De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Goedkoper materiaal Blu-ray op komst?



    Nieuws | 5 april 2008 - Sabic Innovative Plastics is momenteel met een eventueel nieuw materiaal voor Blu-ray schijfjes aan het experimenteren. Het nieuwe materiaal, Noryl, is een legering van polyphenyline oxide (PPO) en polystyreen. Heden ten dage wordt voor dvd's en BD's polycarbonaat gebruikt. Het voordeel van Noryl is dat het geen vocht aantrekt, waardoor er geen speciale coating nodig is die polycarbonaat wel nodig heeft. Hierdoor zouden de Blu-ray discs dus goedkoper kunnen worden.

    Daarnaast maakt het, in tegenstelling tot bij een dvd, bij het lezen van Blu-ray niet uit of de schijf transparant is, het kan elke kleur hebben. Zodoende komt Noryl dus in aanmerking, aldus Greg Harley van Sabic Innovative Plastics.
    Panasonic TH-42PY FullHD - Denon A1SR - 1 x B&W HTM - 2 x B&W 804 - 2 x B&W 805 - Rel Storm subw. - ps3 - HK HD760


  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door windoweyez Bekijk bericht
    Daarnaast maakt het, in tegenstelling tot bij een dvd, bij het lezen van Blu-ray niet uit of de schijf transparant is,
    Moet dit ja? Ik zou zweren dat mijn broertje een zwart PS2 schijfje heeft... spel weet ik zo even niet.
    Never argue with a fool. People might not be able to tell the difference.
    If you absolutely must, keep as serene as is possible. Do not let them provoke you. Ever. Being really, really, really sarcastic in a calm tone of voice is a good way. See The Matrix. Remember when Neo fights the agent with one hand? Look like that. Let them get worked up. Have fun.

  3. #3

    Standaard

    Leuk voor de fabrikanten maar als consument schiet je hier niet veel mee op wat prijzen betreft. Productieprijzen van 2 naar 1 dollar of lager scheelt niet zoveel op de verkoopprijs van voorbespeelde blu-rays. Er nog van uitgaand dat 't voordeel naar de consument doorberekend wordt.
    Misschien dat men wel makkelijker overgaat releases van films die minder goed verkopen.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  4. #4

    Standaard

    Altijd leuk om te weten, toch ? - het is in ieder geval mogelijk dat we in de toekomst gekleurde schijfjes gaan kopen, opzich zal het wel grappig zijn om de BD`s dan ook echt blauw van kleur te maken....
    Panasonic TH-42PY FullHD - Denon A1SR - 1 x B&W HTM - 2 x B&W 804 - 2 x B&W 805 - Rel Storm subw. - ps3 - HK HD760


  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen van K. Bekijk bericht
    Moet dit ja? Ik zou zweren dat mijn broertje een zwart PS2 schijfje heeft... spel weet ik zo even niet.
    Ik heb ooit eens een demo gehad voor de PS1 van "Metal gear solid" die geheel zwart was.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Toppieroy Bekijk bericht
    Ik heb ooit eens een demo gehad voor de PS1 van "Metal gear solid" die geheel zwart was.
    zou niet goed zijn als die nie zwart was, ps1 is altijd zwart. PS2 is voor cd's blauw (in begintijd kwamen er nog wel games op cd ipv dvd, heruitgaves zij regelmatig op dvd verschene ipv cd)

  7. #7

    Standaard

    De films worden nu al goedkoper. Nieuwe Warner titels zijn op Bol.com € 22,50 en die van Fox zijn € 22,99. Dat is toch een mooie daling vanaf de € 30,- die eerst standaard leek. Ik ben blij.
    The future is Blu

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •