zijn hebben ze toch geen invloed op je Blu-Ray speler.
    Dat is wat je vraagt.
    Nee, hij vraagt of er al regiovrije spelers beschikbaar zijn, zodat je niet bij elke aankoop hoeft te controleren of de disk wel regiovrij is.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door sharky Bekijk bericht
    Als ze regiovrij zijn hebben ze toch geen invloed op je Blu-Ray speler.
    Dat is wat je vraagt.
    Neen.

    Mijn vraag gaat over de (huidige) regio -techniek van de spelers. N I E T over de schijfjes , al- of niet voorzien van enige code.

Pagina 1 van 8 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •