De resultaten 1 tot 12 van 12 worden weergegeven.
  1. #1

    Unhappy Aansluiten HD decoder - TV - DVD recorder - video recorder

    Ik beschik sinds 2 weken over full HD LCD TV van Samsung en HD decoder DCB-H360R ook van Samsung. Ik wil deze aansluiten samen met Panasonic DVD recorder en Philips video recorder maar het lukt me niet om alles werkend te krijgen. (ben enorme leek op dit gebied) Kan wel digitaal en analoog TV kijken en als ik video laat afspelen geeft deze beelden van banden perfect weer op TV (opnemen nog niet uitgeprobeerd) maar DVD recorder geeft aan dat deze wel opneemt (schermpje ook zichtbaar op TV) maar bij afspelen alleen sneeuw.
    Alles als volgt aangesloten:
    - coax van CAI direct op HD decoder en van daar naar TV aangesloten
    - HDMI 1 TV aangesloten op HDMI decoder
    - HDMI 2 TV aangelsoten op HDMI DVD recorder
    - scart DVD rcorder aangelsoten op scart aansluitng video recorder
    - scart video recorder naar scart aansluitng TV
    Wat heb ik verkeerd gedaan ofwel kan iemand mij zeggen hoe ik dit wel aan moet sluiten? Wie helpt mij uit de brand?
    Bij voorbaat ontzettend bedankt.

  2. #2

    Standaard

    Waarom post je hier????
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  3. #3

  4. #4

    Standaard

    Er gaat geen CAI signaal naar de HD recorder en naar de Video recorder, deze krijgen dus geen signaal binnen.

    Succes!

    En laat voor de grap eens weten of het gelukt is!
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  5. #5

  6. #6

    Standaard

    Is voor mij voor het eerst dat ik hier iets plaats. Is dit verkeerd?
    Waar dan?

  7. #7

    Standaard

    Waarom en waarheen?
    Sorry maar is voor mij de eerste keer dat ik deze site bezoek en er gebruik van maak.

  8. #8

    Standaard

    Ik snap er eerlijk gezegd weinig van, ik heb na diverse dingen uitgeprobeerd te hebben het volgende gedaan:
    - d.m.v. splitter de CAI kabel aangesloten op Ingang van zowel Decoder als DVD
    - van Decoder uit coax naar TV
    - HDMI van decoder naar TV (HDMI 3)
    - d.m.v. scart kabel DVD verbonden met TV
    - d.m.v. scart kabel TV naar Video recorder
    - d.m.v. scart kabel video naar DVD
    Kan nu met DVD opnemen en weergeven (analoog) en met video weergeven echter niet opnemen van TV en ook niet met DVD opnemen van video.
    Ik heb ook composiet kabel (rood, blauw en groen) aangesloten gehad tussen TV en decoder maar dan geen geluid.
    Wat doe ik verkeerd? Ik wordt er moedeloos van en ja, ik ben echt een leek op dit gebied dus hulp kan ik goed gebruiken.
    Laatst aangepast door mocki011 : 23-06-2008 om 08:44 Reden: Spelfouten

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mocki011 Bekijk bericht
    Ik snap er eerlijk gezegd weinig van, ik heb na diverse dingen uitgeprobeerd te hebben het volgende gedaan:
    - d.m.v. splitter de CAI kabel aangesloten op Ingang van zowel Decoder als DVD
    - van Decoder uit coax naar TV
    - HDMI van decoder naar TV (HDMI 3)
    - d.m.v. scart kabel DVD verbonden met TV
    - d.m.v. scart kabel TV naar Video recorder
    - d.m.v. scart kabel video naar DVD
    Kan nu met DVD opnemen en weergeven (analoog) en met video weergeven echter niet opnemen van TV en ook niet met DVD opnemen van video.
    Ik heb ook composiet kabel (rood, blauw en groen) aangesloten gehad tussen TV en decoder maar dan geen geluid.
    Wat doe ik verkeerd? Ik wordt er moedeloos van en ja, ik ben echt een leek op dit gebied dus hulp kan ik goed gebruiken.
    >>>Ik heb ook composiet kabel (rood, blauw en groen) aangesloten gehad tussen TV en decoder maar dan geen geluid.<<<

    Antwoord;
    Dat is normaal, als men gebruikt maakt van COMPONENT(1 enkele gele kabel is composiet- 3 kabels - rood-groen-blauw - is component) wordt er geen audiosignaal meegezonden, men dient een aparte audioverbinding te maken met een rode en witte tulp! lees je gebruiksaanwijzingen er maar eens rustig op na!!!!!!

    >>>d.m.v. splitter de CAI kabel aangesloten op Ingang van zowel Decoder als DVD
    - van Decoder uit coax naar TV
    - HDMI van decoder naar TV (HDMI 3)<<<

    Ziet er goed uit, geen probleem daar.

    >>>d.m.v. scart kabel DVD verbonden met TV
    - d.m.v. scart kabel TV naar Video recorder
    - d.m.v. scart kabel video naar DVD<<<

    Met bovenstaand heb ik wat meer problemen en ontgaat mij de logica.

    Met DVD bedoel je waarschijnlijk je DVD recorder, je hebt hem al voorzien van een coax(antenne kabel), je kan nu met de ingebouwde tuner de analoge zenders opnemen.
    Om de digitale zenders op te nemen zul je dus nog een verbinding moeten maken met de HD Decoder, als het goed is beschikt deze over een scartuitgang, deze kun je verbinden met de ingang van de DVD recorder, je kan nu ook de digitale zenders opnemen. (ja ja ja, natuurlijk gaat dat analoog via de scart, maar er zijn nog maar weinig apparaten die digitaal kunnen opnemen, dat zijn digidecoders die zelf een ingebouwde HDD hebben) Je hebt je DVD recorder al verbonden met scart naar de TV, en als je op recorder ook nog een component uitgang hebt en je DVD recorder een progressive signaal kan uitsturen, dan zou je kunnen overwegen om de DVD recorder met component aan te sluiten op je TV voor een iets mooier beeld, vergeet dan niet om ook een audioverbinding te maken mbv een rode en witte tulp plug, kijk je gebruiksaanwijzing er even op na.

    >>>
    - d.m.v. scart kabel TV naar Video recorder
    - d.m.v. scart kabel video naar DVD<<<


    Mmmm, je hebt nu een Full HD TV, dan zul je je tape recorder toch wel snel zat zijn lijkt mij Heb zelf al in geen jaren een video taperecorder meer ingebruik, matige beeldkwaliteit en gebruiksgemak is ook maar matig met dat heen en weer spoelen etc etc, maar ja, er zijn nog steeds mensen die er blij mee zijn
    Dat je je video taperecorder verbind met je TV is logisch, maar dan spreken we toch van scart kabel van video tape recorder naar TV en niet andersom, al kun je met een volbekabelde scartkabel en in en uitgangen inderdaad van de TV opnemen, maar goed, je kan zo wel je video banden bekijken.

    Deze is me een raadsel:

    >>>
    - d.m.v. scart kabel video naar DVD<<<

    Heb je al aangeraden om die ingang op je DVD recorder te gebruiken om je HD decoder op aan te sluiten zodat je zodoende ook de digitale zenders kunt opnemen. Een scart kabel van je video taperecorder naar je DVD recorder lijkt mij geen goede oplossing, kan mij ook niet voorstellen dat je nog dagelijks of vaak gebruik zult maken van de mogelijkheid om banden over te zetten naar je DVD recorder, wat in het geval van veel koopbanden ook nog eens lastig kan zijn ivm copyprotect signalen, al is daar met de juiste apparatuur wel wat aan te doen, maar je kan beter de DVD kopen, VHS heeft nu eenmaal niet zulk mooi beeld. Zou deze aansluiting op deze wijze niet meer gebruiken, of je moet regelmatig wat copiëren van tape naar DVD.......

    Na bovenstaande te hebben gelezen en je gebruiksaanwijzigingen te hebben geraadpleegd moet het nu wel lukken, en mocht je nog ergens een vraag of probleempje mee hebben, gewoon even laten weten.... helpen we gewoon weer even verder.
    Have fun and enjoy your collection

  10. #10

    Standaard

    In ieder geval bedankt voor je adviezen. Kom er echter (door werkzaamheden) pas later deze week aan toe uit te proberen. Heb nog wel een aanvullende vraag: Je zegt dat de DVD recorder middels een scart kabel met de HD decoder aangesloten moet worden, is geen probleem maar kan dat ook d.m.v. een HDMI kabel? Heeft dat nut?
    Ik weet het, de HD decoder heeft maar 1 HDMI aansluitng maar kan de daar bijv. een HDMI splitter gebruiken (1x in en 2x uit naar TV en DVD recorder)

    PS
    De video gebruik ik alleen om oude bestaande Video banden op DVD te zetten, is dus maar tijdelijk.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mocki011 Bekijk bericht
    In ieder geval bedankt voor je adviezen. Kom er echter (door werkzaamheden) pas later deze week aan toe uit te proberen. Heb nog wel een aanvullende vraag: Je zegt dat de DVD recorder middels een scart kabel met de HD decoder aangesloten moet worden, is geen probleem maar kan dat ook d.m.v. een HDMI kabel? Heeft dat nut?
    Ik weet het, de HD decoder heeft maar 1 HDMI aansluitng maar kan de daar bijv. een HDMI splitter gebruiken (1x in en 2x uit naar TV en DVD recorder)

    PS
    De video gebruik ik alleen om oude bestaande Video banden op DVD te zetten, is dus maar tijdelijk.
    >>>Je zegt dat de DVD recorder middels een scart kabel met de HD decoder aangesloten moet worden, is geen probleem maar kan dat ook d.m.v. een HDMI kabel? Heeft dat nut?
    Ik weet het, de HD decoder heeft maar 1 HDMI aansluitng maar kan de daar bijv. een HDMI splitter gebruiken (1x in en 2x uit naar TV en DVD recorder)<<<

    Kun je wel vergeten, als je DVD recorder een HDMI aansluiting heeft, dan is dat een uitgang, deze uitgang zou ik zeker benutten om de DVD recorder aan te sluiten op je beeldscherm, dit geeft het mooiste beeld! De huidige DVD recorders kunnen niet via de HDMI poort opnemen, zij kunnen het Digitale High Definition signaal niet verwerken.

    >>>PS
    De video gebruik ik alleen om oude bestaande Video banden op DVD te zetten, is dus maar tijdelijk.<<<

    Zodra je daar mee klaar bent zou ik de taperecorder weghalen uit je systeem, is alleen maar een storende factor.

    Tevens nog een kleine waarschuwing:

    Gebrande DVD's hebben maar een zeer beperkte levensduur, er is rotzooi in de handel die al binnen een halfjaar niet meer is af te spelen en waarvan de informatie zogoed als verloren beschouwd mag worden. De wat betere merken kunnen het tot 5 jaar uithouden, dit als ze tenminste goed worden opgeslagen, garantie krijg je echter van geen 1 fabrikant meer tegenwoordig. Zorg dus voor een backup , je kan die zaken die je echt wil bewaren, ook opslaan op een externe HDD, neem er dan niet 1 met een overdreven grote opslagcapaciteit, want hoe groter de opslagcapaciteit des te kwetsbaarder hij wordt. Zorg ervoor dat je ook hiervan een backup hebt, een HDD kan ook kapot gaan
    Have fun and enjoy your collection

  12. #12

    Standaard

    Hé filmgek,

    bedankt voor de adviezen, ga in het weekeinde uitproberen en hou je zeker op de hoogte.

    Gr,
    Co

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •