Pagina 1 van 13 1234511 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 310 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Nieuwe Sony Blu-ray players 350 en 550 specs

    gezien:

    http://www.dvdactive.com/news/techno...y-players.html

    Arnold (hoofdredacteur), en andere objectieve lezers,
    denk je dat de Sony 550 een goed alternatief is voor de aankomende Panasonic DMP-BD55?
    Heb jij deze Sony's ook gezien op die beurs?
    Ben erg benieuwd. Ook naar de release datum.
    Meer info hierover is zeer welkom, want mn eerste shipment blu-ray schijfjes uit de USA komt deze week, en ik wil gauw een goeie player
    "Will you just....take it....easy, man?"
    The Dude

  2. #2

    Standaard

    Zowel de Sony's als de Pana's gezien. Maar feitelijk alleen maar het kastje gezien, want echt de speler qua features zien en uitproberen is er niet bij.

    De Sony is volgens mij geen alternatief voor de Pana. De S350 en s550 doen DTS HD Master Audio alleen maar via bitstream, dus niet interne decodering met analoog uit. Dit doet de Panasonic wel. Aangezien er veel titels zijn met DTS HD MA, vind ik dit een belangrijke must.

  3. #3

    Standaard

    das niet zo slim van sony(aan de ene kant maakt het geen drol uit als je een nieuwe versterker hebt die alle formaten aan kan maar toch)
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

    Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

  4. #4

    Standaard

    Voor zover ik de berichten over deze spelers heb gevolgd zal de S350 geen DTS-HD-decoding naar analoog bieden en de S550 wel.

    Specificatie van de BDP-S550 op dit punt volgens de amerikaanse sonystyle-pagina:

    7.1ch Analog Outputs allow to have connectability with your current AV reciever which has 7.1ch input and upgrade your home theater system to Dolby TrueHD/DTS-HD capabale along with player built-in decoder.
    devices. Samsung PS50C7700 plasma met ZiggoCI+ ¦ Denon AVR-3808 receiver ¦ Sony BDP-S550 bluray ¦ Humax iHDR-5050C HD-recorder
    speakers. fronts Monitor Audio Radius 225 ¦ center Monitor Audio Radius 225 ¦ rears Monitor Audio Radius 90 ¦ subwoofer REL Quake II
    cabling. Supra hdmi ¦ Ixos hdmi ¦ Ixos scart ¦ Ixos speaker ¦ Ixos interlinks

  5. #5
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Voor zover ik de berichten over deze spelers heb gevolgd zal de S350 geen DTS-HD-decoding naar analoog bieden en de S550 wel.

    Specificatie van de BDP-S550 op dit punt volgens de amerikaanse sonystyle-pagina:

    7.1ch Analog Outputs allow to have connectability with your current AV reciever which has 7.1ch input and upgrade your home theater system to Dolby TrueHD/DTS-HD capabale along with player built-in decoder.
    Dit soort berichten blijven altijd een beetje dubieus.
    Je kunt alleen maar uitgaan van de specs.
    Je weet immers nooit echt wat de analoge uitgangen produceren.
    En er is ook geen manier om het echt te testen los van het "op gehoor" waarnemen.

    Maar het lijkt mij logisch dat de grotere sony broer dit wel zou moeten kunnen met 7.1 analoog uit.
    Overigens zijn dit dan wel de eerste sony's dit dan niet stiekem toch als dolby Digital uitsturen via analoog.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  6. #6

    Standaard

    De panasonic spelers komen er ook niet overal geweldig af trouwens hoor met name het afspelen van reguliere dvd's schijnt niet echt geweldig te zijn.

  7. #7

    Standaard

    neo ben ik wel een beetje met je eens, de paar dvd's die ik nog kijk speel ik af op de dvd recorder, maar voor blu ray vind ik ,m super.
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

    Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

  8. #8
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door johnsmeets Bekijk bericht
    neo ben ik wel een beetje met je eens, de paar dvd's die ik nog kijk speel ik af op de dvd recorder, maar voor blu ray vind ik ,m super.
    Inderdaad, vindt ik ook.

    Alhoewel de dvd beperkingen vooral bij NTSC dvd's opgaat, kan hij niet tippen aan de betere dvd spelers.
    Maar om te zeggen dat hij echt slecht is, gaat wat ver!
    Als BD speler staat hij echter als een huis!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DzjiDzji Bekijk bericht
    Voor zover ik de berichten over deze spelers heb gevolgd zal de S350 geen DTS-HD-decoding naar analoog bieden en de S550 wel.

    Specificatie van de BDP-S550 op dit punt volgens de amerikaanse sonystyle-pagina:

    7.1ch Analog Outputs allow to have connectability with your current AV reciever which has 7.1ch input and upgrade your home theater system to Dolby TrueHD/DTS-HD capabale along with player built-in decoder.
    dan lijkt het erop dat ie alles toch analoog uitstuurt na decodering.
    ik heb namelijk een Pioneer receiver van een jaar of 4 oud, maar destijds, en nog steeds, een topbak. type is de VSX-AX5i. Deze heeft analoog 7.1 multi-channel input.

    Betekent dit (Arnold?) dat als de blu-ray player alles kan decoderen en analoog uitstuurt, dit gedecodeerde signaal via 8 kabels, of in mijn geval 6 kabels (ik heb 5.1), naar mijn versterker kan worden gestuurd, en ik zo op die manier kan genieten van deze hoogwaardige audioformats, zonder merkbaar kwaliteitsverlies? ik moet dan waarschijnlijk hoogwaardige RCA (tulp) kabels gebruiken hè.
    "Will you just....take it....easy, man?"
    The Dude

  10. #10
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Filmgek Bekijk bericht
    Betekent dit (Arnold?) dat als de blu-ray player alles kan decoderen en analoog uitstuurt, dit gedecodeerde signaal via 8 kabels, of in mijn geval 6 kabels (ik heb 5.1), naar mijn versterker kan worden gestuurd, en ik zo op die manier kan genieten van deze hoogwaardige audioformats, zonder merkbaar kwaliteitsverlies? ik moet dan waarschijnlijk hoogwaardige RCA (tulp) kabels gebruiken hè.
    Nou ik ben niet Arnold, maar precies!

    Alles wat je steld klopt!
    En aangezien je analoog uitstuurd en niet digitaal, heb je veel meer "baat" bij goede kabels.

    Elke BD speler heeft vervolgens zijn eigen instellingen om analoog 5.1 multichannel te beluisteren.
    Speakersetup, volume, afstands en kantel frequenties moeten nu wel in je speler worden ingesteld, omdat de meeste versterkers niks meer doen met het analoge signaal.
    Hij maakt dus geen gebruik meer van de speaker calibratie van je versterker.

    De digitale output instellingen, behoren theoretisch niks te veranderen aan de analoge output, maar veelal dient die toch op pcm gezet te worden, dat blijft soms een beetje onduidelijk en is per BD speler verschillend.
    En dan zijn er ook nog secundaire audio, en menu audio clicks!
    Maar dat is effe te veel voor nu!!

    De kunst is om de juiste speler te vinden die aan al die voorwaarden voldoet.
    En in dit geval dus echt de analoge versie van bijv. Dolby True HD of DTS HD MA laat horen.
    Hieronder staat dat in ieder geval de 350 geen DTS HD MA decoder heeft.
    Deze lijst geeft overigens niet prijs of de aanwezige decoders analoog uitsturen, kan ook alleen LPCM via HDMI zijn.

    Mooie tabel met audio en video mogelijkheden van alle spelers
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 08-09-2008 om 21:10
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  11. #11

    Standaard

    zou deze sony 550 speler ook dit najaar komen? de berichten zijn verwarrend. niemand die het echt weet...
    "Will you just....take it....easy, man?"
    The Dude

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Filmgek Bekijk bericht
    zou deze sony 550 speler ook dit najaar komen? de berichten zijn verwarrend. niemand die het echt weet...
    Dat was wel de planning.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  13. #13

    Standaard

    Hier al te bestellen @ 378,30€

    http://www.bestekeus.be/product_info...pId-39505.html

    Volgens mij is dit toch de BDPS550
    Persoonlijke DVD-Website met gedetailleerde informatie van de films (niet de laatste updates)!
    Samsung LE40A656 | Epson TW-700 Projector met BD speler via PC | Harman Kardon AVR 335 | JBL 5.1 SCS speakers | JVC XV-N33 | Panasonic EH57 | Blu-Ray speler: Panasonic BD-55

    DVD: 1392 | Blu-ray: 279 [oa: Lost S1-S5 | Prison Break Collection | The Hangover | The Proposal ]

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door nmbs Bekijk bericht
    Hier al te bestellen @ 378,30€

    http://www.bestekeus.be/product_info...pId-39505.html

    Volgens mij is dit toch de BDPS550
    Dat zou inderdaad de 550 zijn maar eerst echt zien en dan geloven. Zeker voor die prijs.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  15. #15

    Standaard

    ben even gaan mailen en bellen met Sony.
    het ziet er naar uit dat DTS-HD en zelfs Dolby TrueHD alleen via de hdmi gaan.
    dus niet analoog. natuurlijk moeten we wachten op de eerste recensies om dit echt bevestigd te zien.
    panasonic heeft immers wél analoge uitvoer van deze formats.
    jammer dat het zo verwarrend is nog.
    "Will you just....take it....easy, man?"
    The Dude

  16. #16
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Tja, dat is typisch sony.
    Dat was bij de vorige modellen ook al zo.

    Maar misschien dat het grotere broertje de 550 dit misschien wel doet.
    Het staat overigens wel vaak in de manuals achter een *,
    die met hele kleine lettertjes, onder de tabel met uitgangsformaten, verwijzen naar de beperkingen.
    Maar die is nog niet online!

    Op de recensies wachten is ook lastig.
    Want het is praktisch niet te controleren wat er precies ten gehore wordt gebracht via de analog outs.

    Dan zijn we afhankelijk van de luister en onderscheidskwaliteiten van de reviewers.
    En wie zegt mij dat die niet half doof zijn.

    Dan adviseer ik vooralsnog liever de pana, want daar kan men 99% zeker zijn dat dit wel zo is
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Tja, dat is typisch sony.
    Dat was bij de vorige modellen ook al zo.

    Maar misschien dat het grotere broertje de 550 dit misschien wel doet.
    Het staat overigens wel vaak in de manuals achter een *,
    die met hele kleine lettertjes, onder de tabel met uitgangsformaten, verwijzen naar de beperkingen.
    Maar die is nog niet online!

    Op de recensies wachten is ook lastig.
    Want het is praktisch niet te controleren wat er precies ten gehore wordt gebracht via de analog outs.

    Dan zijn we afhankelijk van de luister en onderscheidskwaliteiten van de reviewers.
    En wie zegt mij dat die niet half doof zijn.

    Dan adviseer ik vooralsnog liever de pana, want daar kan men 99% zeker zijn dat dit wel zo is
    jij hebt de BD50 he. die decodeert TrueHD en DTS-HD Master en stuurt dit ook uit via de analoge outputs toch? is dat dan in PCM, dat het eruit komt? of hoe werkt dat?

    er is op zich natuulijk kans dat er recensies van de Sony én Panasonic komen van de AV websites, die zo'n ding al in handen krijgen. laten we daarop hopen.
    Laatst aangepast door Filmgek : 12-09-2008 om 13:01
    "Will you just....take it....easy, man?"
    The Dude

  18. #18
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Hij doet dat inderdaad via analoog
    Theoretisch is wat er dan uitkomt een analoge 1:1 vertaling van de originele digitale Dolby True HD of DTS HD enz.track .
    Ook Pulse Code Modulation is Digitaal (PCM)
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Hij doet dat inderdaad via analoog
    Theoretisch is wat er dan uitkomt een analoge 1:1 vertaling van de originele digitale Dolby True HD of DTS HD enz.track .
    Ook Pulse Code Modulation is Digitaal (PCM)
    Juist ja. Hoogwaardige (digital) tulp kabels, oftewel RCA, zijn dus aanbevolen hiervoor, neem ik aan.
    Zit toch al wel naar een nieuwe receiver te kijken stiekem. Moet ik alleen mn (4 jaar) ouwe bak kwijt.
    Ik heb een Bravia thuis, dus qua matchende spullen is misschien de Sony handiger.
    Vind het erg vreemd dat Pioneer de bal nog niet heeft opgepakt en toch alleen de duurste player van 2000€ heeft uitgerust met de laatste snufjes.
    Waar blijven hun nieuwe players? Amerika heeft ze al.
    "Will you just....take it....easy, man?"
    The Dude

  20. #20
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik was bijna voor de Pioneer LX 70A gegaan als vervanger voor mijn vorige pana DMP BD 10S, totdat ik hoorde dat deze dus ook weinig deed met de analoge uit.
    En ik er dus op achteruit zou gaan.

    Anderzijds wel logisch want hij was praktisch gelijk aan de sony modellen.

    En inderdaad bij analoge signalen bieden kwaliteitkabels wel een aantoonbare verbetering.
    Bij digitale verbindingen valt daar nog over twisten.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  21. #21

    Standaard

    heb een persbericht van Pioneer gevonden met hun nieuwe players.
    maak ik even een aparte thread van.
    weet je of players die nog niet profile 2.0 BD Live hebben, dat kunnen krijgen met een evt. firmware upgrade, of moet dat echt al in de player zitten?
    "Will you just....take it....easy, man?"
    The Dude

  22. #22
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Mits ze maar een ethernetport hebben, en voldoende onboard geheugen ( min 1GB) of een sd card slot.
    Het zou dan theoretisch d.m.v. een firmware kunnen worden opgewaardeerd naar 2.0

    Theoretisch dan!

    De Sony's volgen inderdaad die weg en zullen later d.m.v. een firmware update ook 2.0 compliant zijn.

    Overigens heb ik 2.0 m,aar ik zou niet weten wat is daar mee moet.
    Ok de speler is compleet, maar misschien in de toekomst.
    De BD Live functie is zo traag als een mollige dikke slak!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  23. #23

    Standaard

    Goed om te weten. dat is dus niet super belangrijk, dat BD Live. Het moet niet langzamer gaan met nieuwe formats, maar sneller. Als BD Live echt zo sloom is, zal niemand er gebruik van maken en sterft het een stille dood. De consument zal dat op langere termijn toch bepalen.
    "Will you just....take it....easy, man?"
    The Dude

  24. #24
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik denk maar zo

    HDTrailers op apple.coms
    Online gamen op de x-box 360, en beidden ook nog supersnel
    En als de extra's niet meer op een Blu-ray passen moet het wel heel gek lopen.

    Ze zullen echt met iets vernieuwend moeten komen anders blijft het een gadget.
    Bonusview vind ik wat anders.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Arnold van Oostrum Bekijk bericht
    Zowel de Sony's als de Pana's gezien. Maar feitelijk alleen maar het kastje gezien, want echt de speler qua features zien en uitproberen is er niet bij.

    De Sony is volgens mij geen alternatief voor de Pana. De S350 en s550 doen DTS HD Master Audio alleen maar via bitstream, dus niet interne decodering met analoog uit. Dit doet de Panasonic wel. Aangezien er veel titels zijn met DTS HD MA, vind ik dit een belangrijke must.
    Geldt dit dan ook voor de wat oudere Sony SH-1 over analoog 5.1 geen true HD ?

Pagina 1 van 13 1234511 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •