Pagina 1 van 9 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 218 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard DVD over 3 jaar helemaal verdwenen en maakt plaats voor BD!

    zie hier bericht:
    http://www.ad.nl/multi-media/2564878...ijnt_snel.html

    Wie gelooft erin dat Blu-ray zal gaan halen???
    ik ben benieuwd naar een reacties en meningen!
    Volgens mij gaat het goed lukken als de prijzen in 2009 flink gaan dalen anders tabbee Blu-ray!!
    Blu-ray (301) HD-DVD (60) DVD (600)

  2. #2

    Standaard

    Mijn gevoel zegt me dat de gemiddelde consument de DVD goed genoeg vindt en die zal daarom niet verdwijnen, althans niet over 3 jaar al.
    Maar desondanks zal de afzetmarkt voor de Blu Ray toch ook groot genoeg zijn om er winst uit te draaien.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  3. #3

    Standaard

    Ik denk dat blu-ray wel een blijvertje is, maar dat het veel langer dan 3 jaar gaat duren, voordat je echt moeite zult hebben om nog ergens DVD's te vinden. Het zou me niets verbazen als zo'n ontwikkeling 10 jaar duurt. De stap tussen videoband en DVD was nu eenmaal een stukje groter dan die tussen de DVD en blu-ray.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  4. #4

    Standaard

    In ieder geval hoop ik dat je wel op de blue ray spelers (ook de toekomstige modellen) de gewone DVD's kunt blijven afspelen. Anders hebben er vele een kostbaar probleem denk ik.

    Zou zonde zijn als je je huidige DVD's dan nooit meer zou kunnen afspelen. Blijven dus hopelijk gewoon afspeelbaar!

  5. #5

    Standaard

    Je kunt natuurlijk ook gewoon je oude dvdspeler niet verkopen

    Maar ik denk dat de spelers wel backwards compatible blijven, waarom niet? Met videoband kon het logischerwijs niet, maar deze keer bestaan beide formaten uit schijfjes van dezelfde grootte.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Je kunt natuurlijk ook gewoon je oude dvdspeler niet verkopen
    Dat begrijp ik Patrick, maar denk dat een speler van nu nog wel paar jaar meegaat, maar als die kapot is, en DVD is uit, zou het idd fijn zijn als je de DVD schijfjes gewoon kunt blijven afspelen op je Blue Ray speler. Zou anders erg kostbaar worden.

  7. #7

    Standaard

    Volgens mij hebben de meeste blue ray spelers die optie toch al. De mogelijkheid om dvd's af te spelen op blue ray spelers is soweiso veel makkelijker dan vhs op een dvd's speler (dvd/vhs combi)

    Zelf hoop ik ook dat de dvd nog een flink aantal jaar blijft. Ik wil straks wel overstappen op blue ray, maar ik denk dat er nog redelijk wat films zijn die ik niet perse in hd hoef te hebben.
    "I've seen things you people wouldn't believe."

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Dat begrijp ik Patrick, maar denk dat een speler van nu nog wel paar jaar meegaat, maar als die kapot is, en DVD is uit, zou het idd fijn zijn als je de DVD schijfjes gewoon kunt blijven afspelen op je Blue Ray speler. Zou anders erg kostbaar worden.
    ALLE dvd-schijfjes kunnen afgespeeld worden op ALLE Blu-ray spelers
    Blu-ray (301) HD-DVD (60) DVD (600)

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis van H. Bekijk bericht
    Volgens mij hebben de meeste blue ray spelers die optie toch al. De mogelijkheid om dvd's af te spelen op blue ray spelers is soweiso veel makkelijker dan vhs op een dvd's speler (dvd/vhs combi)

    Zelf hoop ik ook dat de dvd nog een flink aantal jaar blijft. Ik wil straks wel overstappen op blue ray, maar ik denk dat er nog redelijk wat films zijn die ik niet perse in hd hoef te hebben.
    The dark knight wil je vast ook niet perse in HD zien als die uit is op Blu-ray?die gaan straks wel flink van verkopen.
    Blu-ray (301) HD-DVD (60) DVD (600)

  10. #10

    Standaard

    Ik denk ook niet dat het zo'n vaart zal nemen, blu-ray schiet dan wel omhoog, maar
    de DVD zal zeken nog jaren blijven.
    YIPPEE-KI-YAY Motherf*****

  11. #11

    Standaard

    ik denk dat ongetwijfeld de prijzen van bluray zullen dalen, meer films op bluray komen, dus meer in de media (reclames, advertenties enz.). tegen die tijd heeft de grote meerderheid hdtvs, dus wat houdt ze tegen om op den duur over te stappen? (spelers zijn dan ook wel in prijs gedaald denk ik)
    Are you gonna bark all day, little doggie, or are you gonna bite? - Mr Blonde

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vogeltje29 Bekijk bericht
    The dark knight wil je vast ook niet perse in HD zien als die uit is op Blu-ray?die gaan straks wel flink van verkopen.
    Dat is dan wel een film die beter tot zijn recht komt in HD dan andere films
    YIPPEE-KI-YAY Motherf*****

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vogeltje29 Bekijk bericht
    The dark knight wil je vast ook niet perse in HD zien als die uit is op Blu-ray?die gaan straks wel flink van verkopen.
    Films als the Dark Knight natuurlijk wel .

    Ik had het meer over comedy's of drama's, films die er niet echt anders op worden of echt profiteren van hd.

    Natuurlijk zijn daarop uitzonderingen, maar feit blijft dat het niet altijd nodig is om een bepaalde film in High Definition te ervaren.
    Laatst aangepast door Dennis van H. : 28-08-2008 om 17:10
    "I've seen things you people wouldn't believe."

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mick Schouten Bekijk bericht
    ik denk dat ongetwijfeld de prijzen van bluray zullen dalen, meer films op bluray komen, dus meer in de media (reclames, advertenties enz.). tegen die tijd heeft de grote meerderheid hdtvs, dus wat houdt ze tegen om op den duur over te stappen? (spelers zijn dan ook wel in prijs gedaald denk ik)
    Via internet kan je al vanaf 150 euro aan Blu-ray speler kopen!
    Blu-ray (301) HD-DVD (60) DVD (600)

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John McClane Bekijk bericht
    Ik denk ook niet dat het zo'n vaart zal nemen, blu-ray schiet dan wel omhoog, maar
    de DVD zal zeken nog jaren blijven.
    Tuurlijk zal dvd jaren blijven maar die sterft ook uit en houdt daarmee op met bestaan wanneer Blu-ray een grote doorbraak maakt!
    Blu-ray (301) HD-DVD (60) DVD (600)

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vogeltje29 Bekijk bericht
    ALLE dvd-schijfjes kunnen afgespeeld worden op ALLE Blu-ray spelers
    Inderdaad, je kunt er zelfs cd's mee afspelen.

  17. #17

    Standaard

    Als ze de film en op DVD en op BR uitbrengen zal het langer duren. Tenzij de prijzen gelijk worden. Al zie ik niet dadelijk een BR van 5 EUR op de markt komen. Als ze daarentegen films alleen op BR uitbrengen dan kan het zelfs morgen al gedaan zijn maar dat gaat dan wel pijn doen ...

    The Future is not set
    Totaal aantal film : teveel !
    Totaal aantal nog te bekijken film ... zucht :)

  18. #18

    Standaard

    Pas als BD-spelers voor een paar tientjes bij de blokker te koop zijn, en je BD's voor de huidige DVD-prijzen kunt krijgen zal Blu-ray echt DVD gaan vervangen. Anders gaat het de kant op van wat Laserdisc was in het VHS-tijdperk.

  19. #19

    Standaard

    Ik zie de DVD niet voor 2015 en zelfs niet voor 2020 verdwijnen.
    Ik denk dat over een jaar of 3 het aandeel DVD nog altijd hoger zal liggen dan BD of op zijn gunnistigste geval gelijk.

    In Maart 1997 is in de US de DVD op de markt verschenen, maar het heeft tot 2003 geduurd voordat er meer DVD's werden verhuurd dan VHS banden.
    http://washingtontimes.com/news/2003...-113258-1104r/
    In de eerste 6 jaar van het bestaan van de DVD was VHS, in de verhuurmarkt, nog altijd heer en meester.
    In de verkoopmarkt zal dit punt wel eerder zijn berijkt, maar dat zal niet over jaren gaan.

    DVD is een van de meest succesvolle media ooit, en die verdwijnt echt niet zomaar van de markt.
    Laatst aangepast door Frenkel : 28-08-2008 om 21:12
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  20. #20

    Standaard

    Ik denk wel dat het tegen dan zo ver zal zijn.

    Bij ons in de winkel zie je ook dat er steeds meer Blu-ray spelers in het assortiment komen en dat er meer films uitkomen enz...

    Zodra de spelers rond de 100€ kosten en de PS3 nog wat goedkoper wordt zal het pas echt vooruit gaan. En de prijs van de films zelf moet natuurlijk ook omlaag.
    Mijn ht-opstelling: Panasonic TH-50PX8E, Playstation 3, Onkyo 605, Jamo A 102 H 5

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Ik zie de DVD niet voor 2005 en zelfs niet voor 2010 verdwijnen.
    Dat had ik je ook wel kunnen vertellen dat de DVD niet voor 2005 zal verdwijnen, we leven nu immers in 2008.

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Bekijk bericht
    Dat had ik je ook wel kunnen vertellen dat de DVD niet voor 2005 zal verdwijnen, we leven nu immers in 2008.
    Ha Ha, ik bedoel natuurlijk 2015
    Even aanpassen.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  23. #23

    Standaard

    Ik heb mijn mening trouwens nog niet gegeven: ik denk dat dvd's de komende jaren nog gewoon de standaard blijven en blu-ray maar langzaam terrein zal winnen. Panasonic is naar mijn mening voorbarig om te concluderen dat dvd's over drie jaar verdwenen zijn. Het verschil tussen dvd en blu-ray is immers een stuk kleiner dan het verschil tussen vhs en dvd.

  24. #24

    Standaard

    Ik denk niet dat de dvd over 3 jaar is verdwenen. Ik ken niet zo heel veel mensen die een blu ray speler hebben of van plan zijn er een te kopen.
    De meesten vinden dvd kwaliteit goed genoeg.
    Maar op den duur zal blu ray well de overhand krijgen. Misschien in een jaar of 5 of langer.
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  25. #25

    Standaard

    Mijn schatting is binnen nu en 5 jaar bestaat de dvd nog steeds maar BR is dan echt de standaart zoals dat nu dvd is.elke beetje nieuwe laptop of standalone PC wordt nu al standaard met BR speler geleverd. spelers standalone is nu al zeer betaalbaar 150,- heb je een speler en volgend jaar rond deze tijd kost een nieuwe BR net zoveel als nu een nieuwe dvd.
    (Three-Star Trader) (Goldtrader)
    Mijn Setup: AV Reciever Onkyo HTR-960 THX 7.1 - Speakers Onkyo THX Full HD T SAMSUNG LE40M86BD - Blu-Ray speler Playstation 3

Pagina 1 van 9 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •