Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 27 worden weergegeven.
  1. #1

    Unhappy Blu-ray wel zinvol met HD-ready ?

    Heeft het wel zin om over te schakelen naar blu-ray met een Pioneer hd-ready plasma 428. Met diverse BD's zie ik nauwelijks verschil t.o.v dezelfde film op DVD.

    Een goed voorbeeld vond ik A Few Good Men,die er op dvd zelfs beter uit ziet dan op BD !! De dvd speler was ook HDMI aangesloten.

    Bij de Media-M zegt men dat je met een "50" full-hd verschil gaat zien tussen BD en dvd....,omdat hd-ready maar 2 keer scherper is en full hd 5 keer !

    --Pioneer 428 tv, BD speler Sony S-300 en DVD speler Panasonic S-97.

  2. #2

    Standaard

    Heb zelf ook "maar" een HD-ready van 40, en ik vind het zeker wel zinvol. Heb nog geen Blu-ray (of HD-DVD) film gezien waar ik niet van onder de indruk ben. A Few Good Men heb ik zelf nog niet, dus kan daar niet over oordelen. Maar vergeet ook niet dat de ene transfer beter lukt dan de ander.

    En bij MM praten ze wel vaker onzin. Een aantal van mijn Blu-rays heb ik ook op normale dvd, en als ik ze dan met elkaar vergelijk is het verschil imo groot zat.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Necrid Bekijk bericht
    Heb zelf ook "maar" een HD-ready van 40, en ik vind het zeker wel zinvol. Heb nog geen Blu-ray (of HD-DVD) film gezien waar ik niet van onder de indruk ben. A Few Good Men heb ik zelf nog niet, dus kan daar niet over oordelen. Maar vergeet ook niet dat de ene transfer beter lukt dan de ander.

    En bij MM praten ze wel vaker onzin. Een aantal van mijn Blu-rays heb ik ook op normale dvd, en als ik ze dan met elkaar vergelijk is het verschil imo groot zat.
    Ze willen bij MM wel aansturen op die Pioneer LX 50 van ruim 5 mille !

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harrie van Geleuken Bekijk bericht
    Heeft het wel zin om over te schakelen naar blu-ray met een Pioneer hd-ready plasma 428. Met diverse BD's zie ik nauwelijks verschil t.o.v dezelfde film op DVD.

    Een goed voorbeeld vond ik A Few Good Men,die er op dvd zelfs beter uit ziet dan op BD !! De dvd speler was ook HDMI aangesloten.

    Bij de Media-M zegt men dat je met een "50" full-hd verschil gaat zien tussen BD en dvd....,omdat hd-ready maar 2 keer scherper is en full hd 5 keer !

    --Pioneer 428 tv, BD speler Sony S-300 en DVD speler Panasonic S-97.
    Met een pioneer plasma zal je zeker het verschil merken, de hd ready toestellen ondersteunen ook 1080p/24.
    Die LX50 is natuurlijk nog net een stapje hoger... ook qua prijs

  5. #5

    Standaard

    Kijk anders eens voor de zekerheid bij de instellingen van het hdmi kanaal van je tv.
    Bij hd-ready toestellen staat de fabrieks-instellingen van het contrast vaak op 50%.
    Als dit het geval is dan zou je eens kunnen kijken hoe BD`s er uit zien met het contrast op 100% en de helderheid ergens rond de 50%.
    Panasonic TH-42PY FullHD - Denon A1SR - 1 x B&W HTM - 2 x B&W 804 - 2 x B&W 805 - Rel Storm subw. - ps3 - HK HD760


  6. #6

    Standaard

    kijk zelf Full HD op sony bravia KDL 40x3500 en heb wel al ontdekt dat er bij BD net als bij DVD veel kwaliteitsverschil is. Je kan het hier in de BD besprekingen eigenlijk vaak al opzoeken.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Anton996 Bekijk bericht
    Met een pioneer plasma zal je zeker het verschil merken, de hd ready toestellen ondersteunen ook 1080p/24.
    Die LX50 is natuurlijk nog net een stapje hoger... ook qua prijs
    Speel BD's af in 720p. Ik zie in 1080p iets minder scherpte !

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harrie van Geleuken Bekijk bericht
    Speel BD's af in 720p. Ik zie in 1080p iets minder scherpte !
    Ik speel 1080p24 af op mijn HD-Ready Panasonic. Het lijkt dan iets scherper maar anders kan ik ook geen 24Hz op mijn scherm toveren met de PS3 (geen 720p24)... Dus vandaar.
    Never argue with a fool. People might not be able to tell the difference.
    If you absolutely must, keep as serene as is possible. Do not let them provoke you. Ever. Being really, really, really sarcastic in a calm tone of voice is a good way. See The Matrix. Remember when Neo fights the agent with one hand? Look like that. Let them get worked up. Have fun.

  9. #9
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Het heeft niet een klein beetje zin om blu-ray's op een hd ready scherm te kijken.
    Het heeft een hele berg zin, Echt een wereld van verschil t.o.v. DVD

    En zeker een groter verschil dan 1080p en 720p onderling.
    En inderdaad al helemaal op een groter scherm!

    maar dat is maar mijn mening
    Overigens is nog niet heel lang geleden precies dezelfde topic op dit forum uitgebreid besproken!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  10. #10

    Standaard

    Ik moet trouwens zeggen dat ' A Few Good Men ' juist wel een heel goede transfer is !! En dat is niet alleen vanwege de recensie, want ik heb hem namelijk zelf ook.

    http://bluray.highdefdigest.com/655/fewgoodmen.html
    Epson TW-3200
    Onkyo TX-SR 605 Receiver
    Onkyo BD 606 Blu Ray Speler

  11. #11

    Standaard

    maar toch is het een schande, ik koop ook geen PS3 die allen PS2 spellen kan afspelen

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    maar toch is het een schande, ik koop ook geen PS3 die allen PS2 spellen kan afspelen
    Ehhhh... wa blief?
    Never argue with a fool. People might not be able to tell the difference.
    If you absolutely must, keep as serene as is possible. Do not let them provoke you. Ever. Being really, really, really sarcastic in a calm tone of voice is a good way. See The Matrix. Remember when Neo fights the agent with one hand? Look like that. Let them get worked up. Have fun.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    maar toch is het een schande, ik koop ook geen PS3 die allen PS2 spellen kan afspelen
    Snap het ook niet helemaal,

    Misschien moet ie toch maar weer gaan tuinieren

    Grtz BG.
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BillyGates Bekijk bericht
    Snap het ook niet helemaal,

    Misschien moet ie toch maar weer gaan tuinieren

    Grtz BG.
    Hij legt het ook helemaal niet uit...
    Never argue with a fool. People might not be able to tell the difference.
    If you absolutely must, keep as serene as is possible. Do not let them provoke you. Ever. Being really, really, really sarcastic in a calm tone of voice is a good way. See The Matrix. Remember when Neo fights the agent with one hand? Look like that. Let them get worked up. Have fun.

  15. #15

    Standaard

    uitleg:

    hd-ready is niet volwaardig hd

    daarom vergelijk ik het als een PS3 die alleen spellen van een PS2 kan afspelen

    het apparaat is beperkt waardoor het medium niet aan z'n trekken komt

    uiteraart ben ik geen echte tuinman, anders zat ik hier niet

  16. #16
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    uitleg:

    hd-ready is niet volwaardig hd

    daarom vergelijk ik het als een PS3 die alleen spellen van een PS2 kan afspelen

    het apparaat is beperkt waardoor het medium niet aan z'n trekken komt

    uiteraart ben ik geen echte tuinman, anders zat ik hier niet
    Als je het puur theoretisch bekijkt wel ja.
    maar je moet je ook niet blind staren op specs!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Als je het puur theoretisch bekijkt wel ja.
    maar je moet je ook niet blind staren op specs!
    Juist theoretisch heeft hij ongelijk. 720p is net zo HD als 1080p, alleen 1080p is meer HD. Wat hij verteld is een abjecte leugen. Straks zijn er 1440p TVs en dan is je 1080p opeens geen HD meer? Totale onzin dus, en 1080p is alleen zinvol bij een TV > 50" tenzij je met je neus op je 32" Full HD gaat zitten. Je ziet gewoon geen verschil tussen een 1080p bron en een 720p bron < 50", althans, op normale kijk afstand niet. Iedereen die op 3 meter van zijn 40" Full HD zit en het verschil kan zien tussen 1080p en 720p kan zo bij de NASA aan de slag...

    Bovendien, de meeste 1080p schermen zijn maar but. Voor minder geld koop je een veel beter 720p scherm en vaak ook nog groter. Een goed 1080p scherm kost je gewoon minsten €2500.
    Laatst aangepast door Jeroen van K. : 24-03-2008 om 11:45
    Never argue with a fool. People might not be able to tell the difference.
    If you absolutely must, keep as serene as is possible. Do not let them provoke you. Ever. Being really, really, really sarcastic in a calm tone of voice is a good way. See The Matrix. Remember when Neo fights the agent with one hand? Look like that. Let them get worked up. Have fun.

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen van K. Bekijk bericht
    Bovendien, de meeste 1080p schermen zijn maar but. Voor minder geld koop je een veel beter 720p scherm en vaak ook nog groter. Een goed 1080p scherm kost je gewoon minsten €2500.

    Voor +/- 1500 euro heb je prima 42" full HD tv's (Panasonic Plasma's, Toshiba Z series LCD, etc)

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen van K. Bekijk bericht
    Juist theoretisch heeft hij ongelijk. 720p is net zo HD als 1080p, alleen 1080p is meer HD. Wat hij verteld is een abjecte leugen. Straks zijn er 1440p TVs en dan is je 1080p opeens geen HD meer? Totale onzin dus, en 1080p is alleen zinvol bij een TV > 50" tenzij je met je neus op je 32" Full HD gaat zitten. Je ziet gewoon geen verschil tussen een 1080p bron en een 720p bron < 50", althans, op normale kijk afstand niet. Iedereen die op 3 meter van zijn 40" Full HD zit en het verschil kan zien tussen 1080p en 720p kan zo bij de NASA aan de slag...

    Bovendien, de meeste 1080p schermen zijn maar but. Voor minder geld koop je een veel beter 720p scherm en vaak ook nog groter. Een goed 1080p scherm kost je gewoon minsten €2500.
    Een Typisch PSX 3 HD-DVD is dood mannetjes opmerking.

    Een zogenaamd 720P schermpje waar jij het over hebt zal altijd omlaag moeten scalen als ik full HD content aanbied. Een zogenaamd BUT 1080P Full HD scherm hoeft dit niet. Hoe denk je dat het beeld uitziet op een HD ready 42" van 1000,- of een Full HD in die zelfde grote van 1399? Ik werk dagelijks met deze schermen in de prijs klasse van 500 tot 22000 euro.

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tiger0120 Bekijk bericht
    Een Typisch PSX 3 HD-DVD is dood mannetjes opmerking.

    Een zogenaamd 720P schermpje waar jij het over hebt zal altijd omlaag moeten scalen als ik full HD content aanbied. Een zogenaamd BUT 1080P Full HD scherm hoeft dit niet. Hoe denk je dat het beeld uitziet op een HD ready 42" van 1000,- of een Full HD in die zelfde grote van 1399? Ik werk dagelijks met deze schermen in de prijs klasse van 500 tot 22000 euro.
    Dan zul je ook wel weten dat 'full hd' een eigenschap voor kwaliteit is die pas om de 4de plaats komt. Andere eigenschappen als kleur, zwartweergave en contrast zijn daar superieur aan voor het kijken van film. Wil je deze eigenschappen samen met full hd, dan betaal je redelijk veel. Als je nu enkel high def kijkt, kan het wel een argument zijn. Maar als je hier en daar nog eens van een dvd wilt genieten of tv wilt kijken, kun je beter voor een goede zwartweergave, contrast en kleur gaan. En dan kun je al een redelijk duur scherm hebben dat goedkopere full hd doet wegblazen qua kwaliteit. Het hangt allemaal voorwat je je scherm gaat gebruiken. En hier ging het dus over een hd ready toestel in combinatie met een blu ray speler. Meer bepaald een mooie pioneer waarvan ik er ook twee heb. Full hd of niet, alles ziet er goed uit en ook hd materiaal kun je sterk waarderen op een hd ready scherm.

  21. #21

    Standaard

    Maar ook een goede pioneer hoeft geen 2500 euro te kosten.
    De nieuwe Kuro schermen (in mijn ogen de beste HD-Ready flat tv) liggen al rond de 1899 voor een 42 inch.

    Zelf heb ik een kalibratie op mijn Tosh Full HD toegepast. Resultaat meer zwart groter kleuren spektrum... dit alleen om te bewijzen dat de goed kopere schermen meer in hun mars hebben dan wat veel mensen denken. Veel schermen worden echt gewoon met heel HEEL slechte instellingen af gelevert.

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tiger0120 Bekijk bericht
    Maar ook een goede pioneer hoeft geen 2500 euro te kosten.
    De nieuwe Kuro schermen (in mijn ogen de beste HD-Ready flat tv) liggen al rond de 1899 voor een 42 inch.
    Al eens hun full hd gamma gezien? Die zijn ook ongetwijfeld de beste hd deady 1080p schermen. Maar die kosten dan ook wel minimum zo'n 5000-6000 euro
    Zelf heb ik een kalibratie op mijn Tosh Full HD toegepast. Resultaat meer zwart groter kleuren spektrum... dit alleen om te bewijzen dat de goed kopere schermen meer in hun mars hebben dan wat veel mensen denken. Veel schermen worden echt gewoon met heel HEEL slechte instellingen af gelevert.
    Dat is zeker waar. Een beetje zonde dat ze die schermen niet meteen goed laten afstellen. Ik heb het voorlopig nog niet gedaan maar zal dit zeker ook wel eens laten doen. Heb hier al veel positiefs over gelezen en gehoord, maar voorlopig ben ik nog zeer tevreden.

  23. #23
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Al eens hun full hd gamma gezien? Die zijn ook ongetwijfeld de beste hd deady 1080p schermen. Maar die kosten dan ook wel minimum zo'n 5000-6000 euro :wink:
    Ja, dat scherm zie ik vaker!
    Het is de opvolger van mijn huidige scherm!
    Eigenlijk wil ik er ook helemaal niet over praten!
    Ligt gevoelig (not really)

    60" 1080P 7999,-

    Maar dat is nog stukken goedkoper dan mijn huidige 61"scherm toen!
    Dus hoe langer je wacht, des te meer techniek voor minder geld!

    En na de nieuwe DVE HD Basics Blu-ray van Joe Kane Calibratie voldoet de mijne ruimschoots aan zijn kritische doelstelling!
    Ik kan momenteel meer dan leven met een Pioneer 61" HDready op 720p of 1080i
    Uiteindelijk gaat het allemaal om de beleving en die ene inch!
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 24-03-2008 om 22:44
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tiger0120 Bekijk bericht
    Een Typisch PSX 3 HD-DVD is dood mannetjes opmerking.
    Typisch een opmerking van een lutser...

    Een zogenaamd 720P schermpje waar jij het over hebt zal altijd omlaag moeten scalen als ik full HD content aanbied. Een zogenaamd BUT 1080P Full HD scherm hoeft dit niet.
    Ja, klopt...

    Hoe denk je dat het beeld uitziet op een HD ready 42" van 1000,- of een Full HD in die zelfde grote van 1399?
    Dat ziet er op normale kijkafstand hetzelfde uit voor mij... 42" is te weinig om voordeel van 1080p te hebben. Sorry, je kunt me niet overtuigen...

    Ik werk dagelijks met deze schermen in de prijs klasse van 500 tot 22000 euro.
    Leuk dat je bij de mediamarkt werkt maar dat is verre van stoer, ofzo...
    Never argue with a fool. People might not be able to tell the difference.
    If you absolutely must, keep as serene as is possible. Do not let them provoke you. Ever. Being really, really, really sarcastic in a calm tone of voice is a good way. See The Matrix. Remember when Neo fights the agent with one hand? Look like that. Let them get worked up. Have fun.

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harrie van Geleuken Bekijk bericht
    Heeft het wel zin om over te schakelen naar blu-ray met een Pioneer hd-ready plasma 428. Met diverse BD's zie ik nauwelijks verschil t.o.v dezelfde film op DVD.

    Een goed voorbeeld vond ik A Few Good Men,die er op dvd zelfs beter uit ziet dan op BD !! De dvd speler was ook HDMI aangesloten.

    Bij de Media-M zegt men dat je met een "50" full-hd verschil gaat zien tussen BD en dvd....,omdat hd-ready maar 2 keer scherper is en full hd 5 keer !

    --Pioneer 428 tv, BD speler Sony S-300 en DVD speler Panasonic S-97.
    Basis is dat geldt: hoe groter het scherm, hoe groter het voordeel van FullHD.
    HDready betekend niets anders dan dat het scherm met een HD signaal overweg kan, het zegt niets over de kwaliteit van dat scherm danwel over de wijze waarop het HD weergeeft. Neemt niet weg dat een goed HD-Ready scherm wel degelijk verschil kan laten zien tussen een DVD en een BD. Overigens begrijp ik dat je de vergelijking hebt gemaakt tussen een DVD in je DVD speler en een BD in een BD speler.
    Heb je ook al eens de DVD is je BD speler met een BD schijf vergeleken?
    Als je zo een vergelijking goed wilt doen moet je wel zorgen dat alle instellingen voor de aansluitingen identiek zijn en eigenlijk zelfs dezelfde kabel gebruiken in gewoon de kabel van de DVD speler naar de BD speler overkoppelen zodat de ingang van de TV onaageraakt blijft.

    Maar goed, controleer eens de instellingen van de spelers zelf en die van je HDMI ingang (en) op de TV.

    En ik zeg niet dat alle verkopers van de MM allemaal onvakkundig tuig zijn die je van alles proberen aan te smeren, maar het kan nooit kwaad om zelf ook wat informatie van bijv internet te halen, en dan voornamelijk van forums zoals dit omdat er simpelweg onbevooroordeelde leden zijn die een eerlijk advies geven. Dat geld overigens voor meer sites.

    Suk6!

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •