De resultaten 1 tot 12 van 12 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Blu-ray kopieen in omloop?

    Vandaag mijn eerste Blu-ray-via-Ebay ontvangen: I Am Legend. Een aantal dingen vallen me op:

    1) Het doosje is blauw, doorschijnend, echter heeft slechts een in zilver geprint Blu-raylogo (geen relief dus). Aan de binnenzijde staat ELITE in relief.

    2) De cover heeft best wel een duidelijke "moire" structuur, dit had best van betere kwaliteit mogen zijn.

    3) Mijn PS3 geeft de disc aan als "BD-ROM", niet een preview van de film.

    4) De film heeft een erg simpel, statisch menu.

    Het doosje was wel geseald, maar dat zegt natuurlijk weinig.
    Ben ik genept met een illegaal exemplaar of is het origineel gewoon zo karig?

  2. #2
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvdplas Bekijk bericht
    Vandaag mijn eerste Blu-ray-via-Ebay ontvangen: I Am Legend. Een aantal dingen vallen me op:

    1) Het doosje is blauw, doorschijnend, echter heeft slechts een in zilver geprint Blu-raylogo (geen relief dus). Aan de binnenzijde staat ELITE in relief.

    2) De cover heeft best wel een duidelijke "moire" structuur, dit had best van betere kwaliteit mogen zijn.

    3) Mijn PS3 geeft de disc aan als "BD-ROM", niet een preview van de film.

    4) De film heeft een erg simpel, statisch menu.

    Het doosje was wel geseald, maar dat zegt natuurlijk weinig.
    Ben ik genept met een illegaal exemplaar of is het origineel gewoon zo karig?
    Het "BD-ROM" geeft m'n PS3 wel bij meerdere schijven, zoals bij Blade Runner (gekocht bij MediaMarkt), dus dat is i.i.g. geen teken dat het om nep gaat.

  4. #4

    Standaard

    Dat van die Blu-ray print is wel dubieus.
    Maar ik heb bij al mijn Blu-rays dat er staat BD-ROM, en dat zijn echt geen kopietjes.
    It's not the size of the man that counts in a fight, it's the size of fight in the man.

  5. #5

    Standaard

    Ik heb I am Legend bij de Amazon vandaan en deze voldoet aan de omschrijving die rvdplas opgeeft.

    Een preview of een logo van een film (of spel) verschilt per uitgave.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  6. #6

    Standaard

    Al mijn Warner BD's (allemaal Amerikaanse import overigens) zitten in die ELITE doosjes met die simpele Blu-Ray logo opdruk.
    Aangezien I Am Legend een Warner Titel is lijkt mij dat dus geen probleem.

  7. #7

    Standaard

    Er zijn wel degelijk Blu-Ray films in omloop die gekopieerd zijn.
    En deze geven ook netjes aan BD-ROM.

  8. #8

    Standaard

    Als ik jullie replies allemaal zo lees dan blijk ik toch een originele te hebben, gelukkig. Wel vreemd dat er zoveel verschillen kunnen zitten in blu-ray uitgaven, maar dat is een andere discussie.

  9. #9

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MiKe__LL Bekijk bericht
    Het "BD-ROM" geeft m'n PS3 wel bij meerdere schijven, zoals bij Blade Runner (gekocht bij MediaMarkt), dus dat is i.i.g. geen teken dat het om nep gaat.
    Een BD film is toch ook een BD-ROM? En een preview heb ik nog nooit gezien met een BD en de PS3.
    Never argue with a fool. People might not be able to tell the difference.
    If you absolutely must, keep as serene as is possible. Do not let them provoke you. Ever. Being really, really, really sarcastic in a calm tone of voice is a good way. See The Matrix. Remember when Neo fights the agent with one hand? Look like that. Let them get worked up. Have fun.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvdplas Bekijk bericht
    Als ik jullie replies allemaal zo lees dan blijk ik toch een originele te hebben, gelukkig. Wel vreemd dat er zoveel verschillen kunnen zitten in blu-ray uitgaven, maar dat is een andere discussie.
    Oh man, hou op: ik heb pas 12 films (hoop in bestelling weer) maar daar zitten al vier (4!) verschillende single disc hoesjes tussen. Ik heb het liefst de hoesjes die Sony zelf gebruikt: slim line, BD logo in reliëf en met lipje aan de zijkant om het doosje te locken (gebruik ik niet ofzo): deze doosjes zijn het sterkst van de slim line cases.
    Never argue with a fool. People might not be able to tell the difference.
    If you absolutely must, keep as serene as is possible. Do not let them provoke you. Ever. Being really, really, really sarcastic in a calm tone of voice is a good way. See The Matrix. Remember when Neo fights the agent with one hand? Look like that. Let them get worked up. Have fun.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tiger0120 Bekijk bericht
    Er zijn wel degelijk Blu-Ray films in omloop die gekopieerd zijn.
    En deze geven ook netjes aan BD-ROM.
    Klopt, deze geven dat ook aan. Je kunt aan de PS3 niet zien of je film gekopieerd is. Daarentegen (Off T.), kopiëren is een pokke werk en best kostbaar. Voor minder haal ik de film via eBay in huis (branderkosten moeten er ook nog uit). Over een jaar wordt dit een stuk aantrekkelijker.
    Never argue with a fool. People might not be able to tell the difference.
    If you absolutely must, keep as serene as is possible. Do not let them provoke you. Ever. Being really, really, really sarcastic in a calm tone of voice is a good way. See The Matrix. Remember when Neo fights the agent with one hand? Look like that. Let them get worked up. Have fun.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •