Pagina 6 van 7 EersteEerste ... 234567 LaatsteLaatste
De resultaten 126 tot 150 van 159 worden weergegeven.
  1. #126

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roy de Jong Bekijk bericht
    Ik heb het probleem dat hij constant de surroundspeakers veel te luid afstelt.
    Wat als gevolg heeft dat de surroundspeakers hinderlijk aanwezig zijn bij het kijken van een film of het luisteren van een muziek dvd/BR.

    Iemand anders hier goede/negatieve ervaringen mee?
    Een mogelijke verklaring hiervoor is dat het Audysey systeem ook de afstanden gebruikt om de niveaus in te stellen. Staan je front bvb 2 meter verder bij je vandaan dan je rears, dan kan het zijn dat de rears bvb. hierdoor 6 dB luider ingesteld worden. Het heeft dan te maken met de plaats in het geluidsbeeld.

    Een andere mogelijke oorzaak is de ingestelde vertraging. Hierbij speelt de de grootte van hoek van de rears een rol ten opzichte van de centre. Is deze kleiner of groter 110 graden bij 5.1 of ~95 graden te zijn en bij 6.1 en 7.1, dan kan het zijn dat de Y-as van de rears te ver naar voren of naar achteren is ingesteld. Dit kan ook zorgen voor een minder realistisch geluidsbeeld omdat de afmetingen en akoestiek van de kamer ook invloed hebben op de waarneming. Bij de moderne auto-setups moeten de metingen daarom vaak op meerdere plaatsen gedaan worden.

    Gebruik anders eens het middelpunt van de opstelling om de set in te laten stellen of reken de afstanden uit mbv de x- en de y-as(sen).
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  2. #127

    Standaard

    Zie het probleem niet zo. Surround mogen best wel aanwezig zijn. Vind je ze persoonlijk te luid staan dan gewoon 2db eraf zoals gemeten is totdat ze wel lekker klinken.......Audysey is leuk maar zeker niet perfect. Schroom niet om handmatig correcties toe te passen. Bij mij stonden ze echt veel te zacht en heb alles +5db moeten zetten. Maakt toch niet uit? gaat er om dat je het zelf goed vind. Als er nu een auto of vliegtuig van voor naar achteren gaat klinkt het achter net zo luid als voor en verplaatst het geluid zich precies goed en even luid. Daar gaat het toch om lijkt me...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  3. #128

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Staan je front bvb 2 meter verder bij je vandaan dan je rears, dan kan het zijn dat de rears bvb. hierdoor 6 dB luider ingesteld worden.
    Een speaker die verder weg staat zal neem ik aan luider worden ingesteld

    Of ben ik nu gek Dus worden de rears indien ze dichter bij sweetspot (of hoe dat ook mag heten) staan minder luid ingesteld.

    Correct me if i'm wrong.......

    Grt Roger.
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  4. #129
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Alles heeft uiteraard te maken met waar de mic wordt opgesteld.
    Als deze in het midden van de kamer wordt geplaatst i.p.v. op de echte luisterpositie, zal de Audysey ook niet ideaal worden ingesteld.

    Dus plaats deze echt op de luisterpositie dan moet vanzelf alles correct worden ingesteld.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  5. #130

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Alles heeft uiteraard te maken met waar de mic wordt opgesteld.
    Als deze in het midden van de kamer wordt geplaatst i.p.v. op de echte luisterpositie, zal de Audysey ook niet ideaal worden ingesteld.

    Dus plaats deze echt op de luisterpositie dan moet vanzelf alles correct worden ingesteld.
    Klopt maar audysey is echt een mietje en bang dat je een klap in je nek krijgt door je surrounds.....
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  6. #131
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Klopt maar audysey is echt een mietje en bang dat je een klap in je nek krijgt door je surrounds.....



    Ik gebruik ook alleen een echte DBmeter en centimeter, ik wil graag zelf de baas zijn............., plus dat ik geen Audysey heb.

    Daarbij praat ik ook regelmatige tegen mijn 4 surrounds, of ze het wel een beetje rustig aan willen doen.
    Dat heb ik nog geleerd van de formatwar toen ik HDDVD naast BD doosjes in de kast wou zetten.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  7. #132

    Standaard

    *De micfrofoon word op de oorspronkelijke positie neergezet, daar waar wij met z'n 2'en op de bank zitten te kijken, op oorhoogte..... dit lijkt mij goed, hij staat tenslotte niet midden in de woonkamer.

    *De bekabeling heb ik meerdere malen gecontroleerd en is correct aangesloten.

    *De door de audysey ingestelde afstanden kloppen (na controle met een meetlint).

    *Het komt niet door 1 en dezelfde bron, de surrounds zijn bij meerdere bronnen te aanwezig. Ook bij de testtoon om een handmatige calibratie uit te voeren is is zeer duidelijk waarneembaar.

    *De surrounds mogen (zoals Gerco aangeeft) aanwezig zijn, maar het is niet de bedoeling dat deze op de luisterpositie de andere speakers overstemmen.

    *Alles staat nu naar mijn zin "lekker" ingesteld en klint mooi in balans.
    Ik ben alleen nog niet tevreden, ik wil dat alles gewoon netjes gecalibreerd word.
    Hierom komt er eerdaags (als ik wat lekkerder bij kas zit) een DB-meter zodat ik alles een keer met de hand in kan stellen.

  8. #133
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard



    Ik heb ongeveer zoiets!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  9. #134

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht


    Ik heb ongeveer zoiets!
    Heb ik ook maar nog bij mijn broer liggen schiet mij te binnen...

    Natuurlijk heb ik dit ondanks alle Onkyo ongein toegepast wat al beter was, maar desondanks kon er hier en daar op het gehoor bij mij wel wat +dbtjes bij voor de surrounds. Het zal wellich technisch niet altijd politiek correct zijn maar voor mij staat het echt werelds en daar gaat het om
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  10. #135

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roy de Jong Bekijk bericht
    *De microfoon word op de oorspronkelijke positie neergezet, daar waar wij met z'n 2'en op de bank zitten te kijken, op oorhoogte..... dit lijkt mij goed, hij staat tenslotte niet midden in de woonkamer.

    *De surrounds mogen (zoals Gerco aangeeft) aanwezig zijn, maar het is niet de bedoeling dat deze op de luisterpositie de andere speakers overstemmen.

    *Alles staat nu naar mijn zin "lekker" ingesteld en klinkt mooi in balans.
    Ik ben alleen nog niet tevreden, ik wil dat alles gewoon netjes gecalibreerd word.
    Hierom komt er eerdaags (als ik wat lekkerder bij kas zit) een DB-meter zodat ik alles een keer met de hand in kan stellen.
    De normale luidspreker, dus geen subwoofer, die het dichtst bij je in de buurt staat moet altijd het luidst klinken. Gaat deze de andere overstemmen dan staat deze te dicht bij het gehoor of heb je een (technisch) probleem met de setup.

    Als je zeker wilt weten of alles juist ingesteld is, moet je ook op andere plaatsen gaan zitten om te horen of alle niveaus en vertragingen goed zijn ingesteld en dus de plaats waarin jij je dan in het geluidsbeeld bevindt goed is. Het moet dus niet alleen op de plek waar je zelf meestal zit goed klinken. Dit is ook de filosofie van Audessey.

    Stel je zelf alle niveaus m.b.v. een dB meter op de plaats in waar jij zelf meestal zit, dan is dus niet juist. Een uitzondering op deze regel is wanneer de plaats waar je zelf het meeste zit ook het midden van de opstelling is.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 09-06-2009 om 14:02
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  11. #136

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    De normale luidspreker, dus geen subwoofer, die het dichtst bij je in de buurt staat moet altijd het luidst klinken. Gaat deze de andere overstemmen dan staat deze te dicht bij het gehoor of heb je een (technisch) probleem met de setup.
    .
    Huh, Voor mijn gevoel sla je hier helemaal de plank mis.(of je legt het imo geheel verkeerd uit)

    Je gaat me nu toch niet wijsmaken dat de surrounds en backsurrounds die ongeveer 1 meter van me afstaan meer hoorbaar moeten zijn dan de fronts en center die 3,5 meter van me afstaan. ??? De filmmaker zal toch zeker willen dat de stemmen uit de center komen.
    Dan heb je toch het meest onnatuurlijke gecreërd wat bestaat.
    De (back)surrounds mogen best aanwezig zijn maar moeten de center/fronts toch zeker niet overheersen

    Ze zijn niet voor niets oorspronkelijk bedoeld voor de "special effects".

    Ervan uitgaande dat je vier of zes (de center even in het midden gelaten :razz: ) gelijkwaardige speakers hebt en de achterste vier een stuk dichter bij staan zullen deze normaliter ook minder "volume" toegewezen krijgen omdat ze anders veel te luid ten opzichte van de fronts en center zijn.

    Grt Roger.
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  12. #137
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Het meest ideaal is alle speakers gelijkwaardig klinken.
    Zodat een stem van een ...., die een rondje door je kamer loopt of de draak uit Dragonheart op elke speaker dezelfde toon, hardheid en intonatie heeft. (ehh, de draakt loopt niet maar vliegt een rondje)

    Op de DVE disc zijn hier meerdere testen voor.
    Dus ook letterlijk die vreemde man die door je kamer loopt!
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 09-06-2009 om 19:33
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  13. #138

    Standaard

    Even iets anders, heb net een TX-SR607 gekocht en ben over het algemeen zeer in mijn nopjes, maar bij mijn vorige receiver, een twee jaar oude Yamaha, was de afregeling van de speakers wel veel simpeler, gewoon aangeven of je grote of kleine speakers hebt. Bij de Onkyo moet je dan de frequency opgeven van de speakers. Ik heb dus KEF 2005.3 speakers, en vind in de handleiding zo direct geen gegevens mbt de frequency instellingen. Wat de sub betreft geeft het Audessey set up aan dat de crossover 80 Htz is, maar op die handleiding van KEFstaat dan weer dat je hem moet afstellen op 120... Nu ben ik niet bang om wat te experimenteren, en klinkt het wel héél goed zoals het nu staat afgesteld, maar ik wil wel voorkomen dat ik mijn speakers beschadig. Heeft iemand hier een antwoord op misschien?
    Heb gisteren de Blu-ray van Wall-E gekeken, en op verschillende plaatsen had de film een lip sync probleem, ik begin nu al wel te twijfelen of het aan mijn Samsung 3600 speler ligt of aan de Onkyo...Heb al wat spijt dat ik mijn Panasonic heb weggedaan
    Yamaha RX-V671 Receiver, KEF 2005.3 Speakers, Panasonic DMP-BD110 Blu-ray speler, XBOX 360s spelconsole, Nintendo Wii, Yamaha CD-S300 CD speler, Panasonic TX-P42G30E Plasma TV en Belgacom Digitale TV.

  14. #139

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Het meest ideaal is alle speakers gelijkwaardig klinken.
    Zodat een stem van een ...., die een rondje door je kamer loopt of de draak uit Dragonheart op elke speaker dezelfde toon, hardheid en intonatie heeft. (ehh, de draakt loopt niet maar vliegt een rondje)

    Op de DVE disc zijn hier meerdere testen voor.
    Dus ook letterlijk die vreemde man die door je kamer loopt!
    Ja uiteraard dus als je met een DB meter gaat zitten op de sweetspot hebben alle speakers een zelfde uitslag op je DB meter bij een zelfde testtone.....

    Dan zullen de speakers het meest dichtbij wat minder volume/DB's of hoe je het ook wilt noemen toebedeelt krijgen, toch ?

    Grt Roger.
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  15. #140
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roger Weerts Bekijk bericht
    Ja uiteraard dus als je met een DB meter gaat zitten op de sweetspot hebben alle speakers een zelfde uitslag op je DB meter bij een zelfde testtone.....

    Dan zullen de speakers het meest dichtbij wat minder volume/DB's of hoe je het ook wilt noemen toebedeelt krijgen, toch ?

    Grt Roger.
    Dat is de opzet!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  16. #141
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door STaf Bekijk bericht
    Even iets anders, heb net een TX-SR607 gekocht en ben over het algemeen zeer in mijn nopjes, maar bij mijn vorige receiver, een twee jaar oude Yamaha, was de afregeling van de speakers wel veel simpeler, gewoon aangeven of je grote of kleine speakers hebt. Bij de Onkyo moet je dan de frequency opgeven van de speakers. Ik heb dus KEF 2005.3 speakers, en vind in de handleiding zo direct geen gegevens mbt de frequency instellingen. Wat de sub betreft geeft het Audessey set up aan dat de crossover 80 Htz is, maar op die handleiding van KEFstaat dan weer dat je hem moet afstellen op 120... Nu ben ik niet bang om wat te experimenteren, en klinkt het wel héél goed zoals het nu staat afgesteld, maar ik wil wel voorkomen dat ik mijn speakers beschadig. Heeft iemand hier een antwoord op misschien?
    Heb gisteren de Blu-ray van Wall-E gekeken, en op verschillende plaatsen had de film een lip sync probleem, ik begin nu al wel te twijfelen of het aan mijn Samsung 3600 speler ligt of aan de Onkyo...Heb al wat spijt dat ik mijn Panasonic heb weggedaan
    Dat je Onkyo deze feature heeft is alleen maar mooi, je hebt iig de mogelijkheid het naar eigen voorkeur in te stellen.
    Het afstellen van je speakers heeft uiteraard alles met het soort speakers en je sub te maken.
    De kantelfrequentie van de THX standaard is 80hrz.
    Alles wat lager is wordt dan naar je sub gestuurd.
    Logischerwijs kan je Sub beter met laag omgaan dan je speakers!
    Maar als je de drempel heel laag zet worden ook tonen die niet voor de sub bedoelt zijn naar je sub gestuurd. Hierdoor kunnen stemmen heel zwaar of bassig klinken, of het geheel te zwaar!
    Die 80hrz is eigenlijk gewoon goed!
    Waar je wel op moet letten is dat er geen gat valt in die overgang!
    Hier zijn div. testonen voor om het verloop van speaker naar sub te testen!
    Kun je tevens horen of eigenlijk beter, voelen hoe laag jouw sub feitelijk haalt!
    Als je speakers slechter met de bas van een bepaalde frequentie kunnen omgaan, kan je er voor kiezen om de kantelfrequentie iets hoger te zetten, maar dan moet met jouw KEF's eigenlijk geen probleem zijn!

    En dan kan het ook nog eens heel persoonlijk zijn!
    Hogere frequentie geeft een iets warmer wolliger gevoel!
    Staat hij te laag dan kan bij bijv.muziek de snaredrum te licht klinken.
    je kan dus alijd wel een beetje experimenteren als je daar nog de behoefte aan heb.

    Maar je geeft al aan dat je het gewoon goed vindt klinken..., dus...?
    Je kan iig niks beschadigen, los van je gehoor!


    Lypsynch is altijd lastig, en al helemaal bij Wall-E waar amper geproken wordt.
    Maar wat ik hier lees is dat een bekend 3600 probleem!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  17. #142

    Standaard

    Bedankt voor je feedback Claudio, ik hoop zelfs ergens dat het inderdaad aan de Samsung ligt en dat er ergens in de nabije toekomst een update komt, ik vreesde namelijk dat het aan de Onkyo zou liggen, omdat deze nog maar een paar daagjes oud is en ik hiervoor met de Samsung nog geen problemen had ondervonden ivm lyp sinc. Maar aan de andere kant heb ik natuurlijk ook WALL-E nog niet bekeken op de Samsung... Ik houd het in't oog...Met de Audessey set up staan de voorste speakers nu effectief op een andere cutt off frequentie dan de achterste, maar ja, het klinkt inderdaad goed dus laat ik het voorlopig maar zo staan. Wat dat beschadigen betreft dacht ik als er teveel lage tonen naar de satelieten gaan dat er inderdaad beschadigingen kunnen optreden, niet?
    Laatst aangepast door STaf : 10-06-2009 om 09:40
    Yamaha RX-V671 Receiver, KEF 2005.3 Speakers, Panasonic DMP-BD110 Blu-ray speler, XBOX 360s spelconsole, Nintendo Wii, Yamaha CD-S300 CD speler, Panasonic TX-P42G30E Plasma TV en Belgacom Digitale TV.

  18. #143

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Het meest ideaal is als alle speakers gelijkwaardig klinken.
    Zodat een stem van een ...., die een rondje door je kamer loopt of de draak uit Dragonheart op elke speaker dezelfde toon, hardheid en intonatie heeft. (ehh, de draakt loopt niet maar vliegt een rondje)
    Dit vind ik nog wel de beste uitleg van hoe het moet zijn.

    Audysey en een db beter zijn hulpmiddelen om dit ideaal zo goed mogelijk te benaderen. Het is handig maar ik weet na 35 jaar high end en bakken met luidsprekers, versterkers enz. zelf echt wel hoe het moet klinken qua geluidsterktes enz. Als ik het op smaak vind dat 1 of 2 db extra een betere balans oplevert kan Audysey of de db meter bij mij aan het gas.
    Veel hangt ook af van de gebruikte luidsprekers. Leuk dat Audysey claimt dat je op meerdere plaatsen dezelfde kwaliteit kunt benaderen (het lijkt haast wel op de bose slagan. In het midden??) maar dan moeten je luidsprekers een verdomd goede spreiding hebben en dan nog....Het blijft het lekkerst in de prime seat en hell i don't mind...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  19. #144

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Dit vind ik nog wel de beste uitleg van hoe het moet zijn.

    Audysey en een db beter zijn hulpmiddelen om dit ideaal zo goed mogelijk te benaderen. Het is handig maar ik weet na 35 jaar high end en bakken met luidsprekers, versterkers enz. zelf echt wel hoe het moet klinken qua geluidsterktes enz. Als ik het op smaak vind dat 1 of 2 db extra een betere balans oplevert kan Audysey of de db meter bij mij aan het gas.
    Veel hangt ook af van de gebruikte luidsprekers. Leuk dat Audysey claimt dat je op meerdere plaatsen dezelfde kwaliteit kunt benaderen (het lijkt haast wel op de bose slagan. In het midden??) maar dan moeten je luidsprekers een verdomd goede spreiding hebben en dan nog....Het blijft het lekkerst in de prime seat en hell i don't mind...
    Je hebt helemaal gelijk, je eigen voorkeur verdient de voorkeur niet wat metertjes zeggen en een automatische afstelling voor jou in petto heeft.

    Bij mij ging de automatische afstelling heel goed, de afstanden werden goed gevonden en ook zag de receiver dat ik allemaal Full Range speakers heb. Hij stelde ook het volume in dat hij vond dat erbij hoorde. Vond het wel leuk om even te doen en te kijken wat zo'n systeem kan doen, maar voor mij absoluut niet een wet die gaat uitmaken waar ik naar zal moeten luisteren, een leuk startershulpje, maar meer ook niet.

    Ik heb natuurlijk geen front speakers die vanaf 22Hz kunnen gaan en die ik zou laten knijpen door het systeem, bij mij krijgen alle speakers het volledige signaal toegestuurd, en zo hoort het ook. Als je een satelliet setje hebt is dat natuurlijk weer een heel ander verhaal, die kunnen nu eenmaal geen laag weergeven, die leunen voor hun laag op de sub. Bij mij staat de sub wel altijd bij, de zogenaamde dubbelbass functie staat ingeschakeld.

    De automatische instelling had naar mijn smaak de achterspeakers ook te luid ingesteld, dit merk je dan snel als je stereo gaat draaien in 5.1 stand, dit vind ik met sommige muziek heel goed te pruimen. Met gewoon filmsurround ben je overgeleverd aan de filmmakers/softwareboeren, het verschil tussen de diverse films is enorm, er is eigenlijk niet 1 goede stand.
    Mijn achterspeakers heb ik vast ingesteld op een paar Db lager (in mijn omstandigheden op -3,5Db), de hoofd en midden speaker doen het 0Db heel goed. Mijn sub zijn volumeknop staat ongeveer op 3/4 en op de receiver op -6Db (ook voor de buren) (de crossover staat op 90Hz, heb je tenminste geen last van gaten en hoor je nooit waar nu het super laag vandaan komt) Dit is bij mij een super mooi gemiddelde instelling die bij de meeste films voldoet. Bij films zonder ondertitel wil ik de center nog wel eens wat verhogen om de spraak wat beter te kunnen volgen. Bij films met een overdreven achtergeluid kan ik wat verlagen en bij te weinig iets verhogen. Idem voor de sub, teveel herrie en het wordt wat later, nog een paar Db's in de min en als er wat weinig power is.... gewoon wat minder in de min, ik hoef niet vaak in de +

    Alles geheel naar eigen smaak. Het heeft me tijd gekost om die ideale guldenmiddenweg stand te vinden, maar op die stand klinkt alles heel goed en kan ik simpel even wat aanpassen als de softwareboeren er weer eens een rommeltje van maken. Het maakt niet uit als ik vergeet alles weer in de oude stand te zetten, dat doet de receiver vanzelf nadat hij een keer uitgeschakeld is geweest en weer wordt aangezet, dan staat hij vanzelf weer in die guldenmiddenweg stand.
    Have fun and enjoy your collection

  20. #145

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Je hebt helemaal gelijk, je eigen voorkeur verdient de voorkeur niet wat metertjes zeggen en een automatische afstelling voor jou in petto heeft.

    Bij mij ging de automatische afstelling heel goed, de afstanden werden goed gevonden en ook zag de receiver dat ik allemaal Full Range speakers heb. Hij stelde ook het volume in dat hij vond dat erbij hoorde. Vond het wel leuk om even te doen en te kijken wat zo'n systeem kan doen, maar voor mij absoluut niet een wet die gaat uitmaken waar ik naar zal moeten luisteren, een leuk startershulpje, maar meer ook niet.

    Ik heb natuurlijk geen front speakers die vanaf 22Hz kunnen gaan en die ik zou laten knijpen door het systeem, bij mij krijgen alle speakers het volledige signaal toegestuurd, en zo hoort het ook. Als je een satelliet setje hebt is dat natuurlijk weer een heel ander verhaal, die kunnen nu eenmaal geen laag weergeven, die leunen voor hun laag op de sub. Bij mij staat de sub wel altijd bij, de zogenaamde dubbelbass functie staat ingeschakeld.

    De automatische instelling had naar mijn smaak de achterspeakers ook te luid ingesteld, dit merk je dan snel als je stereo gaat draaien in 5.1 stand, dit vind ik met sommige muziek heel goed te pruimen. Met gewoon filmsurround ben je overgeleverd aan de filmmakers/softwareboeren, het verschil tussen de diverse films is enorm, er is eigenlijk niet 1 goede stand.
    Mijn achterspeakers heb ik vast ingesteld op een paar Db lager (in mijn omstandigheden op -3,5Db), de hoofd en midden speaker doen het 0Db heel goed. Mijn sub zijn volumeknop staat ongeveer op 3/4 en op de receiver op -6Db (ook voor de buren) (de crossover staat op 90Hz, heb je tenminste geen last van gaten en hoor je nooit waar nu het super laag vandaan komt) Dit is bij mij een super mooi gemiddelde instelling die bij de meeste films voldoet. Bij films zonder ondertitel wil ik de center nog wel eens wat verhogen om de spraak wat beter te kunnen volgen. Bij films met een overdreven achtergeluid kan ik wat verlagen en bij te weinig iets verhogen. Idem voor de sub, teveel herrie en het wordt wat later, nog een paar Db's in de min en als er wat weinig power is.... gewoon wat minder in de min, ik hoef niet vaak in de +

    Alles geheel naar eigen smaak. Het heeft me tijd gekost om die ideale guldenmiddenweg stand te vinden, maar op die stand klinkt alles heel goed en kan ik simpel even wat aanpassen als de softwareboeren er weer eens een rommeltje van maken. Het maakt niet uit als ik vergeet alles weer in de oude stand te zetten, dat doet de receiver vanzelf nadat hij een keer uitgeschakeld is geweest en weer wordt aangezet, dan staat hij vanzelf weer in die guldenmiddenweg stand.
    Moet eerlijk zeggen dat ongeacht wat ik speel alles goed staat. Hoef nooit bij te sturen. Of het nu dd, stereo of ma 7.1 is. Het kost wat tijd maar het kan wel degelijk. Dat ik geen buren heb scheelt natuurlijk ook. De sub heeft me toch een lol...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  21. #146

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roger Weerts Bekijk bericht
    Je gaat me nu toch niet wijsmaken dat de surrounds en backsurrounds die ongeveer 1 meter van me afstaan meer hoorbaar moeten zijn dan de fronts en center die 3,5 meter van me afstaan. ??? De filmmaker zal toch zeker willen dat de stemmen uit de center komen.

    Ervan uitgaande dat je vier of zes (de center even in het midden gelaten :razz: ) gelijkwaardige speakers hebt en de achterste vier een stuk dichter bij staan zullen deze normaliter ook minder "volume" toegewezen krijgen omdat ze anders veel te luid ten opzichte van de fronts en center zijn.
    De plaats waar je in de opstelling zit moet (bijna) hetzelfde zijn als de plaats in het geluidsbeeld. Je moet dus niet het midden van het geluidsbeeld verplaatsen naar de plek waar je meestal zit te luisteren. Zit je bvb naast het midden dan moet de plaats in het geluidsbeeld dus ook naast het midden zijn en niet ervoor. Zo heeft een filmmaker het nl. ook bedoeld.

    Anders kun je net zo goed overstappen naar 2.1.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 10-06-2009 om 13:20
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  22. #147
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Moet eerlijk zeggen dat ongeacht wat ik speel alles goed staat. Hoef nooit bij te sturen. Of het nu dd, stereo of ma 7.1 is. Het kost wat tijd maar het kan wel degelijk. Dat ik geen buren heb scheelt natuurlijk ook. De sub heeft me toch een lol...
    Vroeger had je nog wel buren zeker, maar die zijn inmiddels allemaal weggevlucht!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  23. #148

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Vroeger had je nog wel buren zeker, maar die zijn inmiddels allemaal weggevlucht!
    Gewoon de sub op +5db totdat het kloppen stopt.......zal ze leren!
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  24. #149

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Moet eerlijk zeggen dat ongeacht wat ik speel alles goed staat. Hoef nooit bij te sturen. Of het nu dd, stereo of ma 7.1 is. Het kost wat tijd maar het kan wel degelijk. Dat ik geen buren heb scheelt natuurlijk ook. De sub heeft me toch een lol...
    Die guldenmiddenweg heeft mij inderdaad wel wat tijd gekost, en ook al staat het goed voor ca 80% van de software, toch moet/wil ik bijsturen. Het bijsturen is met de AB van de receiver gelukkig heel simpel, het bedieningsgemak van de Onkyo is groot.
    Er zijn gewoon films waar de bedoeler/soundmixer/softwareproducent wat uitgeschoten is.... achterkanalen veel te hard of veel te zacht, of oude films met weinig dynamiek en bas, een film zonder ondertitels en de spraak ook nog eens wat benepen, maar als de actie komt wordt je je zetel uitgesmeten.
    Fijn dat je geen buren hebt, zou ik ook wel willen , maar ik moet rekening met ze houden, ik kan mijn sub echt niet laten gaan en moet toch echt het tijdstip in de gaten houden. Ik kan niet als ze wat zacht spreken het mastervolume in zijn geheel opkrikken, dan.... als er de actie komt en ik ben te laat, staat er geen kopje meer in de kast bij de buren.

    Die guldenmiddenwegstand, dat is een hele fijne, hij komt altijd weer terug, ik kan hem niet vergeten, maar nog fijner zou het zijn zonder buren. Die tip om de sub vet in de plus te gooien, en de buren weg te jagen..... kom je helpen als de ME het pand wil binnenstormen Als ze stoppen met kloppen, dan zijn ze hulptroepen aan het bellen, ik houd niet van rellen
    Have fun and enjoy your collection

  25. #150
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Hé Buurman, wat leuk, te gek.
    Ik kreeg een brief binnen die voor jullie was.
    U heeft een reis gewonnen..., ja de tickes moet je alleen zelf nog even kopen en voorschieten, maar het komt helemaal goed!.
    Tsjongejonge vijf weken naar Vietnam..., ben jaloers.

    ps. moet je zelf even zo'n prijsbrief inelkaar flansen, en vijf weken vrijnemen.

    Wel een beetje of topic, sorry daarvoor........., eh not
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

Pagina 6 van 7 EersteEerste ... 234567 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •