Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 34 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Nu ook High Definition screenshots op DVD.nl

    Nu ook High Definition screenshots op DVD.nl



    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Goeie ontwikkeling. Vooral de screenshot vergelijking tussen dvd en BD zal denk ik een erg nuttige toevoeging zijn binnen de recensies.

  3. #3

    Standaard

    Nogmaals hulde. Blij dat er eindelijk afbeeldingen in de reviews staan.
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

  4. #4

    Standaard

    Wat was nou de reden waarom jullie het niet deden?

  5. #5

    Standaard

    Er was geen rechten om het te plaatsen.


    Four **** Trader & SafeTrader


  6. #6

    Standaard

    Op verschillende Amerikaanse DVD websites deden ze de screenshots vergelijking al een geruime tijd. Waarom dat in Nederland niet kon, had ik nooit begrepen. Desalniettemin een goede ontwikkeling.

  7. #7

    Standaard

    Denk dat dvd.nl gewoon niet beschikte over de middelen om screenshots te maken.
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sneaker Bekijk bericht
    Denk dat dvd.nl gewoon niet beschikte over de middelen om screenshots te maken.
    Denk ik ook.

    Verder boeien mij deze eigenlijk niet...

  9. #9
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    Bij de ondertitelings gebruiken ze zelfs een klein beetje blur of glow, om die lelijke kartelranden weg te werken. Dit mogen ze ook wel bij DVD doen.

  10. #10

    Standaard

    Goed om te zien dat dit nu hier ook kan. Erg handige en leuke toevoeging.

  11. #11

    Standaard

    Goede aanwinst voor Hd recensies, dat ontbrak er nog aan.:wink:

  12. #12

    Standaard

    DVD.nl is de enige website in de Benelux die bij elke DVD bespreking screenshots opneemt.
    Nogal een boude bewering.

  13. #13

    Standaard

    Ik ben er in ieder geval heel blij mee.

  14. #14

    Standaard

    Voor wat betreft het vergelijk tussen DVD en BD: is dat niet meteen in de recensie van de BD te doen? Nu moet ik volgens mij nog handmatig de DVD-recensie erbij zoeken, toch? Of zie ik iets over het hoofd?

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sicco Bekijk bericht
    Voor wat betreft het vergelijk tussen DVD en BD: is dat niet meteen in de recensie van de BD te doen? Nu moet ik volgens mij nog handmatig de DVD-recensie erbij zoeken, toch? Of zie ik iets over het hoofd?
    We doen het niet in de BD recensie, omdat de screenshots van de DVD versie al bij de DVD recensie staan. En anders wordt dat juist dubbelop. In de filmbeschrijving onder de cover van de BD recensie staat bijna altijd ook de link naar de DVD recensie.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Arnold van Oostrum Bekijk bericht
    In de filmbeschrijving onder de cover van de BD recensie staat bijna altijd ook de link naar de DVD recensie.
    Kijk, dat is handig!

  17. #17

    Standaard

    Je zou met roll overs kunnen gaan werken. Kan me herinneren dat Nathan (waar is die eigenlijk gebleven) zo'n roll over had gemaakt van Monsters Inc. Alleen dan zal je weer nieuwe screenshots van de dvd versie gaan maken omdat het formaat van dvd/blu ray anders is.
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

  18. #18

    Standaard

    Een goede ontwikkeling dat er screenshots komen van HD materiaal, maar het verkleinen ervan maakt de screenshots vrij nutteloos IMO. Als je ze dan gaat verkleinen en waarschijnlijk ook nog een behoorlijke jpeg compressie gaat geven, hoe kan je dan nog weten wat de originele beeldkwaliteit is ? Alweer zo'n rare keuze die dvd.nl typeert.

  19. #19

    Standaard

    Ik denk dat het artikel duidelijk verklaart waarom de crew besloten is voor dit formaat screenshots.

  20. #20

    Standaard

    Het gaat on 720p screenshots gecaptured van een 1080p bron dus veel verschil zul je niet zien. Het gaat om een impressie van de transfer hoe dan ook het enigste verschil is dat het plaatje wat kleiner is wat A: ruimte scheelt op de server van dvd.nl en B: Er zowiezo beter uitziet op de meeste standaard consumenten monitoren die normaal gesproken niet op een resolutie van meer dan 1080p staan.

  21. #21

    Standaard

    De plaatjes zijn een leuke aankleding op het geheel, maar om het te presenteren als High Definition screenshots en vervolgens de (duidelijk waarneembare) beperkingen te vermelden, vind ik letterlijk en figuurlijk wazig :wink: In dat licht gezien zie ik geen toegevoegde waarde.
    Vous au moins, vous ne risquez pas d'être un légume, puisque même un artichaut a du cœur... [Amélie Poulain]

  22. #22

    Standaard

    Had je liever geen screenshots gezien dan. Mijnsinziens geven deze screenshots een prima impressie van de HD transfers die op blu-ray schijfjes te zien zijn. Screenshots halen het zowiezo nooit bij bewegend beeld en zoals ik net zei bij de meeste consumenten monitoren moet je gaan schuifen als je 1080p screenshots neerzet en dat is ook weer niet handig.

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vick86 Bekijk bericht
    Had je liever geen screenshots gezien dan
    Ja hoor, ik vind het prima, maar mijn kanttekening lijkt me duidelijk genoeg toch? Een SD screenshot wordt toch ook niet opgeblazen om brildragende mensen die werken met een hoge resolutie monitor te plezieren? Ik weet het, ik ben aan het mierene****, maar het moest toch even van m'n lever :wink:
    Laatst aangepast door Martin van Tuijl : 24-05-2008 om 10:15 Reden: Aanpassing
    Vous au moins, vous ne risquez pas d'être un légume, puisque même un artichaut a du cœur... [Amélie Poulain]

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin van Tuijl Bekijk bericht
    Ja hoor, ik vind het prima, maar mijn kanttekening lijkt me duidelijk genoeg toch? Een SD screenshot word toch ook niet opgeblazen om brildragende mensen die werken met een hoge resolutie monitor te plezieren? Ik weet het, ik ben aan het mierene****, maar het moest toch even van m'n lever :wink:
    Off-Topic mierengen..k Eh slechtziende mensen verlagen de resolutie van hun beeldscherm juist zodat dingen groter in beeld komen.

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vick86 Bekijk bericht
    Off-Topic mierengen..k Eh slechtziende mensen verlagen de resolutie van hun beeldscherm juist zodat dingen groter in beeld komen.
    point taken, maar dan zou je ook andersom kunnen zeggen dat mensen hun resolutie maar moeten verhogen om het beeldvullend te krijgen
    Vous au moins, vous ne risquez pas d'être un légume, puisque même un artichaut a du cœur... [Amélie Poulain]

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •