Pagina 41 van 54 EersteEerste ... 3137383940414243444551 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1.001 tot 1.025 van 1341 worden weergegeven.
  1. #1001

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen D Bekijk bericht
    Is ie zo goed ?
    Ja, beste van de reeks voor mij.

  2. #1002

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    Jammer dat de release in Belgie later is want ik wil `m per se in de Kinepolis in Hasselt gaan zien. Nog even wachten dus
    Ah vandaar dat er zoveel Belgen waren in Rotterdam. Kom gewoon hierheen, zie je hem ook nog in Imax.

  3. #1003

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel den Haan Bekijk bericht
    Ah vandaar dat er zoveel Belgen waren in Rotterdam. Kom gewoon hierheen, zie je hem ook nog in Imax.
    Of naar Eindhoven, das nog dichterbij voor ze

  4. #1004

    Standaard

    Vandaag gezien in AMC @ Downtown Disney (Orlando] er was zichtbaar meer beveiliging aanwezig dan anders.

  5. #1005

    Standaard

    Geweldige film zeg, zelf vind ik hem de beste van de trilogie! Bane was geniaal neergezet door Hardy, daarnaast zat de film (zo op het oog) een stuk logischer in elkaar dan The Dark Knight. Daar zitten nog steeds een paar scenes in die niet helemaal lekker zijn.

    De 164 minuten vlogen voorbij en op het einde zat ik toch wel met een adrelineburst in de bioscoop! En dan die soundtrack, genieten...


  6. #1006

    Standaard

    Heeft iemand nog de Superman teaser gezien ?

  7. #1007

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daan de G. Bekijk bericht
    Geweldige film zeg, zelf vind ik hem de beste van de trilogie! Bane was geniaal neergezet door Hardy, daarnaast zat de film (zo op het oog) een stuk logischer in elkaar dan The Dark Knight. Daar zitten nog steeds een paar scenes in die niet helemaal lekker zijn.

    De 164 minuten vlogen voorbij en op het einde zat ik toch wel met een adrelineburst in de bioscoop! En dan die soundtrack, genieten...
    Echt he, elke keer als die muziek begon te dreunen zat je gelijk al op het puntje van je stoel.

  8. #1008

    Standaard

    Ik heb hem gisteren gezien. Het is een film die min of meer hetzelfde niveau heeft als Dark Knight. Als je vindt dat Dark Knight een briljante film was, dan zul je deze ook wel goed vinden.

    Ik vind dat Dark Knight Rises in meer of mindere mate dezelfde minpunten had als z'n voorganger; De film zit net als Dark Knight volgepropt met gebeurtenissen, maar dat maakt het nog geen logisch of intelligent verhaal. Er is genoeg te zien wat het nog wel een aardige film maakt en er zijn een paar zaken die in deze film beter uit de verf komen dan in Dark Knight. Maar per saldo rammelt er te veel om het meer dan een aardige film te laten zijn. Een meesterwerk is het zeker niet.

    Ik ben wel benieuwd hoe ze verder gaan met de Batman-franchise.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  9. #1009

    Standaard

    Wat vind jij dan dat er rommelt? Ik vond hem echt perfect.

  10. #1010

    Standaard

    Gisteren gezien in een uitverkocht Royal Theater in Heerlen!

    Ik heb er nog gemengde gevoelens over, maar TDK vind ik toch echt beter. Rises is een goede film, maar TE ambitieus. Nolan propt er niet iets teveel verhaal en karakters in, dit gaat ten koste van het geheel. Ik herken me wel in het commentaar dat het daardoor te rommelig is.
    Paar kleine zij-sprongetjes in het script die niet nodig zijn, en enkele karakters die ik niet goed uit de verf vind komen. Cotillard vind ik rommelig uit de verf komen, en haar rol in het verhaal zie je al van ver aankomen. Ook nog n scene waar ze zo slecht acteerde dan publiek begon te lachen, terwijl er niks lachwekkends was.
    Bane wordt goed neergezet, niks op aan te merken. Hathaway zet haar rol ook goed neer (beter dan Bane), maar duikt ook te pas en onpas op in de film.
    In het tweede deel wordt de film toch gedragen door Gordon-Levitt, die ik persoonlijk het beste vind in de hele film.
    Het is inderdaad een sombere en donkere film, die ons als maatschappij een spiegel voorhoudt (denk een beetje aan occupy gebeuren nu met crisis). Persoonlijk vind ik TDK grimmiger en die film pakte me meer, deed me meer. Rises wil teveel en doet teveel, dat pakt helaas niet goed uit. Als ik nu de 'rotten' recensies lees op RT, dan kan ik me er wel in vinden....Een goede film, maar niet om nog meerdere malen te zien of op BR te hebben, iets wat ik met TDK wel heb. Van alle 3 de Nolan Batman films is dit duidelijk de minste.

  11. #1011

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel den Haan Bekijk bericht
    Wat vind jij dan dat er rommelt? Ik vond hem echt perfect.
    Zo, dat is nogal een woord: "perfect".

    Ik lees hierboven ook dat hij 164 minuten duurt, maar ik weet niet of ik wel zolang in de bioscoop wil zitten tussen de knisperende chipszakken en telefonerende en 'whatsappende' idioten.

  12. #1012

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel den Haan Bekijk bericht
    Wat vind jij dan dat er rommelt? Ik vond hem echt perfect.
    Pluspunten:
    - De actie werd dit keer een stuk overzichtelijker in beeld gebracht.
    - De stem van Batman is minder geforceerd rauw.
    - De schaal van het hele gebeuren is bij vlagen indrukwekkend (alhoewel soms wat knullig uitgewerkt).
    - De Bat is een leuke toevoeging aan het arsenaal van Batman.
    - Met een enkele uitzondering is het acteerwerk dik in orde.
    - Binnen Nolan's visie van het verhaal is het in grote lijnen een mooi afgerond einde. Hoewel de deur openstaat voor ofwel een directe voortzetting van de reeks met Blake als nieuwe Batman ofwel een Dark Knight Returns-achtige toevoeging in de verre toekomst met wederom Wayne als Batman, zou het ook niet verkeerd zijn om het hierbij te laten en een nieuwe reeks te beginnen. Het gebeurt in de comics ook regelmatig.

    Grote minpunten:
    - Het plan van Bane/Tate druist in tegen de logica van de eerdere films. De League of Shadows is erop uit om steden te vernietigen die in hun ogen moreel verdorven zijn. De bewoners van Gotham zijn dat niet, getuige de (veel te brave) ontknoping van het boten-dilemma in de vorige film. Bovendien is de criminaliteit kennelijk uitzonderlijk sterk gereduceerd. Iets wat moeilijk past bij de opvatting dat Gotham een 'poel des verderfs' is.
    - Daarnaast is de League of Shadows in deze film zelf een crimineel, corrupt zooitje, die ook nog eens andere criminelen voor hun karretje spant. Van de morele superioriteit die ze claimen blijft weinig over.
    - Het thema van de klassenstrijd wordt er met de haren bijgesleept. Nergens in de Nolan-films wordt de bevolking afgeschilderd als slachtoffers die worden uitgebuit door een corrupte bovenlaag.
    - Het meest onverklaarbare vind ik het onnodige zelfmoord-karakter van de missie van Bane en Tate. Waarom laten ze die bom niet op afstand ontploffen zodra ze de mogelijkheid hebben? Als je geen waarde hecht aan het voortbestaan van je eigen organisatie, dan lijkt het me ook misplaatst om je voor de idealen van diezelfde organisatie op te offeren.
    - Nauw hiermee verbonden: Het plan zit wel erg omslachtig in elkaar. Nolan kopieert hier de clichématige blauwdruk van een slechte James Bond-film. De boef verslaat de held, legt even fijntjes uit wat z'n plan is en verzuimt daarna de held ook daadwerkelijk te doden. Die komt uiteraard terug en weet op de valreep het plan van de schurk te verijdelen. Wat het hier een slechte kopie maakt is dat Bane zich de moeite neemt Batman helemaal naar de andere kant van de wereld te vervoeren om hem van daaruit te laten zien wat in Gotham gebeurt. Nog slechter: Er gaan maarliefst drie maanden voorbijgaan en dat is ook toevallig nèt de periode die Wayne nodig heeft om van een gebroken rug te herstellen, zichzelf te herpakken, een zwaarbeveiligd eiland binnen te dringen en precies op de juiste dag op te duiken om op het laatst mogelijke moment de dreiging weg te nemen.
    - Alfred en Lucius Fox hadden in de vorige films meer gewicht. Nu is Alfred gereduceerd tot een veredelde cameo (die zich ook nog eens radicaal anders opstelt dan in de vorige films) en Lucius Fox is meer sidekick(je) dan morele sparringspartner.
    - Blake stort bij z'n eerste ontmoeting met Batman meteen z'n hart uit. Zoals iedereen natuurlijk altijd doet als je een vreemdeling voor het eerst spreekt. En hij weet dat Wayne Batman is. Dat kwam heel raar over
    .

    Kleinere minpunten:
    - Waar Batmans stem dit keer iets minder extreem is, klinkt de stem van Bane heel onnatuurlijk. Nolan is kennelijk teruggekomen van z'n opvatting dat de slecht verstaanbare Bane past in zijn visie en is -al dan niet onder druk van de studio- flink gaan knoeien met ADR. Nu klinkt Banes stem als een voice-over. En meer dan eens lijkt het een Sean Connery-imitatie.
    - De sterfscène van Miranda Tate kwam erg klungelig over. Ik kan me moeilijk voorstellen dat dit de beste take was die Nolan tot z'n beschikking had.
    - De twist dat Blake eigenlijk Robin heet, is geforceerd. En compleet overbodig. Waarom zou hij niet gewoon onder z'n gewone naam door het leven gaan? Alleen omdat Nolan zo nog een twistje erin kan proppen. Het is ook niet nodig om te rechtvaardigen dat Blake de volgende Batman wordt.

    - Een paar zaken zouden binnen een 'comic'-achtige benadering wel te verhappen zijn, maar binnen de hyper-realistische benadering van Nolan ligt de lat m.b.t. suspension of disbelief wat hoger. Een paar voorbeelden:
    * De revalidatie na een gebroken rug duurt echt wel wat langer dan een kleine drie maanden;
    * Volgens mij is het erg onrealistisch om met een timer aan te geven hoe lang het nog duurt voordat de kern van een bom zo instabiel is dat-ie ontploft;
    * Praktisch de hele politiemacht van Gotham gaat die tunnels in? En ze
    worden ook nog eens zo goed als allemaal opgesloten?
    * Na 3 maanden opgesloten te hebben gezeten, duiken de politieagenten
    op voor een last stand. Fris geschoren, keurig in uniform, volledig fit;
    * Dat Wayne tegen alle verwachting weet te ontsnappen uit die gevangenis is nog wel te behappen, maar hij weet wel erg snel en makkelijk terug te keren naar een zwaar bewaakt, belegerd eiland, waar hij ook nog eens precies opduikt op de plaats waar Kyle zich van haar beste kant laat zien.
    .
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  13. #1013

    Standaard

    Ben het wel eens met de minpunten, toch veel dingen die niet goed zaten en beter hadden gekund als je het zo nog eens rustig terug lees.

  14. #1014

    Standaard

    Heeft iemand nog de Superman teaser gezien ?
    Ja, zie mijn reactie in de superman reboot topic.




    Ik heb maar 1 woord voor dit deel: Episch

    Het verhaal (geheel) met alle andere delen waren goed aan elkaar verbonden. Dit heeft Nolan heel goed neergezet.

    Bane is fantastisch, speelt gruwelijk! Zijn gezichtsuitdrukking, vooral na het einde met een 2e ontmoeting met Batman is gewoon subliem uitgedrukt..nadat Batman uit de put is gekomen

    De twist richting het einde met Tate en Bane over de put en de reactie hierop, geweldig..Wat het meeste aan mij sprak is de strijd als Batman weer oppakken na een te lange tijd..het te zelf verzekerde te zijn..en dat ondanks dit je als superheld jezelf tegenkomt..vooral dat uiteindelijk Wayne helemaal blut is..zogezegd zoals Seline Kyle en Bane hebben geleefd..

    Vooral het zichzelf zoeken in de put is geweldig..het levert een meester stukje "spiritueel" en geloofwaardigheid" waarom Bale zijn stad wil redden..hij is niet bang..niet bang voor Bane, niet bang voor zijn eigen conditie (hij traint daarom harder, omdat Bane fysieker sterker is) maar boos om wat hij niet kan doen als helpende..dat is zijn ergste marteling (net als bij zijn ouders die hij niet kon helpen en via zijn trustfonds waar hij andere mee hielp)...

    Vooral het over confidende 1e ontmoeting met Bane is geweldig..maar ook echt "bruut"..het als held zijn om na zolang terug te komen met welke reden, en de reden die er is wordt gewoon goed uitgediept (beter als bijv in Sam Rami's Spiderman 2)..

    Jammer dat Tate niet goed in beeld wordt bedacht, maar "hoe" vind ik wel fantastisch..het verraden van Bruce..nog een steek in zijn hart zo gezegd..

    Ik vond trouwens de Cameo van Ra's Al Guhl ook geweldig..

    Volgems mij was het niet de leauge of shadows opoffering die gefocussed was, maar de liefde tussen Bane en Tate...hun zelf opoffering (of het pyschologische aspect van Tate op Bane en de liefde van Bane naar Tate toe)..dus het leek mij een vrijlogisch doel of hun daarbij dood gingen of niet..Tate zou ing haar vader hebben gewreken op Gotham..

    Ik ben het wel eens met bepaalde minputen maar je kan soms ook heel ver zoeken in een film..de filmbeleving die ik heb..kijk ik over zulke dingen heen..want dan kan ik over elke kleine pietluttige ding minpunten verzinnen..ik heb dan ook erg genoten van Bruce zijn gedaante en Bane's praktijk als reckoning of Gotham..

    Voordat ik het vergeet: Catwoman is echt geweldig. Een geweldige prestatie, alles goed neergezet..beter dan de Batman Returns versie..menselijker, egoistischer maar vooral ook sexier!


    Over het einde, is mooi uitgewerkt..beetje een open einde..en dan vind ik het jammer dat Nolan dit niet zal oppakken..ik hoop dan ook niet op een vervolg hierop ..hoop nog altijd op een Robin & Batman film..desondanks dit nooit in de gedachten van Nolan is geweest..zou dit een fatastische combinatie worden..

    Laatst aangepast door RobinB : 21-07-2012 om 11:24

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  15. #1015
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    @mark t, Ik ben het eigenlijk wel eens met de meeste punten. Alleen zie ik het wat minder als rocket science.
    Ik zie het sowieso als een verbasterde Batman trilogie. Vooral omdat het een realistische kijk op Batman is. Toegankelijker voor het grote publiek. Maar goed daar was ik al overheen. Puur als entertainment vond ik het geslaagde film. Maar wellicht was ik enigszins sceptisch over deze film en viel me alles mee.
    En uiteraard kan ik niet geheel onafhankelijk oordelen bij deze jeugdheld. En ik had mijn verstand ook nog eens op nul gezet.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 21-07-2012 om 11:12
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  16. #1016

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marc T. Bekijk bericht
    Zo, dat is nogal een woord: "perfect".

    Ik lees hierboven ook dat hij 164 minuten duurt, maar ik weet niet of ik wel zolang in de bioscoop wil zitten tussen de knisperende chipszakken en telefonerende en 'whatsappende' idioten.
    Op zich vond ik dat de film niet zo 'trekt'. Het voelt niet aan als een overdreven lange film.
    Neemt niet weg dat de knisperende chipszakken, krakende nacho's en niet te vergeten figuren die tijdens een film hardop commentaar of uitleg geven ongeacht de duur (of 'gevoelsduur') van de film irritant blijven.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  17. #1017

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marc T. Bekijk bericht
    Zo, dat is nogal een woord: "perfect".

    Ik lees hierboven ook dat hij 164 minuten duurt, maar ik weet niet of ik wel zolang in de bioscoop wil zitten tussen de knisperende chipszakken en telefonerende en 'whatsappende' idioten.
    Daar ontkom je toch niet aan bij een Bioscoop..als je enige privacy wilt, kan je het beste een vip seating nemen..

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  18. #1018

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Ik zie het sowieso als een verbasterde Batman trilogie.
    Ik zie het ook meer als een soort Elseworlds-benadering van Batman.

    Voor de duidelijkheid: Ik ben geen grote fan van de realistische benadering. Het is alleen jammer dat Nolan's benadering (naar mijn mening) zo zeer op een voetstuk wordt geheven dat het andere benaderingen in toekomstige Batman-films (en andere superheldenfilms) minder waarschijnlijk maakt. Maar dat is niet zo zeer het bezwaar. Ik vind de realistische benadering voor een keertje best interessant. Ik vind alleen dat die specifieke benadering ook consequent zou moeten worden doorgevoerd en dat de film ook moet voldoen aan de verwachtingen die zo'n benadering met zich meebrengt. Zoals gezegd, in zo'n benadering is minder ruimte voor suspension of disbelief en worden bepaalde zaken storend.

    Maar ondanks de stevige lijst minpunten, vond ik het per saldo nog wel de moeite van het entreegeld waard. Geen superlatieven, maar wel ok. Ik hoop alleen dat er nu weer ruimte is voor een frisse doorstart.
    Laatst aangepast door mark t : 21-07-2012 om 11:24
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  19. #1019

    Standaard

    Kom net naar buiten maar....WOW....

  20. #1020

    Standaard

    Niet alles vond ik goed maar overall geweldige film en een waardige afsluiter.

  21. #1021

    Standaard

    Degelijk. Pluspunten winnen het nipt van de minpunten. Film kent veel verhaal en te weinig goede actie. Eigenlijk enkel aan het begin en op het eind zit goede actie. Verder blijf ik Nolan een visueel saai regisseur vinden. Er zit geen enkele dynamiek in de beeldvoering en de film ontleent de spanning dan ook voor 90% op de immense audio. Daarnaast is hij compleet humorloos en heeft hij weer veel te veel behoefte alles uit te leggen. Er wordt werkelijk niets over gelaten aan de intelligentie of fantasie van de kijker. Ook vond ik Bane een hilarisch slechte bad guy met zijn Sean Connery stemvervormer. Complete misser, zeker wanneer Batman ook zijn gadget aan zet.
    Verder is het verhaal veel te uitgesponnen en had er zo een uur uitgekund.

    Maar dat zijn de minpunten, want verder heb ik met niet erg verveelt en ook soms best vermaakt. Vind de art direction weer top en het verhaal best aardig. Verder was het gewoon degelijk.

    Kleine 7-

  22. #1022

    Standaard

    Gisteren gezien in Almere.
    uitverkochte zaal 1 woord geweldig

    Bye the way de trailer van superman en bourne legacy zag er ook erg goed uit.
    Laatst aangepast door MrSissor : 21-07-2012 om 16:31
    Verdraagzaamheid is de sleutel van de mensheid en van onze samenleving.

  23. #1023

    Standaard

    Net kaartjes besteld voor de Avant premiere voor komende dinsdag in Kinepolis Hasselt!!
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  24. #1024

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RobinB Bekijk bericht
    Daar ontkom je toch niet aan bij een Bioscoop..als je enige privacy wilt, kan je het beste een vip seating nemen..
    Vindt nogal meevallen. Maar het is voor mij wel een reden om niet naar een JT bios te gaan. Aantal keren gedaan: altijd gezeik met luidruchtig publiek etc. of de laatste keer zelfs dat de film scheef vertoond werd, tot ik zelf maar het personeel informeerde daarover.
    Bij Pathe (Breda iig) weinig problemen. Ook niet op primetime zeg maar. Alleen is het een half uur rijden voor mij.
    Mijn veruit favo bios is Hollywoud Almkerk. Nooit problemen meegemaakt. Klein, maar fijn. Geen lastig publiek, vriendelijk personeel, geen pauze in de film, servicebios dus binnen notime staat er personeel bij je als je iets wilt bestellen: heerlijk!

    On topic: wilde hem gisteren gaan zien. Maar had er na die berichten uit Amerika eigenlijk niet zoveel trek meer in. Je kunt je toch niet voorstellen dat je lekker een film aan het kijken bent en plotseling staat er iemand voorin die zn geweer leegschiet op de mensen.... Kon met dat in mn achterhoofd niet relaxed naar die film.
    Misschien ga ik vanavond en anders volgende week.

  25. #1025

    Standaard

    Mwoah.....
    Ik ga niet mee met de "hype". Sorry voor de "lyrische" kijkers.
    TDKR is aardig. Naar mijn mening kwam het te "traag" op gang. Voor degenen die de vorige twee delen hebben gekeken, konden er een flink aantal minuten uitgeknipt worden.... Ik ga daar dan ook van uit, dat die vorige delen bekeken zijn. (waarom anders een "trilogy"?)
    Pluspunt vond ik wel "CatWoman". Prima neergezet. (On)betrouwbaar, mysterieus...mooie vrouw.

    TDK had het net iets meer... Was het "The Joker"?? Misschien toch wel...
    "There are so many things that have to happen for two people to meet.... "

Pagina 41 van 54 EersteEerste ... 3137383940414243444551 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •