Pagina 8 van 19 EersteEerste ... 45678910111218 ... LaatsteLaatste
De resultaten 176 tot 200 van 451 worden weergegeven.
  1. #176

    Standaard

    Zowel The Nightmare Before Christmass als Corpse Bride zien er prachtig uit. Had eigenlijk een bagger versie verwacht nadat ik de originele DVD release had gezien van beide films... Maar deze films zijn echt parels

  2. #177

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric B. Bekijk bericht
    Planet Terror is op dit moment mijn favoriete Blu-Ray, geweldige film, geweldige True-HD soundtrack en het beeld komt op Blu-Ray nog beter tot zijn recht, ziet er erg gaaf uit!
    Ik wou me deze blu ray ook kopen,
    maar ik zie in reviews van toegevoegde film grains, dirts

    Klopt dit, lijkt me dan ook niet mooi!

  3. #178

    Standaard

    Dan vindt jij feitelijk de film ook niks, van dit hoort zo.
    Op de USA versie staat ook een ''scratch-free'' versie, maar niet op de NL versie

  4. #179

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Puma Bekijk bericht
    Ik wou me deze blu ray ook kopen,
    maar ik zie in reviews van toegevoegde film grains, dirts

    Klopt dit, lijkt me dan ook niet mooi!
    Ik kwam na het kijken van de film erachter dat je de film (import) ook "scratch-free" kon kijken. Even uitgeprobeerd, maar op de een of andere manier "werkt" de film dan minder goed. Mijn voorkeur gaat dus uit naar de grainy dirty versie, die ondanks de "beschadigingen" erg goed beeld heeft! Geloof me, de film is half zo interessant zonder de "worn and torn bits".
    ...to start from scratch you first have to create a universe...

    Sony KDL 52Z4500 / Multiregion Oppo BDP-80 / Yamaha RX-V465 / Boston Acoustics A 360 - A 25 - A 225C / Cisco 8455DVB HD PVR / Marmitek IR Control8 / Logitech Harmony 300i / 401 Blu-Ray's / Laatste aanwinst: "Attack the Block"

  5. #180

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door CrimsoNl Bekijk bericht
    Ik kwam na het kijken van de film erachter dat je de film (import) ook "scratch-free" kon kijken. Even uitgeprobeerd, maar op de een of andere manier "werkt" de film dan minder goed. Mijn voorkeur gaat dus uit naar de grainy dirty versie, die ondanks de "beschadigingen" erg goed beeld heeft! Geloof me, de film is half zo interessant zonder de "worn and torn bits".
    En hoe vreemd het ook kan klinken kan ik me voorstellen dat die grain en scratches op HD veel beter over komen dan op SD.
    Vooral de grain ervaar ik op HD echt als filmkorrel terwijl het op de DVD waarschijnlijk meer als videoruis uit zal lijken te zien.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  6. #181

    Standaard

    Aangezien nog niemand Bolt heeft vermeldt, die beeldqualiteit is (zoals bij de meeste animatiefilms) gewoon perfect. Ik vind hem zelfs beter als Wall-E omwille van de zeer frisse en varierende kleurenpaletten in de film.

    Als ik de 7 Blu-Rays die ik nu heb even sorteer in volgorde van Picture Quality :

    1. Bolt
    2. Wall-E
    3. Zodiac
    4. Planet Earth
    5. Band Of Brothers
    6. Transformers
    7. Star Trek - The Original Series Season 1

    Transformers gisteren nog pas gezien en eerlijk gezegd viel die me van PQ ietsje tegen. Ik vond het beeld merkelijk donkerder in vergelijking met mijn andere Blu-Rays.

  7. #182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Breydel Bekijk bericht
    Transformers gisteren nog pas gezien en eerlijk gezegd viel die me van PQ ietsje tegen. Ik vond het beeld merkelijk donkerder in vergelijking met mijn andere Blu-Rays.
    Maar zo is de film dus bedoeld door de regisseur.

    On-topic

    Mijn mooiste BR is toch wel de box van Band of Brothers. Gewoon heel erg compleet, geweldige beeld en geluidskwaliteit en de box is, net als de dvdbox, gewoon erg netjes.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  8. #183

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Breydel Bekijk bericht
    Aangezien nog niemand Bolt heeft vermeldt, die beeldqualiteit is (zoals bij de meeste animatiefilms) gewoon perfect. Ik vind hem zelfs beter als Wall-E omwille van de zeer frisse en varierende kleurenpaletten in de film.

    Als ik de 7 Blu-Rays die ik nu heb even sorteer in volgorde van Picture Quality :

    1. Bolt
    2. Wall-E
    3. Zodiac
    4. Planet Earth
    5. Band Of Brothers
    6. Transformers
    7. Star Trek - The Original Series Season 1

    Transformers gisteren nog pas gezien en eerlijk gezegd viel die me van PQ ietsje tegen. Ik vond het beeld merkelijk donkerder in vergelijking met mijn andere Blu-Rays.
    Ik ben benieuwd waar "a bugs life" terecht komt in je lijstje... Wat betreft "Planet Earth"; Ben ik dan de enige die deze serie qua beeldkwaliteit ronduit vind tegenvallen? Met name de stukjes sd (gewoon standard defenition archief materiaal gebruikt!), colour banding, sommige onscherpe panoramic shots en zelfs compressie artefacten zijn wat mij betreft beneden par. De serie is verder fantastisch maar hij hoort echt niet in mijn top 50, wat betreft de beeldkwaliteit bedoel ik dan...
    ...to start from scratch you first have to create a universe...

    Sony KDL 52Z4500 / Multiregion Oppo BDP-80 / Yamaha RX-V465 / Boston Acoustics A 360 - A 25 - A 225C / Cisco 8455DVB HD PVR / Marmitek IR Control8 / Logitech Harmony 300i / 401 Blu-Ray's / Laatste aanwinst: "Attack the Block"

  9. #184

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door CrimsoNl Bekijk bericht
    Ik ben benieuwd waar "a bugs life" terecht komt in je lijstje... Wat betreft "Planet Earth"; Ben ik dan de enige die deze serie qua beeldkwaliteit ronduit vind tegenvallen? Met name de stukjes sd (gewoon standard defenition archief materiaal gebruikt!), colour banding, sommige onscherpe panoramic shots en zelfs compressie artefacten zijn wat mij betreft beneden par. De serie is verder fantastisch maar hij hoort echt niet in mijn top 50, wat betreft de beeldkwaliteit bedoel ik dan...
    Op zeer lange termijn denk ik wel alle films van Pixar Studios op BD te kopen, maar ik heb veel van de films (incl. A Bug's Life) nog nooit gezien. Mijn interesse in animatie is destijds gestart met Finding Nemo en Ice Age (heb ik beiden op DVD), maar nadien weer wat op de achtergrond geraakt tot ik recent een Blu-Ray drive heb gekocht en leesde dat animatie zo knap was op BD (en terecht!). Ratatouille en Cars staan ook vrij hoog op mijn verlanglijstje maar ik wacht nog wel even tot die BDs in prijs nog ietsje zakken. Ik dacht zelfs dat Monsters Inc. binnenkort ook op BD verscheen en van prijs al onder die 2 andere titels zat, dus misschien dat ik die eerst koop. En Up zal waarschijnlijk op het einde van het jaar ook op BD verschijnen. We zien wel!

    I.v.m. Planet Earth begrijp ik je standpunt. Er zijn wel enkele beelden die van kwaliteit minder zijn, ik denk dan vooral aan de infrarood cameras of andere nachtbeelden, sommige scenes in Antactica en waarschijnlijk nog wel enkele anderen her & der. Maar uiteindelijk is veel beeldmateriaal toch wel zeer knap en scherp, en daar heb ik me ook op gebaseerd voor dit lijstje. I.v.m. de compressie artefacten, ik weet niet welke versie je hebt maar het beeld van de NL release is wel zwaarder gecomprimeerd dan de UK release. Ik dacht dat de NL versie rond de 15 MBit/s was terwijl de UK versie rond de 19 Mbit/s heeft. Dat topic werd op dit forum in een Planet Earth thread al uitvoering besproken. Mijn versie is de UK release trouwens.

    Nu soit, het feit dat Planet Earth daar in mijn lijst staat wil niet per se zeggen dat ik het beeld zo goed vind. Band of Brothers heeft opzettelijke grain toegevoegd gekregen waar ik niet echt een fan van ben (maar ik kan het wel begrijpen). Ook de vele 'shaky cams' storen mij op sommige momenten. Voor de rest absoluut een topper van een serie hoor. Dan Transformers zoals ik voorheen al zegde viel mij iets te donker uit, gewenst of niet. En Star Trek TOS, absoluut 2 duimen in de lucht voor hoe het opgepoetst beeld er nu uitziet op Blu-Ray maar de verhouding is (begrijpelijk) 1.33:1 en tja, op sommige beelden zie je duidelijk nog wel ruis. Dus, het feit dat ik Planet Earth boven die 3 titels zet heeft zowel met die 3 titels iets te maken als met Planet Earth.

    Van zodra ik meer BDs heb zal Planet Earth wel verder naar beneden zakken maar die 7 uit mijn lijstje (met nog 3 bestellingen onderweg) zijn de enige BDs die ik nu heb.
    Laatst aangepast door Breydel : 27-06-2009 om 22:00

  10. #185

    Standaard

    de BR's uit mijn verzameling waarvan ik het meest heb genoten tot nu toe (zowel geluid als Beeld) op een rijtje:


    The Matrix Trilogy
    Transformers
    Bolt
    I Am Legend
    Spider-Man 3
    The Bank Job
    Con Air
    Death Race (Jason Statham)
    Constantine
    Transporter 3
    Mindy Macready: Act like a bitch, get slapped like a bitch.
    Besteld: *out of order*



  11. #186

    Standaard

    Gisteren Cloverfield voor de eerste keer op BD gezien, die sound is fenomenaal goed. Het beeld is in grote lijnen ook heel knap en de extra features zijn ook de moeite. Maar bovenal chapeau voor de makers van die film, op gebied van cinematografie is dat echt wel een zeer verfrissende en in mijn ogen ook een revolutionaire film (wat ik de laatste jaren van zeer weinig of zelfs geen enkele film kan zeggen). Het acteerwerk mag er zeker ook wel zijn. Ik vond films als Godzilla 2 keer niks maar Cloverfield neemt het concept van een monsterfilm toch wel heel anders (en veel beter) aan. Een aanrader!
    Laatst aangepast door Breydel : 01-07-2009 om 14:22

  12. #187

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Breydel Bekijk bericht
    Gisteren Cloverfield voor de eerste keer op BD gezien, die sound is fenomenaal goed. Het beeld is in grote lijnen ook heel knap en de extra features zijn ook de moeite. Maar bovenal chapeau voor de makers van die film, op gebied van cinematografie is dat echt wel een zeer verfrissende en in mijn ogen ook een revolutionaire film (wat ik de laatste jaren van zeer weinig of zelfs geen enkele film kan zeggen). Het acteerwerk mag er zeker ook wel zijn. Ik vond films als Godzilla 2 keer niks maar Cloverfield neemt het concept van een monsterfilm toch wel heel anders (en veel beter) aan. Een aanrader!
    We willen niet weten welke BR je hebt gekeken, maar wat jij echt een top BR vind in je collectie
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  13. #188

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    We willen niet weten welke BR je hebt gekeken, maar wat jij echt een top BR vind in je collectie
    Wel Cloverfield IS een top BD uit mijn collectie, anders zou ik die hier niet vermelden...
    Laatst aangepast door Breydel : 02-07-2009 om 01:58

  14. #189

    Standaard

    2 beste BR's met de Eiger als middelpunt; The Alps is nu $7.99 bij Amazon.com

    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  15. #190

    Standaard

    Vandaag binnen gekregen en zonet gekeken Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest. Het is net of ik voor het eerst een HD film zie. Makkelijk de beste PQ in mijn verzameling, Van begin tot het eind genieten. Ik heb ook deel drie binnen gekegen maar ik begrijp dat die toch weer iets minder is maar we zullen het zien morgenavond.

  16. #191

    Standaard

    Moet zeggen dat ik aangenaam verrast was door de PQ van Battle of the Bulge. Zeker voor een film uit 1965. Bij de wide shots over de slagvelden was dat heel goed te zien, de tanks in de verre achtergrond waren nog steeds goed van detail.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  17. #192

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen Bekijk bericht
    Moet zeggen dat ik aangenaam verrast was door de PQ van Battle of the Bulge. Zeker voor een film uit 1965. Bij de wide shots over de slagvelden was dat heel goed te zien, de tanks in de verre achtergrond waren nog steeds goed van detail.
    Thanks voor de tip hoe zit het met andere oorlogsfilms uit die tijd? Zoals Battle of Brittain, the longest day en a bridge to far?


  18. #193

    Standaard

    A bridge too far vond ik een beetje tegenvallen, de andere twee prima. Longest Day zou voorzien zijn van DNR, maar dat heeft mij niet zo gestoord.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  19. #194

    Standaard



    Mooi, mooier, mooist. Gewoon prachtig, stuk voor stuk...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  20. #195

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daan de G. Bekijk bericht
    Thanks voor de tip hoe zit het met andere oorlogsfilms uit die tijd? Zoals Battle of Brittain, the longest day en a bridge to far?
    A Bridge Too Far vandaag gezien, en die zag er goed uit, moet ik zeggen. Wel is de film bewust wat softer gefilmd om de matte paintings wat te verdoezelen, en ook geeft DP Geoffrey Unsworth zijn films vaker een wat softere look mee (Superman bijvoorbeeld). Als de screenshots voor The Longest Day enigzins weergeven hoe de film er op Blu-ray uitziet, zou ik die mijden. Zag er niet goed uit.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  21. #196

    Standaard

    Mooiste uit mijn collectie

    Cloverfield
    I am Legend Ultimate Edition (super beeld en hele mooie verpakking)
    Ice Age 1
    Terminator 2 "sky-net edition"

  22. #197

    Standaard

    Er zijn er veel, zo niet allemaal, die al genoemd zijn...maar toch mijn bijdrage ook even:

    - The dark knight
    - King Kong (2005)
    - Zodiac
    - Patton (Een film uit 1970 die eruit ziet alsof hij gisteren is gefilmd!)
    - The good, the bad and the ugly (Ook een oudje, iets minder dan hierboven maar toch ook erg mooi)
    - The prestige
    - Band of Brothers
    - Ice age 2
    - 3:10 to Yuma
    Laatst aangepast door jdjta : 26-08-2009 om 15:09

  23. #198

    Standaard

    Patton is wel ontzettend bewerkt door het toepassen van digital noise reduction, er is geen grain te bekennen maar ook weinig detail meer dat je zonder DNR wel zou hebben gehad. Je moet er maar van houden.
    *For love some WiLL search the ends of the world..to possess the objects of their desire some even KiLL*
    Mijn collectie

  24. #199

    Standaard

    Als ze er niet aan hadden gesleuteld had Patton er inderdaad veel beter uit gezien. Bij TGTBATU zal het er minder mooi uit zien dan Patton (maar die is dan ook niet op 70mm gefilmd), maar ook daar is genoeg ruimte voor verbetering.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  25. #200

    Standaard

    Ja, inderdaad wel veel detailverlies door de bewerking, maar imho toch erg knap dat je bijvoorbeeld in de beginscene de haartjes op de hand van patton kan tellen.

    Maar ieder zijn/haar smaak natuurlijk !

Pagina 8 van 19 EersteEerste ... 45678910111218 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •