Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 29 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard INTERVIEW: TheThinWhiteDuke

    Hieronder volgt het interview met TheThinWhiteDuke.

    De vragen staan hier. Deze kan de geinterviewde kopiëren naar zijn post.

    P.S. Gelieve niet te posten in dit topic voordat TheThinWhiteDuke zijn interview geplaatst heeft

  2. #2

    Standaard

    Algemeen gedeelte:

    Wat is je echte voornaam; heeft deze nog een speciale betekenis?

    Dennis. Eigenlijk had ik Bart geheten, maar toen ik net geboren was herinnerde mn ma zich een leuk joch uit een TV serie: Dennis the Menace.

    En zo geschiedde het
    Jaren later, in 1999 werd het uiteraard Dennis the Phantom Menace

    Mn DVD.nl naam was in 1976 (mijn geboortejaar) de bijnaam van mn favoriete zanger: David Bowie.
    Hij werd zo genoemd in zijn drugsperiode waarin hij lijkbleek en met roodsig haar strak gekleed op het podium stond.
    Een collega (ook Bowie fan) zei ooit: jij bent ook dun en blank, het klopt wel J
    Zo is dit dus ontstaan.
    Gelukkig had ik toen geen rood haar en een eyepatch; dan had ik the Halloween Jack geheten :P

    Wat is je geboortedatum?
    15 maart 1976


    Wat is je woonplaats; heb je daar altijd gewoond, vertel eens iets over je woonplaats?
    Born and raised in Eindhoven. De stad van PSV, Philips. Persoonlijk vind ik dit een geweldige stad. Veel hi-tech, een geweldig centrum met veel winkels, veel groen/parken buiten het centrum én de Effenaar. Dit laatste is concertzaal waar ook 80’s party’s zijn. Hier hangt een alternatief sfeertje en het publiek is ook niet standaard. Alleen die verbouwing…dat had niet gehoeven van mij.


    Wat is je burgerlijke staat; ongehuwd / gehuwd / samenwonend, kinderen, leg uit/vertel?
    Samenwonend met mn vriendin, no kids, no pets.


    Wat voor studie en/of werk doe je; wat studeer je / heb je gestudeerd, waarom? wat voor werk doe je en wat houdt het in?
    Na de HAVO heb ik (bedrijfs)communicatie gedaan en daarna een jaar toerisme en engels (niet afgerond).
    Momenteel werk ik voor een groot semi-overheidsorgaan waar ik leidinggevende ben.

    Heb je nog andere hobbies en/of passies naast film; leg uit/vertel?
    Muziek: David Bowie!
    Verder ben ik een 80’s addict. De muziek (en sfeer) uit die tijd is voor mij heilig en heeft iets magisch.
    Naast 80’s muziek vind ik de soul, funk en disco, rock uit de 70’s top.
    Met de hedendaagse muziek heb ik weinig tot niets. Nederlandstalige troep neem ik niet serieus en al die DJ’s vind ik geen muziek maken maar herrie. Enige leuke zijn enkele alternatieve muzikanten.
    Doe mij maar de oude DuranDuran en Simple Minds, George Clinton, Grandmaster Flash, INXS, the Clash, de oude electro….maar goed, ik draaf door.

    Andere hobbies:
    *retro-consoles: de Atari 2600/7800 en de Philips G-7000.
    Als kind had ik deze al en dit is flink uitgebreid door de jaren heen. Momenteel heb ik een kast vol cartridges en diverse Atari consoles; van alom bekend tot zeldzaam, van Q-Bert tot Pengo tot Donkey Kong.
    *Shoppen. Werkt rustgevend!

    *Filmboeken. Door de jaren heen heb ik een kleine Star Wars bibliotheek opgebouwd. Niet qua ‘novels’, maar veelal wat betrekking heeft op de totstandkoming van de films, het artwork, presskits…dat soort dingen. Hiermee ben ik behoorlijk compleet.
    *Ik ben wild van het designmerk Alessi. Dit italiaanse bedrijf ontwerpt dingen voor in huis, keuken, badkamer etc. Overal bij mij is wel iets hiervan te vinden.
    *Qua merchandise ben ik niet meer enorm fanatiek: ik ben een aantal Gentle Giant beelden van Star Wars (en wat in bestelling staan). Wat dit betreft ga ik voor kwaliteit ipv kwantiteit.

    Ervaring met het Medium Film:

    Wanneer en hoe ben je voor het eerst in aanraking gekomen met het medium film?

    Op mn 3e; met de familie naar een re-release van 'Bambi', mn eerste biosfilm.

    Wat herinner je je nog van je eerste ervaringen met films, thuis of in de bioscoop?

    Op mn 7e, in 1983, zag ik op TV wat fragmenten van 'Return of the Jedi' die toen net uit was. Het was de scène van de Sarlacc Pit.
    Ik was verkocht. Met mn ouders naar de bios gegaan vlak daarna en dit was het gewoon voor me. Monsters en robots hebben me altijd gefascineerd, vanaf jonge leeftijd al.
    Meteen ben ik begonnen met het verzamelen van Star Wars dingen. Maar wat bleek: ik had al iets!
    Maanden voordat ik de film zag, zag ik in de speelgoedwinkel een figuurtje van Darth Vader, wiens helm me zo boeide dat ik hem moest hebben.
    Noem het maar een magnetische aantrekkingskracht?

    Wanneer is film voor jou echt een hobbie/passie geworden?

    Met Star Wars in 1983 is het begonnen. Er kwam toen een videorecorder (VCC) in huis en als kind keek ik behoorlijk veel op video en in de bios. Back to the Future, Gremlins, Breakfast Club, Dark Crystal, Labyrinth, NeverEnding Story, Ghostbusters en Indiana Jones. Deze films waren en zijn nog steeds bijzonder voor me en hebben alles aangewakkerd.

    Hoe benader jij het medium film; als zijnde kunst, entertainment of iets heel anders, leg uit?

    Afhankelijk van de film. Voorbeeld: the Dark Crystal=kunst, X-Men=entertainment, Star Wars=lifestyle

    In hoeverre is film belangrijk in jouw leven?

    Het is escapisme, ontspanning, vermaak. Belangrijk dus. Maar niet het allerbelangrijkste.

    Wat vind jij van de technische ontwikkeling die films de afgelopen twee decennia doormaken?

    Zit in dubio. Lord of the Rings (een van de beste films ooit imo) was nooit mogelijk geweest zonder CGI, maar CGI werkt ook 'remmend'.
    Ik bedoel dan dat ik het gevoel heb dat door CGI filmmakers steeds minder creatief hoeven te zijn.
    Neem Star Wars; films die de grenzen van FX continue aan het verleggen waren. Je dacht steeds: 'hoe hebben ze dát nou weer gedaan?'. Men ging echt tot het uiterste en bedacht nieuwe FX technieken.
    Met CGI is in feite alles mogelijk, waardoor men imo verhaaltechnisch steeds minder creatief hoeft te zijn en je nauwelijks nog het gevoel van 'hoe kan dat?' hebt. Teveel films staan meer in het teken van CGI dan het verhaal.
    Ook ben ik nog steeds van mening dat schaalmodellen en échte sets geloofwaardiger zijn dan CGI en bluescreen. (Uitzonderingen als Gollum daargelaten) Ik heb meer respect voor hippies met baarden die de hele dag in de weer zijn met bouwpakketten dan computernerds die 3D modellen op een beeldscherm maken .

    Dingen als DTS, digitale film etc: dat komt de kwaliteit alleen maar ten goede.

    Heb je zelf ooit overwogen de filmwereld in te gaan, of overweeg je dat nog steeds?

    Eind jaren 90 begon ik met het bezoeken van conventies. Voor degenen die hiermee niet bekend zijn: op dit soort evenementen zijn naast filmmerchandise en DVDs ook acteurs te vinden. Met name in de USA en Engeland komen de grote namen als Ron Perlman en Elijah Wood; in Nederland is het niveau iets lager.
    Jaren geleden werd me gevraagd of ik mee wilde helpen aan een nieuw nederlands evenement, waaraan ik 8 maanden verbonden ben geweest. Geweldige tijd! Tijdens dit evenement had ik de eer de assistent van Anthony Daniels te zijn; de acteur die C-3PO speelde in Star Wars. Mega-ervaring was dat. Je krijgt zo iemand van een totaal andere kant te zien en maakt hem een heel weekend mee. De verhalen die hij vertelde.....geweldig. Tevens heb ik toen ook diverse acteurs kunnen interviewen.
    Ik zat in die periode in een stroomversnelling. Binnen een paar maanden drie keer naar Engeland, een keer naar Frankrijk....Één keer in Engeland was helemaal memorabel. Ik was met forumleden MAD en Harry B op een evenement waarop de cast van Battlestar Galactica (de 1978 versie) te gast was. Enkelen van hen zouden een maand later naar het evenement komen waar ik bij betrokken was dus hadden we al gelijk een leuke opening. Gevolg: het hele weekend hang je bij hen en een maand later was dit weer het geval en zit je met 3 man te lunchen met je jeugdheld Noah Hathaway (NeverEnding Story).
    Wat ik al zei: je ziet iedereen zo van een andere kant. Het zijn allemaal normale mensen die vaak ook niet als ster gezien willen worden. Noah was bijvoorbeeld ‘just one of the guys’.
    Helaas: het nederlandse evenement ging over de kop (gelukkig leed ik geen schade op welke manier dan ook), maar dit heeft me wel laten zien dat dit wereldje hard en vuil kan zijn.
    Wat er toen volgde waren enkele sites. De amerikaanse site Wattographs (een op Star Wars gerichte handtekeningensite) vroeg me of ik voor hen interviews wilde verzorgen. Vlak daarvoor was de nederlandse Star Wars site gestart, waar ik medeoprichter van was.
    In razend tempo heb ik toen legio interviews afgenomen. Persoonlijk, via de telefoon....noem maar op. Vervolgens klopten FACTS (een conventie in België) en DutchStarCon op de deur.
    FACTS wilde Anthony Daniels naar België halen en verzocht me een goed woordje te doen. Ik had na het vorige evenement nog wat contact met Anthony gehad en mailde hem. Uiteindelijk kwam Anthony naar België en ik zat weer een heel weekend bij hem. En ja: wederom een mega-ervaring. Bij DutchStarCon werd ik eveneens crew, maar achter de schermen, tot afgelopen jaar; toen heb ik een weekend Dwight Schultz (Murdock uit the A-Team) begeleid.
    Ook de interviews gingen maar verder: hoogtepunten waren John Rhys-Davies en Billy Boyd in Nederland, Karen Allen aan de telefoon en diverse puppeteers van Star Wars en Jim Henson producties. De megaklapper was echter Rick McCallum, de producer van Star Wars. Ik heb hem enkele malen aan de lijn gehad toen hij aan het kijken was voor geschikte filmlocaties in europa en geïnterviewd toen hij op de Skywalker Ranch was. Voortvloeisel hieruit was de heilige graal: een gepersonaliseerde gesigneerde foto van George Lucas en Rick.
    Het interview is vermeld op diverse grote sites: wikipedia (nee, niet door mezelf), theForce.net, IESB, DarkHorizons etc vanwege het feit dat ik een wereldprimeur kreeg: Rick vertelde dat Young Indiana Jones eindelijk op DVD ging komen.
    En toen.....toen was het gedaan. In de nazomer van 2007 ben ik gestopt met de nederlandse Star Wars site en zijn mn activiteiten voor Wattographs ook ten einde gekomen. Na een aantal heftige jaren had ik er gewoon genoeg van en vond dat het hoogtepunt wel bereikt was. De tank was leeg.
    Anthony Daniels zei het al ooit tegen me: ‘Don’t start working in this business, find a good normal job’.
    Wie ben ik om een protocol droid tegen te spreken?
    Overigens ben ik nog wel op de DutchStarCon te vinden en ze weten me te vinden als ze hulp nodig hebben, en met sommige acteurs heb ik nog contact.
    Een groot aantal interviews heb ik op mn eigen site staan. Ik ben er trots op want naar mijn weten is er geen enkele site waar zoveel interviews met Star Wars castleden op staan. Ik heb nog diverse interviews op tape staan (o.a. een met de recentelijk overleden acteur Ben Chapman (Creature from the Black Lagoon)), maar ik heb nu geen zin om deze helemaal ‘uit te typen’.
    In short: ik zou over al deze ervaringen een boek kunnen schrijven, met zowel positieve als negatieve dingen. Het wereldje kan leuk zijn, maar heeft ook zeker een keerzijde.
    En ach, wie weet begin ik wel weer….ooit.

    Film Algemeen:

    Wat is tot nu toe de beste film die je ooit hebt gezien en waarom?

    the Empire Strikes Back. Deze heeft (net als A New Hope en Return of the Jedi) echt alles. Of het nou de cast, de poster, de FX of de OST is: alles klopt.
    Buiten het hele Star Wars gebeuren om: Raiders of the Lost Ark. Zelfde als bij Star Wars: ook deze heeft alles.

    Wat is je favoriete filmgenre en waarom?

    Ik ben dol op 70's/80's Sci-Fi en fantasy. Mn favoriete series en films in dit genre: Star Wars, Battlestar Galactica (de oude serie!!!), Buck Rogers.
    Van de huidige Sci-Fi vind ik alleen Doctor Who goed.
    Reden: het 'fantastische' aspect spreekt me enorm aan, net als de aliens en robots.
    De huidige Sci-Fi vind ik zichzelf vaak te serieus nemen. Ook zie ik liever oude FX dan de hedendaagse CGI.

    Wie is je favoriete acteur/actrice en waarom, wat is zijn/haar beste film?
    Qua film:
    Harrison Ford: the Empire Strikes Back
    Carrie Fisher: the Empire Strikes Back
    Qua TV:
    David Tennant: Doctor Who

    Wie is je favoriete regisseur en waarom, wat is zijn/haar beste film?

    George Lucas; Star Wars: A New Hope.
    Zonder George geen ILM, THX, Skywalker Sound, Star Wars, Indiana Jones……etc.
    De beste man heeft zoveel voor de filmwereld gedaan en verdiend meer waardering.
    Eervolle vermeldingen: pioniers als Walt Disney en Jim Henson.

    Welke filmster zou jij wel eens willen ontmoeten en waarom?

    Harrison Ford, David Bowie, David Tennant.
    Ford: hij is Han Solo en Indiana Jones. Nuff said. Alleen die oorbel van hem kan echt niet.
    Bowie: hij is mn favoriete artiest. Al fan van sinds mn kindjaren.
    Tennant: Checken of hij net zo ADHD is als the Doctor. Enorme bewondering heb ik voor hem.
    Overigens zou ik dan wel een lang gesprek willen met bovenstaande acteurs en geen quick handshake en that’s it.

    Van de niet-levenden: Walt Disney. Pionier, visionair.

    Welke film vind jij het meest ondergewaardeerd en waarom?

    Dark City: juweeltje dat naar mijn mening beter en origineler is dat de alom geprezen ‘the Crow’ van dezelfde regisseur (Alex Proyas)
    Krull: een van de leukste fantasy/avonturenfilms ooit gemaakt (oa met Liam Neeson en Robbie Coltrane in het begin van hun carrière).
    Qua serie: Doctor Who. In Engeland enorm populair en gewaardeerd; in Nederland niet. (Waarom heeft Nederland zo’n afkeer van Sci-fi?)

    Welke film vind jij het meest overgewaardeerd en waarom?

    Films als 300 en Cloverfield krijgen net iets teveel waardering.
    Écht slecht: Dude Where's my Car en 99% van alle nederlandse producties.
    11 jaar na dato even mn gal spuwen:
    René Mioch gaf in 1997 in een uitzending Allstars 4 sterren….en Star Wars (de special editions) 3.

    Welke film(scène) laat jou huilen en waarom?

    Film: E.T.
    Serie: Doctor Who series 1, episode: 'Parting of the Ways'.
    Christopher Eccleston geeft de beste afscheidsspeech ooit vlak voor zijn afscheid/regeneratie.

    Welke filmsoundtrack kan jou het meest bekoren en waarom?

    Toch weer Star Wars, de original trilogy van John Williams.

    Welke film heb je het laatst bekeken en wat vond je er van?

    De Doctor Who DVDs zitten in/liggen bij mn speler momenteel. Ik ben eea weer opnieuw aan het bekijken.
    Is het goed? Nee; die serie is briljant.

    Hoe en wanneer kijk jij het liefste een film?

    In totale rust, liggend op de bank. Tijd maakt me niet zoveel uit.

    Wat moet er absoluut niet gebeuren wanneer jij een film kijkt?

    De DVD mag niet haperen.

    Van DVD tot HT:

    Wanneer kwam jij voor het eerst in aanraking met DVD?

    Eind jaren 90. Een vriend van me liet me de schijfjes zien (die toen amper ergens te koop waren. In Eindhoven waren er meen ik 3 zaken die DVD’s verkochten).
    1-2 maanden later had ik een speler.
    Bij Ro-Disc was ik kind aan huis, ik heb vele uren op vrijdagavond daar doorgebracht.

    Wat was je eerste DVD en hoe was je eerste DVD ervaring, hoe anders als VHS was het?

    DVD: Ghostbusters (r1). Bruut. Opeens haarscherp beeld, geen gespoel en je had al die extra's!
    Waanzinnig vond ik het.
    Dit was de tijd dat de Nederlandse versies ver achterliepen op de amerikaanse en er gewoon regio 1 verkocht mocht worden en zaken dit ook importeerden. Heerlijke tijd.
    In die tijd haalde ik veel. Mn collectie groeide enorm.

    Hoeveel DVD's koop je gemiddeld per maand en hoe groot is je collectie?

    De laatste 1,5 (?) jaar erg weinig. 0,5 per maand? Mn laatste is alweer van een maand geleden.
    Reden: verzadiging, en datgeen dat al uit is en ik wil heb ik al. (een handjevol titels uitgezonderd). Het enige dat ik aanschaf zijn nieuwe releases van nieuwe films (straks bv Harry Potter 6, Indiana Jones 4, the Dark Knight) en daar ik vind dat er maar weinig films uitkomen die ik écht de moeite waard vind is mn lage maandgemiddelde verklaard.

    Aantal DVDs dat ik nu heb: +-425

    Heb je op dit moment een kijkachterstand, zo ja, hoeveel?

    Ja. Enkele Disney Treasures heb ik alleen aangeschaft om compleet te blijven. Het betreft dan titels als ‘Davy Crockett’ en andere oude Disney series.
    Verder heb ik de complete Sherlock Holmes serie met Jeremy Brett nog steeds niet helemaal gezien (de latere afleveringen die m.i. toch minder zijn dan het briljante seizoen 1).

    Waar kijk jij naar bij de aanschaf van een DVD; de verpakking, de extra's, het geluid of toch enkel de waarde van de film, leg uit?

    Als de film slecht is hoef ik hem niet eens, dus de kwaliteit van de film is punt nummer 1.
    Topfilms wil ik sowieso; het ontbreken van bv een DTS track is voor mij geen reden te wachten op een betere release (tenzij deze al is aangekondigd).
    Overigens hecht ik geen waarde aan een kartonnen sleeve. Ik begrijp niet waarom daar soms zo wild over gedaan wordt.

    Wat is je mooiste/meest waardevolle DVD, wat is er zo speciaal aan?
    Uiteraard mn favoriete films: Star Wars, Indiana Jones....maar daar is weinig speciaals aan verder.
    Qua uitgave vind ik de BladeRunner koffer, de Spider-Man kist, mn CDA boxen en de r1 giftsets van E.T. en Jurassic Park top.
    Meest opvallende items -for what it's/their worth- zijn een aantal speciale Star Wars DVDs die premiums/giveaways/special releases/rarities etc zijn/waren. Bv: de volledige documentaire 'R2D2 Beneath the Dome' (op de Episode II DVD staat een geknipte versie) en DVDs met unieke footage van behind the scenes (die nooit officieel zullen uitkomen daar ze door cast/crew zelf gefilmd zijn).
    Noemenswaardig: alle Disney Treasures.

    Ben je van plan over te stappen naar Blu-Ray DVD binnen afzienbare tijd?
    Nee. Ik ga niet alles weer vervangen. Ook geloof ik niet dat men classics als Casablanca dermate kan verbeteren op Blu-Ray. Sterker: ik zou het niet eens willen. Dit soort films moeten er gewoon oud uitzien.
    Enige dat ik zou aanschaffen is Star Wars. (zou dan mn 8e uitgave worden: 3x video, 2x DVD, 2x LaserDisc)

    Heb je een Home Theater setup thuis?

    Jep.

    Welke merken zitten daarin?

    JVC (LCD), Kenwood (versterker), Philips (DVD speler), Pioneer (DVD speler), Quadral (speakers), Western Digital (externe HD waar foto’s en MP3’s opstaan en die ik op de DVD heb aangesloten).

    Wat zou je willen verbeteren in je huidige setup?

    Alles. Niet dat ik ontevreden ben -integendeel-, maar er is op HT-gebied altijd wat beters te krijgen.

    Is je Home Theater in een aparte ruimte of is deze geïntegreerd in je woon/slaapkamer?
    De loungehoek in de woonkamer.

    Momenteel wordt deze hoek gemaakt. Daarvoor was het overigens ook de woonkamer.

    Ben je al High Definition proof?
    Aan Blu-Ray begin ik -nog- niet.

    In hoeverre is de grootte van jouw kijkscherm belangrijk voor je filmbelevenis?
    Hoe groter hoe beter. Mn huidige LCD is 1m 2 cm.


    De site van DVD.nl:

    Sinds wanneer ben je lid van DVD.nl?
    8-11-2003

    Hoe ben je hier terecht gekomen?

    Via google dacht ik.

    Wat heb je geleerd van deze site?

    Toch best veel. Dat er in Azië mooi spul te krijgen is qua DVD uitgaves en welke bestelsites er daar zijn.

    Wat vind je het leukste aan deze site, welke onderdeel van de site?

    Het algemene gedeelte check ik altijd als eerste. Bv de giftsetdraad, en de filmboekenthread. Het HT-gedeelte bekijk ik nooit.

    Zou je, indien je dat niet al bent, onderdeel willen uitmaken van de DVD.nl crew en waarom wel/niet?

    No offense, maar 'nee'. Ik heb mn portie al gehad mbt filmsites.
    Had het me 4-5 jaar geleden gevraagd en ik had direct ‘ja’ gezegd.

    Heeft deze site je eerder veel geld gekost (TKA subfora) of toch eigenlijk veel geld bespaard (Pricewatch/Kortingsbonnen)?

    Veel gekost dankzij de giftset en R1 draadjes.

    Hoe vaak ben je op de site te vinden?
    Vrijwel dagelijks even.

    Ben je verslaafd aan deze site?

    Niet meer. Ik post tegenwoordig ook veel minder dan voorheen.

    Slaat bij jou de paniek toe wanneer DVD.nl tijdelijk uit de lucht is?

    Neuh. Ik kijk dan later wel.

    Zou je graag (vaker) mede forumleden ontmoeten voor een meeting/gezellig samenzijn?

    +-4 jaar geleden hadden we vaak meetings met de oude garde..... Mooi was dat.
    Leden waarmee ik nu 'meet' zijn Harry B., Dunedain, Tom Lempers, Luud Smits en MAD.

    Tot slot:

    Hoe vond je dit interview?

    Meer werk dan ik gedacht had! Maar erg leuk.

    Wie is de volgende die aan de beurt is voor het interview?

    Een andere oudgediende: Harry B.

    Welke vraag wil je toevoegen aan het interview?

    Deze:
    Wat is je ultieme filmgerelateerde ervaring?
    Als 7 jarig joch had ik nooit kunnen denken dat ik de acteurs uit mn favoriete film Star Wars had kunnen ontmoeten/spreken. Dat dit op een dergelijk grote schaal wél gebeurd is iets waar ik als kind van droomde en het is me meer waard dan mn hele DVD-kast.
    Laatst aangepast door theThinWhiteDuke : 05-11-2009 om 17:26

  3. #3

    Standaard

    Interessant om te lezen, Bart
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  4. #4

    Standaard

    Leuk interview om te lezen.
    Ik kom zelf ook uit eindhoven, en ben zelf ook jaren lang fan geweest van David Bowie.
    Als je een Eye patch had gedragen en rood haar had, dan was je naam niet Halloween Jack.
    Dat karakter is van de Diamond dogs tour 1974. Wat jij beschrijft is Bowie's outfit uit 73
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  5. #5

    Standaard

    Leuk stuk!
    www.etcultera.nl dé Dordtse jongerenstichting voor kunst en cultuur.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bettina Bekijk bericht
    Leuk interview om te lezen.
    Ik kom zelf ook uit eindhoven, en ben zelf ook jaren lang fan geweest van David Bowie.
    Als je een Eye patch had gedragen en rood haar had, dan was je naam niet Halloween Jack.
    Dat karakter is van de Diamond dogs tour 1974. Wat jij beschrijft is Bowie's outfit uit 73
    Klopt van de DD tour.....maar:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Eyepatc...epatch-wearers
    Maar goed....das nitpicken

  7. #7

    Standaard

    Leuk leesvoer, naamgenoot. Alleen jammer van die voetbalclub hè...
    Het stukje over hoe je betrokken raakte bij de diverse cons is natuurlijk erg interessant.
    "Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
    ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul."

    Greetz, the Dude / Four-Star SafeTrader
    Last.fm | Filmlijst en -recensies | DVD Profiler

  8. #8

    Standaard

    Leuk interview, maar veel wist ik natuurlijk al!
    Ik vond Krull trouwens ook een erg goede film.

  9. #9

    Standaard

    Haha, en ik maar denken dat ik enkel 2 woorden zou zien ipv een heel interview: Star Wars :P

  10. #10

    Standaard

    Heel cool interview! haha vooral het hele filmwereld verhaal was leuk om te lezen!
    maar ff een vraagje wat gebeurt er met de vragen die mensen toevoegen?

    - Welke sport heb je beoefend of doe je nog steeds? (Smooth J)
    - Heb je wel eens een boek gelezen van een film, zoja welke? (romy)
    - Wat is je favoriete filmpersonage en waarom? (Gaberiel-2)
    - Zijn er acteurs waarvan je films links laat liggen? (Tom Lempers)
    Laatst aangepast door Angels vs demons : 10-07-2008 om 03:39
    WhatIWatch | Mijn collectie | Myspace | Photography
    System Specs: Philips 42" PFL7403, Sony Playstation 3 (60gig), en veel te veel dvds!

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Angels vs demons Bekijk bericht
    Heel cool interview! haha vooral het hele filmwereld verhaal was leuk om te lezen!
    maar ff een vraagje wat gebeurt er met de vragen die mensen toevoegen?

    - Welke sport heb je beoefend of doe je nog steeds? (Smooth J)
    - Heb je wel eens een boek gelezen van een film, zoja welke? (romy)
    - Wat is je favoriete filmpersonage en waarom? (Gaberiel-2)
    - Zijn er acteurs waarvan je films links laat liggen? (Tom Lempers)
    Vragen die toegevoegd worden zijn eenmalig (alleen voor het volgende interview), omdat het interview anders op een gegeven moment wel heel lang wordt.

  12. #12

    Standaard

    jammer is het geen idee om de laatste 5 of 10 ofzo dan te houden?
    aangezien dat toch de vragen zijn die de mensen op het forum toegevoegd hebben..
    en dus die dingen graag willen weten van elkaar
    WhatIWatch | Mijn collectie | Myspace | Photography
    System Specs: Philips 42" PFL7403, Sony Playstation 3 (60gig), en veel te veel dvds!

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Angels vs demons Bekijk bericht
    jammer is het geen idee om de laatste 5 of 10 ofzo dan te houden?
    aangezien dat toch de vragen zijn die de mensen op het forum toegevoegd hebben..
    en dus die dingen graag willen weten van elkaar
    Zou ik ook denken...de vragen over wat voor spullen iemand in huis heeft of wil overstappen op BlueRay of niet bv. zijn minder interessant lijkt me toe :neutral:

    Dit interview was in elk geval wel weer leuk om te lezen
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Angels vs demons Bekijk bericht
    jammer is het geen idee om de laatste 5 of 10 ofzo dan te houden?
    aangezien dat toch de vragen zijn die de mensen op het forum toegevoegd hebben..
    en dus die dingen graag willen weten van elkaar
    Alle vragen zijn destijds tot stand gekomen op basis van de input van forummers. Het gehele interview is dus door ons allen gemaakt.

    Toch moest er ergens een grens worden getrokken, aangezien het anders een autobiografie wordt in plaats van een interview. Teveel werk voor de geïnterviewde en niet meer interessant voor de lezer.

    Overigens staat het iedereen vrij om in het topic van de geïnterviewde alle vragen te stellen die je maar wilt!
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hugo v.d. W. Bekijk bericht
    Vragen die toegevoegd worden zijn eenmalig (alleen voor het volgende interview), omdat het interview anders op een gegeven moment wel heel lang wordt.
    Ow....ik dacht dat ik zelf een vraag moest bedenken die ik zelf ook moest beantwoorden Zo heb ik het iig gedaan.

  16. #16

  17. #17

  18. #18

  19. #19

    Standaard

    Ik sluit me bij de rest aan: leuk interview.

    Zelf ben ik eigenlijk benieuwd hoe vaak de Duke nog de Star Wars films nog bekijkt?
    Burn down the disco
    Hang the blessed DJ
    Because the music that they constantly play
    It says nothing to me about my life

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door erwin van den heuvel Bekijk bericht
    Ik sluit me bij de rest aan: leuk interview.

    Zelf ben ik eigenlijk benieuwd hoe vaak de Duke nog de Star Wars films nog bekijkt?
    Volgens mij minder dan menigeen denkt. Tegenwoordig zeker 1x per jaar. Als kind veel vaker; als ze gehuurd werden in de videotheek ging ie er 2-3 keer in.
    Als ik een voorzichtige schatting mag doen: de afgelopen 25 jaar heb ik elk deel gemiddeld 85-100x gezien. (de OT bedoel ik dan nu. De PT veel minder; alles 3x in de bios en een keer of 10(?) op DVD).
    Bepaalde scenes (Sarlacc, Death Star II) heb ik tot in den treure bekeken; die overstijgen alles .

    De making of serie (Making of SW, SP:FX, Classic Creatures, From SW to Jedi) heb ik verslonden (tig keer gezien) en de 'docu' reeks (Deleted Magic, Building Empire, Returning to Jedi) zijn ook meermalen bekeken.

    Dan nog de Ewok films: keer of 10 gezien, en alle animatieseries (Ewoks, Droids, Clone Wars) een paar keer.

    Al het andere materiaal: ook een aantal keer.

    Zelf vind ik het allemaal meevallen (ik las ooit dat er hier leden zijn die bv LotR 100+x gezien hebben).

  21. #21

    Standaard

    Leuk Interview! ( ben benieuwd wann ik iedereen mag vervelen met mijn verhaal haha )
    Toevallig ben ik aan het schrijven geraakt via een gesprek met The Duke
    Some Birds Aren't Meant To Be Caged

    Recente aanwinsten: Finding Nemo US, Universal Monsters - Essential Collection, La Vita E Bella, Lawrence of Arabia

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Het wereldje kan leuk zijn, maar heeft ook zeker een keerzijde.
    En ach, wie weet begin ik wel weer….ooit.
    ...en 'ooit' was 1,5 week geleden. Voor www.Filmorama.nl zal ik eea gaan doen.

  23. #23

    Standaard

    Leuk interview!

    Vaak niet al te positieve dingen gehoord over eindhoven, zoals jij het beschrijft, met veel winkels, lijkt het me best leuk om eens met de trein naartoe te gaan.
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Stephan Nobelen Bekijk bericht
    Leuk interview!

    Vaak niet al te positieve dingen gehoord over eindhoven, zoals jij het beschrijft, met veel winkels, lijkt het me best leuk om eens met de trein naartoe te gaan.
    Eindhoven is wonderful:
    http://nl.youtube.com/watch?v=n9AfL1TSt2w

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht

    Oei, nu krijg ik toch weer mijn bedenkingen
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •