Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 42 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Blue-Ray speler: Aanschafmoment?

    Ook ik wil op termijn een Blue-Ray speler aanschaffen, maar ik heb drie eisen:

    1. De speler moet regiovrij zijn of gemakkelijk regiovrij te maken (vereiste!!)
    2. De speler moet voldoende doorontwikkeld zijn. Dus geen kinderziektes meer en/of ontbrekende functies waardoor toekomstige Blue-Rays niet optimaal draaien
    3. De prijs. Mijn maximum is 500 euro, maar liever ergens rond de 300. HDMI-aansluiting is zeer welkom.

    Nu is mijn vraag aan jullie, wanneer iets dergelijks ongeveer te verwachten. Zijn er al regiovrije speler? Zijn de meeste kinderziektes er inmiddels uit? Is mijn prijswens realistisch?

    Ik hoop over een maandje of 3-4 (deze zomer), mijn eerste speler aan te kunnen schaffen.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  2. #2

    Standaard

    Een Blu-ray speler die aan alle drie eisen voldoet: die is er simpelweg niet. Het is cynisch om te zeggen, maar dan ben je aangewezen op een HD-DVD speler .
    Je eerste eis gaat sowieso nu niet op met je tweede en derde.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick vd H. Bekijk bericht
    Ook ik wil op termijn een Blue-Ray speler aanschaffen, maar ik heb drie eisen:

    1. De speler moet regiovrij zijn of gemakkelijk regiovrij te maken (vereiste!!)
    2. De speler moet voldoende doorontwikkeld zijn. Dus geen kinderziektes meer en/of ontbrekende functies waardoor toekomstige Blue-Rays niet optimaal draaien
    3. De prijs. Mijn maximum is 500 euro, maar liever ergens rond de 300. HDMI-aansluiting is zeer welkom.

    Nu is mijn vraag aan jullie, wanneer iets dergelijks ongeveer te verwachten. Zijn er al regiovrije speler? Zijn de meeste kinderziektes er inmiddels uit? Is mijn prijswens realistisch?

    Ik hoop over een maandje of 3-4 (deze zomer), mijn eerste speler aan te kunnen schaffen.
    De panasonic bd-50 gaat hoge ogen gooien. Profile 2.0 en kan alle HD audio formaten aan, zowel bistream als zelf omzetten. Op dit moment is er de panasonic bd-30 die dus door de 50 vervangen gaat worden. Onder de 500 euro.

    In de zomer, juni/juli worden er meer profile 2.0 blu-ray spelers verwacht maar veel HD liefhebbers wachten op de panasonic bd-50, vanwege zijn prijs en de features. Ook sony zal wel rond de zomer met nieuwe 2.0 spelers op de markt komen. Je ziet nu al voldoende plasma/lcd tv's met deepcolor en hdmi 1.3 aansluitingen op de markt verschijnen. Ik verwacht eigenlijk ook nog wel wat van pioneer.

    De prijs: zeker deze zomer moet je een goede speler voor minder dan 500 euro kunnen kopen. (panasonic, sony, philips, pioneer).
    Er komen ook 1.1 spelers uit van denon en marantz maar ga er maar vanuit dat deze zogenaamde high-end merken een stuk duurder zullen zijn en of ze beter zullen zijn verwacht ik eigenlijk niet, zeker niet in vergelijking met een panasonic bd-50 of een goede pioneer.
    De denon zal naar verwachting rond de 1200 euro zitten...

    Regiovrij: vele blu-ray disks zijn gewoon regiovrij. Een firmware upgrade of een bioshack zou eventueel zo'n speler regiovrij kunnen maken. De PS3 is het gemakkelijks regiovrij te maken met veel biosupdates.

    Ikzelf zit in dezelfde fase als jou...ik ga ook in de zomer/herfst serieus kijken naar een goede standalone blu-ray speler. Ik ben al begonnen met het kopen van films op blu-ray...

    Je kunt nu ook 2 dingen doen: koop een PS 3 of een toshiba XE-1 voor 150 euro (kan regiovrij gemaakt worden) en later een blu-ray speler erbij (eventueel een PS3). De upscale functie van de XE-1 is zo'n beetje de beste in de markt en dan kun je in ieder geval regiovrij dvd's afspelen.
    Laatst aangepast door hstadman : 19-04-2008 om 15:29

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Ikzelf zit in dezelfde fase als jou...ik ga ook in de zomer/herfst serieus kijken naar een goede standalone blu-ray speler. Ik ben al begonnen met het kopen van films op blu-ray...
    +1

    Ik ga zekers niet wachten tot de herfst. Ik hoop tegen deze zomer.

  5. #5

    Standaard

    De Sony BDP-S300 is regiovrij te maken. Kijk hier maar eens.
    Je kunt dan Regio A als B afspelen. Tevens voor gewone dvd's regio 1 en 2.
    Pioneer VSX-D2011 Receiver /Cambridge Azur 540D dvdspeler Panasonic Viera TX-32LX600F/X/Pioneer DV-400 regiovrij
    HD-DVDS (55) BLURAY (6)

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Regiovrij: vele blu-ray disks zijn gewoon regiovrij. Een firmware upgrade of een bioshack zou eventueel zo'n speler regiovrij kunnen maken. De PS3 is het gemakkelijks regiovrij te maken met veel biosupdates.
    En veel zijn helaas niet regio-vrij . Ik ben erg benieuwd naar de info om de PS3 regiovrij qua films te maken met biosupdates; ik heb er in ieder geval nog niet van gehoord. Ik hoor graag meer, maar het lijkt mij sterk :wink:.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Er komen ook 1.1 spelers uit van denon en marantz maar ga er maar vanuit dat deze zogenaamde high-end merken een stuk duurder zullen zijn en of ze beter zullen zijn verwacht ik eigenlijk niet, zeker niet in vergelijking met een panasonic bd-50 of een goede pioneer.
    De denon zal naar verwachting rond de 1200 euro zitten...
    Dat betwijfel ik momenteel juist.
    Ik was eerst ook van plan om voor de BD-50 van parasonic te gaan, vooral om het geluid analoog op mijn versterker aan te kunnen sluiten.
    Als je echter kijkt naar de top series van Denon en Marantz dan zie je dat deze in het verleden de producten van merken als Panasonic ver achter zich hebben gelaten. Vooral qua DAC`s en andere onderdelen die in die aparaten zitten.

    Bij Blu-ray is dit natuurlijk nog even afwachten, maar als Denon of Marantz hier ook weer van die referentie modelen af gaan leveren dan ga je dus echt wel verschil zien en vooral horen in vergelijking met Panasonic. De BD-50 zal over een jaar of 3 waarschijnlijk oude troep zijn, terwijl de komende spelers van Marantz en Denon onder de High-end zullen blijven vallen met hooguit wat verouderde functies.

    Ik wacht zelf dus liever de reviews af deze zomer. Ik blijf desnoods nog wat langer mijn ps3 gebruiken om iets later op een echt goede BD-speler over te stappen.
    Panasonic TH-42PY FullHD - Denon A1SR - 1 x B&W HTM - 2 x B&W 804 - 2 x B&W 805 - Rel Storm subw. - ps3 - HK HD760


  8. #8

    Standaard

    Als ik dit zo lees is het misschien verstandiger om nog wat langer te wachten tot de herfst of de winter. Het wordt dan in de eerste plaats goedkoper, en er is meer keuze.

    Een upscaler of regiovrije speler voor tijdelijk heb ik niet nodig. Ik heb namelijk sinds 3 maanden als een prima Pioneer regiovrije speler met HDMI aansluiting. Het DVD-beeld kan bij mij dus bijna niet meer scherper.

    Maar bedankt voor de info tot dusver, misschien geef ik het topic wel weer een schopje over een half jaar ongeveer.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  9. #9
    Super Member
    Registratie datum
    Jul 2005
    Woonplaats
    Destelbergen, België

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    En veel zijn helaas niet regio-vrij . Ik ben erg benieuwd naar de info om de PS3 regiovrij qua films te maken met biosupdates; ik heb er in ieder geval nog niet van gehoord. Ik hoor graag meer, maar het lijkt mij sterk :wink:.
    Veel niet regio vrij ? De enige filmmaatschappij die totaal niet regio vrij is is FOX, bij de rest van de maatschappijen zijn de meeste BD's regiovrij hoor .

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Master S Bekijk bericht
    Veel niet regio vrij ? De enige filmmaatschappij die totaal niet regio vrij is is FOX, bij de rest van de maatschappijen zijn de meeste BD's regiovrij hoor .
    Op dit lijstje vind ik er toch best veel :wink:......

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door windoweyez Bekijk bericht
    Dat betwijfel ik momenteel juist.
    Ik was eerst ook van plan om voor de BD-50 van parasonic te gaan, vooral om het geluid analoog op mijn versterker aan te kunnen sluiten.
    Als je echter kijkt naar de top series van Denon en Marantz dan zie je dat deze in het verleden de producten van merken als Panasonic ver achter zich hebben gelaten. Vooral qua DAC`s en andere onderdelen die in die aparaten zitten.

    Bij Blu-ray is dit natuurlijk nog even afwachten, maar als Denon of Marantz hier ook weer van die referentie modelen af gaan leveren dan ga je dus echt wel verschil zien en vooral horen in vergelijking met Panasonic. De BD-50 zal over een jaar of 3 waarschijnlijk oude troep zijn, terwijl de komende spelers van Marantz en Denon onder de High-end zullen blijven vallen met hooguit wat verouderde functies.

    Ik wacht zelf dus liever de reviews af deze zomer. Ik blijf desnoods nog wat langer mijn ps3 gebruiken om iets later op een echt goede BD-speler over te stappen.
    Ja en nee. Er zijn van bijv. philips en sony dvd spelers ( de oudere modellen) geweest die gemakkelijk mee konden met de high end merken voor een stuk minder. Ook pioneer heeft hele goede dvdspelers op de markt gezet die een stuk goedkoper zijn en minstens zo goed als marantz of denon. De top pioneer van 1200 euro is referentie. Komt nog bij dat velen dezelfde dacs of converters(beeld) gebruiken.Er zijn namelijk maar een paar merken die beeldconverters maken. Zo groot als jij de verschillen wil doen zijn, zijn ze niet meer.

    Je kunt eventueel ook voor beeld de panasonic kopen en een losse decoder, heb je waarschijnlijk nog beter geluid dan marantz of denon.:wink:
    Laatst aangepast door hstadman : 20-04-2008 om 00:51

  12. #12

    Standaard

    Ik zoek zelf ook speler die makkelijk regiovrij te maken is, maar dit is meer om mijn regio 1 dvd's af te kunnen spelen. Ik heb nu mijn oude dvd speler nog aangesloten staan hiervoor, maar zou uiteraard liever mijn Blu-ray speler hiervoor gebruiken.
    Ik heb ook een PS3 staan, die ik enkel gebruik voor spellen, maar als die regiovrij te maken is, zou dat ook wel een tijdelijke uitkomst zijn. Heb echter nog nergens gelezen dat dit mogelijk is.

    De BD50 van Panasonic lijkt een mooie speler te gaan worden inderdaad, vooral qua audioformaten omzetten en een 2.0 profiel, maar heb begrepen dat deze niet in Nederland op de markt komt.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Je kunt eventueel ook voor beeld de panasonic kopen en een losse decoder, heb je waarschijnlijk nog beter geluid dan marantz of denon.:wink:
    Dat is wat ik ga doen

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel den Haan Bekijk bericht
    Ik zoek zelf ook speler die makkelijk regiovrij te maken is, maar dit is meer om mijn regio 1 dvd's af te kunnen spelen. Ik heb nu mijn oude dvd speler nog aangesloten staan hiervoor, maar zou uiteraard liever mijn Blu-ray speler hiervoor gebruiken.
    Ik heb ook een PS3 staan, die ik enkel gebruik voor spellen, maar als die regiovrij te maken is, zou dat ook wel een tijdelijke uitkomst zijn. Heb echter nog nergens gelezen dat dit mogelijk is.

    De BD50 van Panasonic lijkt een mooie speler te gaan worden inderdaad, vooral qua audioformaten omzetten en een 2.0 profiel, maar heb begrepen dat deze niet in Nederland op de markt komt.
    Dat is nog niet helemaal zeker. In Duitsland waarschijnlijk wel. Kun je hem daar gaan halen, waarschijnlijk ook nog iets goedkoper ook.:wink: Je kunt zo via een duitse online shop de bd50 bestellen....binnen een week in huis.:wink:
    Laatst aangepast door hstadman : 20-04-2008 om 14:08

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel den Haan Bekijk bericht
    Ik zoek zelf ook speler die makkelijk regiovrij te maken is, maar dit is meer om mijn regio 1 dvd's af te kunnen spelen.
    Ik bedoelde meer een speler die regiovrij is m.b.t. Blue-Ray. Dus regio A, B en C.

    Maar ik weet niet of zoiets al bestaat...
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick vd H. Bekijk bericht
    Ik bedoelde meer een speler die regiovrij is m.b.t. Blue-Ray. Dus regio A, B en C.

    Maar ik weet niet of zoiets al bestaat...
    Ik meen op internet gelezen te hebben dat ze er mee bezig zijn (ps3) of dat ze al een firmware hebben die regiovrij is. De meeste blu-ray films zijn regiovrij. Er is al een link gegeven waar je eventueel kunt zien welke schijfjes regiovrij zijn.:wink:

    Er is inderdaad in het begin van de release van de ps3 een regionfree hack geweest maar die is door verplichte updates van sony weer teniet gedaan...:wink:

    Op dit moment is een htpc bouwen met een blu-ray speler erin de enige mogelijkheid om regionfree blu-ray's af te spelen, daar de interne spelers via firmware of via software wel gemakkelijk regiovrij zijn te maken!
    Laatst aangepast door hstadman : 20-04-2008 om 15:35 Reden: typefouten

  17. #17

    Standaard

    De eerste info van dvd.nl was dat de BD50 niet hier uit zou komen, later kwam van dvd.nl de correctie dat het toch wel gaat gebeuren.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rhodanos Bekijk bericht
    De eerste info van dvd.nl was dat de BD50 niet hier uit zou komen, later kwam van dvd.nl de correctie dat het toch wel gaat gebeuren.
    Dat zou ook niet erg slim zijn geweest omdat er van Nederland uit ook veel belangstelling voor deze speler bestaat.

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Er is inderdaad in het begin van de release van de ps3 een regionfree hack geweest maar die is door verplichte updates van sony weer teniet gedaan...:wink:

    Op dit moment is een htpc bouwen met een blu-ray speler erin de enige mogelijkheid om regionfree blu-ray's af te spelen, daar de interne spelers via firmware of via software wel gemakkelijk regiovrij zijn te maken!
    Bedankt, ik was toch benieuwd hoe het zat ......

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Bedankt, ik was toch benieuwd hoe het zat ......
    :wink:

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick vd H. Bekijk bericht
    Ik bedoelde meer een speler die regiovrij is m.b.t. Blue-Ray. Dus regio A, B en C.

    Maar ik weet niet of zoiets al bestaat...
    Ik snap dat jij dit bedoelde, maar ik meer voor de dvd's. Regiovrije Blu-ray's zijn ook wel interessant maar ik importeer de laatste tijd veel minder.

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel den Haan Bekijk bericht
    Ik snap dat jij dit bedoelde, maar ik meer voor de dvd's. Regiovrije Blu-ray's zijn ook wel interessant maar ik importeer de laatste tijd veel minder.
    Met de lage dollar zijn regiovrije bluerays zeker interessant, zelfs als een titel in de VS 25 dollar kost, praat je nog maar over iets meer dan 15 euro. Als ze daar iets in de aanbieding gooien voor 15 dollar, praat je over 10 euro.
    Laatst aangepast door Patrick van den Hul : 21-04-2008 om 07:50
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick vd H. Bekijk bericht
    Met de lage dollar zijn regiovrije bluerays zeker interessant, zelfs als een titel in de VS 35 dollar kost, praat je nog maar over iets meer dan 15 euro. Als ze daar iets in de aanbieding gooien voor 15 dollar, praat je over 10 euro.
    Sorry Patrick maar dan praat je wel over heel rare wisselkoersen. Ik betaald voor $ 25,- vorige week € 16,-. Je voorbeelden zijn sowieso in conflict met elkaar qua wisselkoers.
    The future is Blu

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Juvefan Bekijk bericht
    Sorry Patrick maar dan praat je wel over heel rare wisselkoersen. Ik betaald voor $ 25,- vorige week € 16,-. Je voorbeelden zijn sowieso in conflict met elkaar qua wisselkoers.
    de dollar zit tussen de 1,50 en 1,60 in. Dit fluctueert van dag tot dag maar is stabiel boven de 1, 50 euro!:wink: het is inderdaad erg aantrekkelijk om dingen uit de usa te halen, zelfs met de verzendkosten. !08p is 1080p, dus de problemen tussen pal en ntsc heb je ook niet meer met HD content. Zeker niet als je 1080P/24 kunt afspelen. vandaar dat mjn eerste aankoop ook de blade runner ultimate collectors edition was op blu-ray. deze film heeft enorm geprofiteerd van de opknapbeurt naar 1080p.
    Laatst aangepast door hstadman : 21-04-2008 om 00:36

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    de dollar zit tussen de 1,50 en 1,60 in. Dit fluctueert van dag tot dag maar is stabiel boven de 1, 50 euro!:wink: het is inderdaad erg aantrekkelijk om dingen uit de usa te halen, zelfs met de verzendkosten. !08p is 1080p, dus de problemen tussen pal en ntsc heb je ook niet meer met HD content. Zeker niet als je 1080P/24 kunt afspelen. vandaar dat mjn eerste aankoop ook de blade runner ultimate collectors edition was op blu-ray. deze film heeft enorm geprofiteerd van de opknapbeurt naar 1080p.
    Ja maar tegen de tijd dat wij iets van $ 35,- voor € 15,- kunnen krijgen is het helemaal feest. dan is $ 1,- gelijk aan € 0,43 en € 1,- gelijk aan $ 2,33
    The future is Blu

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •