Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 28 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Aangrijpende vertrek van personage's

    Ik weet dat erooit een topic over is geweest, mara ik kan hem niet vinden.
    Nu kan ik vaak wel een serie gewoon kijken zonder dat ik zoals mn vriendin in tranen van de bank rol.
    maar zat nu gisteren seizoen 8 van ER te kijken en dan de aflevering "on the beach"
    Dit is de aflevering dat je de laatste week van marc greene meekijkt tot het moment dat hij sterft
    en ik mag wel zeggen, tis nou niet dat ik van de bank rolde, maar had er wel last van

    Nu blijft dan de vraag, zijn er meer serie's die zulke momenten kennen?

  2. #2

    Standaard

    Het voorbeeld dat ik me zo onmiddellijk kan bedenken is natuurlijk 8 Simple Rules for Dating my Teenage Daughter:

    De aflevering "Goodbye", waarin Cate het bericht krijgt dat Paul is overleden in een auto-ongeluk. De acteur die Paul speelde, John Ritter, was toen ook echt overleden aan een slagaderbreuk. De productie werd een paar maanden stilgezet, en toen werd deze erg emotionele, tweedelige aflevering uitgezonden. Bij het bekijken hiervan heb ik het ook erg moeilijk gehad. De emotie was dan ook niet geacteerd, vooral bij Katey Sagal (Cate) had ik toch die indruk...

    Verder had je in Alley McBeal

    het overlijden van Billy (Robert Downey Jr.) aan een hersentumor
    Spleen, door Godfried Bomans
    Ik zit mij voor het vensterglas onnoem'lijk te vervelen. Ik wou dat ik twee hondjes was. Dan kon ik samen spelen.
    Mijn blog met filmbesprekingen
    Mercapto ergo sum - Ik zeik, dus ik ben...

  3. #3

    Standaard

    Meerdere...

    Six Feet Under
    de dood van Nate en de eindgeneriek van de laatste aflevering

    24
    Ryan Chapelle moet dood van de terroristen

    Sopranos
    Chris, Bobby Bakala

    The Shield
    de brute 'teammoord' op Lemmonhead
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  4. #4

    Standaard

    Dacht aan:

    Stargate

    O’Neill vanaf seizoen 9

    That ‘70s Show
    Eric en Kelso - seizoen 9

    Toch minder wanneer zij ontbreken in beiden voorbeelden.
    Homer Simpson:"Please don't eat me! I have a wife and kids. Eat them!"
    YAH AZZURRI 87
    Barney Stinson:"Legen...Wait for it...Dary!"

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennoman Bekijk bericht

    Verder had je in Alley McBeal

    het overlijden van Billy (Robert Downey Jr.) aan een hersentumor
    Daarna hadden ze ook gewoon moeten stoppen met die serie. Ik was ook zeer verrast toen dat gebeurde, daar niet van. Ik denk trouwens dat dit personage wel door een andere acteur gespeeld werd als jij zegt.

    Zelf vond ik de meest aangrijpende vertrekken van personages degene die Coen noemt uit 24 volgens mij nog altijd het schokkendste moment in de hele serie, dat Jack echt z'n eigen baas moet neerschieten en The Sopranos zo net voor het einde gaat Christopher er dan toch nog aan. En eigenlijk heeft dat moment mij ook de sympathie die ik toch wel had voor het personage van Tony Soprano doen verliezen. Ondanks dat het natuurlijk een crimineel tot en met was, had ik daarvoor altijd het idee dat de man toch volgens bepaalde waarden leefde, vooral als het op moord aankwam. Dat hij dan uiteindelijk toch zijn eigen neef vermoordt, van wie hij de hele serie gezegd had dat het zijn opvolger moest worden, vond ik verschrikkelijk. Natuurlijk had je al min of meer hetzelfde gehad met het personage van Steve Buscemi, maar die zijn dood was meer een kwestie van noodzaak zoals hierboven bij 24.

  6. #6

    Standaard

    The OC: Als Marissa vertrekt bij het einde van seizoen 3. Gisteren toevallig gekeken en toch wel heel zielig en dramtaisch...

  7. #7

    Standaard

    @ intexor: idd, Gil Bellows Robert Downey Jr. deed erin mee, maar in een andere (kleinere) rol sorry!
    Spleen, door Godfried Bomans
    Ik zit mij voor het vensterglas onnoem'lijk te vervelen. Ik wou dat ik twee hondjes was. Dan kon ik samen spelen.
    Mijn blog met filmbesprekingen
    Mercapto ergo sum - Ik zeik, dus ik ben...

  8. #8

    Standaard

    Het vertrek van Boone Carlyle uit Lost seizoen 1 kwam behoorlijk hard aan bij mij!

    Anders wel Wild Bill Hickok uit Deadwood, aflevering 5!

    Carnivále heeft er zo ook een paar in zitten!

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennoman Bekijk bericht
    @ intexor: idd, Gil Bellows Robert Downey Jr. deed erin mee, maar in een andere (kleinere) rol sorry!
    Da's niets hé, we vergissen ons allemaal wel eens Ik las gewoon wat je geschreven had en moest terugdenken aan de serie en kon me totaal niet voor de geest halen hoe Downey Jr. uit de serie verdween, daarmee Maar die andere, dat was inderdaad wel een aparte manier om een personage uit een serie te laten verdwijnen, dat zeker.

    EDIT: ik zie dat Lost ook vermeld wordt, zijn inderdaad al een paar personages op vrij schokkende wijze uit verdwenen, maar ik denk dat de échte dramatische eindes nog moeten komen. Bijvoorbeeld wie is de man in de doodskist op het einde van seizoen 3 en hoe komt hij aan z'n einde? . En het ding is natuurlijk dat de meeste personages nooit echt verdwijnen omdat ze door de manier waarop het verhaal verteld wordt altijd wel eens kunnen terugkomen in een gastrol. Persoonlijk vind ik het vooral spijtig dat we Mr. Eko kwijt zijn, vond dat een zeer interessant personage die dan toch heel plots uit de serie verdwijnt.
    Laatst aangepast door intexor : 11-04-2008 om 16:56

  10. #10

    Standaard

    The Wire de dood van Stringer Bell

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door YAH87 Bekijk bericht
    Dacht aan:

    That ‘70s Show
    Eric en Kelso - seizoen 9

    Toch minder wanneer zij ontbreken in beiden voorbeelden.
    Ben wel blij dat die Eric eindelijk vertrok.
    Had het wel een beetje gehad met het mietjes karakter dat hij maar bleef spelen.
    Maar inderdaad ben wel benieuwd hoe de serie nu loopt zonder Kelso (kijk het elke dag) hoop dat het even leuk blijft.

  12. #12

    Standaard

    Simpel.

    Ik vond de dood in de serie 24 van David Palmer en Tony Almeida (Ja, nu weet ik dat ie in seizoen 7 terugkeert en dus niet dood was) ontzettend klote in het 5e seizoen van 24. Vooral Tony, dat was echt een held van me in die serie, achter Jack dan.

    En ik volgde ook een tijd terug Friends nadat ik de box had gekocht en ik had het niet snel, maar ik had wel wat tranen in mijn ogen toen de slotaflevering erop zat en Rachel en Ross bij elkaar kwamen. Ik verwachtte het, maar het was erg mooi om ook te zien
    Laatst aangepast door AjaxLitmanen : 15-04-2008 om 17:13
    DIT IS MIJN CLUB, MIJN IDEAAL, DIT IS DE MOOISTE CLUB VAN ALLEMAAL !! HIER LIGT MIJN HART, MIJN VREUGDE, MIJN VERDRIET. HET KAN DOOIEN, HET KAN VRIEZEN, WE KUNNEN WINNEN OF VERLIEZEN, MAAR EEN BETERE CLUB DAN DEZE IS ER NIET !!!

  13. #13

    Standaard

    Misschien er even bij vermelden dat je eerste spoiler over de serie 24 gaat, AjaxLitmanen

    Dat was inderdaad ook een schokkend vertrek, alleen wist ik jammer genoeg al op voorhand dat David Palmer zou sterven in die aflevering. En ik bedenk net dat ik me ook moet schamen dat ik de vorige keer de heldendood van George Mason uit het 2e seizoen van 24 ben vergeten te vermelden. Toen heb ik toch wel een paar tranen moeten wegpinken

  14. #14

    Standaard

    Misschien zegt de topictitel het eigenlijk al wel, maar misschien toch ff extra duidelijk bijvermelden dat deze thread echt VOL zit met spoilers? xD
    Verder:
    That '70s Show is op een veel lager niveau gaan draaien zonder Topher Grace en Ashton ***cher erbij. Ik ben blij dat ze terugkwamen uiteindelijk in de laatste aflevering.

    En ohja: iets waar ik echt wel ondersteboven van was:
    Navy NCIS: Kate die wordt doodgeschoten door een sluipschutter. Werd ook zo opgenomen dat je het totaal niet zag aankomen. Gewoon een deel van de hoofdcast na zoveel seizoenen met één knal weg. Schokkend.
    Laatst aangepast door Dennis Vansant : 12-04-2008 om 03:55
    Spleen, door Godfried Bomans
    Ik zit mij voor het vensterglas onnoem'lijk te vervelen. Ik wou dat ik twee hondjes was. Dan kon ik samen spelen.
    Mijn blog met filmbesprekingen
    Mercapto ergo sum - Ik zeik, dus ik ben...

  15. #15

    Standaard

    Leuk topic !

    Het meest aangrijpende vond ik Six Feet Under Nate, en die laatste 10 minuten van de serie
    Daarna The Wire Stringer Bell
    En uit 24 Ryan Chapelle

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennoman Bekijk bericht

    En ohja: iets waar ik echt wel ondersteboven van was:
    Navy NCIS: Kate die wordt doodgeschoten door een sluipschutter. Werd ook zo opgenomen dat je het totaal niet zag aankomen. Gewoon een deel van de hoofdcast na zoveel seizoenen met één knal weg. Schokkend.
    Damn ja, dat was ook zeer aangrijpend. Ik had van een dergelijke serie niet verwacht dat ze een vast en geliefd personage als Kate ineens met een headshot zouden afmaken in de finale van het tweede seizoen. Gelukkig is haar opvolger ook leuk om te volgen, maar ik zal Kate toch altijd missen. De interactie tussen haar en Tony was geweldig.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door YAH87 Bekijk bericht
    Dacht aan:

    Stargate
    O’Neill vanaf seizoen 9


    Toch minder wanneer zij ontbreken in beiden voorbeelden.
    Vondt het vertrek van Daniel in seizoen 5 vele malen erger dan dat van O’Neill vanaf seizoen 9 dat zat er al vele seizoenen aan te komen.
    maar mis hem natuurlijk wel.

  18. #18

    Standaard

    Tja...bij de dood van Charlie Pace heb ik toch echt wel een traantje moeten wegpinken.

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door its me martin
    Citaat Oorspronkelijk gepost door YAH87
    Dacht aan:

    That ‘70s Show
    Eric en Kelso – seizoen 9
    Toch minder wanneer zij ontbreken in beiden voorbeelden.
    Ben wel blij dat die Eric eindelijk vertrok.
    Had het wel een beetje gehad met het mietjes karakter dat hij maar bleef spelen.
    Maar inderdaad ben wel benieuwd hoe de serie nu loopt zonder Kelso (kijk het elke dag) hoop dat het even leuk blijft.
    Vond hem wel grappig vooral met z’n Star Wars facinatie.

    Zal nu denk ik toch minder grappig worden zeker nu we Leo en Randy ervoor in de plaats hebben.
    Leo is nog wel ok maar die Randy vind ik maar niks.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door carparzo
    Citaat Oorspronkelijk gepost door YAH87
    Dacht aan:

    Stargate
    O’Neill vanaf seizoen 9
    Toch minder wanneer zij ontbreken in beiden voorbeelden
    Vondt het vertrek van Daniel in seizoen 5 vele malen erger dan dat van
    O’Neill vanaf seizoen 9
    dat zat er al vele seizoenen aan te komen.
    maar mis hem natuurlijk wel.
    Daniel was ik helemaal vergeten (wellicht omdat ‘ie daarna terugkwam)!
    Was indd meer dramatischer omdat je dit niet zag aankomen.

    Het grootste gemis bij O’Neill was dan wel zijn humor.
    Homer Simpson:"Please don't eat me! I have a wife and kids. Eat them!"
    YAH AZZURRI 87
    Barney Stinson:"Legen...Wait for it...Dary!"

  20. #20

    Standaard

    Die komma s mag wel uit de topictitel.

  21. #21

    Standaard

    Ook wil ik uit de serie 24 het stuk vermelden uit seizoen 2 waarin Jack Bauer zich op zal offeren voor iedereen en de atoombom weg wilt vliegen om ermee te sterven. Hij belt vanuit het vliegtuig met dochter Kim en er volgt een erg emotioneel gesprek waar ik kippevel van kreeg. Heel erg mooi.
    Uiteindelijk (en zoals verwacht natuurlijk) ging niet Jack dood, maar een stiekeme bijvlieger die zich opwilde offeren, George Mason. Dat vond ik ook erg zielig, omdat Mason een symphatieke man was. Helaas was ie al dood aan het gaan door kernbestraling
    ....
    DIT IS MIJN CLUB, MIJN IDEAAL, DIT IS DE MOOISTE CLUB VAN ALLEMAAL !! HIER LIGT MIJN HART, MIJN VREUGDE, MIJN VERDRIET. HET KAN DOOIEN, HET KAN VRIEZEN, WE KUNNEN WINNEN OF VERLIEZEN, MAAR EEN BETERE CLUB DAN DEZE IS ER NIET !!!

  22. #22

    Standaard

    Torchwood

    De dood van Toshiko en Owen

  23. #23

    Standaard

    24, de dood van Edgar Stiles
    "Before you send someone to save the world, make sure they like it the way it is" (XxX)

    Air miles sparen voor Stichting AAP http://www.aap.nl/air-miles-sparen-voor-aap.html

  24. #24

    Standaard

    Jah, das ook een hele goede Ordel. Vond ik zo enorm zielig....zeker gezien de manier waardoor...
    DIT IS MIJN CLUB, MIJN IDEAAL, DIT IS DE MOOISTE CLUB VAN ALLEMAAL !! HIER LIGT MIJN HART, MIJN VREUGDE, MIJN VERDRIET. HET KAN DOOIEN, HET KAN VRIEZEN, WE KUNNEN WINNEN OF VERLIEZEN, MAAR EEN BETERE CLUB DAN DEZE IS ER NIET !!!

  25. #25

    Standaard

    Mason was toch ook corrupt?? Staat me iets van bij.

    Gezien de man z'n afscheid en persoonlijke gezondheid indertijd: Michael J. Fox in Spin City.
    Afscheid van McLean Stevenson in MASH staat me ook bij. Kerel stapt in helikopter op weg naar huis. Later als de crew in de OK druk aan ploeteren is, horen ze dat hij is overleden in een vliegtuigongeluk..

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •