Pagina 42 van 54 EersteEerste ... 3238394041424344454652 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1.026 tot 1.050 van 1341 worden weergegeven.
  1. #1026

    Standaard

    Net gezien in de bioscoop, fantastische film! Gelukkig een mooi gesloten einde van de Nolan Batman-Trilogy maar ook een opening naar een nieuwe film. Bane staat voor mij op hetzelfde niveau als The Joker, allebei even gruwelijk goed neergezet!

    Qua cijfer zou ik Batman Begins een 8 geven, The Dark Knight een 9 en The Dark Knight Rises een 9,5!

  2. #1027

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Reinbo Bekijk bericht
    en heeft hij weer veel te veel behoefte alles uit te leggen. Er wordt werkelijk niets over gelaten aan de intelligentie
    Wauw. Ik heb veel commentaar over Nolan gelezen, maar dit is toch wel echt een nieuwe voor me binnen zijn oevre. Anyway, your opinion.

    Net de film gezien en erg van genoten. Is de film volmaakt: Nee! Is het een goede film: Meer dan! Wat mij betreft het hoogtepunt van het jaar tot nu toe.
    De drie films samen gaan eigenlijk over escalatie: Begins over escalatie van Bruce richting de mafia, de tweede over de escalatie van The Joker richting Batman en de derde over de escalatie van Bane richting Gotham City.
    Verschillende turns waren redelijk getelegrafeerd in dit deel en sommige plotturns vond ik niet ijzersterk. Echter, het verhaal is nog altijd veel beter dan het gemiddelde wat wordt uitgebracht, de performances (CAINE!) waren uitstekend en alles wordt prachtig afgerond. Echter, het sterkste vind ik het technische team (Nolan, Phister, Corbould, Crowley); Je ziet niet vaak een team, dat op deze grootte/schaal kan werken en de ambitie vooraf kan vertalen naar het scherm (het begin, of de eerste grote takedown van Bane). Petje af.

  3. #1028

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door gompier Bekijk bericht
    Wauw. Ik heb veel commentaar over Nolan gelezen, maar dit is toch wel echt een nieuwe voor me binnen zijn oevre. Anyway, your opinion.
    Memento, Batman Begins, Prestige, Inception; allemaal films behoorlijk doorspekt met expositie en/of flashbacks. Nolan weet 't prima te utiliseren, maar zoals Reinbo opmerkt blijft er idd. weinig over om achteraf over na te denken.
    "That's not the director's cut, that's called "The Asshole, Dredge Up Anything You Fucking Can, Put It Out There, and Let Some Schmuck Look at It for $13.99 Cut." -- Shane Black

  4. #1029

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jan_tran Bekijk bericht
    Memento, Batman Begins, Prestige, Inception; allemaal films behoorlijk doorspekt met expositie en/of flashbacks. Nolan weet 't prima te utiliseren, maar zoals Reinbo opmerkt blijft er idd. weinig over om achteraf over na te denken.
    Kijk bijv. naar de achtergrond van The Joker in Ther Dark Knight, dan is daar na 4 jaar nog altijd discussie over. Nog altijd hoor je mensen debatteren of het personage alles had gepland of niet. Dit komt o.a. door wat zich off screen heeft ontwikkeld.

    Zoals aangegeven, ik ben het er niet mee eens, maar als dit Reinbo's mening (en die van jou) is, than so be it. Een seconde slaap zal ik er niet om verliezen

  5. #1030

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door gompier Bekijk bericht
    Kijk bijv. naar de achtergrond van The Joker in Ther Dark Knight, dan is daar na 4 jaar nog altijd discussie over. Nog altijd hoor je mensen debatteren of het personage alles had gepland of niet. Dit komt o.a. door wat zich off screen heeft ontwikkeld.
    Dat heeft natuurlijk niets met plotontwikkeling te maken, waar dit over gaat; eerder over de fascinatie van een bepaalde karakter.
    "That's not the director's cut, that's called "The Asshole, Dredge Up Anything You Fucking Can, Put It Out There, and Let Some Schmuck Look at It for $13.99 Cut." -- Shane Black

  6. #1031

    Standaard

    Lees ik het commentaar, dan gaat dat niet zozeer om plontontwikkeling te maken, maar om het totale proces. Als er staat "werkelijk niets wordt overgelaten aan de fantasie van de kijker", zonder dat er een hint naar plot is, dan is mijn commentaar hierop valide.
    Vanuit plotoogpunt kun je daarbij ook beargumenteren dat bijv. Memento en The Prestige niet heel voorspelbaar waren.

  7. #1032

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jan_tran Bekijk bericht
    Memento, Batman Begins, Prestige, Inception; allemaal films behoorlijk doorspekt met expositie en/of flashbacks. Nolan weet 't prima te utiliseren, maar zoals Reinbo opmerkt blijft er idd. weinig over om achteraf over na te denken.
    Als Inception geen film is om achteraf over na te denken dan weet ik het echt niet meer..........briljante film die ook na meerdere kijkbeurten blijft boeien.

  8. #1033

    Standaard

    Hier dan ook mijn uitgebreidere mening over de film. Gister gezien in IMAX Amsterdam, en hoewel het beeld wel erg groot is, is het geluid dat ook. Soms een beetje TE groot, ofwel TE luid. Vantevoren zat er een trailer in met alleen maar zwart scherm (daar hadden ze vantevoren voor gewaarschuwd) dus of ik nu de trailer van Man of Steel heb gemist weet ik niet. EDIT: net online gezien. Die hebben we dus gemist maar omdat er dusdanig weinig te zien is hebben we niks gemist, imo.
    Overall vind ik TDKR een goeie film. Wel heb ik duidelijk de nog bestaande tekortkomingen van het draaien in IMAX gezien: bewegingsvrijheid. Ik heb hier eerder gelezen dat ze Nolan visueel wat saai vonden en dat kan ik bij deze film wel onderschrijven. Bij Inception bijv. vond ik dat weer heel wat anders, vooral de eindscenes met de vallende truck van de brug en alles eromheen.
    Dan nu het verhaal en de personages. Het verhaal vind ik redelijk sterk, echter de twist met Tate vind ik dusdanig suf dat die het hele karakter van Bane zoals die is opgebouwd in de film volledig onderuit trok. Van de onoverwinnelijke combinatie van brains & brawn naar een gefrustreerd zielig mannetje die een masker nodig heeft om te ademen. Dat vond ik hem geen recht toedoen, ook niet de manier waarop hij werd afgeserveerd. Bruce Wayne/Batman heeft veel paralellen met deel 1 qua de manier waarop hij herrijst, zelf icm een ver afgelegen gevangenis, en daardoor niet echt veel verassends bieden. Nolan blijft binnen de lijntjes kleuren en Batman krijgt nergens echt een venijnig tintje. Behalve op het eind met het gevecht met Bane, maar dat wordt dan weer verpest door Tate. Gemiste kans vind ik zelf. Catwoman/Selina Kyle vond ik erg goed spelen, maar haar karakter iets te simplistisch en onderontwikkeld. Daar vind ik Returns dan beter in geslaagd. Het einde vind ik verder wel goed gedaan, een mooie keuze tussen 2 cliches: overleven of doodgaan. Batman is dood, maar Bruce Wayne leeft verder. En de keuze om dat te laten zien met de scene met Alfred vind ik een goede. De laatste scenes vind ik wel echt leuk gedaan. Een soort van open einde maar je weet dat er geen vervolg komt.
    Deze film vind ik wel 1 van de meer convonentionele films van Nolan, maar om hem nu te bestempelen als een filmmaker die films maakt waarover je niet hoeft na te denken vind ik wel erg simpel gezegd. Zijn eerste, Following, en Memento en Inception zijn voor mij echt wel voorbeelden van films die je na verschillende kijkbeurten nog anders kan interpreteren en waar veel keuzes zeker aan de kijker wordt overgelaten. Dus met die stelling ben ik het echt absoluut niet mee eens.
    Laatst aangepast door Rogier Burghout : 22-07-2012 om 10:43

  9. #1034

    Standaard

    Ja lap, spoilertags worden uitgeschakeld in de mail... Al dingen gelezen die ik niet wou weten Ik heb ook ticketten voor dinsdagavond. UGC Antwerpen!


  10. #1035

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Thomas Gabriel Bekijk bericht
    Ja lap, spoilertags worden uitgeschakeld in de mail... Al dingen gelezen die ik niet wou weten Ik heb ook ticketten voor dinsdagavond. UGC Antwerpen!
    Daarom heb ik emailnotificatie uitgeschakeld..... Jammer om te lezen maar alsnog veel plezier alvast!

  11. #1036

    Standaard

    Ik heb tickets voor Metropolis Antwerpen morgen

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Thomas Gabriel Bekijk bericht
    Ja lap, spoilertags worden uitgeschakeld in de mail... Al dingen gelezen die ik niet wou weten Ik heb ook ticketten voor dinsdagavond. UGC Antwerpen!

  12. #1037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tommy1982 Bekijk bericht
    Ik heb tickets voor Metropolis Antwerpen morgen
    Leuk! De special screening met een replica van de Tumbler! Dinsdag is hier pas de avant-première...


  13. #1038

    Standaard

    The Dark Knight Rises [2012]

    Eindelijk was het dan zover voor mij. Zaterdagavond in een propvolle zaal kon ik dan eindelijk dé film aanschouwen waar ik het meest naar uitkeek dit jaar. “Let the games begin.”

    Batman herrijst
    Batman is inmiddels jaren niet meer gezien nadat hij de schuld op zich heeft genomen van onder meer de moord op Dent en breekt er een rustige periode door in Gotham City. Wanneer de extreem sluwe en beresterke terrorist genaamd Bane verschijnt om Gotham te vernietigen, voelt Bruce zich geroepen om wederom de Batsuit aan te trekken. Bane is wellicht een maatje te groot voor Batman en The Dark Knight wordt mentaal als fysiek op de proef gesteld. Ondertussen krijgt Bruce tevens te maken met inbreekster Selina Kyle (al werd ze, meende ik, nimmer Catwoman genoemd), de zakenvrouw Miranda Tate en de jonge agent John Blake.



    Perfecte afsluiter
    Met deze derde film sluit Christopher Nolan zijn drieluik over Batman op een grootse en spectaculaire wijze af. We zagen Batman door de drie films opkomen, vallen en nu herrijzen. Ook in dit afsluitende deel is het script weer geweldig en voelt het zelfs als een aanklacht tegen de actuele economische gebeurtenissen. The Dark Knight moet tot het uiterste gaan om Bane te verslaan en dit wordt uitstekend weergeven in de ruim 2,5 uur durende film. Het verhaal wordt fraai gevormd met The League of Shadows en in relatie tot Bane, de uiteindelijke onthulling van Talia al Ghul, de dochter van, en zelfs de Robin verwijzing kon ik waarderen. De cast is ook in dit deel uitmuntend. Bale speelt de gebroken Wayne/Batman met veel overtuiging en Hardy als Bane is imponerend als de ultieme terrorist waarbij je de rillingen kreeg bij elk woord die hij uitspreekt. Hathaway heeft mij ook weten te bekoren en deed het meer dan prima als Kyle. Tot slot wil ik nog Caine noemen want wat was deze veteraan nog zo op dreef zeg. Kreeg ook in dit deel niet overdreven veel screentime, maar de scènes waar hij wel aanwezig was en met name bij de graven van de Wayne familie, was hij weer grandioos. Deed mij niet onberoerd.

    The Dark Knight Rises is uiteindelijk meer geworden dan ik eigenlijk op had gehoopt. De afronding is in mijn ogen perfect en Nolan heeft de Batman universum met zoveel respect en klasse behandeld waardoor ik met een voldaan gevoel kan terug kijken op drie magistrale Batmanfilms.

    When Gotham is ashes, you have my permission to die
    Homer Simpson:"Please don't eat me! I have a wife and kids. Eat them!"
    YAH AZZURRI 87
    Barney Stinson:"Legen...Wait for it...Dary!"

  14. #1039

    Standaard

    Ook al lees je hier spoilers, als je de film bekijkt beleef je het toch weer heel anders, ondanks dat je denkt sommige dingen al te weten.

    Ik vind spoilers niet zo erg, of commentaar op een film, dat kan mede de doorslag geven om wel of niet een film aan te schaffen of te bekijken.

    Deze komt er wel in op blu-ray, gezien het positieve commentaar!




    Citaat Oorspronkelijk gepost door Thomas Gabriel Bekijk bericht
    Ja lap, spoilertags worden uitgeschakeld in de mail... Al dingen gelezen die ik niet wou weten Ik heb ook ticketten voor dinsdagavond. UGC Antwerpen!
    Laatst aangepast door hstadman : 22-07-2012 om 12:54

  15. #1040

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Thomas Gabriel Bekijk bericht
    Ja lap, spoilertags worden uitgeschakeld in de mail... Al dingen gelezen die ik niet wou weten Ik heb ook ticketten voor dinsdagavond. UGC Antwerpen!
    Kom op hoe lang zit je hier nu al op het forum. Dat weet je toch. Je weet dat in het weekend van de première, hier zaken over de film gepost gaan worden. Verwijder dan meteen dat desbetreffende e-mailtje of zet je notificatie uit.

  16. #1041

    Standaard

    Gister gezien in een bomvolle ( wellicht wat vervelende woordkeuze ) maar wat een WAANZINNIGE FILM! Bij de eerste scène van Bane kreeg ik werkelijk kippenvel en icm met zijn stem word al snel duidelijk dat dit personage meedogenloos is.

    Overduidelijk een verplichte aanschaf!

  17. #1042

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jan_tran Bekijk bericht
    Memento, Batman Begins, Prestige, Inception; allemaal films behoorlijk doorspekt met expositie en/of flashbacks. Nolan weet 't prima te utiliseren, maar zoals Reinbo opmerkt blijft er idd. weinig over om achteraf over na te denken.
    Ben het niet mee eens, zeker als je alle drie de films heb gezien..

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  18. #1043

  19. #1044

    Standaard

    Stukje minder dan The Dark Knight, maar dat mocht de pret niet drukken. Bane is een prima bad guy (was ik van te voren toch nog wel een beetje bang voor), direct vanaf zijn eerste woorden weet hij te overtuigen. Acteerwerk is (op Marion Cotillard na) erg sterk. Minpuntje; niet alle wendingen aan het einde waren even geloofwaardig en er gebeurde eigenlijk net iets te veel tegen het eind in korte tijd.

  20. #1045

    Standaard

    Geweldig einde van een superieure trilogie. Meeslepend, spannend, ontroerend (Caine) en adembenemend. Een prima afsluiting met een fijn en tevredenstellend einde. Bane vond ik een bad-guy waarbij je vanaf het begin het idee had dat hij (op zijn minst) lichamelijk de betere was van Batman. Hardy zet hem zeer dreigend neer, ondanks dat hij door het masker erg beperkt wordt straalt hij toch vanaf het begin dreiging uit. (Beter of slechter dan Joker vind ik een onbegonnen discussie. Net zoals ik Ledger een beetje te overgewaarderd vind in de haast mythische proporties die hem worden toebedeeld, vind ik Hardy hier en daar wat ondergewaardeerd. Ik vind dat beide een over-the-top karakter nemen en hier een dreiging aan mee weten te geven die uniek is. Net zoals de Joker en Bane in de Comics ook totaal verschillend zijn).
    Woensdag de 2e keer kijken (wachten op de Blu-Ray duurt me te lang
    ...One of them was a Slytherin and he was probably the bravest man I ever knew...
    --
    Blu-Ray: 350

  21. #1046

    Standaard

    Na 7 jaar wachten was het dan gisteren eindelijk gebeurt en kwam een trilogie ten einde die wellicht de geschiedenis in zal gaan als een van de beste en zeker een van de meest succesvolle (alleen TDK al). Dat neemt echter niet weg dat deze film compleet flawless is, en dat er niets aan mankeert. Het tegenovergestelde is het geval. Ik blijf erbij dat de eerste nog steeds de beste is van allemaal. Zo sfeervol, subtiel en wat een filmmuziek, krijg nog steeds kippevel als de muziek hoor die opkomt als de Tumbler in actie komt. Ook, had ik met deel 1 nog steeds het idee dat het om een fictieve stad ging (ook al was de film in Chicago geschoten) en dat droeg bij aan de mystiek van de film. TDK wellicht de tweede in de rij, deze film was meer grauw en onvoorspelbaar, hetgeen vooral tot uitdrukking kwam in de Joker die ons allen keer op een keer, niet een spiegel voorhield, maar em letterlijk door onze strot ramde. Een film die flawless was, maar uiteindelijk een film werd over de Joker en veel minder over Batman, hetgeen ik persoonlijk jammer vond, ook al benutte Ledger die speelruimte goed en en creerde wat nu wellicht de meest creepy, onvoorspelbare en scarry badguys neer uit de hele filmgeschiedenis. Nu, nog geeft het me de rillingen. Daarnaast was hier te goed zichtbaar dat de film was opgenoemen in Chicago.

    Gisterenmiddag de film gezien in Cineworld, Dublin. Wat met ongeveer een man of 5o/60, in een zaal van 450. Een scherm van 17 meter bij 9 en DTS geluid, dus het was mooi rustig. Ongeveer 10 rijen boven naar en beneden mij geen mens te bekennen, dus geen krakende popcornzakjes of proletarische analyses van allerei gasten die denken dat mensen daar op zitten te wachten, waar ik er zeker geen van ben. Wellicht dat ik daarom liever op zondagochtend ga, wanneer half Dublin nog in de kerk zit of zijn roes aan het uitslapen is. Of, zoals gisteren bij een rubywedstrijd zit. Lekker rustig en alle gelegenheid om echt van een film te genieten. Maar, hebben we er van genoten ? Ik moet zeggen dat ik met een bittere nasmaak de zaal uitkwam. Het was te lang, veel onnodige scenes, en leefde niet op tegen de hype. En zoveel mensen over de wereld, ook hier, hebben hun rationele denkvermogens verloren en durven of zijn cognitief geblokeerd en gaan blindelings achter de hype aan, zonder zich om te draaien en zich te beseffen dat het wellicht niet de film was waarop wij allen zaten te wachten. Dat neemt overigens niet weg dat de film qua niveau nog steeds met kop en schouders uitsteekt boven alle andere holywood meuk die wordt uitgebracht. Maar een 'flawless masterpiece' was het zeker niet. En van iedere regiseur had ik gedacht van, nou, ja, het zij, zo. Maar van Nolan had ik wellicht toch verwacht dat hij het nog een keer zou kunnen doen. Paul Vrrhoeven zei ooit eens dat je maar 3 goedefilms in een rij kunt maken en dan geneigd bent om een slechtere film af te leveren, denk dat Nolan inmiddels wel heeft bewezen dat dit niet per definitie waar hoeft te zijn.

  22. #1047

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daniel1974 Bekijk bericht
    Dat neemt echter niet weg dat deze film compleet flawless is, en dat er niets aan mankeert.
    Afgaande op je verhaal, staat hier het tegenovergestelde van je bedoelt.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  23. #1048

    Standaard

    Ik snap helemaal niets van het hele stukje...............hij noemt alle 3 films 'flawless' en noemt daarna allemaal dingen op die hij niet kan waarderen ?

  24. #1049

    Standaard

    Als films ten opzichtte van andere films was het ver boven niveau. Als film van een regiseur die ons films gaf als Inception of Memento, twijfel ik. De eerste twee Batman films waren erg sterk, vond en de eerste vooral omdat het nieuw was en de meningen nog niet waren beinvloed door de hype die begon te ontstaan met de TDK. Deze film, nu, had veel te veel plotgaten en dingen die niet echt uitgelegd, verder toegelicht of duidelijk werden. Te lang en Bane overtuigde totaal niet en zeker niet op het niveau dat the Joker dat deed.

  25. #1050

    Standaard

    Ik heb de film afgelopen vrijdag in de bios gezien en vond het echt een goede film. Beter dan deel 1 en minimaal gelijkwaardig aan deel 2. Vond Bane echt goed neergezet en ondanks dat de film behoorlijk lang duurt voelde dat tijdens de film niet echt zo.

    Had geen moment het idee van pff issie nu nog niet afgelopen. Echt een toppertje en ga hem meteen aanschaffen als hij uit is. Denk dat deze mits goed neergezet wel demomateriaal waardig meot zijn voor de set
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

Pagina 42 van 54 EersteEerste ... 3238394041424344454652 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •