Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 106 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Welke Serie moet ik nu gaan volgen?

    Ben erg benieuwd of jullie mij tips kunnen geven.

    Ik volg graag series wat 1 verhaal is (dus geen CSI etc...)

    Onderstaande heb ik inmiddels gevolgt.

    LOST
    Prison Break
    West Wing
    Terminator
    Greys Anatomy
    Rome
    Jericho
    Invasion
    Traveler
    Heroes
    24
    4400
    Taken
    Sopranos
    Twin Peaks
    The Stand
    Band of Brothers
    X-Files
    Laatst aangepast door Steve Muller : 08-04-2008 om 00:41

  2. #2

    Standaard

    - Battlestar Galactica

    en

    - Battlestar Galactica

    en

    - Battlestar Galactica

    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick vd H. Bekijk bericht
    - Battlestar Galactica

    en

    - Battlestar Galactica

    en

    - Battlestar Galactica

    Bedankt voor je advies maar ben niet echt van de Sci/Fi series, tenzij het in het huidige tijdperk afspeelt. Is het ook niet zo dat Battlestar Galactica elke serie weer een nieuw verhaal heeft?

  4. #4

    Standaard

    Into the west, Band of brothers, OZ, The Stand

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Steve Muller Bekijk bericht
    Bedankt voor je advies maar ben niet echt van de Sci/Fi series, tenzij het in het huidige tijdperk afspeelt. Is het ook niet zo dat Battlestar Galactica elke serie weer een nieuw verhaal heeft?
    Probeer het gewoon! Sci-fi is zo'n loze term, het is naar mijn mening niet eens een genre. Het geeft namelijk alleen een setting aan, waarbinnen allerlei soorten verhalen kunnen worden verteld.

    Ik zou BG omschrijven als een karakterdrama eerste klas, met een diepgaand verhaal. Daarnaast is er natuurlijk de nodige actie, maar deze ondersteunt het verhaal.

    Wat je laatste opmerking betreft. BG heeft één doorlopend groot verhaal, vergelijkbaar met bijvoorbeeld Lost. Er zit ook het nodige mysterie in; Cylons (de robots die door mensen gemaakt zijn en nu bijna alle mensen hebben uitgeroeid) kunnen menselijke vorm aannemen. Er zijn 12 modellen die geleidelijk bekend worden. Iedereen kan dus een Cylon zijn zonder dat ze het zelf weten. Daarnaast is er een centrale queeste om de aarde te vinden.

    Ik zou zeggen begin eens met de tv-film: http://www.imdb.com/title/tt0314979/. Deze speelt zich af als inleiding op de serie. Let op: Iets minder goed als de serie, maar het schept wel de sfeer die je kunt verwachten.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  6. #6

    Standaard

    The Sopranos
    Six Feet Under
    The Wire
    Deadwood
    Scrubs
    Weeds
    Entourage
    Oz
    The X-Files

  7. #7

    Standaard

    The Lost Room

  8. #8

  9. #9

  10. #10

    Standaard

    Six Feet Under of The Sopranos natuurlijk

  11. #11

    Standaard

    Sopranos lijkt me wel wat.

    Ik heb in het begin LOST gevolgd, tot en met het einde van seizoen 3. Maar wat werd dat een DRAAK zeg, blijven voortborduren op seizoen 1 zonder dat je veel wijzer wordt. Bahbah. Ik zie die 3 seizoenen van Lost die ik gekeken heb meer als tijdverlies dan tijdverdrijf. :sad:

  12. #12

  13. #13

    Standaard

    Dexter
    Oz
    The Shield

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Benman Bekijk bericht
    Sopranos lijkt me wel wat.

    Ik heb in het begin LOST gevolgd, tot en met het einde van seizoen 3. Maar wat werd dat een DRAAK zeg, blijven voortborduren op seizoen 1 zonder dat je veel wijzer wordt. Bahbah. Ik zie die 3 seizoenen van Lost die ik gekeken heb meer als tijdverlies dan tijdverdrijf. :sad:


    Seizoen 2 was iets minder, maar ik zie de finale van seizoen 3 juist als een van de beste ooit, en seizoen 4 begint ook weer ijzersterk.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick vd H. Bekijk bericht


    Seizoen 2 was iets minder, maar ik zie de finale van seizoen 3 juist als een van de beste ooit, en seizoen 4 begint ook weer ijzersterk.
    Helemaal mee eens... einde van seizoen 3 is echt weer een flinke cliffhanger... begin van seizoen 4 nog niet gezien, maar ben wel erg benieuwd...

    On Topic... er is nog zoveel dat je kan gaan zien... Wat de Tuinman zal zei... Band of Brothers is echt heel erg intens en gewoon bijna perfect... dus daar zou ik beginnen...

    En daarna zou ik Battlestar Galactica gewoon uitproberen... Galactica is echt heel anders dan andere sfi series (i.e. Star Trek en Stargate) en zit verhaal technisch gewoon heel goed in elkaar... super serie...

    En daarna iets heel anders... of The Shield of The Sopranos... er ligt nog heel veel moois op je te wachten...!!
    Logan's inspirational messages of the day:

    The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams. - Eleanor Roosevelt
    Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels. - Thomas Carlyle
    To love and win is the best thing. To love and lose, the next best. - William Thackeray
    Life's tragedy is that we get old too soon and wise too late. - Ben Franklin

  16. #16

    Standaard

    De meeste goede recente series zijn al wel gepasseerd zie ik. Probeer anders ook eens een iets oudere klassieker: Twin Peaks

  17. #17

    Standaard

    Gewoon Sopranos gaan kijken, beste serie allertijden.
    Is this a....what day is this?

  18. #18

    Standaard

    Bedankt voor jullie reactie allemaal.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The K-Man Bekijk bericht
    Gewoon Sopranos gaan kijken, beste serie allertijden.
    Heb even mijn post aangepast, Sopranos, The Stand, Twin Peaks, Band of Brothers, X-Files heb ik ook gezien.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick vd H. Bekijk bericht
    BG heeft één doorlopend groot verhaal, vergelijkbaar met bijvoorbeeld Lost
    hmm, gezien Lost samen met The West Wing voor mij op nr.1 staan moet ik wellicht toch BG een kans geven

    Citaat Oorspronkelijk gepost door luckyluke Bekijk bericht
    The Lost Room
    Ziet er goed uit, ga ik ook zeker kijken.

  19. #19

    Standaard

    Alias zou ik zeggen

  20. #20

  21. #21

  22. #22

    Standaard

    Six Feet Under

    Carnivalé
    The Wire
    (in die volgorde) (de witregel onder SFU is bewust, omdat er na die serie een lange tijd niets zo briljant komt...)
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Carnivale !!
    Mag je ook niet missen inderdaad ! Prachtige serie

  24. #24

    Standaard

    Mogen tekenfilmseries ook?
    Dan zou ik zeker The Boondocks eens proberen.

  25. #25

    Standaard

    Is six feet under ook 1 lang verhaal? Of toch wel enigzins losse afleveringen?
    Zelfde vraag voor The Soprano's.

    Ben zelf aan t twijfelen om deze aan te schaffen... wat maakt de series zo goed?

Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •