De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard hd dvd / dvd combo vraagje

    Hoi,

    Ik heb geen hddvdspeler of blueray. Alleen een gewone dvdspeler.
    Ik wil de film Atonement op dvd hebben. Nu zie ik op Axelmusic.com een hddvd/dvdcombo versie staan voor een leuke prijs. Betekent dat dan ook dat ik qua kwaliteit e.e.a. merk op mijn beeldscherm of qua geluid?

  2. #2

    Standaard

    Ik heb je topic even verplaatst naar het juiste subforum.
    Laatst aangepast door Patrick van den Hul : 22-06-2008 om 14:35
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  3. #3

    Standaard

    Patrick, je begrijpt het niet goed. Hij stelt dat hij geen HD DVD of Blu-ray speler heeft. Wat ik begrijp uit je vraag is of dat je een beter beeld gaat krijgen als je deze combo disc gaat afspelen. Helaas niet. Een combo HD DVD/DVD is niks anders dan een dubbelzijdige disc met aan de ene zijde een HD DVD en aan de andere zijde een DVD kant. Jij kan dus ook alleen de DVD kan afspelen, en dat is niets meer en niets minder dan een normale, reguliere DVD. en dus ook de kwaliteit ervan.

  4. #4

    Standaard

    Bedankt Tylerdurden (en Patrick natuurlijk ook!)

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    Een combo HD DVD/DVD is niks anders dan een dubbelzijdige disc met aan de ene zijde een HD DVD en aan de andere zijde een DVD kant.
    Zo'n soort schijf noem ik geen combo maar een hybride, omdat je deze op 2 verschillende soorten spelers af kan spelen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    Patrick, je begrijpt het niet goed. Hij stelt dat hij geen HD DVD of Blu-ray speler heeft. Wat ik begrijp uit je vraag is of dat je een beter beeld gaat krijgen als je deze combo disc gaat afspelen. Helaas niet. Een combo HD DVD/DVD is niks anders dan een dubbelzijdige disc met aan de ene zijde een HD DVD en aan de andere zijde een DVD kant. Jij kan dus ook alleen de DVD kan afspelen, en dat is niets meer en niets minder dan een normale, reguliere DVD. en dus ook de kwaliteit ervan.
    En om het nog erger te maken, die HD Combo DVD's zijn op het gebied van HD wel regiovrij, maar op de kant waarop het DVD signaal staat niet.... Regio 1 en als het in NTSC is en je hebt een wat groter scherm, dan valt dat ook nog eens erg tegen in vergelijking met een PAL DVD.
    Have fun and enjoy your collection

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Zo'n soort schijf noem ik geen combo maar een hybride, omdat je deze op 2 verschillende soorten spelers af kan spelen.
    Zo staat het nu eenmaal op het doosje..... combo

    Je kunt ze, mits je de juiste regiocode speler hebt, op meer dan 2 spelers spelen, niet alleen een HD DVD speler, een gewone DVD speler, maar ook in een Blu Ray speler die regio 1 is zal de DVD zijde gewoon afspelen.

    Eigenlijk best wel een mooi systeem voor mensen die nog geen HD Apparatuur hebben, zij kunnen vast zo'n combo/hybride schijf kopen, de DVD kant bekijken en als de juiste apparatuur ook aangeschaft is, de HD variant van de schijf afspelen.

    Heb dit nog niet gezien met BD schijven.
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •