De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Hoe aansluiten TV + DVD recorder + Home Cinema + digitale decoder

    Hoi,

    ik heb een probleem met het aansluiten. Ik heb pas een aantal nieuwe apparaten en probeer alles werkend te krijgen. Het gaat hier om een digitale decoder, een Harddisk recorder, een home cinema set en uiteraard een TV (flatscreen met HD).
    Mijn vraag is nu hoe ik het een en ander aan moet sluiten om alles werkend te krijgen. Ik heb nu problemen met geluid en dat ik niet van de digitale decoder kan opnemen met mijn HD recorder. Als er iemand is die mij kan helpen of wat tips heeft, graag.
    Alvast bedankt.

  2. #2

    Standaard

    Hoi Patrrooi!

    Welkom op het forum.

    Zet er even bij om welke apparatuur het gaat (merk, type nummer, de kabels die je gebruikt...enz...), dan wordt het voor ons wat makkelijk om jou probleem te herkennen.

  3. #3

    Standaard

    Voor de duidelijkheid:
    TV is Philips 37PF9731d-10 Full HD met 2 SCART aansluitingen, HDMI en S-video
    DVD harddisk recorder is LG RH387 met 2 SCART aansluitingen
    Home cinema set is JVC TH-A75R met 1 SCART aansluiting
    Digitale decoder is Philips DCR2022 (via Ziggo) met 2 SCART aansluitingen

    Hopelijk helpt dit )

  4. #4

    Standaard

    Dit helpt zeker.

    Je kunt op 2 manieren de recorder en de decoder met de TV verbinden nl.:
    1. Decoder via recorder naar AV1* van TV. Deze zorgt voor een betere weergave bij het bekijken van een met de recorder gemaakte opname en evt. de mogelijkheid om te "time-shiften". Dit laatste betekent dat je een TV uizending kunt pauzeren.
    2. Recorder via decoder naar AV1* TV. Deze zorgt voor een betere weergave bij TV kijken.
    De andere scart-aansluiting van de TV gebruik je dan voor de HomeCinema Set.
    Je kunt kiezen voor S-video uit naar scart of scart naar scart. Bij de laatste kan het zijn dat de TV bij het TV kijken automatisch omschakelt naar AV2* en je dan geen beeld en geluid hebt wanneer je het HCS inschakelt. Kies je voor scart, dan kan het ook zijn dat de TV geen RGB accepteert via AV2 en je over moet schakelen naar S-video

    De HCS heeft maar 1 digitale optische audio ingang die je kunt gebruiken voor de decoder of de recorder. Het andere toestel verbindt je dan d.m.v. 2x tulp met de HCS.

    Zie ook de gebruiksaanwijzingen van de toestellen.


    *=Mogelijk heeft deze aansluiting een andere naam.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •