Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 27 van 27 worden weergegeven.
  1. #26
    Super Member
    Registratie datum
    Jul 2005
    Woonplaats
    Destelbergen, België

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harrie van Geleuken Bekijk bericht
    Heeft het wel zin om over te schakelen naar blu-ray met een Pioneer hd-ready plasma 428. Met diverse BD's zie ik nauwelijks verschil t.o.v dezelfde film op DVD.

    Een goed voorbeeld vond ik A Few Good Men,die er op dvd zelfs beter uit ziet dan op BD !! De dvd speler was ook HDMI aangesloten.

    Bij de Media-M zegt men dat je met een "50" full-hd verschil gaat zien tussen BD en dvd....,omdat hd-ready maar 2 keer scherper is en full hd 5 keer !

    --Pioneer 428 tv, BD speler Sony S-300 en DVD speler Panasonic S-97.
    Ik wil ook nog even wijzen op het feit dat het misschien nu geen groot voordeel oplevert, maar nu Blu-ray de HD standaard geworden is kan het geen kwaad om stilletjes aan op Blu-ray over te schakelen. Want nu heb je nog een HD-ready maar binnenkort zullen ze met de Full HD tvs naar je hoofd smijten en dan zal je misschien zo één hebben en dan volop kunnen genieten van 1080p 24f Want als je later een Full HD tv hebt zul je misschien spijt hebben dat je sommige films beter meteen op Blu-ray gekocht had.

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Master S Bekijk bericht
    Want als je later een Full HD tv hebt zul je misschien spijt hebben dat je sommige films beter meteen op Blu-ray gekocht had.
    Dat hangt helemaal van de prijs en tijd af. Als je nu onder 10 euro films op DVD koopt en later een blu-ray voor 10 euro kunt kopen ben je goedkoper uit (met de prijzen van nu). Bovendien is 't ook zo dat niet alle BD's veel meerwaarde bieden t.o.v. de film op DVD. Dat hangt af van de film en wat je ervoor over hebt. Er zijn bijvoorbeeld genoeg films die ik op DVD koop omdat de meerwaarde van een BD voor mij niet opweegt tegen het grote prijsverschil. Dan gaat 't niet alleen om beeld- en geluidskwaliteit maar ook om de persoonlijke waarde die de film zelf voor me heeft.
    En dan blijft 't ook nog persoonlijk wat de waarde van een hoge resolutie is. Sommige mensen vinden 't helemaal niet belangrijk, als ze de film maar kunnen kijken. En sommigen vinden 't een beetje belangrijk. De een stoort zich ook meer aan de beperkingen van DVD dan de ander. Er zijn al veel filmliefhebbers met een projector die al jaren op groot formaat genieten van DVD. Dus van DVD kun je ook genieten op een groot scherm.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •