De resultaten 1 tot 10 van 10 worden weergegeven.
  1. #1
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard Joe Kane's DVE HD Basics

    Gisteren heb ik de nieuwe D.V.E. HD Basics, Blu-ray gekocht en bekeken.

    Moet toch toegeven dat ondanks veel content hetzelfde is gebleven, er toch een aantal interesante nieuwe items op staan die speciaal zijn gericht op HD.
    Soms met gebruik van oud beeld materiaal maar nu volledig toegespist op HD.
    Ook de voorheen onlogische menu structuur is sterk verbeterd en aangepast aan de Blu-ray standaard.
    En daardoor veel gebruiksvriendelijker. Soms wil je snel alleen de test patterns, en dat was nog wel eens lastig op de dvd.

    Alles wordt, als je de engelse taal machtig bent, tot in de details uitgelegt.
    Een ideale manier om je HD scherm optimaal te configureren.
    Alle noodzakelijk kleurfilters voor de nodige instellingen zitten erbij.
    Alles wat je maar wilt weten over High Definition.
    En vooral waarom de fabrieksinstellingen van een bepaald scherm ver van ideaal kan zijn, en dus de noodzaak voor aanpassingen!
    Hoe je bijvoorbeeld, de ideale helderheid en contrast vehouding moet instellen en waarom.
    Ideale scherpte en kleur instellingen en het effect daarvan.
    Ambient light!
    Niks blijft onbesproken.

    Ook het Audio gedeelte blijft niet ongemoeid.

    Door middel van gedetaileerde uitleg, wordt wederom zeer bruikbare informatie geboden.
    Ondermeer diverse audio testen waaronder,
    Polariteit testen
    Sub woofer frequentie crossover testen
    Rattle and Humm testen voor ongewensde resonanties.
    Speaker placement en afstelling.
    en nog veel meer.

    Interessant is ook de introductie van HD.
    Hier wordt veel verteld over het onstaan van tv tot aan hdtv schermen, en zijn er ook o.a.vergelijkingen tussen crt en "de nieuwe technologien"
    Een hoop interesante informatie.

    Ondanks dat ik de 2 voorgaande delen allemaal heb (hd dvd versie daargelaten), vindt ik het een waardevolle toevoeging, en een must voor iedereen die het maximale uit zijn of haar High Definition ervaring wil halen!

    Het is overigens een amerikaanse versie.
    Dolby True HD geluid.
    720p en 1080p demo's
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 22-03-2008 om 00:22
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  2. #2

    Standaard

    Is deze versie regiovrij?
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  3. #3
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ja
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  4. #4

    Standaard

    Lijkt mij wel interessant. En helpt het echt? Ik bedoel maar dat de Sony Blu-rays ook testen hebben om uw beeld te optimaliseren.

    Ik heb mijn instellingen gedaan aan de hand van verschillende postings op avs forums.

  5. #5

    Standaard

    HDmoviesource, maar 15E
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  6. #6

    Standaard

    Ik heb de blu-ray ook. Er zijn een stel leuke patronen waaraan je kan zien hoe je TV erop reageert. Veel valt er echter niet bij te regelen vanuit de standaard menu's van de TV, wil je de helderheid, contrast, scherpte en kleur kunnen instellen dan kan dat met deze testbeelden maar eigenlijk kun je die ook goed instellen met de THX optimizers op DVD. De overige testpatronen zijn meer voor nauwkeurig afregelen met meetapparatuur en service menu instellingen.

    Wel handig is het kleurenfilter waarmee je de kleur enigzins kunt afregelen. Als je zo'n filter hebt en blu-ray kunt branden (of DVD voor dvd calibratie) en de testpatronen zelf goed kunt converteren naar DVD of blu-ray formaat (met videobewerkingssoftware) kun je zelf deze testpatronen maken.

    De (heel korte) demo filmpjes zien er erg goed uit.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  7. #7

    Standaard Waarschuwing

    Volgens areadvd.de zal de blu-ray versie in een paar maanden voorzien worden van een regiocode om zodoende de Europese partners van de producten te beschermen. Er zal een aparte Europese versie van de disc komen.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rhodanos Bekijk bericht
    Volgens areadvd.de zal de blu-ray versie in een paar maanden voorzien worden van een regiocode om zodoende de Europese partners van de producten te beschermen. Er zal een aparte Europese versie van de disc komen.
    Zal wel weer duurder zijn.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  9. #9
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Zal wel weer duurder zijn
    Meestal zijn de import versies hier uiteindelijk vaak duurder, althans als je ze hier in de winkel haalt.
    Overigens wel vaag dat deze keuze nu wordt gemaakt, zeker aangezien ze deze titel al meerdere malen hadden uitgesteld.
    En dan nu opeens, nadat hij eindelijk is uitgebracht, er achter komen dat je liever de regio code gebruiken.
    Maar misschien komt deze beslissing wel van de producent zelf.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  10. #10

    Standaard

    Ik heb deze blu-ray ook maar ik vind het maar een gammel product. Ze praten bijvoorbeeld de hele tijd over CRT schermen dus ik twijfel of deze BD wel is afgestemd op moderne LCDs en plasma's en geen beeldbuis TVs (wie sluit daar nou een BD speler op aan???).
    Never argue with a fool. People might not be able to tell the difference.
    If you absolutely must, keep as serene as is possible. Do not let them provoke you. Ever. Being really, really, really sarcastic in a calm tone of voice is a good way. See The Matrix. Remember when Neo fights the agent with one hand? Look like that. Let them get worked up. Have fun.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •