Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 34 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Geluid van zender door de film!

    Als ik de DVD-speler aan zet gaat ie automatisch van de gewone tv zender naar de zender van de DVD-speler! Alleen het probleem is dat ik steeds ver op de achtergrond de tv zender waar ie daarvoor op had gestaan heel zachtjes blijf horen! Dat is erg irritant als het even stil is in een film, dan hoor ik steeds muziek, of praten op de achtergrond!

    Ligt dit aan de DVD-speler? Zoja, kan ik daar iets aan doen? Want nou ik dat gehoord heb hoor ik dat natuurlijk de gehele tijd!

    Alvast bedankt, Tommy!
    Three-Star Trader
    Grandpa, were you a hero in the war? Grandpa said, "No......but I served in a company of heroes".

  2. #2

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis van Turnhout
    Wat voor merk en type speler heb je?
    Philips 701 geloof ik! Het ligt niet aan de tv volgens mij want op me andere tv heb ik het ook! Misschien aan de kabel ofzo, ik weet het niet!
    Three-Star Trader
    Grandpa, were you a hero in the war? Grandpa said, "No......but I served in a company of heroes".

  4. #4

    Standaard

    Een vriend van me heeft daar ook last van. Enige oplossing bij hem is tv uit- en opnieuw aanzetten op het uitgangskanaal. Geen flauw idee waar het aan zou kunnen liggen, misschien een slechte kwaliteit scart kabel ???

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door ron
    Een vriend van me heeft daar ook last van. Enige oplossing bij hem is tv uit- en opnieuw aanzetten op het uitgangskanaal. Geen flauw idee waar het aan zou kunnen liggen, misschien een slechte kwaliteit scart kabel ???
    Ik kan het eens proberen, anders zal ik het wel eens in de winkel gaan vragen! Is echt irritant!
    Three-Star Trader
    Grandpa, were you a hero in the war? Grandpa said, "No......but I served in a company of heroes".

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Dragon


    Ik kan het eens proberen, anders zal ik het wel eens in de winkel gaan vragen! Is echt irritant!
    Ik heb een Philips 755

    (lijkt een beetje op de 722 alleen de mijn heeft geen mp3 afspeel mogelijkheid)

    http://www.consumer.philips.com/glob...s/dvd722_h.jpg

    Probeer ff wat dingen uit met de scart en de ext 1 (a1) en ext 2(a2).
    Ik weet niet hoeveel scart aansluitingen je op je tv en dvd speler hebt en heb je een video ?

    Ik heb twee scart aansluitingen op mijn tv zitten.
    Ook twee op de video en ook twee op mijn dvd speler.

    Het kan zijn dat jij dat ook hebt doe dan het volgende...

    De bovenste scart aansluiting van mijn tv (ext 2) gaat met een scart aansluiting in ext 1 van de videorecorder.
    Dan vanaf ext 2 van de video recorder gaat er een scart naar de dvd speler Tv out en klaar.

    Nu denkje waarom sluitje niet de video en de dvd speler apart aan op de tv ?

    Dan krijgje juist dat geluid dat de tv er door gaat storen.

    Geluid aansluiting

    en dan weer 1 scart (met de bekende draadjes Rood en wit) vanaf de Aux ingang van de dvd speler naar m'n Aux uitgang van m'n stereo toren en klaar.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door M Balje
    Nu denkje waarom sluitje niet de video en de dvd speler apart aan op de tv ?

    Dan krijgje juist dat geluid dat de tv er door gaat storen.
    Ik heb 3 scart aansluitingen op me tv, en dan 1 aansluiting met de kleuren, geel,rood en wit! Ik heb geen videorecorder om het te omleiden! Heb wel alle scart aansluitingen in gebruik door me DVD-speler,PS2 en Gamecube!
    Ik ga wel een keer langs de winkel, dan vraag ik het wel! In ieder geval bedankt!

    Tommy!
    Three-Star Trader
    Grandpa, were you a hero in the war? Grandpa said, "No......but I served in a company of heroes".

  8. #8

    Standaard

    Ik heb een Philips 711 en ik heb 'm dus omgeleid via de videorecorder, maar bij is de tv-zender nog steeds te horen (heel erg zacht though). Een mogelijkheid is te zappen naar een 'stille rustige' zender alvorens je een DVD gaat kijken.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JayLunar
    Een mogelijkheid is te zappen naar een 'stille rustige' zender alvorens je een DVD gaat kijken.
    Jammer genoeg zijn er die niet echt!
    Three-Star Trader
    Grandpa, were you a hero in the war? Grandpa said, "No......but I served in a company of heroes".

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Dragon


    Jammer genoeg zijn er die niet echt!
    Ik zet 'm altijd op:

    "Home Shopping Europe heeft haar uitzending gestaakt" lekker rustig

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JayLunar
    "Home Shopping Europe heeft haar uitzending gestaakt" lekker rustig
    Ooh, dah wist ik niet! Zal ik eens doen!
    Three-Star Trader
    Grandpa, were you a hero in the war? Grandpa said, "No......but I served in a company of heroes".

  12. #12

    Standaard

    Ik heb soms hetzelfde probleem met men Pioneer. Dit is niet steeds het geval. Maar heel af en toe, hoor ik het tv-geluid wanneer de receiver op DVD staat !! Ligt dit dan aan de kabel ??
    Dvd collection

    The Life of a Dreamer, The Days of a Business And The Nights in Between...

  13. #13

    Standaard

    Sony 4:3 70 centimeter (KX28 of zo) met 2 scartaansluitingen. Pioneer DV444S op SCART1, video-recorder SCART2.

    Ik heb hetzelfde (wauw, we are not alone) en zet hem ook maar op een stil kanaal ... er is er gelukkig eentje. Het lijkt mij overspraak in de TV.

    Iets anders is een horizontale witte lijn in het midden of soms zelfs 2 boven en onderin het beeld. Zichtbaar bij de meest TV-kanalen maar ook bij het afspelen van een DVD. Moet dus ergens in de TV zitten. DVD-speler staat circa 2 meter van TV af.
    NOMEN DOMINII HABEO ERGO SUM

  14. #14

    Standaard

    Voor al diegene die last vandit fenomeen hebben de volgende vraag.
    Lopen de 2 scartkabels pal naast elkaar of is de video doorgelust op dvd speler?
    In beide gevallen heeft dit te maken met crosstalk , dit is op te lossen met een betere (lees:duurdere ) scartkabel.
    In ieder geval eentje die goed is afgeschermd.
    Zou het een probleem zijn als ik een IQ van glas water zou hebben?
    Dvd-profiler

  15. #15

    Standaard

    Geen van beiden. De SCART-poorten zitten naast elkaar avchterop de TV maar SCART-1 kabel loopt naar links weg richting stereo-meubel en SCART-2 kabel loopt naar rechtsonderweg richting video.

    Het lijkt op overspraak in de KTV ... zou me niets verbazen ...het is trouwens een KV-29C1D1.
    NOMEN DOMINII HABEO ERGO SUM

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door marcel
    Voor al diegene die last vandit fenomeen hebben de volgende vraag.
    Lopen de 2 scartkabels pal naast elkaar of is de video doorgelust op dvd speler?
    In beide gevallen heeft dit te maken met crosstalk , dit is op te lossen met een betere (lees:duurdere ) scartkabel.
    In ieder geval eentje die goed is afgeschermd.
    Zelfs met de duurste scartkabel blijft het nog hetzelfde; Je moet de dvd-speler op een monitor aansluiten zonder ontvangstmogelijkheden als totaal geen zendergeluid of beelden wil zien. Tenminste dat zei mijn broer laatst tegen me; heeft hij ongelijk?
    "I like it sideways"

  17. #17

    Standaard

    En anders je tv op kanaal 0 zetten. Ik heb zelf geen last van storend geluid maar wel van storend beeld. En door de tv op een kanaal te zetten waar geen zender op zit is het hele euvel opgelost
    I drive way too fast to worry about cholesterol

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JayLunar
    Ik heb een Philips 711
    Die heb ik ook, maar ik heb geen last van het geluid van andere zenders. Ik heb een Loewe TV en moet hem wel eerst op 0 zetten.

  19. #19

    Standaard

    Wat een blunder van de fabricanten; gelukkig vond ik bij de jvc AW32 nauwelijks storing
    "I like it sideways"

  20. #20

    Standaard

    Ik had ook last van geluid van de zender door min dvd signaal, ik weet niet precies waar het aan ligt, maar de oplossing was toch simpel:

    ipv dat ik mijn tv eerst op een tv zender heb staan en dan kies voor scart2 (alwaar mijn dvd op aangesloten zit) zet ik deze eerst op "nul" en daarna switch ik pas naar scart2... kost niet eens zoveel moeite, maar ik denk dat het weleens te maken kan hebben met de vaak nogal goedkope printplaten die ze in een tv stoppen... gewoon alle externe inputs op 1 printplaat en dan krijg je natuurlijk al snel lekkage van rommel etc.. om maar niet van de slechte tuners te spreken die ze er tegenwoordig instoppen....

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door reneo
    Ik had ook last van geluid van de zender door min dvd signaal, ik weet niet precies waar het aan ligt, maar de oplossing was toch simpel:

    ipv dat ik mijn tv eerst op een tv zender heb staan en dan kies voor scart2 (alwaar mijn dvd op aangesloten zit) zet ik deze eerst op "nul" en daarna switch ik pas naar scart2... kost niet eens zoveel moeite, maar ik denk dat het weleens te maken kan hebben met de vaak nogal goedkope printplaten die ze in een tv stoppen... gewoon alle externe inputs op 1 printplaat en dan krijg je natuurlijk al snel lekkage van rommel etc.. om maar niet van de slechte tuners te spreken die ze er tegenwoordig instoppen....
    Hmm en als je maar een EXT/SCART ingang hebt voor je tv?
    "I like it sideways"

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Dragon


    Philips 701 geloof ik! Het ligt niet aan de tv volgens mij want op me andere tv heb ik het ook! Misschien aan de kabel ofzo, ik weet het niet!
    Ik zou het eens proberen met een betere scartkabel of een super vhs kabel denk dat het dan wel opgelost is mishien dat je iemand met zo'n kabel weet. kun je het eerst proberen voor je het gaat kopen

    rink
    mijn dvd collectie laatste update 30-09-2003
    X-Files Season 1
    DON'T WALK ON THE GRASS, JUST SMOKE IT

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rink


    Ik zou het eens proberen met een betere scartkabel of een super vhs kabel denk dat het dan wel opgelost is mishien dat je iemand met zo'n kabel weet. kun je het eerst proberen voor je het gaat kopen

    rink
    klopt ik had dit eerst ook, met een duurdere scart kabel (FL60,- toen ofzo).. en geen probleem nu meer.

  24. #24

    Standaard

    Ik heb het ook met mijn scart aansluiting voor DVD.
    Maar bij mij is het zo dat je het actieve tv kanaal een heel klein beetje door het beeld ziet en dan vooral de ondertiteling.

    En idd heb ik het ook opgelost door eerst mijn TV op 0 te zetten (=videokanaal) en dan naar scart overzetten.

  25. #25

    Standaard

    Ik had dit probleem ook, met mijn oude tv....
    Heb sinds een tijdje een nieuwe bb staan, geen last meer van.

    En ik gebruik ( nog ) de goedkoopste scart kabel die er is !!
    "I'm as serious as an erection problem."
    DiViDieS
    Collectie update: 3 februari '06 - 1 dvd(s) - totaal 474 dvd's

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •