De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Vraag over PS3 beeldverhouding.

    Ik heb een vraag over de Playstation 3 en vooral het afspelen van Blu-rays dit is namelijk het vreemde probleem.
    Het is zo dat ik verschil heb tussen twee spelers de Marantz 7001 en de playstation3 in het beeld,als ik een filmd draai in de Marantz met een bepaalt beeldverhouding dat er boven en onder balken zitten dan zijn die balken op de Marantz 5cm hoog en de zelfde film op de Playstation3 tegen de 7 cm.Waarom is dat zo?.
    Alles is aangesloten op een Denon avr 3808 met hdmi en hdmi uit naar de tv een Philips 107cm type weet ik zo niet dit zijn de resolutie via de hdmi 1920x1080i en 1280x720p
    Ook buiten de versterker om is dit zo.ik heb de resulutie van de ps3 staan op 1080I en heb via het beeldmenu van de ps3 van alles al uit geprobeert maar het blijft het zelfde met het hoogte verschil van de balken.De Marantz staat op 720p.
    Ik snap niet echt waar dit een ligt als dat nu komt omdat de een op I en de ander op p staat?.
    Wie kan hier mee helpen??.
    William.

  2. #2

    Standaard

    Heb je al eens geprobeerd om je tv in te stellen op "niet op schaal" of hoe de functie ook weer precies heet bij philips om je resolutie precies goed te houden....

    Ook bij HDMI bindt bij veel tv's een zeer lichte overscan plaats die je mbv de genoemde functie kunt uitzetten.

  3. #3

    Standaard

    Ja maar waarom is dit alleen bij de ps3 en niet bij de gewone dvd speler dan zou het toch op allebij zichtbaar moeten zijn 'denk ik!'.
    Volgens mij zit er wel een functie in het menu van de ps3 iets met overscan of upscalen.
    Maar zo langzamerhand heb ik alles al eens geprobeert en niets help dan denk je 'Laat maar?'.Het zou best kunnen dat het aan de tc ligt hoor want ik heb de ps3 ook alles op een ander scherm gehad een Samsung lcd en daar was het goed??.
    William.

  4. #4

    Standaard

    Misschien staat er standaard een andere instelling op de ps3? Zou ik eerst even naar kijken.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •