De resultaten 1 tot 17 van 17 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Pioneer BDP LX70/LX70A

    Weer een nieuwe firmware update beschikbaar:
    http://www.pioneer.eu/eur/content/su...grade/BDP.html

    Downloaden via de ethernetaansluiting van de speler gaat nog niet.
    edit: op 22-5-2008 wel

    Overigens, hier een korte test van de LX70A:
    http://www.areadvd.de/hardware/2008/...dp_lx70a.shtml
    Laatst aangepast door Edwin V : 25-05-2008 om 07:52
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  2. #2

    Standaard

    20 Juni is er weer nieuwe firmware beschikbaar gekomen.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  3. #3

    Standaard

    Deze thread is meer een herinneringthread voor mezelf wanneer ik wat gedaan heb.

    In ieder geval. De pagina van pioneer.eu met een laatste firmware update overzicht wordt blijkbaar niet meer ververst. Hierdoor had ik niet in de gaten dat er 25 aug weer een update beschikbaar is gekomen, versie 3.30.
    Deze firmware is noodzakelijk om de oudere zojuist op BD uitgebrachte James Bond Films te kunnen afspelen. Mijn vorige firmware 3.27 bleef steken in het menu.
    Firmware download via de ethernet connector ging weer prima.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  4. #4

    Standaard Avatar speelt niet meer na firmware update

    Met firmware versie 3.45 speelde Avatar goed af. De blu ray heeft de mogelijkheid om verder te gaan waar je gebleven was, ook na het kijken van andere films. Dit werkte met firmware versie 3.45 goed.

    Een paar weken geleden heb ik een firmware update gedaan naar 3.50. Met deze firmware speelt Avatar niet meer af. De blu-ray komt met de resume playback yes/no keuze maar als ik 'yes' kies verdwijnt het keuzebeeldje en blijft het scherm zwart en als ik 'no' kies worden de letters 'no' blauw en gebeurt er verder ook niets meer.

    Ik heb Pioneer gemaild maar die lui zijn net als de helpdesk van de serie The It Crowd en vragen bij wijze van spreken of je de stekker al in het stopcontact hebt gestoken (in dit geval werd er gevraagd om de firmware opnieuw te downloaden hetgeen ik maar gedaan heb maar niet hielp omdat mijn vorige download ook al gelukt was). Ik moet de speler maar opsturen ter reparatie (en de kosten daarvoor betalen). Dit vind ik te zot voor woorden.

    Ook meldde men dat 3.50 juist gemaakt was om problemen met Avatar op te lossen en dat het wel raar was dat ik met 3.45 Avatar gewoon zonder problemen kon afspelen.
    Men weet bij Pioneer dus blijkbaar niet wat voor software men maakt.

    Ik denk nu zelf aan het volgende. Met 3.45 heeft de speler informatie over resume bewaard in de speler. De 3.50 firmware ziet dat er opgeslagen info is en komt dan met de resume keuze. Deze info is echter inhoudelijk waarschijnlijk niet compatibel met wat 3.50 verwacht en deze firmware doet vervolgens niets daarmee. De speler hangt echter niet, ik kan alle toetsen bedienen en die werken gewoon zoals het hoort (een aantal resulteren in de melding dat de toets door de disc niet is toegestaan maar stop, eject, menu etc.. werken gewoon normaal).

    Ik zit nu dus met een incompatibele speler wat Avatar betreft en kan dat alleen verhelpen door de speler te laten repareren (tegen hoge kosten). Het zelf wissen van die informatie kan bij deze speler niet (tenminste niet met de beschikbare menu's). Ik heb Pioneer vervolgens nog gevraagd of ik de gegevens zelf kon wissen (via een bepaalde toetscombinatie o.i.d) maar heb daar geen antwoord op gekregen. Te lastige klant waarschijnlijk...:wallbash:
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  5. #5

    Standaard

    Op aanraden van een oud dvd.nl member eens een reset geprobeerd. Stop ingedrukt houden en de power knop. Dit reset alle instellingen maar ook alle bewaarde disc info. Dit was de oplossing. Avatar speelt nu weer gewoon goed en de resume functie werkt ook weer naar behoren.
    Na veel aandringen bij Pioneer (4e mail) ook van hen eindelijk het juiste antwoord gekregen.
    Het lag dus inderdaad zoals ik al dacht een compatibiliteitsprobleem van bewaarde data tussen versie 3.45 en 3.50.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  6. #6

    Standaard

    Hallo medeforumgenoten,

    ik heb mezelf hier net aangemeld omdat ik een probleem heb met mijn Pioneer BDP-LX70 (niet de LX70A dus). Ik wakker hier dus een oud topic opnieuw aan.
    Deze speler heeft altijd naar mijn zin gewerkt tot ik de Bluray van StarWars episode 7 erin stopte. Het resultaat een zwart scherm en niets meer.
    Ik heb contact gezocht met Pioneer en die vertelden mij dat ik de firmware moest updaten volgens de beschrijving in de handleiding. Ik zou moeten updaten naar versie 3.80

    Via een aantal omwegen ben ik er eindelijk achter gekomen dat ik firmware versie 2.00 erop had staan. Apparaat zonder disk aanzetten, dan de knop HomeMenu indrukken, naar Video out en TV aspect ratio en op de Entertoets drukken.
    Als 4:3 of 16:9 oplicht dan op de BLAUW toets drukken (in mijn geval bleek dat de ROOD toets te zijn wegens een andere remote van een BDP-140)

    Ik had een document gevonden dat mij precies zou uitleggen wat ik moest doen: Apparaat aanzetten zonder disk, daarna op HomeMenu en dan Initial setup. Daarna bij OSD language kiezen voor Engels. Dan zou ik op de toets subtitles moeten drukken waarna de speler zou gaan controleren op nieuwere firmware. Het resultaat was dat er geen nieuwere firmware beschikbaar zou zijn. Blijkbaar kon de speler de nieuwere firmware niet meer vinden..........

    Vervolgens ben ik het internet gaan afzoeken en ik had een aantal bestanden gevonden met nieuwere firmware: "BDP_LX70_Ver265.zip" maar ook "BDP15A_V301.zip"
    Ik ben niet 100% zeker of die laatste werkelijk voor de BDP-LX70 (zonder A) bestemd is.

    Ik heb die eerste zip geopend via NERO en daarvan een CD gebrand. Deze na afloop in de Pioneer gestoken en het apparaat zijn werk laten doen. Ik kreeg veel informatie in het display van de speler en na enige tijd ging de lade open. Ik heb toen de schijf eruit genomen en de speler aan laten staan. Na nog enkele minuten ging de speler uit.

    De speler daarna opnieuw ingeschakeld en de firmwareversie gecontroleerd welke dus inderdaad versie 2.65 bleek te zijn.

    Ik heb nu een aantal vraagjes:
    1) is die versie 3.01 bedoeld voor de Pioneer BDP-LX70?
    2) is versie 2.65 de laatste versie?
    3) zoniet, hoe kom ik aan de laatste versie? (de site van Pioneer is niet echt behulpzaam want blijkbaar kan je dit niet meer downloaden
    4) afwijkend vraagje: heeft iemand nog ergens een remote liggen die stof ligt te vangen en die bruikbaar is op de LX70?

    Mijn eigen remote van de BDP-LX70 (VXX-3208) is defect geraakt en nu gebruik ik dus de remote van de BDP-140 (RC-2930) maar om steeds die ene remote van de ene speler naar de andere te verslepen is wat lastig. Zeker als de ene speler beneden in de woonkamer staat en de andere in de slaapkamer.
    Laatst aangepast door BertZonn : 23-05-2016 om 21:12 Reden: tikfoutje

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BertZonn Bekijk bericht
    Hallo medeforumgenoten,

    ik heb mezelf hier net aangemeld omdat ik een probleem heb met mijn Pioneer BDP-LX70 (niet de LX70A dus). Ik wakker hier dus een oud topic opnieuw aan.
    Deze speler heeft altijd naar mijn zin gewerkt tot ik de Bluray van StarWars episode 7 erin stopte. Het resultaat een zwart scherm en niets meer.
    Ik heb contact gezocht met Pioneer en die vertelden mij dat ik de firmware moest updaten volgens de beschrijving in de handleiding. Ik zou moeten updaten naar versie 3.80

    Via een aantal omwegen ben ik er eindelijk achter gekomen dat ik firmware versie 2.00 erop had staan. Apparaat zonder disk aanzetten, dan de knop HomeMenu indrukken, naar Video out en TV aspect ratio en op de Entertoets drukken.
    Als 4:3 of 16:9 oplicht dan op de BLAUW toets drukken (in mijn geval bleek dat de ROOD toets te zijn wegens een andere remote van een BDP-140)

    Ik had een document gevonden dat mij precies zou uitleggen wat ik moest doen: Apparaat aanzetten zonder disk, daarna op HomeMenu en dan Initial setup. Daarna bij OSD language kiezen voor Engels. Dan zou ik op de toets subtitles moeten drukken waarna de speler zou gaan controleren op nieuwere firmware. Het resultaat was dat er geen nieuwere firmware beschikbaar zou zijn. Blijkbaar kon de speler de nieuwere firmware niet meer vinden..........

    Vervolgens ben ik het internet gaan afzoeken en ik had een aantal bestanden gevonden met nieuwere firmware: "BDP_LX70_Ver265.zip" maar ook "BDP15A_V301.zip"
    Ik ben niet 100% zeker of die laatste werkelijk voor de BDP-LX70 (zonder A) bestemd is.

    Ik heb die eerste zip geopend via NERO en daarvan een CD gebrand. Deze na afloop in de Pioneer gestoken en het apparaat zijn werk laten doen. Ik kreeg veel informatie in het display van de speler en na enige tijd ging de lade open. Ik heb toen de schijf eruit genomen en de speler aan laten staan. Na nog enkele minuten ging de speler uit.

    De speler daarna opnieuw ingeschakeld en de firmwareversie gecontroleerd welke dus inderdaad versie 2.65 bleek te zijn.

    Ik heb nu een aantal vraagjes:
    1) is die versie 3.01 bedoeld voor de Pioneer BDP-LX70?
    2) is versie 2.65 de laatste versie?
    3) zoniet, hoe kom ik aan de laatste versie? (de site van Pioneer is niet echt behulpzaam want blijkbaar kan je dit niet meer downloaden
    4) afwijkend vraagje: heeft iemand nog ergens een remote liggen die stof ligt te vangen en die bruikbaar is op de LX70?

    Mijn eigen remote van de BDP-LX70 (VXX-3208) is defect geraakt en nu gebruik ik dus de remote van de BDP-140 (RC-2930) maar om steeds die ene remote van de ene speler naar de andere te verslepen is wat lastig. Zeker als de ene speler beneden in de woonkamer staat en de andere in de slaapkamer.
    Als Pioneer dat zelf meldt en het werkt niet zoals het volgens de handleiding moet, zou ik gewoon terugbellen. Het lijkt erop dat die firmware gewoonweg niet meer op de servers staat waar de speler verbinding mee maakt. Pioneer zou je gewoon van een update moeten voorzien lijkt me. In Amerika heet het model overigens BDP-94HD. Daarvoor kan ik op de site van Pioneer wel een update vinden. http://www.pioneerelectronics.com/PU...D?tab=firmware
    Laatst aangepast door Michael Hamers : 24-05-2016 om 19:17
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Als Pioneer dat zelf meldt en het werkt niet zoals het volgens de handleiding moet, zou ik gewoon terugbellen. Het lijkt erop dat die firmware gewoonweg niet meer op de servers staat waar de speler verbinding mee maakt. Pioneer zou je gewoon van een update moeten voorzien lijkt me. In Amerika heet het model overigens BDP-94HD. Daarvoor kan ik op de site van Pioneer wel een update vinden. http://www.pioneerelectronics.com/PU...D?tab=firmware
    http://www.afstandsbediening.tv/pioneer-vxx3208.html

    Newbie's - de respons voor de tijd die je erin stopt is verschrikkelijk teleurstellend....
    Have fun and enjoy your collection

  9. #9
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Misschien is het probleem elders opgelost. Men bezoekt dit forum puur om een vraag te stellen. Meestal ook andere forums en daar is natuurlijk niks mis mee. Doe ik zelf ook op andere forums die mij niet continu interesseren.

    Het kan ook zijn dat de firmware universeel is en zelf bepaalt welke firmware bij een bepaalde speler past. De ondersteuning is maar een paar jaar verplicht en ze zien liever dat je een nieuwe koopt. Hoe oud deze speler precies is, is me even ontgaan, maar als de procedure zo ingewikkeld is zal het wel wat ouder zijn. Als het overigens alleen deze titel is, moet het wel een zeer recente firmware zijn. Het helpt ook vaak om het interne geheugen (persistant memory) te wissen.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Misschien is het probleem elders opgelost. Men bezoekt dit forum puur om een vraag te stellen. Meestal ook andere forums en daar is natuurlijk niks mis mee. Doe ik zelf ook op andere forums die mij niet continu interesseren.

    Het kan ook zijn dat de firmware universeel is en zelf bepaalt welke firmware bij een bepaalde speler past. De ondersteuning is maar een paar jaar verplicht en ze zien liever dat je een nieuwe koopt. Hoe oud deze speler precies is, is me even ontgaan, maar als de procedure zo ingewikkeld is zal het wel wat ouder zijn. Als het overigens alleen deze titel is, moet het wel een zeer recente firmware zijn. Het helpt ook vaak om het interne geheugen (persistant memory) te wissen.
    Zal best kunnen..... maar ik ben de gasten, die het nog teveel moeite
    vinden om een antwoordje of bedankje te plaatsen, helemaal zat.

    Kan mijn tijd toch echt wel beter gebruiken.
    Have fun and enjoy your collection

  11. #11

    Standaard

    Als een speler 9 jaar (!) geleden is uitgekomen, dan zou je toch ook kunnen denken aan vervanging....

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Als een speler 9 jaar (!) geleden is uitgekomen, dan zou je toch ook kunnen denken aan vervanging....
    Dat is toch het punt niet? Je probeert eerst van alles om je oude vertrouwde speler nog zijn werk te laten doen. We kunnen niet in de portemonnee van de vraagsteller kijken. Een firmware update kost niks en het is het proberen waard. Lukt het dan nog niet, dan wordt het een ander verhaal.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Zal best kunnen..... maar ik ben de gasten, die het nog teveel moeite
    vinden om een antwoordje of bedankje te plaatsen, helemaal zat.

    Kan mijn tijd toch echt wel beter gebruiken.
    Ik snap wat je zegt, maar toch is het fijn als er trouwe bezoekers zijn zoals jij die wel antwoord geven. Ook al reageert de vraagsteller zelf niet, een andere bezoeker kan zeker wat aan jouw antwoord hebben. Jij bent idd heel uitgebreid met je antwoorden en dat zien andere lezers ook. Ik ben het wel met je eens dat een bedankje voor het werk wat je ermee hebt gehad het minste is wat iemand kan geven.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  14. #14

    Standaard

    Beste mensen, op andere fora was ik gewoon dat ik een mailtje krijg als er een reactie op een post is geweest. Die heb ik hier niet gekregen helaas dus ik wist ook niet dat er een reactie (of eigenlijk meerdere ) waren/was geweest. In ieder geval wil ik mijn excuses aanbieden dat ik niet eerder gereageerd heb en tevens wil ik de medeforummers bedanken voor de moeite die ze gedaan hebben om 'mijn' probleem op te lossen.

    Ik heb inderdaad ook contact gezocht met Pioneer hierover nadat ik op de website van Pioneer niets meer terug kon vinden over een eventuele nieuwe firmware.
    Van Pioneer kreeg ik eerst een bericht dat ik moest updaten naar versie 3.80 maar waar die te vinden was werd er niet bij verteld. Tevens leek dit te gaan over een versie voor de BDP-LX70A en niet de BDP-LX70.
    Na een paar keer heen en weer gemaild te hebben kreeg ik dan eindelijk via 'WeTransfer' de versie 3.80 toegestuurd die inderdaad bedoeld is voor de LX70A en niet voor de LX70. Ik durfde deze dan ook niet te installeren.
    Ik had ook een omschrijving gevonden hoe ik de speler automatisch kon laten zoeken naar nieuwere firmware maar hij bleef melden dat de versie die ik had (V 2.0) de laatste was.

    De man van Pioneer heeft ook onder zijn voeten gehad van Pioneer omdat hij mij die versie 3.80 gestuurd had. Deze was vanwege de complexiteit enkel bedoeld voor service centers en niet voor publicatie aan gewone gebruikers.
    Ik vertelde hem ook dat ik versie 3.01 had gedownload en dat ik deze op een CD had gebrand. Deze CD heb ik in de speler gestopt en de versie 3.01 is netjes geïnstalleerd. Volgens de man van Pioneer kon dit niet en was er een andere procedure.

    Maar even kort: het probleem lijkt te zijn opgelost.
    Nogmaals bedankt voor de geboden hulp die ik niet gezien had.

    Groetjes,
    Bert uit Zingem (België)

  15. #15

    Standaard

    Nog even een korte reactie over het vervangen van de speler; ik heb later ook een BDP-140 van Pioneer gekocht maar de beeldkwaliteit van de LX70 is veel beter dus ondanks het feit dat de LX70 een stuk trager is met opstarten heb ik er toch voor gekozen om de LX70 in de living te zetten en de BDP-140 in de slaapkamer. Ook heb ik een LG spelertje staan (ik dacht de 325) maar dat is 3x niks en staat nu in de logeerkamer.
    Wat betreft de afstandsbediening; die kost op de gemelde site bijna € 95,00 en dat is een beetje te prijzig voor een speler van 9 jaar oud. Maar ik blijf zoeken.

  16. #16

    Standaard

    Je antwoord tenminste

    Oke, ik zou er hoofdpijn van krijgen, maar het is wel goedkoper:

    http://www.remote-control-world.eu/r...control-p-4221
    Have fun and enjoy your collection

  17. #17

    Standaard

    Ach, voorlopig gebruik ik in de living een Logitech Harmony 1000 universele afstandbediening welke prima voldoet. In de slaapkamer ligt ook een Harmony maar dan de 600. Ik zou het gewoon prettig vinden om een originele ab van Pioneer te hebben voor die LX70. Ik blijf gewoon lekker zoeken op Ebay en aanverwante websites. Ooit zal ik er wel 1 vinden.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •