Pagina 11 van 14 EersteEerste ... 7891011121314 LaatsteLaatste
De resultaten 251 tot 275 van 330 worden weergegeven.

Discussie: Prijzen blu-rays

  1. #251

    Standaard

    ik vind Universal eigenlijk degene met de grootste prijsdalingen. Backcatalogs die je vorig jaar nog voor het dubbele van de prijs moest betalen koop je nu voor 13 of 15 euro/st.

    Disney blijft achteraan lopen met de prijzen, maar dat waren en zijn we eigenlijk nog steeds gewoon van bij de dvd.
    Je betaalt nog steeds gemiddeld 27 euro voor een Disney hier.

  2. #252

    Standaard

    Bij Universal vind ik het eigenlijk wel meevallen. Aan het begin waren ze inderdaad wel vrij prijzig voor een backcatalog maar tegenwoordig stromen alle nieuwe release rechtstreeks door naar de 2=20 en dergelijke. Paramount knalt gewoon ineens 18,- van een titel af (Jackass 3, Dinner for Schmucks etc).

    Wel vreemd dat dit topic wordt samengevoegd. Het ging mij om het gevoel van de leden mbt de prijsdalingen. Niet wat men van de prijzen in zijn algemeenheid vind. Dus svp weer loskoppelen.
    Laatst aangepast door Dan G. : 05-12-2011 om 16:16

  3. #253

    Standaard

    Prijsdalingen zijn zelfs de reden waarom ik aankopen uitstel. De laatste tijd dalen de prijzen zo hard, dat ik wel even wacht met kopen.

    De laatste weken dalen de prijzen wel erg hard, zal wel met de tijd van jaar te maken hebben. Ik verwacht de komende maanden nog wel een verdere daling van prijzen en daarom zal ik minder gaan kopen.

    Overigs zijn al deze prijsdalingen funest voor de 2hands blu-ray markt. Oudere gebruikte releases raak steeds moeilijker kwijt voor een leuke prijs.

  4. #254

    Standaard

    Ik merk dat ik eigenlijk steeds minder 'gewone' blurays koop. Vooral series of film-boxen voor niet al te veel geld en af en toe een oude film. Maar er zijn steeds meer films die ik niet vaker dan 1x hoef te zien. Ik kijk ook wel bij vrienden en die downloaden alleen maar, zij lachen me uit als ik €10 of meer voor een film betaal. Het is ernstig, want ik ben tegen downloaden, maar merk toch dat ik weinig behoefte voel om een film die ik al als hd-dl heb gezien nog op bluray aan te schaffen.

    De prijsdalingen zijn mooi, maar de tijd dat een dvd of bluray een bijzondere aanschaf was, ligt al lang achter me. En heb ook geen zin om mijn dvd-colectie geheel te vervangen door blurays.

    Bij tv-series heb ik dus nog het meest het gevoel van 'value for money'. Maar 10-15€ voor een heel seizoen vind ik wel meer dan genoeg.
    Laatst aangepast door Oakey : 05-12-2011 om 17:49

  5. #255

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wieba Bekijk bericht

    Overigs zijn al deze prijsdalingen funest voor de 2hands blu-ray markt. Oudere gebruikte releases raak steeds moeilijker kwijt voor een leuke prijs.
    Dat klopt als een bus. Ik ben ook maar overgegaan op ruilen als hoofdmoot. Af en toe eentje verkopen die echt wel weg mag.

  6. #256

    Standaard

    Inderdaad, 2e hands titels die je vorig jaar voor 10 -12 euro uit kon delen, brengen hooguit 6 euro nog op.
    Het enige wat redelijk te verkopen is zijn 3D blu rays.

  7. #257

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dan G. Bekijk bericht
    Ik kan me voorstellen dat menigeen zich behoorlijk genaaid voelt met zulke price drops.

    Is dit bij jou ook het geval en overweeg je nu te wachten met bepaalde aankopen? Hoe kijk jij tegen deze gang van zaken aan?
    Tja, je weet gewoon dat als je nu een disc koopt datie over een maand of 2 een heel stuk goedkoper is. Bij mij ligt het limiet nu op 5 euro per film (met een hele uitzondering daargelaten, alhoewel dat al enige tijd niet meer is voorgekomen). Ik kocht sowieso al veel bluray's in het buitenland.
    Het enige waar ik me nogal extreem aan erger is de plaatsing van de ondertiteling op veel NL discs, namelijk deels in beeld in deels in de zwarte balk, en dat vindt ik uitermate storend (vondt het op dvd al erg, maar op bluray vindt ik het helemaal achterlijk).

    Tja, en dat de 2ehands handel hiermee lastiger wordt vindt ik alleen maar eigenlijk een goed punt, want dat betekend dus dat discs goedkoper worden en dat kan ik alleen maar toejuichen. Ik doe zelf toch niet aan verkopen.. Maar zelfzame films zul je altijd wel voor een leuke prijs kunnen verkopen, net als met dvd (welke ik tegenwoordig alleen nog maar koop in die 5 voor 5 euro aanbiedingen en ik weet dat de betreffende disc nog niet uit is op bluray)..
    Ook ik ga niet al mijn dvd's vervangen door bluray's, maar er zullen altijd wel films zijn die ik toch zal vervangen (meestal de grote spectakel films).

  8. #258

    Standaard

    5 euro per stuk, dan zul je niet veel kopen...
    Ik ben een echte pricehunter, maar 5 euro als bovengrens is wel erg laag. Ach voor iets bijzonders wil ik veel betalen en ik heb het voordeel dat ik in een videotheek werk, dus nieuwe releases koop ik eigenlijk niet op een paar uitzonderingen na.
    Momenteel dalen de prijzen wel spectaculair en de ene webwinkel na de andere overtreft hierin elkaar.
    Ik denk wel dat de prijzen ligt zullen stijgen na de feestdagen, vooral in de UK, maar na een paar maanden zal het wel weer zakken naar de prijzen van nu en dan zal de prijs wel stabiliseren. Veel lager kan het niet worden lijkt me en als het wel zo is dan geef ik graag m'n ongelijk toe
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  9. #259

    Standaard

    5 euro per stuk gaat veelal niet op voor single disc, maar wel voor boxsets. Sommigen zijn echt spotgoedkoop in de UK. Denk dat ik maar wat vaker de single discs laat liggen en wacht tot ze in een boxset verschijnen, want ik ben die snelle prijsdalingen een beetje zat aan het worden.

  10. #260

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    5 euro per stuk, dan zul je niet veel kopen...
    Ik ben een echte pricehunter, maar 5 euro als bovengrens is wel erg laag. Ach voor iets bijzonders wil ik veel betalen en ik heb het voordeel dat ik in een videotheek werk, dus nieuwe releases koop ik eigenlijk niet op een paar uitzonderingen na.
    Momenteel dalen de prijzen wel spectaculair en de ene webwinkel na de andere overtreft hierin elkaar.
    Ik denk wel dat de prijzen ligt zullen stijgen na de feestdagen, vooral in de UK, maar na een paar maanden zal het wel weer zakken naar de prijzen van nu en dan zal de prijs wel stabiliseren. Veel lager kan het niet worden lijkt me en als het wel zo is dan geef ik graag m'n ongelijk toe
    Lukt me anders aardig goed hoor, zeker zoals hierboven al wordt aangegeven, boxsets in de UK (Aliens, Dirty Harry, The Mummy trilogy, Batman (quadrology), Pirates of the caribean trilogy (NL versies) om er maar een paar te noemen) zelfs de StarTrek original 6 movies had ik heel toevallig voor 15!! euro kunnen bemachtigen, en dat allemaal splinternieuw.. ook ik heb een enkele uitzondering sinds ik die regel heb ingesteld, bv James bond wil ik nog wel voor 8 a 9 euro per film doen (alleen ik heb inmiddels alles wat in de UK officieel uit is)..
    Maar ook losse discs lukt best aardig sinds de mediamarkt die aanbiedingen heeft (tja ieder zo zijn eigen voorkeur voor films natuurlijk)..

  11. #261

    Standaard

    Met boxsets uit de UK en foutief geprijsde in NL gaat het idd wel
    In Duitsland zijn er trouwens nog 2 James Bond uit met NL subs die niet in de UK verkrijgbaar zijn!!

    Ik snap wat je bedoelt Wieba en anders komen ze bij amazon.de wel in een 3 voor 21/25 of 4 voor 30...
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  12. #262

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SuperDre Bekijk bericht
    Lukt me anders aardig goed hoor, zeker zoals hierboven al wordt aangegeven, boxsets in de UK (Aliens, Dirty Harry, The Mummy trilogy, Batman (quadrology), Pirates of the caribean trilogy (NL versies) om er maar een paar te noemen) zelfs de StarTrek original 6 movies had ik heel toevallig voor 15!! euro kunnen bemachtigen, en dat allemaal splinternieuw.. ook ik heb een enkele uitzondering sinds ik die regel heb ingesteld, bv James bond wil ik nog wel voor 8 a 9 euro per film doen (alleen ik heb inmiddels alles wat in de UK officieel uit is)..
    Maar ook losse discs lukt best aardig sinds de mediamarkt die aanbiedingen heeft (tja ieder zo zijn eigen voorkeur voor films natuurlijk)..
    Maak jezelf nou geen dingen wijs die niet waar zijn...

    Juist ja, je koopt soms een blu-ray box met 5 films voor 18 euro. Heel leuk en aardig, maar als jij alleen maar blu-ray boxsets koopt, dan gaat het bij jou sowieso om kwantiteit en niet om kwaliteit. Je koopt echt geen losse blu-ray's voor 5 euro hoor, tenzij het b-titels zijn of er ergens een uitverkoop is o.i.d.

    Wil je nog een normale, losse blu-ray film hebben, betaal je bij Amazon 4,99 GBP. Dat is ongeveer 6 euro en dat is dan ook echt het minimum. Tenzij je 2e hands spul gaat kopen, maar de prijsverschillen tussen 2e hands blu-ray's en nieuwe blu-ray's zijn niet zo groot. Sterker nog; ik zie de laatste tijd veel vaker hogere 2e hands prijzen.

    Voor een redelijke/recente/blockbuster titel op blu-ray, betaal je bij Amazon vaak rond de 7 a 10 pond. Dat is dus 8 a 12 euro en ik vind dat geen onredelijke prijzen voor een blu-ray discs.

  13. #263

    Standaard

    Nu we het toch over losse blu-ray titels e.d. hebben...

    Sucker Punch (2 dics + digital copy) bij Amazon.de, alleen vandaag, voor €6,97.
    Film is met Nederlandse ondertiteling, het is een zeer recente film (2011) dus geen slechte deal lijkt mij!

    Ik heb de film nog niet gezien. Misschien koop ik hem wel .

    Sucker Punch

  14. #264

    Standaard

    wat me een beetje stoort zijn de prijzen van dvd vs Blu-ray. Je moet eens kijken hoe duur dvd's nu nog steeds zijn. Zelf koop ik bijna geen dvd's meer, buiten wat oude series en animatie die niet op bd verschijnen. Zoals VRT reeksen e.d.

    Vb conan the barbarian op dvd is nog steeds 9 euro, terwijl je de bd al hebt voor 13 euro. Amper 4 euro meer.
    Nog slechter zijn soms nieuwe uitgaves die op dvd bijna even duur zijn als de bd. Er was een reeks die uitkwam op dvd en blu-ray en het verschil in prijs scheelde hem met luttele euros.

    Hoe kan het dat dvd nog steeds zo duur is ivm blu-ray?

    Ivm aankoop blu-rays. Ik kijk niet specifiek uit naar hoeveel het kost op zich maar wel of de prijs kwaliteits en kwantiteits overeenstemmen. Bv 20 euro voor een kale bd geef ik er niet aan. Er moeten dan op zijn minst wat goede extra's op staan. Met uitzondering van beperkte oplages van bepaalde films. daar durf ikwel wat meer aan geven. Zoals bv The Egyptian, die echt weinig extra's heeft maar toch 34 euro gekost heeft.

  15. #265

    Standaard

    Ook een leuke bd / dvd prijsvergelijking:

    2 films op dvd, uit de warner collectie, kosten 15 euro
    2 films op blu-ray, precies dezelfde titels die ook op dvd te verkrijgen zijn, uit de warner collectie, kosten ook 15 euro.

    :P

  16. #266

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    Hoe kan het dat dvd nog steeds zo duur is ivm blu-ray?
    Da's makkelijk: je betaalt niet voor de kwaliteit van de transfer, maar voor de licentie om de film te hebben. Aangezien bd verre van doorgebroken is kan men voor een nieuwe film niet teveel vragen en voor een dvd weer niet te weinig. Mensen die iemand een film voor Sint of Kerst willen geven kopen de dvd en de rest van Nederland downloadt gewoon.

    Gelukkig is het waardeverlies bij bluray nog iets minder: als je nu een dvd voor 9 euro koopt, kun je die na een maand voor €0,50 verkopen. De bluray brengt dan nog €5,00 incl. verzendkosten op

  17. #267

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door roninpacino Bekijk bericht
    Nu we het toch over losse blu-ray titels e.d. hebben...

    Sucker Punch (2 dics + digital copy) bij Amazon.de, alleen vandaag, voor €6,97.
    Film is met Nederlandse ondertiteling, het is een zeer recente film (2011) dus geen slechte deal lijkt mij!

    Ik heb de film nog niet gezien. Misschien koop ik hem wel .

    Sucker Punch
    Bij Bol & FRS is hij ook nog maar 9,99

  18. #268

    Standaard

    Tja, het is niet zo dat wij verzamelaars geld verspillen wanneer we films kopen. Het gaat om een hobby.

    Downloaders bezitten een film niet bijvoorbeeld. Als wij een film kopen, dan heb je het ook echt. Dan is het niet gewoon data op je PC of zo. Je hebt een schijfje, extra's, het gemak, de kwaliteit, een doosje, een cover, enz. Dat krijg je allemaal niet wanneer je een film download. En wie weet zijn ze nog wat waard over een jaar of 25 .

  19. #269

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door roninpacino Bekijk bericht
    Juist ja, je koopt soms een blu-ray box met 5 films voor 18 euro. Heel leuk en aardig, maar als jij alleen maar blu-ray boxsets koopt, dan gaat het bij jou sowieso om kwantiteit en niet om kwaliteit. Je koopt echt geen losse blu-ray's voor 5 euro hoor, tenzij het b-titels zijn of er ergens een uitverkoop is o.i.d.
    Wat een dikke onzin zeg, omdat ik een box koop zou het alleen maar om kwantiteit gaan en niet kwaliteit? Sorry hoor, maar mij gaat het toch echt om de film en ik vindt het juist achterlijk als je zoveel geld gaat uit geven voor een bepaalde release omdat daar toevallig een tincan hoesje omheen zit.. Ik koop niet alleen blurayboxsets, ik koop filmsets.. overigens zijn veel boxen niet meer dan een wrapper om losse hoesjes heen..
    En tja, wat is een b-titel? ohw wacht, dat zijn films die JIJ minderwaardig acht.. Maar om je gerust te stellen, er zitten zeker een paar b-films tussen, maar het overgrote deel van mijn 270 blurays zijn voor mij allemaal A-films.. Enuh, de afgelopen tijd heb ik mijn collectie goed uitgebreid met bluray discs voor 4 euro per stuk bij de mediamarkt, en dat zijn allemaal films die IK leuk vindt.. Maar ik heb geduld, want ik heb nog meeeeeeeeeer dan genoeg films en series op dvd en bluray om te kijken dat ik echt rustig kan wachten tot de bluray prijzen van discs die IK leuk vindt zo tegen de 5 euro aanliggen..

    @peptalk: ja ik kende die 2 'man with the golden gun' en die andere titel is me even ontschoten, maar aangezien al mijn hoezen nu de engelse variant zijn wacht ik liever tot die hopelijk (samen met de overige die nog gereleased moeten worden) in de UK te koop zijn..

  20. #270

    Standaard

    Het overgrote deel van de 270 blu-ray films die jij bezit zijn A-films en ze zijn bijna allemaal maximaal 5 euro per stuk? Tuurlijk joh, geloof er helemaal niets van.

  21. #271

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door roninpacino Bekijk bericht
    Het overgrote deel van de 270 blu-ray films die jij bezit zijn A-films en ze zijn bijna allemaal maximaal 5 euro per stuk? Tuurlijk joh, geloof er helemaal niets van.
    nee, niet allemaal, de eerste 100 waren ongeveer een 10tje per stuk maximaal, toen heb ik mijn top verlaagd.. Overigens was mijn eerste bluray die ik had was 5 euro (zo'n 3 en een half jaar geleden), SAW III..
    Maargoed het interesseert mij geen reet dat jij het niet gelooft, ik geniet er in iedergeval wel van.. goed rondkijken loont een hoop, zo heb ik ook een behoorlijke PS3 collectie aan games (100+) die mij niet meer dan 15 euro per stuk inclusief verzendkosten hebben gekost, en de laatste 40 daarvan niet meer dan een 10tje (dat is namelijk nu ook mijn limiet voor PS3 games, met misschien enkele uitschieter naar 15 euro)..
    En tja, wat voor de 1 A-films zijn, zijn voor de ander B-films, en andersom (het rijtje dat ik al opnoemde zijn voor mij in iedergeval A-films) en zoals ik al zei niet allemaal zijn echte A-films, er zitten ook enkele B-films tussen (maar toch zijn die minstens zo vermakend als die dure grote hollywood producties, en als je het daar niet mee eens bent, tja snobs moeten er ook zijn)..

  22. #272

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SuperDre Bekijk bericht
    En tja, wat voor de 1 A-films zijn, zijn voor de ander B-films, en andersom
    Precies. De door jou genoemde SAW III vind ik zo'n verschrikkelijke B-film, misschien zelfs een C-film.

  23. #273

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door roninpacino Bekijk bericht
    Tja, het is niet zo dat wij verzamelaars geld verspillen wanneer we films kopen. Het gaat om een hobby.

    Downloaders bezitten een film niet bijvoorbeeld. Als wij een film kopen, dan heb je het ook echt. Dan is het niet gewoon data op je PC of zo. Je hebt een schijfje, extra's, het gemak, de kwaliteit, een doosje, een cover, enz. Dat krijg je allemaal niet wanneer je een film download. En wie weet zijn ze nog wat waard over een jaar of 25 .
    Of de data nu op een harde schijf staat of op een blu ray, dan is het afhankelijk van de speler of je verschil kunt zien. Bovendien bezit niemand het origineel, enkel een downgrade van de master.
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  24. #274

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door roninpacino Bekijk bericht
    Tja, het is niet zo dat wij verzamelaars geld verspillen wanneer we films kopen. Het gaat om een hobby.

    Downloaders bezitten een film niet bijvoorbeeld. Als wij een film kopen, dan heb je het ook echt. Dan is het niet gewoon data op je PC of zo. Je hebt een schijfje, extra's, het gemak, de kwaliteit, een doosje, een cover, enz. Dat krijg je allemaal niet wanneer je een film download. En wie weet zijn ze nog wat waard over een jaar of 25 .
    Laat me raden... jij kan je Videobanden (VHS) zeker ook nog voor enorme bedragen verkopen. Dit soort dingen zullen in de loop der jaren alleen maar minder waard worden, dat is een feit...

  25. #275

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SuperDre Bekijk bericht
    nee, niet allemaal, de eerste 100 waren ongeveer een 10tje per stuk maximaal, toen heb ik mijn top verlaagd.. Overigens was mijn eerste bluray die ik had was 5 euro (zo'n 3 en een half jaar geleden), SAW III..
    Maargoed het interesseert mij geen reet dat jij het niet gelooft, ik geniet er in iedergeval wel van.. goed rondkijken loont een hoop, zo heb ik ook een behoorlijke PS3 collectie aan games (100+) die mij niet meer dan 15 euro per stuk inclusief verzendkosten hebben gekost, en de laatste 40 daarvan niet meer dan een 10tje (dat is namelijk nu ook mijn limiet voor PS3 games, met misschien enkele uitschieter naar 15 euro)..
    En tja, wat voor de 1 A-films zijn, zijn voor de ander B-films, en andersom (het rijtje dat ik al opnoemde zijn voor mij in iedergeval A-films) en zoals ik al zei niet allemaal zijn echte A-films, er zitten ook enkele B-films tussen (maar toch zijn die minstens zo vermakend als die dure grote hollywood producties, en als je het daar niet mee eens bent, tja snobs moeten er ook zijn)..
    Laat me raden, die 100 PS3 games bestaat voor een groot deel ook gewoon uit games die in het begin voor €60,- in de winkel liggen, maar jij krijgt ze natuurlijk weer voor 15 euro inclusief?

    Waarschijnlijk wacht jij dan gewoon minstens een jaar voordat je een nieuwe PS3 game koopt en koop je altijd 2e hands. Tijdens de Black Friday deal bij Amazon.co.uk was veruit de BESTE deal Modern Warfare 3 voor ca. €24,- inclusief verzendkosten.

    Net even op MP gekeken om te kijken wat je nou kunt krijgen voor 15 euro inclusief... Call of Duty Black Ops is nu al meer dan een jaar oud en ze vragen er op Marktplaats nog steeds rond de 20 euro excl. voor.

    Maar misschien wacht jij wel gewoon nog langer en koop je ook gewoon de wat minder bekende PS3 games, dat kan natuurlijk ook.

Pagina 11 van 14 EersteEerste ... 7891011121314 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •