Pagina 20 van 24 EersteEerste ... 10161718192021222324 LaatsteLaatste
De resultaten 476 tot 500 van 578 worden weergegeven.
  1. #476

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    sorry verkeerde, BNFIREWORKS
    Beide codes die je gaf, werken bij mij helaas niet....

  2. #477

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Beide codes die je gaf, werken bij mij helaas niet....
    sorry, BNTROPICAL (20% boven 60 dollar) na de 12e komt BNSPARKLER (25% boven 100 dollar)
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  3. #478

    Standaard

    Mooi! Zulke kortingen kan ik me niet herinneren...vaak was het hooguit 20% op een single item.

  4. #479

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Koroshiya Ichi Bekijk bericht
    Je wordt vriendelijk bedankt..... Nou wil ik die Duitse 5-disc uitgave waarschijnlijk ook ooit.
    Ben het ermee eens dat iedereen voor zichzelf mag weten wat ze wel of niet mooi vinden. Word alleen altijd zo iebelig van die mensen die op fora posten dat een bepaalde 'artistieke' tint op blu-ray, altijd moderne aanpassingen zijn en dat is zeker niet alijd het geval.
    Maar goed, nou klink ik alsof ik jou aanval en dat is absoluut niet de bedoeling, want jij en de anderen op dit forum zijn tof.
    In zekere mate ben ik wel eens met die mensen, al slaan sommigen wel erg door.
    Ik vind dat de film in ieder geval qua kleur zo veel mogelijk eruit moet zien zoals hij oorspronkelijk is uitgekomen. Als ze dan bij de restauratie besluiten om er bijvoorbeeld een blauwe tint erover heen te knallen, dan mag daar best wat van gezegd worden. Als je film als kunst beschouwt, dan moet je niet het uiterlijk van het kunstwerk gaan veranderen. Stel je voor dat de Mona Lisa een restauratie nodig heeft en ze besluiten om het schilderij wat blauwer te maken...wat een oproer zal dat veroorzaken.

    Maak ik mij er erg druk over? Nee, maar het stoort een klein beetje. En bij mij is het vaak zo, dat als ik in de film zit, ik er dan toch minder op let. Ach ja, luxeproblemen he. Als dit het ergste is waar je je druk over moet maken (is niet zo), dan heb je een prachtig leven.
    Voel je vrij om aan te vallen, ik sta klaar om te verdedigen .

  5. #480

    Standaard

    Nu we het er toch over hebben....de Criterion van The Brood wijkt ook behoorlijk af van de UK versie van Second Sight. Scheelt behoorlijk in prijs en ook daar zijn de meningen over verdeeld mbt wat de juiste is (met name qua kleur/helderheid).... Hebben jullie daar een mening over?

  6. #481

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    In zekere mate ben ik wel eens met die mensen, al slaan sommigen wel erg door.
    Ik vind dat de film in ieder geval qua kleur zo veel mogelijk eruit moet zien zoals hij oorspronkelijk is uitgekomen. Als ze dan bij de restauratie besluiten om er bijvoorbeeld een blauwe tint erover heen te knallen, dan mag daar best wat van gezegd worden. Als je film als kunst beschouwt, dan moet je niet het uiterlijk van het kunstwerk gaan veranderen. Stel je voor dat de Mona Lisa een restauratie nodig heeft en ze besluiten om het schilderij wat blauwer te maken...wat een oproer zal dat veroorzaken.

    Maak ik mij er erg druk over? Nee, maar het stoort een klein beetje. En bij mij is het vaak zo, dat als ik in de film zit, ik er dan toch minder op let. Ach ja, luxeproblemen he. Als dit het ergste is waar je je druk over moet maken (is niet zo), dan heb je een prachtig leven.
    Voel je vrij om aan te vallen, ik sta klaar om te verdedigen .
    Tja, als de schilder of, in dit geval, de regisseur dat zelf wil/doet dan kan ik je in ieder geval wel zeggen dat het de artistieke keuze is van de maker. Ook van kunst kan je natuurlijk gewoon het uiterlijk veranderen. Of je het dan als kijker mooi vindt is een tweede natuurlijk.
    Vwb Thief meen ik gelezen te hebben dat Mann de DC een koelere stijl wilde meegeven en dus het beeld "kouder" wilde maken, in stijl met de sfeer van de film. De TC vond hij te warm, teveel kleuren. Vandaar de blauwe zweem.

  7. #482

    Standaard

    @Melzz: Voor beide versies is iets te zeggen. De Criterion lijkt me wel wat erg donker en blauw, maar ik denk dat je zoiets vergeet wanneer je aan het kijken bent. Het valt nu op omdat je foto's naast elkaar zet en vergelijkt.

    In zijn algemeenheid zie ik de films het liefst zoals ze oorspronkelijk bedoeld zijn en in de theaters zijn vertoond, maar als blijkt dat de regisseur zijn goedkeuring geeft aan wat aanpassingen, dan kan ik daar goed mee leven. Wanneer de verschillen echt een totaal andere beleving opleveren kan dat juist ook reden zijn om beide versies in de collectie te hebben/houden. Dan kun je ten alle tijde kiezen in welk smaakje je trek hebt. win/win
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  8. #483

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Tja, als de schilder of, in dit geval, de regisseur dat zelf wil/doet dan kan ik je in ieder geval wel zeggen dat het de artistieke keuze is van de maker. Ook van kunst kan je natuurlijk gewoon het uiterlijk veranderen. Of je het dan als kijker mooi vindt is een tweede natuurlijk.
    Vwb Thief meen ik gelezen te hebben dat Mann de DC een koelere stijl wilde meegeven en dus het beeld "kouder" wilde maken, in stijl met de sfeer van de film. De TC vond hij te warm, teveel kleuren. Vandaar de blauwe zweem.
    Hou eens een enquête onder Star Wars fans of ze er mee eens zijn, dat de regisseur/ maker van een film zijn film hoe die oorspronkelijk is uitgebracht, mag veranderen. Even kijken wat daar uitkomt .

    Maar ik begrijp het wel, regisseurs zijn soms net mensen die van gedachten veranderen in de loop der jaren. Heel logisch. Maar kijkers die een film (vele malen) eerder hebben gezien, weten hoe de film eruit zag en als dat opeens totaal anders is, dan kan dat vervelend zijn. Sommigen kunnen zich zelfs er niet overheen zetten. Gelukkig behoor ik niet bij die laatste groep.

  9. #484

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Hou eens een enquête onder Star Wars fans of ze er mee eens zijn, dat de regisseur/ maker van een film zijn film hoe die oorspronkelijk is uitgebracht, mag veranderen. Even kijken wat daar uitkomt .
    Dat zal best een negatieve uitslag hebben, maar je kan niet ontkennen dat het is veranderd door de oorspronkelijke maker. En wat de fans er dan ook van vinden, dat blijft zijn recht. Wat je er ook van vindt...

    Maar ik begrijp het wel, regisseurs zijn soms net mensen die van gedachten veranderen in de loop der jaren. Heel logisch. Maar kijkers die een film (vele malen) eerder hebben gezien, weten hoe de film eruit zag en als dat opeens totaal anders is, dan kan dat vervelend zijn. Sommigen kunnen zich zelfs er niet overheen zetten. Gelukkig behoor ik niet bij die laatste groep.
    Tja, een paar verandering snap ik ook wel hoor en is ook prima. Maar de tweaks aan bijvoorbeeld Manhunter of laatst voor de bluray-release van Heat snap ik echt niet. Maar ja, zo gaat het nou eenmaal.

  10. #485

    Standaard

    Als de ingrepen (te) ingrijpend zijn, zoals bij Star Wars (wat meer was dan een ander kleurtje), dan kan ik de kritiek soms wel begrijpen. Zeker als sommige veranderingen echt een andere inhoud of betekenis geven aan het geheel. Zolang ze beide versies dan maar verkrijgbaar maken. Dan kun je ze naast elkaar behouden als je wilt. Dat zou het mooist zijn. Ik zou het minder geslaagd vinden als de oorspronkelijke vorm dan volledig uit beeld verdwijnt, vooral uit verzameloogpunt.
    Laatst aangepast door BigLebowski : 08-07-2016 om 14:59
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  11. #486

    Standaard

    Persoonlijk ben ik er voor, en zo te zien wel meer forumleden, om de film zo nauwkeurig mogelijk op Blu-ray uit te brengen zoals de film in zijn oorspronkelijke bioscoopvertoning te zien was.
    Als een filmmaker later een aanpassing wil maken, dan is dat zijn/haar goed recht, of wij dat nou wel of niet leuk vinden.
    In het geval van 'Thief', was het Mann zelf die de blauwe tint wilde. Niet heel erg vreemd, gezien hij een nogal stylistische filmmaker is. Daarbij geloof ik nooit dat die tint iets moderns is, vermoed dat hij dat al bij de bioscoopvertoning had willen toepassen.
    Misschien een beetje offtopic, maar een van de redenen dat ik graag naar het Eye in Amsterdam ga, is omdat ze veel 35- of 70mm vertoningen hebben, waarbij het dus duidelijk wordt welke kleuren etc. allerlei films hebben/hadden.
    Om een voorbeeld te geven, ben ongeveer 1½ jaar geleden naar 'Salò' geweest in het Eye (yeah, i know...). Heb de BFI-blu-ray (spuuglelijke transfer) en de 35mm vertoning was een complete openbaring. Een film die zo naargeestig is, was opeens een estetisch genot om te aanschouwen, alleen al wat kleur betreft.
    Daarmee weet ik dat de Blu-rays die momenteel in omloop zijn van de film, bar weinig met de filmprint van doen hebben, hoewel de Criterion meer in de buurt komt.
    De 70mm vertoning van 'Aliens' had de zelfde blauwige tint, die de Blu-ray ook heeft. Volgens bepaalde mensen "modern revisionism!!!", ja en ze hadden de 70mm-print die het Eye (niet sinds eind jaren '80) vertoonde, in blauwe inkt gedompeld.....

  12. #487

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    sorry, BNTROPICAL (20% boven 60 dollar) na de 12e komt BNSPARKLER (25% boven 100 dollar)
    Die 20% werkt zeker en morgen gaat die van 25% in.....ik hoop echt dat die nieuwe coupon het gaan doen want anders heb ik voor niets gewacht en heb ik helemaal geen extra korting....aaahhhh....wat te doen??

  13. #488

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Dat zal best een negatieve uitslag hebben, maar je kan niet ontkennen dat het is veranderd door de oorspronkelijke maker. En wat de fans er dan ook van vinden, dat blijft zijn recht. Wat je er ook van vindt...
    Aan de ene kant wel, aan de andere kant getuigt het ook van respect voor je kijkers/fans dat je er niet teveel mee rommelt. Maar goed, wij zullen er weinig invloed op hebben. De oplossing van BigLebowski zou het mooist zijn (beide versies uitbrengen), maar dat zal vanwege de kosten wel een utopie blijven voor veel uitgaves. Een 'ander kleurtje' in deze mate vind ikzelf trouwens al een enorme verandering.

  14. #489

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Die 20% werkt zeker en morgen gaat die van 25% in.....ik hoop echt dat die nieuwe coupon het gaan doen want anders heb ik voor niets gewacht en heb ik helemaal geen extra korting....aaahhhh....wat te doen??
    De bonnen overlappen elkaar een aantal dagen. Dus of geduld hebben of nu alvast orderen en dan cancellen als de bon toch blijkt te werken. Mijn beide orders staan ook nog open.
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  15. #490

  16. #491
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Benieuwd welke dat dan mogen zijn
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  17. #492

  18. #493

    Standaard

    Alle codes zijn idd meteen uitgeschakeld, balen voor wie nog niet besteld had. Ik heb 90 dollar korting in 3 orders ofzo.
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  19. #494

    Standaard

    Het lijkt mij wel handig om een apart topic te maken voor Criterion UK Blu-rays. Handig voor mensen die niet zo regiovrij zijn (zoals ik) .
    Wat vinden jullie?

  20. #495

    Standaard

    Vamdaag bij B&N op Union Square en die op 5th Av geweest. Foto is bij de 1e, HEAVEN.
    Bijgesloten plaatje(s) Bijgesloten plaatje(s)
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  21. #496

    Standaard

    Gister mijn eerste uit de sale verzonden, weer 1 losse titel uit een orde van 7 haha. Dat wordt weer doosjes sparen straks
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  22. #497

    Standaard

    Bij mij 3 van de 11. Eerst werd een losse titels verzonden en een uur later twee titels...bizar....maar ik ben er blij mee....des te minder kans op douanekosten....

  23. #498

    Standaard

    Ook bij Barnes & Noble in de USA op bezoek momenteel, nog net op tijd voor The New World release!

    01682ae3c70d94eccb7f75eaac83d9b7384643cbc2.jpg

  24. #499

    Standaard

    Ik zie dat Amazon UK Criterion titels aanbied (Amazon zelf, geen 3e partij). Ook region B. Ik dacht dat Criterion iets exclusiefs voor de VS was?
    Aanbod is nog wel klein, waarschijnlijk iets waar ze pas recent mee begonnen zijn?
    --

  25. #500

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door roninpacino Bekijk bericht
    Ik zie dat Amazon UK Criterion titels aanbied (Amazon zelf, geen 3e partij). Ook region B. Ik dacht dat Criterion iets exclusiefs voor de VS was?
    Aanbod is nog wel klein, waarschijnlijk iets waar ze pas recent mee begonnen zijn?
    Klopt. Sinds maand of 5.

Pagina 20 van 24 EersteEerste ... 10161718192021222324 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •