Pagina 52 van 54 EersteEerste ... 24248495051525354 LaatsteLaatste
De resultaten 1.276 tot 1.300 van 1341 worden weergegeven.
  1. #1276

    Standaard

    Ja klopt, maar je weet maar nooit omdat er wel verlengde scenes bestaan. Ik had ergens toch nog hoop dat het gewon speculaties waren en dat er toch een dir. cut op de disc zou zitten.

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  2. #1277

    Standaard

    Vandaag gezien. Ik vind hem (net als de voorgaande 2 films) best wel goed, maar tegelijkertijd heb ik het idee dat als je hem een beetje gaat ontleden dat er niet zoveel bijzonders van overblijft. De muziek en stylering geven deze film en z'n voorgangers een heel eigen sfeer, maar zonder dat zou je iets overhouden dat niet veel anders is dan de eerste twee (en beste) X-Men films. Nogmaals: goeie film maar niet zo goed als de hype er omheen doet vermoeden.

  3. #1278

    Standaard

    De afgelopen dagen alle drie de Nolan Batman's herbekeken, en voor mij is het qua cijfers een aflopende zaak: Batman Begins 9, The Dark Knight 8, en The Dark Knight Rises 7.
    Maar goed dat er niet nog twee maakt, met deze lijn komen we in de onvoldoendes .

    Batman Begins blijft de sterkste film; qua opbouw, met de diverse flashbacks boeit de film van begin tot eind. Een origin is meestal ook een dankbaar onderwerp voor een film.
    De transformatie van Wayne naar Batman ( of eigenlijk het loslaten van hetgeen wat in hem zat, en het masker van Wayne opzetten ) is geloofwaardig uitgevoerd, en het is een mooi afgewerkt geheel.

    The Dark Knight en The Dark Knight Rises hebben hetzelfde manco: ze zakken na een sterk begin in en zijn qua verhaal niet boeiend genoeg om de volledige (lange) speelduur te boeien. Het is nu denk ik de vijfde keer dat ik TDK heb bekeken, en elke keer wordt de zit langer. Dankzij Ledger wordt de film twee niveaus hoger getild, maar Eckhart haalt de film weer een niveau naar beneden. De beste man moet één van de saaiste acteurs zijn die er rondloopt; ik heb nog geen enkele film gezien waar hij boeit. Ook hier is hij oersaai en slaapverwekkend.

    Ik had gehoopt dat TDKR na een tweede kijkbeurt beter zou worden, maar helaas. Zoals gezegd is het begin erg sterk, en had ik nu minder last van de stem van Bane. Catwoman was weer de ster van de film, en Batman/Wayne? Tsja, ik had er geen connectie meer mee, zoals dat wel was bij de eerste film. Het ziet er weer redelijk mooi uit allemaal, maar de ongeloofwaardige gebeurtenissen (o.a. vertrek Alfred, herstel gebroken rug, ontmaskering van Batman door Blake/Robin, in 5 maanden tijd is er geen enkele actie van buitenaf ) leiden teveel de aandacht van wat een meer realistische supeheldenfilm moet zijn.
    Ook het einde van Bane is onbevredigend.

    Al bij al denk ik dat Nolan op tijd gestopt is, voordat het erg middelmatig wordt.

    Ik hoop dat de onvermijdelijke reboot over een tijd, weer wat nieuws kan brengen.

  4. #1279

    Standaard

    Ik hoop dat Nolan na Superman de superhelden laat voor wat het is.

    Ik hoop dat hij weer films als Memento, The Prestige en Inception gaat maken.


    The Dark Knight Rises kan ik nog steeds niet over uit.........wat een middelmatige film zeg

  5. #1280

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    De afgelopen dagen alle drie de Nolan Batman's herbekeken, en voor mij is het qua cijfers een aflopende zaak: Batman Begins 9, The Dark Knight 8, en The Dark Knight Rises 7.
    Maar goed dat er niet nog twee maakt, met deze lijn komen we in de onvoldoendes .

    Batman Begins blijft de sterkste film; qua opbouw, met de diverse flashbacks boeit de film van begin tot eind. Een origin is meestal ook een dankbaar onderwerp voor een film.
    De transformatie van Wayne naar Batman ( of eigenlijk het loslaten van hetgeen wat in hem zat, en het masker van Wayne opzetten ) is geloofwaardig uitgevoerd, en het is een mooi afgewerkt geheel.

    The Dark Knight en The Dark Knight Rises hebben hetzelfde manco: ze zakken na een sterk begin in en zijn qua verhaal niet boeiend genoeg om de volledige (lange) speelduur te boeien. Het is nu denk ik de vijfde keer dat ik TDK heb bekeken, en elke keer wordt de zit langer. Dankzij Ledger wordt de film twee niveaus hoger getild, maar Eckhart haalt de film weer een niveau naar beneden. De beste man moet één van de saaiste acteurs zijn die er rondloopt; ik heb nog geen enkele film gezien waar hij boeit. Ook hier is hij oersaai en slaapverwekkend.

    Ik had gehoopt dat TDKR na een tweede kijkbeurt beter zou worden, maar helaas. Zoals gezegd is het begin erg sterk, en had ik nu minder last van de stem van Bane. Catwoman was weer de ster van de film, en Batman/Wayne? Tsja, ik had er geen connectie meer mee, zoals dat wel was bij de eerste film. Het ziet er weer redelijk mooi uit allemaal, maar de ongeloofwaardige gebeurtenissen (o.a. vertrek Alfred, herstel gebroken rug, ontmaskering van Batman door Blake/Robin, in 5 maanden tijd is er geen enkele actie van buitenaf ) leiden teveel de aandacht van wat een meer realistische supeheldenfilm moet zijn.
    Ook het einde van Bane is onbevredigend.

    Al bij al denk ik dat Nolan op tijd gestopt is, voordat het erg middelmatig wordt.

    Ik hoop dat de onvermijdelijke reboot over een tijd, weer wat nieuws kan brengen.
    Ik doe niets af aan je verhaal. Maar het feit dat je TDK vijf keer hebt gezien is een goede indicatie in welk licht je jouw 'recensie' moet bekijken. Ws in de categorie: BB fantastisch, TDK zeer goed en TDK goed. Waarmee ik allleen maar wil aangeven dat het waanzinnig moeilijk moet zijn geweest voor Nolan en consorten om het niveau van BB te evenaren of te overtreffen. Super films. Ik heb de laatste nog niet gezien, maar die valt ws. vandaag of morgen op de mat en komt zeker dit weekend aan de beurt om te kijken.

    Het is ook erg moeilijk lijkt me om na BB een goed vervolg te bedenken dat er overheen gaat. Laat staan dan nog een 3e deel dat een waardige afsluiter moet vormen. Ik vind het echt super dat Nolan tenminste probeert (en deels slaagt) om steeds met nieuwe dingen te komen, het publiek te verrassen en/of de grijze massa te laten werken en het niet schuwt om evt. op zn plaat te gaan. Daar hebben we o.m. deze batman-films aan te danken. De man drukt zeker zn stempel op de filmwereld van nu.

  6. #1281

    Standaard

    Echt geen 'Batman' meer voor Christopher Nolan



    Ondanks dat Christopher Nolan herhaaldelijk heeft gezegd geen Batman-films meer te zullen maken na The Dark Knight Rises, leefde de hoop bij fans op toen ze het open einde van die film zagen. De hoop is dan ook dat de regisseur van gedachten zal veranderen en terug keert voor een vierde film. Tijdens een interview boorde Nolan die hoop definitief de grond in.

    Hij ziet de film echt als het einde van het verhaal dat wil vertellen. Het open einde van de film past voglens hem zelfs goed bij het thema dat hij wilde uitdragen met de film. “For me, The Dark Knight Rises is specifically and definitely the end of the Batman story as I wanted to tell it,” vertelt Nolan. “The open-ended nature of the film is simply a very important thematic idea that we wanted to get into the movie, which is that Batman is a symbol. He can be anybody, and that was very important to us.”

    Verder vertelde hij wat volgens hem de basis van de franchise is. Dat is een moment als Bruce Wayne (Christian Bale) en Alfred (Michael Caine) in Batman Begins in een privévliegtuig zitten en zich bedenken dat Batman een noodzakelijk symbool is om Gotham te veranderen. Dat is waar het hele verhaal op steunt volgens Nolan. “Not every Batman fan will necessarily agree with that interpretation of the philosophy of the character, but for me it all comes back to the scene between Bruce Wayne and Alfred in the private jet in Batman Begins, where the only way that I could find to make a credible characterization of a guy transforming himself into Batman is if it was as a necessary symbol, and he saw himself as a catalyst for change.”

    Dat Wayne zichzelf als katalysator van verandering ziet, maakt dat zijn taak als Batman ook echt tijdelijk is. Volgens Nolan moest dat verhaal afgerond worden, en is daarmee het volledige verhaal ook voorbij. Het open einde van de film past daarmee ook in de franchise, want nu is Batman echt een symbool.

    “Therefore it was a temporary process, maybe a five-year plan that would be enforced for symbolically encouraging the good of Gotham to take back their city. To me, for that mission to succeed, it has to end, so this is the ending for me, and as I say, the open-ended elements are all to do with the thematic idea that Batman was not important as a man, he’s more than that. He’s a symbol, and the symbol lives on.”

    Daarmee lijkt het er dus niet op dat Nolan nog eens een film zal regisseren die over Batman gaat. Daarnaast lijkt de hoop van sommige mensen, dat hij Justice League zal regisseren ook de grond in geboord.

    Bron : Filmtotaal.nl

  7. #1282

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    De afgelopen dagen alle drie de Nolan Batman's herbekeken, en voor mij is het qua cijfers een aflopende zaak: Batman Begins 9, The Dark Knight 8, en The Dark Knight Rises 7.
    Maar goed dat er niet nog twee maakt, met deze lijn komen we in de onvoldoendes .

    Batman Begins blijft de sterkste film; qua opbouw, met de diverse flashbacks boeit de film van begin tot eind. Een origin is meestal ook een dankbaar onderwerp voor een film.
    De transformatie van Wayne naar Batman ( of eigenlijk het loslaten van hetgeen wat in hem zat, en het masker van Wayne opzetten ) is geloofwaardig uitgevoerd, en het is een mooi afgewerkt geheel.

    The Dark Knight en The Dark Knight Rises hebben hetzelfde manco: ze zakken na een sterk begin in en zijn qua verhaal niet boeiend genoeg om de volledige (lange) speelduur te boeien. Het is nu denk ik de vijfde keer dat ik TDK heb bekeken, en elke keer wordt de zit langer. Dankzij Ledger wordt de film twee niveaus hoger getild, maar Eckhart haalt de film weer een niveau naar beneden. De beste man moet één van de saaiste acteurs zijn die er rondloopt; ik heb nog geen enkele film gezien waar hij boeit. Ook hier is hij oersaai en slaapverwekkend.

    Ik had gehoopt dat TDKR na een tweede kijkbeurt beter zou worden, maar helaas. Zoals gezegd is het begin erg sterk, en had ik nu minder last van de stem van Bane. Catwoman was weer de ster van de film, en Batman/Wayne? Tsja, ik had er geen connectie meer mee, zoals dat wel was bij de eerste film. Het ziet er weer redelijk mooi uit allemaal, maar de ongeloofwaardige gebeurtenissen (o.a. vertrek Alfred, herstel gebroken rug, ontmaskering van Batman door Blake/Robin, in 5 maanden tijd is er geen enkele actie van buitenaf ) leiden teveel de aandacht van wat een meer realistische supeheldenfilm moet zijn.
    Ook het einde van Bane is onbevredigend.

    Al bij al denk ik dat Nolan op tijd gestopt is, voordat het erg middelmatig wordt.

    Ik hoop dat de onvermijdelijke reboot over een tijd, weer wat nieuws kan brengen.
    De actie scenes zijn hier wel weer van een hoger niveau dan BB,Je werkt met een 3de film toch naar een climax toe.
    Laatst aangepast door jeroeni : 01-12-2012 om 09:27

  8. #1283

    Standaard

    Gister op blu ray gezien. Een prima actiefilm die het echter niet red tov zijn voorgangers. Onlogica of lui scriptschrijven mag van mij best, maar soms stoort het té erg. Een opsomming:

    - Robin die na een blik weet dat Wayne tevens Batman is;
    - Gordon spoelt aan in exact dezelfde riooluitgang als de overleden weesjongen;
    - alle (!) agenten op 1 locatie;
    - Gordon loopt de hele film met de speech in zijn zak blijkbaar?;
    - Batman is na zijn ontsnapping uit de gevangenis meteen terug;
    - Batman zakt niet door het ijs;
    - Lucius Fox had al meteen de kamer met de kernbom kunnen laten vollopen;
    - Niet Bane maar Miranda is de slechterik;
    - Het verschrikkelijke happy end in Florence.


    Los hiervan, prima actiefilm
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  9. #1284

    Standaard

    wil wel eens weten wat Warner Bros nou wil,want de deur staat......?????

  10. #1285

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    - Batman is na zijn ontsnapping uit de gevangenis meteen terug
    Dit klopt niet. Er zitten in de film diverse momenten waarbij een geruime tijd verstrijkt, maar waarbij dit niet wordt vermeld. Juist mooi van Nolan, hij kauwt niet alles voor.

  11. #1286

    Standaard

    Jammer dat Nolan echt niks meer doet.Batman Begins is echt een fantastische film..the Dark Knight valt toch wel tegen...vanavond Dark Knight Rises kijken..

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  12. #1287

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel den Haan Bekijk bericht
    Dit klopt niet. Er zitten in de film diverse momenten waarbij een geruime tijd verstrijkt, maar waarbij dit niet wordt vermeld. Juist mooi van Nolan, hij kauwt niet alles voor.
    Klopt,anders krijg je weer gezeur dat er te veel gevlogen wordt.

  13. #1288

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel den Haan Bekijk bericht
    Dit klopt niet. Er zitten in de film diverse momenten waarbij een geruime tijd verstrijkt, maar waarbij dit niet wordt vermeld. Juist mooi van Nolan, hij kauwt niet alles voor.
    Volgens mij zat er weinig tijd tussen de aankondiging dat de deadline voor de bom bijna verstreken was, de ontsnapping van Wayne en diens opduiken in Gotham . Ik zou het moeten nakijken, maar volgens mij is het wel degelijk een wel heel erg korte periode.

    Het lijstje van Coen kan trouwens nog makkelijk flink worden aangevuld met toevalligheden en onwaarschijnlijkheden die m.i. vooral te maken hebben met slordig schrijfwerk.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  14. #1289

    Standaard

    Dit is ook in de voorafgaande delen te zien..vind het mooi dat Nolan de gedachte hierbij aan de kijker laat..bij the Avengers zijn deze plotholes ook in grote mate maar schijnbaar vallen die minder op bijv als The Hulk even met een brommetje de stad in komt rijden net voor alle actie..
    Laatst aangepast door RobinB : 04-12-2012 om 13:40

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  15. #1290

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t Bekijk bericht
    Volgens mij zat er weinig tijd tussen de aankondiging dat de deadline voor de bom bijna verstreken was, de ontsnapping van Wayne en diens opduiken in Gotham . Ik zou het moeten nakijken, maar volgens mij is het wel degelijk een wel heel erg korte periode.

    Het lijstje van Coen kan trouwens nog makkelijk flink worden aangevuld met toevalligheden en onwaarschijnlijkheden die m.i. vooral te maken hebben met slordig schrijfwerk.
    Wil je nou alles voorgekaud hebben [TDKR,Prometheus] dat moet je bij dit soort films niet zoeken.

    Ik kan nog wel A4 vol pennen over dat soort zaken,ook bij andere films van het genre.

  16. #1291

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Wil je nou alles voorgekaud hebben [TDKR,Prometheus] dat moet je bij dit soort films niet zoeken.

    Ik kan nog wel A4 vol pennen over dat soort zaken,ook bij andere films van het genre.
    Met voorkauwen heeft het allemaal niets te maken.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  17. #1292

    Standaard

    Vind het sowieso spijkers op laag water zoeken. Voor het tempo van de film is het toch juist beter als hij snel terug is, hoeveel tijd hier ook verstreken is in zogenaamd real-life. Of wou je hem in een vliegtuig zien zitten op de weg terug ofzo? Dat voegt pas helemaal niks toe aan het verhaal. En waar hebben we het over, onwaarschijnlijkheden in een film over een man in een rubber pak, vliegende auto en die niemand herkent ondanks een masker dat maar de helft van zijn gezicht bedekt en zijn toch wel erg kenmerkende kaaklijn vol laat zien.

  18. #1293

  19. #1294

    Standaard

    Ook mee eens

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  20. #1295

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel den Haan Bekijk bericht
    Vind het sowieso spijkers op laag water zoeken. Voor het tempo van de film is het toch juist beter als hij snel terug is, hoeveel tijd hier ook verstreken is in zogenaamd real-life. Of wou je hem in een vliegtuig zien zitten op de weg terug ofzo? Dat voegt pas helemaal niks toe aan het verhaal. En waar hebben we het over, onwaarschijnlijkheden in een film over een man in een rubber pak, vliegende auto en die niemand herkent ondanks een masker dat maar de helft van zijn gezicht bedekt en zijn toch wel erg kenmerkende kaaklijn vol laat zien.
    Je slaat de plank volledig mis. We hebben het hier over het ontbreken van logica binnen de wetten die Nolan zelf opstelt in zijn film. Nolan wil Batman het realisme intrekken. In de trilogie herkent niemand Batman ondanks zijn summiere vermomming; als één iemand dat plots wel doet (in dit geval vanwege Deus Ex Machina, Blake moet een bijzondere band met Batman hebben gehad om het plot te laten werken), ben je niet consequent. Je ziet hoe Batman in Batman Begins ontsnapt aan de verwoestende brand. Als je dit niet had gezien, had je ook vragen gesteld. Het is gewoon een Nolan-onwaardige film.

  21. #1296

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel den Haan Bekijk bericht
    En waar hebben we het over, onwaarschijnlijkheden in een film over een man in een rubber pak, vliegende auto en die niemand herkent ondanks een masker dat maar de helft van zijn gezicht bedekt en zijn toch wel erg kenmerkende kaaklijn vol laat zien.
    Het feit dat het een fantasyfilm betreft wil niet zeggen dat er geen aandacht voor interne logica hoeft te zijn. Ik vind het toch al raar dat mensen die Nolans aanpak het ene moment roemen om o.a. de realistische benadering kritiek op onwaarschijnlijkheden en gebrek aan interne logica wegwuiven met het argument dat het een superheldenfilm is. Ook binnen de context die Nolan schept is de verklaring die gegeven wordt voor het feit dat Blake weet dat Wayne Batman is aan de zwakke kant. Om maar eens een voorbeeld te noemen. En te veel van die spijkers doen gewoon afbreuk aan hoe ik de film ervaar -ondanks het prettige tempo en het (over het algemeen) goede acteerwerk. Nolans benadering is aardig, maar bij lange na niet zaligmakend.

    Overigens is het geen kwestie van spijkers zoeken; Het gros van de zaken die mij opvielen, vielen me meteen al 'spontaan' op.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  22. #1297

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Goatrider Bekijk bericht
    Je slaat de plank volledig mis. We hebben het hier over het ontbreken van logica binnen de wetten die Nolan zelf opstelt in zijn film. Nolan wil Batman het realisme intrekken. In de trilogie herkent niemand Batman ondanks zijn summiere vermomming; als één iemand dat plots wel doet (in dit geval vanwege Deus Ex Machina, Blake moet een bijzondere band met Batman hebben gehad om het plot te laten werken), ben je niet consequent. Je ziet hoe Batman in Batman Begins ontsnapt aan de verwoestende brand. Als je dit niet had gezien, had je ook vragen gesteld. Het is gewoon een Nolan-onwaardige film.
    Ik vind het ook een Nolan-onwaardige film. Dit had veel en veel beter gemoeten.

  23. #1298

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t Bekijk bericht
    Met voorkauwen heeft het allemaal niets te maken.
    Precies. Lui/slecht scriptschrijven vind ik het.

    Wat ik zeg, onwaarschijnlijkheden gaat het me niet om. Ik kijk een comicverfilming niet met dezelfde blik als dat ik naar een autobiografie kijk of iets dergelijks. Het zijn stuk voor stuk dingen me opvielen en tegen vielen...
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  24. #1299

    Standaard

    The Dark Knight Rises zojuist gezien, blijft episch, groter en de gevechten zijn vele malen bruter. Daarnaast had Catwoman al veel eerder in de films mogen komen. Ras Al Guhl vind ik 1 van de betere en sterke rollen gedurende de hele dark knight tilrogy en Bane vond ik toch meer dreigender dan The Joker. Het epische slot gevecht gedurende de dag ziet er fenomenaal uit op Bluray. Mijn dark knight trilogy favorieten op volgorde is dan ook als volgt; Batman Begins, The Dark Knight Rises gevolgd door The Dark Knight (the Dark Knight heeft maar echt 3 scenes die mij konden bekoren terwijl de andere films een vele hogere tempo hebben in mijn ogen..). Het einde smaakt naar meer ...hopelijk komt er ooit nog een Nolan Batman film..

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  25. #1300

    Standaard

    Honest trailers ;

    http://www.youtube.com/watch?v=WQJuGeqdbn4

    Het leukste begint bij 2:38 min.
    Laatst aangepast door Jeroen D : 05-12-2012 om 09:01

Pagina 52 van 54 EersteEerste ... 24248495051525354 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •