De resultaten 1 tot 9 van 9 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Akira (live action) - 2009

    Warner is van plan om onmiddelijk te beginnen met de produktie van een live-action versie van Akira. Met de technologie van vandaag de dag kan dat natuurlijk wel iets groots worden, maar ik heb toch liever dat ze geen nieuwe versie maken van mijn favoriete manga!

    Info: http://www.craveonline.com/articles/..._for_2009.html

  2. #2

    Standaard

    Each movie will be based on three of the six volumes from Katsuhiro Otomo's 1982 graphic novel that was later adapted into an anime movie in 1988.
    Yes! Hier zit ik al een hele tijd op te wachten. Met alle respect voor de anime, maar die is niks vergeleken met de boeken. Kan ik nu al een kaartje kopen?
    Ook Franz Kafka laat zijn bandenspanning controleren op ladyshavebobsled.be!

  3. #3

    Standaard

    Ik weet ook niet zo goed wat ik hiervan moet verwachten. Mijn gevoel zegt me dat het te Hollywood wordt, maar de tijd zal het leren.

  4. #4

    Standaard

    Ik weet wel dat Otomo's eigen verfilming de nodige kritiek heeft gekregen, maar ik zie niet in waarom deze nieuwe versie beter zou worden. Vooral ook omdat ze het verhaal naar de VS gaan verplaatsen (New Manhattan) en de hoofdrollen zullen worden vertolkt door Amerikanen (volgens geruchten Leonardo DiCaprio en Joseph Gordon-Levitt). De anime mag t.o.v. de strip zo z'n gebreken hebben, maar los daarvan is het wel een klassieker. Beetje vechten tegen de bierkaai dus om een film te gaan maken die niet alleen trouw moet zijn aan de legendarische manga en ook nog eens de beroemde anime (die waarschijnlijk nog bekender is) moet doen vergeten.

  5. #5

    Standaard

    Gary Oldman Offered Akira?
    Helena Bonham Carter also up for a role

    23 October 2011 | Written by James White | Source: Twitch






    Now that it has finally stumbled out of the development forest and emerged blinking into the greenlight of pre-production, Warner Bros.’ live-action remake of classic anime Akira is wasting no time trying to lock down cast members. The latest actors rumoured to be on the receiving end of offers? Gary Oldman and Helena Bonham Carter.
    The team at Twitch has heard that Oldman and Carter – both big names, respected actors and well known to the Warners bods given their roles in the Harry Potter series – are being sought to play a colonel and Lady Miyako respectively.
    From the sounds of Carter’s role, the original film’s setting of Neo Tokyo may yet be retained, though it could just be a fan-pleasing nod. For now, of course, this all remains in the world of rumour as neither actor is confirmed to be in negotiations.
    The same is currently true for Tron Legacy’s Garrett Hedlund, who is apparently the frontrunner for the lead role of a biker gang boss who must deal with the apocalyptic fallout when his friend is kidnapped and used in a government experiment to tap his psychokinetic abilities to terrifying effect.
    With Unknown’s Jaume Collet-Serra aiming to start directing from Steve Kloves’ script early next year, except plenty more Akira casting stories to start leaking out before long…
    Sonny: "What the hell is this?"
    Clemenza: "It's a Sicilian message. It means Luca Brasi sleeps with the fishes."
    - The Godfather (1972) -


    whatiwatch

  6. #6

    Standaard

    Ik was dit al helemaal vergeten totdat ik het zojuist op Fok! las. Of misschien wilde ik het gewoon niet meer weten of zo.

  7. #7

    Standaard

    Dit kan wel wat worden maar dan moeten ze de film wel in Tokyo laten afspelen.........niet in de VS zoals de bedoeling is.

    Jaume Collet-Serra is geen verkeerde regisseur voor deze film.

  8. #8

    Standaard

    Deze verfilming staat op losse schroeven. Gelezen op Fok!:

    Warner stuurt cast en crew Akira naar huis

    De productie van de verfilming van de Japanse animatiefilm Akira is voor onbepaalde tijd in de ijskast gezet. Producent Warner Bros wil zich nog eens bezinnen op budget, cast en scenario. "Iedereen is naar huis gestuurd", zo heeft een bron tegen de Amerikaanse entertainmentsite The Hollywood Reporter gezegd.

    Verscheidene producenten proberen al jaren een verfilming van Akira, gebaseerd op de gelijknamige mangastrip, van de grond te krijgen. De recentste poging is tot nu toe de succesvolste. Sterren als Helena Bonham Carter, Kristen Stewart en Ken Watanabe waren ervoor in onderhandeling.

    Verschillende geruchten doen nu de ronde. Zo wordt beweerd dat het budget moet worden teruggeschroefd van negenting miljoen naar maximaal zeventig miljoen dollar. Regisseur Jaume Collet-Sera, bekend van de films House of Wax, Orphan en Unknown, heeft het budget echter al eerder gehalveerd. In de vorige opzet zou de film ruim honderdtachtig miljoen dollar hebben gekost.

    Een ander gerucht wil dat het scenario nog moet worden bijgeschaafd. Ook dat is niet per se logisch, aangezien de laatste versie van scenarist Steve Kloves is. Kloves werd, met zeven van de acht scenario's van de Harry Potter-films op zijn conto, juist aangenomen vanwege zijn enorme staat van dienst.

    Fans van de verfilming hoeven zich volgens de bron geen zorgen te maken. "De film wordt heus niet afgeblazen. Warner Bros wil er hoe dan ook mee doorgaan."
    Van mij mogen ze hem nu definitief afblazen.

  9. #9

    Standaard

    Afblazen, kan alleen maar slecht worden.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •