Pagina 1 van 19 1234511 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 451 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Vermeld hier jouw TOP Blu-Ray's / HD-DVD's!

    Na het populaire topic over "tegenvallende" Blu-Ray's, leek het mij wel zo eerlijk om een topic te openen waarin Blu-Ray's/HD-DVD's vermeld kunnen worden die je juist zijn meegevallen.
    Je kunt hier kenbaar maken welke Blu-Ray's/HD-DVD's jij beter vind dan dat in een recensie beweerd worden. Ook is dit topic bedoeld voor het melden welke Blu-Ray(s)/HD-DVD(s) al jou verwachtingen overtroffen hebben.

    Motiveer wel even je antwoord.

  2. #2

    Standaard

    De mooisten:

    - Ratatouille. Simpelweg prachtig, wat een detail.
    - Troy. Check vooral de scène waarin Achilles aan land komt bij Troy.
    - The Patriot. Magnifiek beeld, de scène in het bos waar ze Heath bevrijden is vooral mooi.

    En niet magnifiek, maar verrassend goed:
    Cloverfield. Vooral het stuk in de titel, je ziet de wezens nu echt veel beter.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  3. #3

    Standaard

    *Cars - Zag er gewoon prachtig uit, was 1 van de eerste BR's waarvan ik echt zoiets had van WOW!

  4. #4

    Standaard

    Ratatouille en Cars, die zijn al uit den treure geroemd om de kwaliteit maar ook op hd-dvd The Matrix Trilogy en Batman Begins. zijn zo rijk aan detail en kleur dat ik in het geval van The Matrix Trilogy de films helemaal opnieuw beleefde.

  5. #5

    Standaard

    tiesto: copenhagen elements of life world tour...

    wat een geluid

  6. #6

    Standaard

    Planet Earth.
    Nooit zag ik zo mooi en scherp de natuur in beeld.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen Bekijk bericht
    Planet Earth.
    Nooit zag ik zo mooi en scherp de natuur in beeld.
    Daar ben ik ook zeer benieuwd naar, ik verwacht deze ergens deze deze week binnen te krijgen van Play. Volgens sommigen is de verbetering t.o.v. de DVD maar marginaal, maar ik wil daar liever zelf over oordelen.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  8. #8

    Standaard

    Tja, dat weet ik niet, ik heb de DVD gelijk maar overgeslagen.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  9. #9

    Standaard

    Laat ik er drie aanraden van klassieke films:

    Grand Prix : de racebeelden in deze film zijn ongeëvenaard. En in SD was ie visueel al buitengewoon spectaculair, maar in HD is ie weergaloos.
    Casablanca : ik heb het al eens eerder gezegd, maar de beeldkwaliteit van deze film uit 1942 is zo goed dat je opeens begint op te vallen hoe slecht de kwaliteit van sommige decors is.
    The Searchers : de DVD was destijds al een revelatie, maar in HD is bijna elk shot een schilderij. Prachtige transfer van een prachtige film.

  10. #10

    Standaard

    Cars
    Ratatouille
    Batman Begins (en de The Dark Knight prologue!)
    De Pirates films

    Dit is eigenlijk puur om de beeldkwaliteit. Ik heb een keer een top 10 lijstje gemaakt van de beste films die ik gezien heb. Ik kwam er vandaag achter dat nog 0 van die 10 op Blu-ray uit zijn. The Matrix is binnenkort de eerste!
    The future is Blu

  11. #11

    Standaard

    2001:A Space Odyssey net gezien, en die wil ik eigenlijk ook wel noemen. Ook gezien zijn leeftijd een verbazendwekkend scherpe transfer en prachtige diepe kleuren.
    Enig nadeel is net zoals Richard hierboven al opmerkt bij Casablanca, in dit geval was het gebruik van (ik vermoed) matte paintings voor de achtergronden in de eerste akte op aarde nu opeens wel erg duidelijk.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen Bekijk bericht
    Enig nadeel is net zoals Richard hierboven al opmerkt bij Casablanca, in dit geval was het gebruik van (ik vermoed) matte paintings voor de achtergronden in de eerste akte op aarde nu opeens wel erg duidelijk.
    Ik bedoelde het niet als "nadeel" hoor. En ik denk dat het je ook pas opvalt als je de film (zoals ik) vele malen gezien hebt. Maar dat het dan opeens opvalt vind ik eigenlijk juist wel charmant: het zet je aan het denken over hoe die films gemaakt werden.

  13. #13

    Standaard

    - Cars, wat een kleuren zeg!Blu-ray versie ziet er stuk beter uit dan de dvd!
    - Pirates of the carribean 1,2 en 3 zag er heel erg goed uit

    Mensen die nog niet aan blu-ray beginnen weten niet wat ze missen op gebied van HD!!
    Blu-ray (301) HD-DVD (60) DVD (600)

  14. #14

    Standaard

    Zoals vaker door anderen gepost:

    -Ratatouille blu-ray, tekenfilms zien er in hd vaak geweldig uit, maar zelfs dan overtrof deze mijn verwachtingen, die haartjes/vacht.
    -Planet Earth blu-ray, eerste keer dat mijn mond begon open te vallen door kwaliteit van hd.


    Verder:
    -Black Hawk Down blu-ray, oorlog in huis, ging bijna dekking zoeken.
    -Lee Ritenour Overtime hd-dvd (daar istie weer), wat mij betreft de mooiste hd muziek uitgave, alles klopt.
    -Transformers hd-dvd, kreeg bijna het idee dat dergelijke robots echt bestaan, ook prachtige geluidseffecten. Ueber popcorn film.
    -Mahler 2e olv Pierre Boulez hd-dvd, beeld en geluid demo materiaal.
    -One Six Right hd-dvd, prachtige luchtvaart docudemo.
    -Unforgiven hd-dvd, veel donkere kleuren mooi verwerkt.

  15. #15

    Standaard

    I-Robot

    De "The Dark Knight" Prologue op de "Batman Begins" BD gebruik ik vaak al demo omdat die beeldvullend is
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  16. #16

    Standaard

    Qua beeld wil ik vast een paar HD-DVD's noemen:
    Elizabeth
    King Kong
    Harry Potter's (zeker de laatste!)
    The Host
    The Prestige
    Aeon Flux

  17. #17

    Standaard

    beoordeeld naar inhoud(smaakgebonden) beeld en audio

    best actionmovie:
    SHOOT 'EM UP
    reden:
    het geluid 7.1 dts masteraudio laat je er ECHT middenin zitten, zeer snelle actiemovie
    met uitstekend beeld , en humor

    best western
    3:10 TO YUMA
    reden:
    een verhaallijn die ik niet 123 gedacht had , uitstekend beeld en afgemaakt met prachtig 7.1 surround geluid

    best sf
    I ROBOT
    reden:
    reference geluid en beeld

    best animatie
    Ratatouille
    (ben wel benieuwd naar Nightmare before christmas, de nieuwe uitgave

    best adventure/fairytail
    Cronicles of Narnaria

    Bijzondere Film
    DAS PARFUM

    Best nog uit te komen dit jaar
    BAND OF BROTHERS
    buiten deze vind ik niks slecht wat ik in mijn verzameling heb zitten
    dat was het wel een beetje
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

    Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

  18. #18

    Standaard

    vanmiddag I,robot gezien, zeker topbeeld en verrasend leukere film dan ik gedacht had
    verder qua beeld Corpse Bride, Troy, Kingdom of Heaven
    Are you gonna bark all day, little doggie, or are you gonna bite? - Mr Blonde

  19. #19

    Standaard

    De BD van Black Narcissus is zeker de moeite waard. Die film heeft er nog nooit zo mooi uitgezien.
    "I grew up in the cinema, almost. Both my parents worked there. My life, my reading, everything about me revolves around the cinema. So for me, cinema is life, and vice versa."
    - Sergio Leone

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    De mooisten:

    - Ratatouille. Simpelweg prachtig, wat een detail.
    - Troy. Check vooral de scène waarin Achilles aan land komt bij Troy.
    - The Patriot. Magnifiek beeld, de scène in het bos waar ze Heath bevrijden is vooral mooi.

    En niet magnifiek, maar verrassend goed:
    Cloverfield. Vooral het stuk in de titel, je ziet de wezens nu echt veel beter.
    Ik sta helemaal achter je keuze van Troy

    Gewoon prachtig !! geweldige details komen uit.
    (Three-Star Trader) (Goldtrader)
    Mijn Setup: AV Reciever Onkyo HTR-960 THX 7.1 - Speakers Onkyo THX Full HD T SAMSUNG LE40M86BD - Blu-Ray speler Playstation 3

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door misterfun Bekijk bericht
    Ik sta helemaal achter je keuze van Troy

    Gewoon prachtig !! geweldige details komen uit.
    Inderdaad, niet alleen in de wide shots maar ook in de sets en bijvoorbeeld in de armor van de acteurs. Echt een openbaring!
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  22. #22

    Standaard

    Een paar die nog niet genoemd zijn:

    Saawariya, een Bollywood fantasy/musical.

    Niet ieders cup of tea maar beeld en geluid kan volgens mij niet mooier, wat heb ik van deze film genoten zeg!

    Hollow Man DC, fantastische beeldkwaliteit en de dubbeldip dubbel en dwars waard geweest.

    Thir13en Ghosts, idem als hierboven.
    *For love some WiLL search the ends of the world..to possess the objects of their desire some even KiLL*
    Mijn collectie

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Daar ben ik ook zeer benieuwd naar, ik verwacht deze ergens deze deze week binnen te krijgen van Play. Volgens sommigen is de verbetering t.o.v. de DVD maar marginaal, maar ik wil daar liever zelf over oordelen.
    Nee hoor, de blu-ray kwaliteit is echt vele malen beter dan die van de DVD.
    Overigens mankeert Planet Earth best wel wat her en der, het is niet over de gehele linie top, maar evengoed een must have!

    Walk the Line ziet er ook erg mooi uit. Ik heb geen HD audioformaat versterker maar het gewone DTS geluid klinkt ook al heel goed.
    Apocalypto is ook erg mooi, met name de scenes bij de maya tempel, maar ook de jungle ziet er prachtig uit.
    10.000 BC is qua film en special effects wat minder maar de landschappen zijn erg mooi.
    The Descent heeft mooie donkere scenes in de grotten, alleen aan het eind wordt 't wel iets minder en bevat het meer ruis dan in de rest van de film.
    Saawariya heeft mooie kleuren en goed contrast, donker zwart en de muziek klinkt mooi surround.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  24. #24

    Standaard

    Nog een aanrader qua beeld: de HD-DVD van Alexander......prachtig!

  25. #25

    Standaard

    Walk the line een grote aanrader!
    Blu-ray (301) HD-DVD (60) DVD (600)

Pagina 1 van 19 1234511 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •