Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 30 worden weergegeven.

Discussie: Koopachterstand

  1. #1

    Standaard Koopachterstand

    Nu de term "kijkachterstand" volledig ingeburgerd is (wat uiteindelijk een luxeprobleem is), heb ik een ander probleem, namelijk "koopachterstand".
    Films of series waarvan ik al enkele delen liggen heb, maar waar ik de vervolgen nog niet heb aangekocht.

    Als je enkele tips hebt welke er eerst aangeschaft zouden moeten worden, mag je die altijd geven:

    - 24 (4de seizoen)
    - 24 (5de seizoen)
    - 24 (6de seizoen)
    - 4400 (2de seizoen)
    - 4400 (3de seizoen)
    - Battlestar Galactica (3de seizoen)
    - Battlestar Galactica Razor
    - The Dead Zone (3de seizoen)
    - The Dead Zone (4de seizoen)
    - Die Hard 4.0
    - Extras (2de seizoen)
    - Fantastic 4: Rise of the Silver Surfer
    - Harry Potter & The Order of the Phoenix
    - Little Britain (3de seizoen)
    - Pirates of the Carribean: At Worlds End
    - The Shield (4de seizoen)
    - The Shield (5de seizoen)
    - Shrek De Derde
    - The Simpsons (7de seizoen)
    - The Simpsons (8ste seizoen)
    - The Simpsons (9de seizoen)
    - The Simpsons (10de seizoen)
    - The Simpsons Movie
    - The Sopranos (6de seizoen - deel 1 & 2)
    - Spiderman 3

    Ik moet dringend de lotterij winnen.....:wink: :wink: :wink:

  2. #2

    Standaard

    Ik denk niet dat je je echt zorgen moet maken, geen van die series of films die je opnoemt zullen snel uit de winkelrekken verdwijnen.

    Zelf heb ik ook wel een soort lijst van dingen die ik nog zou willen hebben, maar er is niet echt haast bij. Ik schaf gewoon aan wat ik ergens voor een prijs tegenkom die ik redelijk vind. Het is pas als je bepaalde speciale edities of gelimiteerde boxen wilt hebben, dat je best niet te lang wacht met een aankoop.

    EDIT: als je dan toch advies wil, ik zou eerst 24 aanschaffen, maar da's gewoon omdat ik dat een geniale serie vind

  3. #3

    Standaard

    Simpsons seizoenen stonden een tijd geleden maar 14,99 in MM Eindhoven, niet zo duur dus
    Persoonlijke DVD-Website met gedetailleerde informatie van de films (niet de laatste updates)!
    Samsung LE40A656 | Epson TW-700 Projector met BD speler via PC | Harman Kardon AVR 335 | JBL 5.1 SCS speakers | JVC XV-N33 | Panasonic EH57 | Blu-Ray speler: Panasonic BD-55

    DVD: 1392 | Blu-ray: 279 [oa: Lost S1-S5 | Prison Break Collection | The Hangover | The Proposal ]

  4. #4

    Standaard

    Ik moet nog kopen :

    - Lost seizoen 3
    - The O.C. seizoen 3 & 4
    - 24 ( in ieder geval seizoen 1 om te kijken of het wat is, aangezien prijzencircus V&D )
    - Op de lange termijn nog wat dvd's van Charmed ( seizoen 1,2,3,6,7 )

    Aangezien het prijzencircus is bij V&D ga ik morgen kopen :

    - Lost seizoen 3, The O.C. seizoenen 3&4 en 24 seizoen 1

  5. #5
    Member
    Registratie datum
    Mar 2008
    Woonplaats
    Oost-Vlaanderen (België)

    Standaard

    Hmm van tv series heb ik ook nog wel wat nodig :
    4400 season 4
    Oz alles
    six feet under alles
    Battlestar galactica 2&3
    24 3tem6
    prison break 1&2
    band of brothers
    the simpsons season 1 & 2
    (Day break en jericho mochten die nog ooit uitkomen)

    De dvd's .. tyah gwn kopen wat ik tegenkom.

  6. #6
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    Een wenslijst topic, hadden we al:

    http://www.dvd.nl/forum/showthread.p...ight=wenslijst

    Laatst aangepast door Pieter V : 31-03-2008 om 11:25

  7. #7

    Standaard

    Ik vind het maar een raar topic.

    Koopachterstand...

    Dan kun je hier alle dvd's plaatsen die je nog wilt gaan kopen of wilt hebben.
    Je kunt nooit alle dvd's in 1x kopen die je wilt hebben. Raar topic nogmaals..

  8. #8
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wo2-freak Bekijk bericht
    Ik vind het maar een raar topic.

    Koopachterstand...

    Dan kun je hier alle dvd's plaatsen die je nog wilt gaan kopen of wilt hebben.
    Je kunt nooit alle dvd's in 1x kopen die je wilt hebben. Raar topic nogmaals..
    Jij begrijpt ook werkelijk niets van. Wanneer ik bijvoorbeeld 10 DVD's nog moet kopen, en ik koop er nu 2. Dan heb ik mijn koopachterstand toch weer verkleint naar 8 DVD's?

    Wat is hier nou raar aan? Maar jij begrijpt het gewoon niet. Dit hele forum, is gewoon te hoog gegrepen voor jouw.

    Maar goed een reactie terug van jouw, kunnen we wel vergeten. Zoals bij de vele topics. Je laat een berichtje achter. Je geeft je mening, en we zien je ook niet terug in dat topic.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter V Bekijk bericht
    Jij begrijpt ook werkelijk niets van. Wanneer ik bijvoorbeeld 10 DVD's nog moet kopen, en ik koop er nu 2. Dan heb ik mijn koopachterstand toch weer verkleint naar 8 DVD's?

    Wat is hier nou raar aan? Maar jij begrijpt het gewoon niet. Dit hele forum, is gewoon te hoog gegrepen voor jouw.

    Maar goed een reactie terug van jouw, kunnen we wel vergeten. Zoals bij de vele topics. Je laat een berichtje achter. Je geeft je mening, en we zien je ook niet terug in dat topic.
    Bedankt dat je dat laatste even zegt. Want nu heb jij ongelijk en ik gelijk. Ik plaats nu een reactie terug.

    Je zegt dat jij 10 dvd's wilt kopen (als voorbeeld) als je er 2 koopt hoef je er nog maar 8. Dus dan betekent het dat je dan ook stopt met dvd's kopen?
    Nee, iig heel vaak niet!

    Die 10 dvd's kunnen groeien naar 20 dvd's, ze kunnen weer verkleinen naar 2 dvd's. Maar steeds komt er wat bij. Dus dan blijf je maar bezig. Logisch he, waarom ik dat raar vind?

  10. #10
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wo2-freak Bekijk bericht

    Die 10 dvd's kunnen groeien naar 20 dvd's, ze kunnen weer verkleinen naar 2 dvd's. Maar steeds komt er wat bij. Dus dan blijf je maar bezig. Logisch he, waarom ik dat raar vind?
    Raar? Je begreep eerst helemaal niets van. Want volgens jouw, kon je niet alles tegelijk kopen.

    En nu weet je de gedachte, achter dit topic, en zeg je, waarom je dat zo raar vind.

    Mij hoef je niet te verbeteren.

    En ga je nu ook die andere 100 topics bijlangs? Bijvoorbeeld het topic: "Hoe groot is jouw collectie?" Want je hebt nu bijvoorbeeld 200 DVD's en morgen heb je er weer 201.

    Is precies het zelfde.

  11. #11

    Standaard

    Wees niet zo op je tenen getrapt. Het is denk ik normaal dat sommige mensen niet echt het nut inzien van al die lijstjes-topics.

  12. #12

    Standaard

    Nog even iets anders, is 'koopachterstand' niet synoniem voor wishlist? Daar bestaat al een topic over.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick vd H. Bekijk bericht
    Nog even iets anders, is 'koopachterstand' niet synoniem voor wishlist? Daar bestaat al een topic over.
    Inderdaad.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter V Bekijk bericht
    Raar? Je begreep eerst helemaal niets van. Want volgens jouw, kon je niet alles tegelijk kopen.

    En nu weet je de gedachte, achter dit topic, en zeg je, waarom je dat zo raar vind.

    Mij hoef je niet te verbeteren.

    En ga je nu ook die andere 100 topics bijlangs? Bijvoorbeeld het topic: "Hoe groot is jouw collectie?" Want je hebt nu bijvoorbeeld 200 DVD's en morgen heb je er weer 201.

    Is precies het zelfde.
    En waarom is dat precies het zelfde?
    Als je het vergelijkt met dit topic: koopachterstand
    Daar kan nog van alles bijkomen en dat is niet zeker.
    Het topic: ''Hoe groot is je dvd-collectie''.
    Dat groeit gewoon dat is logisch. En daar hoef je niet bij te vermelden dat je nog 10 dvd's moet kopen. Dat groeit heus wel.

    En zoals gezegt, dit is zowieso een ''raar'' topic. Onnodig, omdat er al een wishlist topic is. Als je dan de dvd's die je hier geplaatst hebt bij wishlist zet, is dat niet raar. Want ja, ''koopachterstand'' is veel anders dan ''wishlist''.

  15. #15

    Standaard

    Koopachterstand klinkt wel erg bedrijfsmatig; alsof je al een verplichting bent aangegaan tot kopen van bepaalde DVD's. Ik ben het met een paar posters terug volledig eens, dat 'wishlist' (of wensenlijst)- waarvan reeds een topic bestaat- een betere omschrijving is.

  16. #16

    Standaard

    Met koopachterstand bedoel ik datgene dat ik nog moet kopen om bepaalde reeksen te vervolledigen. Ik weet ook wel dat het geen verplichting is, maar ik denk dat de meeste mensen hier op het forum die beginnen aan een reeks (TV-serie, trilogie, ...) niet halverwege afbreken.
    Ik heb bijvoorbeeld al The Simpsons seizoen 1 tem 6 in mijn collectie, maar 7, 8, 9 & 10 heb ik nog niet kunnen kopen, wegens monitaire redenen (koopachterstand, dus).

    Het is niet gelijk aan m'n wishlist, want deze is een stuk groter.

    Wou er geen discussie over opstarten... vond het gewoon eens interessant.

    PS. Ondertussen heb ik The Soprano's Seizoen 6 deel 1 kunnen op de kop tikken, nu nog deel 2 en ik ben er ook vanaf.

  17. #17

    Standaard

    Bij mij valt het gelukkig wel mee... moet (van wat er nu uit is) alleen

    Sopranos Seizoen 6.2 (maar niet voor het geld waarvoor die nu in de winkel ligt)
    Battlestar Galactica Seizoen 3 (wil het liefst wachten op de nl release)
    Dharma & Greg Seizoen 2 (dit is zo'n serie van "voor een leuk prijsje neem ik hem mee")

    Voor de rest ben ik bij...
    Laatst aangepast door Gaberiel-2 : 09-04-2008 om 15:17
    Logan's inspirational messages of the day:

    The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams. - Eleanor Roosevelt
    Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels. - Thomas Carlyle
    To love and win is the best thing. To love and lose, the next best. - William Thackeray
    Life's tragedy is that we get old too soon and wise too late. - Ben Franklin

  18. #18

    Standaard

    Mijn wishlist bevat sowieso al 30 titels, maar daarnaast koop ik ook vaak titels die daar niet opstaan. Ben dus nog wel even bezig met mijn collectie uitbreiden.

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gaberiel-2 Bekijk bericht
    Sopranos Seizoen 6.2 (maar niet voor het geld waarvoor die nu in de winkel ligt)
    Heb 6.1 voor 36,90 gekocht in MM Oostende en vond dat nog een redelijke prijs, maar 6.2 lag daar voor 49,90 en maar 9 afleveringen ipv 12. Dus zal ook nog wel even wachten tot deze zakt in prijs.

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk Van de Casteele Bekijk bericht
    Heb 6.1 voor 36,90 gekocht in MM Oostende en vond dat nog een redelijke prijs, maar 6.2 lag daar voor 49,90 en maar 9 afleveringen ipv 12. Dus zal ook nog wel even wachten tot deze zakt in prijs.
    Precies...!! Heb een tijd geleden seizoen 6.1 via Play gekocht voor 27,99... dus voorlopig wacht ik gewoon totdat seizoen 6.2 er ook voor dat geld ligt... gewoon even geduld hebben...
    Logan's inspirational messages of the day:

    The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams. - Eleanor Roosevelt
    Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels. - Thomas Carlyle
    To love and win is the best thing. To love and lose, the next best. - William Thackeray
    Life's tragedy is that we get old too soon and wise too late. - Ben Franklin

  21. #21

    Standaard

    Geen verplichting om te kopen???...kan me toch meerdere dvd titels voor de geest halen die ik niet zo denderend vond maar toch kocht om de reeks compleet te hebben (soms doet het zelfs pijn dat ze die films gemaakt hebben daar het afbreuk doet aan de schitterende kwaliteit van de eerste film maar desalniettemin blijft en overheerst daar de drang dat ik deze ook nog moet hebben ter vervollediging van mijn collectie...)
    t is nu eenmaal een verslaving...dvd's verzamelen.

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door leslcor Bekijk bericht
    Geen verplichting om te kopen???...kan me toch meerdere dvd titels voor de geest halen die ik niet zo denderend vond maar toch kocht om de reeks compleet te hebben (soms doet het zelfs pijn dat ze die films gemaakt hebben daar het afbreuk doet aan de schitterende kwaliteit van de eerste film maar desalniettemin blijft en overheerst daar de drang dat ik deze ook nog moet hebben ter vervollediging van mijn collectie...)
    t is nu eenmaal een verslaving...dvd's verzamelen.
    Daar heb ik dan weer geen last van. Pirates of the Carribean 1 zal altijd in mijn kast blijven staan, maar deel 2 en 3 zullen er nooit naast komen.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  23. #23
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick vd H. Bekijk bericht
    Daar heb ik dan weer geen last van. Pirates of the Carribean 1 zal altijd in mijn kast blijven staan, maar deel 2 en 3 zullen er nooit naast komen.
    Zelfde geld voor mij. Jaws 1 & 2 vond ik prima. Maar Jaws 3 & 4 zullen er nooit inkomen. Zelfde geldt voor Speed 2.
    Laatst aangepast door Pieter V : 11-04-2008 om 10:44

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter V Bekijk bericht
    Zelfde geldt voor mij. Jaws 1 & 2 vond ik prima. Maar Jaws 3 & 4 zullen er nooit inkomen. Zelfde geldt voor Speed 2.
    Dat zijn ook mooie voorbeelden, ik hou het ook bij Jaws 1 en Speed 1.

    Maar het is geen regel dat alleen het eerste deel erin blijft (ookal is dat in 90% van de gevallen helaas wel zo). Uitzonderingen zijn bijvoorbeeld Die Hard Quadrilogy en de Jason Bourne trilogy.

    En natuurlijk de bekende klassiekers als de Alien, Indiana Jones, Star Wars en LOTR reeks.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  25. #25

    Standaard

    Koopachterstand (of Wishlist, noem het hoe je wil)....tja, daar heb ik wel last van ja, hebben jullie even de tijd?

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •