De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard The Forgotten Soldier (2009) (regie Paul Verhoeven)

    Paul Verhoeven verfilmt Franse klassieker

    Paul Verhoeven gaat na het wereldwijd succesvolle Zwartboek weer een oorlogsverhaal verfilmen. Filmblad Screen International schrijft maandag dat de Nederlander een film gaat maken op basis van de memoires van Fransman Guy Sajer, getiteld The Forgotten Soldier (De Vergeten Soldaat).

    Het verhaal gaat over de schokkende belevenissen van Sajer als jonge Franse rekruut in het Duitse leger tijdens de Tweede Wereldoorlog. Michael Frost Breckner heeft het script geschreven en is medeproducent, samen met broer John Breckner en Verhoeven. De opnames moeten volgend jaar plaatsvinden in Oost-Europa.

    Verhoeven werkt momenteel aan verschillende filmprojecten, waaronder de boekverfilming Knielen op een Bed Violen en The Thomas Crown Affair 2. Vorige maand werd bekend dat hij die laatste film wil opnemen in het Topkapi Paleis in de Turkse stad Istanbul.

    Met Zwartboek sleepte Verhoeven wereldwijd prijzen binnen. De film betekende de internationale doorbraak van hoofdrolspeelster Carice van Houten. Wie de hoofdrollen gaan spelen in het nieuwe oorlogsdrama is nog niet bekend.

    Bron: ANP

  2. #2

    Standaard

    Heb het boek alweer een tijd geleden gelezen, op zich een prima boek dat heel "goed" de horror van het oost-front weergeeft.

    Ikzelf verwacht dan ook een in film in de stijl van Come and See (Idi i smotri) en Cross of Iron.

    Verhoeven lijkt mij wel een goede regisseur voor dit verhaal, ben benieuwd.

  3. #3

    Standaard

    Echt mooi om dit te lezen! Hier kijk ik naar uit en dit is een korstje voor Paul. Die deinst niet terug voor "The Horror" zoals de poster hierboven zo mooi schreef.

  4. #4

    Standaard

    Goed nieuws, al hoop ik niet dat Verhoeven ook hiervoor van Houten gaat kiezen als hoofdrolspeelster.

  5. #5

    Standaard

    Paul Verhoeven was toch bezig met Knielen op een bed Violen? Hoe staat het daarmee? En ik dacht dat daarna een film over de Batavia kwam? Daar komt dus niets van terecht? Of meneer Verhoeven schiet gewoon meerdere films tegelijk .
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  6. #6

    Standaard

    Goed nieuws, altijd benieuwd naar zijn films.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •