De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.

Discussie: Encore Menu

  1. #1

    Standaard Encore Menu

    Ik ben nu bezig met het maken van een dvd in Photoshop CS3 en Encore Cs2.
    Ik heb een menu gemaakt dat ik graag wil laten scrollen zodat er tussen een
    aantal afleveringen gekozen kunnen worden.
    Hier is een afbeelding van de opzet:



    De bedoeling is dan dat je als gebruiker op de pijltjes kunt klikken om te scrollen.

    Weet iemand hoe ik dit kan realiseren?

  2. #2

    Standaard

    Ik ben niet zo thuis in het maken van menu's, maar kan dat wel, wat jij wil?
    Je hebt het over scrollen en met een gewone DVD speler kun je niet scrollen. Ik vraag me dan ook af of die optie ingebouwd zit in het maken van een menu.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Ik ben niet zo thuis in het maken van menu's, maar kan dat wel, wat jij wil?
    Je hebt het over scrollen en met een gewone DVD speler kun je niet scrollen. Ik vraag me dan ook af of die optie ingebouwd zit in het maken van een menu.
    Dat is in een DVD-menu ook niet mogelijk. Je zal hier gewoon een aantal verschillende menu-schermen moeten maken waarop een aantal afleveringen per scherm staan. Je kunt de opzet van je scherm wel zo houden, maar op het moment dat je dan naar beneden of naar boven klikt (dit kun je eventueel doen door de knoppen van de pijlen auto-activate te maken) moet je gewoon het volgende menu-scherm tonen. Scrollen kan echt niet.
    "Kinda wobbly" (Bambi, 1942)
    Mijn thuispagina met DVD-collectie | Mijn interview

  4. #4

    Standaard

    het kan wel, is alleen heel veel werk omdat iedere keer als je een plaatje omhoog of omlaag ziet schrollen, als een filmpje moet maken.

    dus als je op het pijltje naar beneden klikt om plaatje 2 te zien, dan zo je dus een animatie moeten zien dat het 1e plaatje uitbeeld verdwijnt en het 2e plaatje omhoog komt.

    dit moet je zelf in een filmpje maken, en linken aan je knop

  5. #5

    Standaard

    animatie in amateurprojecten moet je niet doen, ik zou het advies van bambi opvolgen

    de overloop gaat nooit perfect

    ps. wat je doet is wel strafbaar

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    ps. wat je doet is wel strafbaar
    Inderdaad, zeker aangezien begin november de dvd van het eerste seizoen uitkomt

  7. #7

    Standaard

    Klopt, jullie hebben gelijk. Ik heb dan ook de dvd-box gekocht en ben gestopt met het maken van dit dvd menu. Ik wist niet eens dit ie in november uitkwam.

    Bedankt voor al jullie antwoorden!
    Koi Wa Shinpi No Tatakai Ne

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •