Pagina 156 van 203 EersteEerste ... 56106146152153154155156157158159160166 ... LaatsteLaatste
De resultaten 3.876 tot 3.900 van 5064 worden weergegeven.
  1. #3876

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Vansant Bekijk bericht
    Nou, ik ga richting videotheek.

    Nog enige last-minute aanraders?
    Ja laat Max Payne staan
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  2. #3877

    Standaard

    Hansel and Gretel - Pil-Sung Yim - 2007

    Prachtig vormgegeven duister sprookje in de lijn van A Tale of Two sisters of Pan's Labyrint. Een man krijgt een auto-ongeluk en beland in een donker bos. Hij wordt meegenomen door een meisje dat hem door het bos leid naar een prachtig huis. Het is gevuld met speelgoed. Er wonen ook nog andere kinderen in het huis. Als de man echter naar huis wil, lukt het hem keer op keer niet zn weg terug te vinden door het bos.....

    Er heeft zich een drama afgespeeld in dat huis en als kijker krijg je steeds nieuwe puzzelstukjes toegeworpen. Het verhaal vond ik wel aardig maar niet heel geweldig. Alle lof gaat naar de art-design, de belichting en de cameravoering. De film ziet er echt zeer gelikt uit. Je ogen krijgen dan ook de volle twee uur de kost. Geen echte horror dit, eerder een duister sprookje voor volwassenen.

    7,7


  3. #3878

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Hansel and Gretel - Pil-Sung Yim - 2007
    Die krabbel ik maar eens even op de Wishlist.

  4. #3879

  5. #3880

    Standaard

    Inderdaad, thanks for the tip Melzz


  6. #3881

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Hansel and Gretel - Pil-Sung Yim - 2007

    Prachtig vormgegeven duister sprookje in de lijn van A Tale of Two sisters of Pan's Labyrint. Een man krijgt een auto-ongeluk en beland in een donker bos. Hij wordt meegenomen door een meisje dat hem door het bos leid naar een prachtig huis. Het is gevuld met speelgoed. Er wonen ook nog andere kinderen in het huis. Als de man echter naar huis wil, lukt het hem keer op keer niet zn weg terug te vinden door het bos.....

    Er heeft zich een drama afgespeeld in dat huis en als kijker krijg je steeds nieuwe puzzelstukjes toegeworpen. Het verhaal vond ik wel aardig maar niet heel geweldig. Alle lof gaat naar de art-design, de belichting en de cameravoering. De film ziet er echt zeer gelikt uit. Je ogen krijgen dan ook de volle twee uur de kost. Geen echte horror dit, eerder een duister sprookje voor volwassenen.

    7,7


    heel erg bedankt
    ga ik hem binnekort toch maar eens kopen
    WhatIWatch | Mijn collectie | Myspace | Photography
    System Specs: Philips 42" PFL7403, Sony Playstation 3 (60gig), en veel te veel dvds!

  7. #3882

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Hana-Bi - Takeshi Kitano - 1997

    Zelfs tijdens een 2e kijkbeurt was ik weer even stil na afloop. Vind hem zelfs beter nu. Kitano regisseert, acteert, deed de editing, heeft de film geschreven, heeft de schilderijen in de film getekend en nam enkele muziekstukken voor zn rekening. Een geweldige prestatie. Kitano zegt bijna geen woord in de film maar toch voel je met hem mee.

    Kitano speelt een agent wiens partners zwaar gewond of dood zijn geschoten terwijl hij zn doodzieke vrouw in het ziekenhuis bezocht. Hij stopt bij de politie en pleegt een bankoverval om zn vrouw tijdens haar laatste dagen nog gelukkig te zien tijdens een reis die ze samen ondernemen. Prachtige rustige scenes worden bruut onderbroken door abrupte geweldsuitbarstingen. De montage is zeer sterk, evenals de prachtige muziek. Eigenlijk is er niets mis met deze film. Ijzersterk.

    9.0
    Heeft Kitano wel eens keer niet in zijn eigen films gespeeld?

    Want bijvoorbeeld bij zijn laatste film Akiresu to kame speelde hij niet meer dan een levend standbeeld. De toegevoegde waarde was nihil. :sad:

  8. #3883

    Standaard

    Gisteren An American in Paris gezien. De tweede Minelli musical die ik zag en wederom ben ik erg onder de indruk. Het is zo mooi hoe alle vorm van realisme wordt losgelaten en er hierdoor ongekende creatieve mogelijkheden ontstaan. Aanstekelijke liedjes (met name het duet met de straatschoffies) en een surrealistische, maar fenomenaal mooie droomscene op het einde waar schilderijen tot leven komen. De introductie van de hoofdrolspelers is heerlijk speels waarbij de karakters, geheel tegen alle filmconventies is in, strak de camera inkijken met een beteuterd gezicht. Bizar overigens dat de film niet op locatie is opgenomen. De film ademt veelal Parijs, maar is toch echt in een Amerikaanse studio geschoten!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  9. #3884

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Vansant Bekijk bericht
    Nou, ik ga richting videotheek.

    Nog enige last-minute aanraders?
    Terminator 2

  10. #3885

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Heeft Kitano wel eens keer niet in zijn eigen films gespeeld?

    Want bijvoorbeeld bij zijn laatste film Akiresu to kame speelde hij niet meer dan een levend standbeeld. De toegevoegde waarde was nihil. :sad:
    Hij speelt niet in Dolls. Kitano heeft inderdaad een stalen smoelwerk. Dat is nu eenmaal zn stijl, past perfect bij Hana-Bi.

  11. #3886

    Standaard

    Vanmiddag Su-Ki-Da bekeken en ik kan niet anders zeggen dat dit een film is die je het liefst iedereen wil aanraden maar waarschijnlijk niet moet doen omdat de film zo intens traag is.

    De film gaat over onuitgesproken liefde dat doormiddel van vooral beelden en muziek word verteld. Denk dan vooral aan veel luchtopnames, niet echt spraakzame personages en af en toe wat muziek dat komt uit een gitaar.

    Bekijk hier eens de trailer en beslis zelf of je de film wil zien. Onbegrijpelijk dat deze film überhaupt niet in Nederland te zien is geweest of op dvd wordt uitgebracht. Ik vraag me af hoe Su-Ki-Da het gedaan heeft in Europa. Iemand enig idee welke filmfestivals deze film vertoond hebben en of die eventueel prijzen gewonnen heeft?

    De debuutfilm hoop ik binnenkort te kijken. Eens kijken waar ik die vandaan haal.

  12. #3887

    Standaard

    Rise of the Footsoldiers : Deze film is qua stijl wel vergelijkbaar als de film Football Factory, het schijnt gebasseerd te zijn op een waargebeurd verhaal maar volgens mij is er ook veel fictie door de filmmaker toegevoegd. Dan doel ik met name op de scenes van hooligans met bijlen, hakmessen. En dan nog die martelingen van de turken iets wat ik zeer overdreven en onvoorstelbaar vond.

    Carlton Leech begint als hooligan en krijgt later een baan als uitsmijter aangeboden, van daaruit beginnen de criminele zaken te rollen en groeit hij uit tot een topcrimineel. Het overdreven agressief gedrag, drugsgebruik in deze film stoorde me nogal zoals gezegd heb ik het idee dat de filmmaker deze film heftiger heeft gemaakt dan het uiteindelijk is geweest. Dit maakte het voor mij een slecht uitgewerkte waargebeurd verhaal die overdreven is verfilmd. 6.5/10

  13. #3888

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Fikret Bekijk bericht
    Het probleem is niet de kritiek an sich, maar de nuance waarmee het wordt geuit. Ook ik irriteer me er wel eens aan.
    Eens.
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  14. #3889

    Standaard

    Hoe kan je nou eens zijn met de formulering 'het probleem is niet de kritiek an sich, maar de nuance waarmee het wordt geuit'.

    Ik neem aan dat bedoeld wordt een vermeend gebrek aan nuance...

    In de huidige vrom impliceert de zin namelijk dat de kritiek genuanceerd wordt geuit en dat men zich daar aan irriteert, met andere woorden; men wil dat de kritiek minder genuanceerd en dus botter wordt gebracht!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  15. #3890

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Hoe kan je nou eens zijn met de formulering 'het probleem is niet de kritiek an sich, maar de nuance waarmee het wordt geuit'.

    Ik neem aan dat bedoeld wordt een vermeend gebrek aan nuance...

    In de huidige vrom impliceert de zin namelijk dat de kritiek genuanceerd wordt geuit en dat men zich daar aan irriteert, met andere woorden; men wil dat de kritiek minder genuanceerd en dus botter wordt gebracht!
    hij bedoeld natuurlijk : "het is niet dat er kritiek wordt gegeven maar de manier waarop dat gebeurd/de manier waarop het gebracht/geformuleerd wordt"
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  16. #3891

    Standaard

    Ik snap wel wat hij bedoelt, maar als hij het andersom vertelt en jij het daar eens mee bent dan ben ik in de war...

    Kritiek an sich is goed, bovendien leert men hier dan nog eens wat op het forum. Ben je het niet eens met iemand, zeg het hem en -beter nog- kom met betere argumenten waarom iets dan wel of niet zo is. Monologen in plaats van discussie is ook zo saai....
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  17. #3892

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Ik snap wel wat hij bedoelt, maar als hij het andersom vertelt en jij het daar eens mee bent dan ben ik in de war...

    Kritiek an sich is goed, bovendien leert men hier dan nog eens wat op het forum. Ben je het niet eens met iemand, zeg het hem en -beter nog- kom met betere argumenten waarom iets dan wel of niet zo is. Monologen in plaats van discussie is ook zo saai....
    Dat is zeker waar. Discussie is ook niets mis mee, zolang het maar met wederzijds respect gebeurt.
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  18. #3893

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    Dat is zeker waar. Discussie is ook niets mis mee, zolang het maar met wederzijds respect gebeurt.
    En wanneer heb ik dan geen respect getoond voor de andere partij? Dit gezever over respect of iemand in zijn waarde laten begint me nu wel danig de keel uit te hangen eigenlijk.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  19. #3894

    Standaard

    Over bekvechten, kritiek en respect gesproken :wink:.

    Net Cat on a Hot Tin Roof (Richard Brooks) gezien, waarin de familiezaken eens even besproken worden op de verjaardag van grote papa. Gebaseerd op een toneelstuk van Tennessee Williams, wat garant staat voor een pittig verhaal met veel autobiografische elementen (zoals ook in bijvoorbeeld Suddenly, Last Summer). Denk hierbij alleen al aan de problematische familie waarin Williams opgroeide en zijn eigen alcoholisme en homosexualiteit wat allemaal terugkomt in deze film. Tel hier verder nog de uitmuntende acteerprestaties van Taylor (God, ik hou van Taylor!) en Newman bij op en je hebt een gewoon een zeer sterke film! Kan er verder niet veel over zeggen maar 't is een dikke aanrader!

  20. #3895

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    En wanneer heb ik dan geen respect getoond voor de andere partij? Dit gezever over respect of iemand in zijn waarde laten begint me nu wel danig de keel uit te hangen eigenlijk.
    Heb ik namen genoemd?
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  21. #3896

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    Heb ik namen genoemd?
    Nou, het lijkt me vrij duidelijk om wie het hier gaat...

    Yolanda and the Thief (Vincente Minnelli, 1945) ***1/2

    Volgens mij de laatste musical die ik nog van Minnelli moest zien maar ik had er meer van verwacht. Er zitten twee uitgebreide balletsequenties in en dat vormt samen ook direct het beste van de film, het was geloof ik ook de eerste keer dat Minnelli met zulke uitgebreide scenes kwam, wat uiteraard een van zijn handelsmerken zou worden. Het betreft ook meteen zo ongeveer de enige musicalscenes uit de hele film, want verder is het een standaard verhaaltje dat helaas nergens echt uit de verf komt. Het is wat stuurloos allemaal, zonder enige echte overtuiging. Overigens iedereen die een paar musicals gezien heeft weet dankzij de titel en de eerste drie minuten al direct hoe het hele verhaal zich gaat ontvouwen. Als geheel niet zijn beste helaas, maar de twee eerder genoemde scenes kunnen zich wel meten met zijn beste werk.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  22. #3897

    Standaard

    Vengeance is Mine - Shohei Imamura - 1979

    Mijn waardering voor deze film is tijdens mn 2e kijkbeurt alleen maar toegenomen. Imamura vertelt het verhaal van een seriemoordenaar op de vlucht op een haast documentaire-achtige manier. De film springt tussen verschillende tijden en plaatsen heen en weer. We krijgen stukjes te zien van de jeugd van de moordenaar maar ook de levens om hem heen krijgen aandacht. Gebaseerd op ware gebeurtenissen.

    De look van de film vind ik geweldig. Met groene en bruine tinten. Op dvdbeaver zie je een vergelijking met de Criterion. Persoonlijk lijken de kleuren van de Criterion me te fel en te scherp. Het beeld van de MoC ziet er zeer goed uit en het kleurenaspect geeft deze juist film juist dat beetje extra. De donkere nachtscenes hebben nog genoeg detail om alles prima waar te nemen.

    De 140 minuten vlogen voorbij. Het audiocommentaar van Tony Rayns schijnt erg goed te zijn. Ik heb nooit het geduld of de zin om een complete film weer te zien met audiocommentaar. dus nu heb ik vaak overgeschakeld of spoelde ik een stukje film terug en beluisterde dat met het audiocommentaar. Echt zeer sterk! Rayns praat non-stop en spuugt de ene wetenswaardigheid na de andere op tafel. Een eindeloze stroom informatie. De MoC is dus een prachtige uitgave voor deze bijzondere film.

    9,2

    Pusher 3

    Misschien wel het sterkste deel uit de trilogy. Milo, de grote onderwereldbaas uit de vorige delen, wordt nu aan alle kanten ingehaald door de jongere generatie criminelen. Ze nemen hem niet meer serieus, zelfs zn eigen dochter is behoorlijk respectloos. We zien hem dan ook steeds meer zwemmen als ie zichzelf vast laat lopen in een neerwaartse spiraal. Prachtige karakterfilm. Een mooi einde van een imposante trilogy.

    8,5
    Laatst aangepast door Melzz : 12-03-2009 om 10:44

  23. #3898

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    [B]
    Pusher 3

    Misschien wel het sterkste deel uit de trilogy. Milo, de grote onderwereldbaas uit de vorige delen, wordt nu aan alle kanten ingehaald door de jongere generatie criminelen. Ze nemen hem niet meer serieus, zelfs zn eigen dochter is behoorlijk respectloos. We zien hem dan ook steeds meer zwemmen als ie zichzelf vast laat lopen in een neerwaartse spiraal. Prachtige karakterfilm. Een mooi einde van een imposante trilogy.

    8,5
    Helemaal mee eens, Pusher 3 vond ik ook het sterkste deel van de trilogie. En dat wil veel zeggen aangezien deel 1 en 2 ook heel goed zijn!

  24. #3899

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Helemaal mee eens, Pusher 3 vond ik ook het sterkste deel van de trilogie. En dat wil veel zeggen aangezien deel 1 en 2 ook heel goed zijn!
    Ik vond deze ook wel goed maar weer minder dan de 1e en 2e film, ik vind de 2e film weer het best. Blijkt maar weer een goede trilogie te zijn.

  25. #3900

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    Nou, het lijkt me vrij duidelijk om wie het hier gaat...
    Helemaal niet. Dat Verhoeven jou Braaksel noemt lijkt me nou toch ook niet echt getuigen van enig respect
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

Pagina 156 van 203 EersteEerste ... 56106146152153154155156157158159160166 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •