Pagina 66 van 67 EersteEerste ... 1656626364656667 LaatsteLaatste
De resultaten 1.626 tot 1.650 van 1654 worden weergegeven.
  1. #1626

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Moeten ze vooral doen, dat stimuleert het downloaden alleen nog maar meer
    Tja, wat kun je eraan doen als de BTW omhoog gaat.
    Ik verwacht dat het wel meevalt en dat ze toch de prijzen van amazon etc in de gaten blijven houden.

    Heb toevallig deze week voor het eerst sinds meer dan een jaar 2 cd's bij play gekocht, simpelweg omdat ze de goedkoopste waren.

  2. #1627

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Tja, wat kun je eraan doen als de BTW omhoog gaat.
    Ik verwacht dat het wel meevalt en dat ze toch de prijzen van amazon etc in de gaten blijven houden.

    Heb toevallig deze week voor het eerst sinds meer dan een jaar 2 cd's bij play gekocht, simpelweg omdat ze de goedkoopste waren.
    Heb ook niet lang geleden nog wat bij ze besteld, waren ze ook het goedkoopst mee

    Als de prijs stijgt door de belasting, dan is het een ander verhaal, maar als de prijs stijgt omdat men het doet omdat men een alleenheerser imperium aan het kweken is, dan is het een ander verhaal.
    Have fun and enjoy your collection

  3. #1628

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Tja, wat kun je eraan doen als de BTW omhoog gaat.
    Ik verwacht dat het wel meevalt en dat ze toch de prijzen van amazon etc in de gaten blijven houden.

    Heb toevallig deze week voor het eerst sinds meer dan een jaar 2 cd's bij play gekocht, simpelweg omdat ze de goedkoopste waren.
    Prijzen kunnen behoorlijk gaan stijgen aangezien de Kanaaleilanden officieel helemaal geen BTW kennen en het BTW-tarief in de UK inmiddels op 20% ligt.
    Om niet kopje onder te gaan in de concurrentiestrijd, is ook Amazon een aantal jaren geleden gebruik gaan maken van de Kanaaleilandenroute (door middel van een op Jersey gevestigde 'Preferred Merchant', Indigostarfish). Ook Amazon zal dus niet kunnen ontkomen aan (forse?) prijsverhogingen als de BTW sluiproute wordt afgesneden.

  4. #1629

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Qzyn Bekijk bericht
    Prijzen kunnen behoorlijk gaan stijgen aangezien de Kanaaleilanden officieel helemaal geen BTW kennen en het BTW-tarief in de UK inmiddels op 20% ligt.
    Om niet kopje onder te gaan in de concurrentiestrijd, is ook Amazon een aantal jaren geleden gebruik gaan maken van de Kanaaleilandenroute (door middel van een op Jersey gevestigde 'Preferred Merchant', Indigostarfish). Ook Amazon zal dus niet kunnen ontkomen aan (forse?) prijsverhogingen als de BTW sluiproute wordt afgesneden.
    Ik denk wel dat de prijzen bij de UK winkels over het algemeen lager zullen blijven dan bij Nederlandse winkels. Aangezien UK winkels een Europees afzetgebied hebben en dus groter in kunnen kopen voor een lagere prijs. Maar de marge tussen UK en NL zal denk ik aanzienlijk kleiner worden.
    My heart was not ripped out, but she did steal my cuckoo clock.
    The Swede in Hell On Wheels

  5. #1630

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Qzyn Bekijk bericht
    Ook Amazon zal dus niet kunnen ontkomen aan (forse?) prijsverhogingen als de BTW sluiproute wordt afgesneden.
    Bij amazon betaal je gewoon btw hoor. Omdat bij ons de btw lager ligt dan uk wordt de prijs zelfs naar beneden bijgesteld. Uk ingezetenen betalen nu al gewoon de volle 20%

    Ik denk dat het wel meevalt. Buiten de EU gevestigd zijn heeft voor een bedrijf ook nadelen, denk aan allerlei heffingen als je zaken doet met EU landen.

    Winkels als play, zavvi, thehut etc moeten dan wel btw gaan heffen en die zijjn zonder vat al duurder dan amazon. Zij zullen het wel merken.
    Laatst aangepast door Oakey : 25-09-2011 om 07:19

  6. #1631

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Bij amazon betaal je gewoon btw hoor. Omdat bij ons de btw lager ligt dan uk wordt de prijs zelfs naar beneden bijgesteld. Uk ingezetenen betalen nu al gewoon de volle 20%
    Dat is niet waar, lees even het gedeelte van Qzyn betreffende Preferred Merchant Indigistarfish.

    Wij betalen wel BTW bij amazon idd.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Ik denk dat het wel meevalt. Buiten de EU gevestigd zijn heeft voor een bedrijf ook nadelen, denk aan allerlei heffingen als je zaken doet met EU landen.
    Ik weet niet waar je dit vandaan haalt, maar dat is dus wederom niet waar. Het kan gelden voor bepaalde producten die tegen dumpprijzen in de EU verkocht worden, of waar wij onze producten tegen willen beschermen. Dat gaat niet per postorder, maar in bulk...

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Winkels als play, zavvi, thehut etc moeten dan wel btw gaan heffen en die zijjn zonder vat al duurder dan amazon. Zij zullen het wel merken.
    En nog een keer iets wat niet waar is, check eens een prijvergelijker uit de UK zou ik zeggen. Sterker nog met cashback en de zeer regelmatige actiecodes voor die sites kun je zelfs veel goedkoper uit zijn.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  7. #1632

    Standaard

    is er al bekent wanneer die afschaffing plaats moet vinden?

  8. #1633

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wieba Bekijk bericht
    is er al bekent wanneer die afschaffing plaats moet vinden?
    Afschaffing gaat in twee etappes. Per 1-11-2011 wordt de BTW vrijstellingsgrens in de UK verlaagd van £18 naar £15. Het streven van het Britse ministerie van financiën is om maart volgend jaar deze sluiproute geheel te hebben geblokkeerd.

  9. #1634

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Dat is niet waar, lees even het gedeelte van Qzyn betreffende Preferred Merchant Indigistarfish.

    Wij betalen wel BTW bij amazon idd.
    Dit is toch wat op amazon's site staat: The RRP and/or Price displayed for goods sold by Amazon.co.uk are inclusive of UK VAT. En even verder: In the UK, the VAT rate is 0% on a number of select items, including books, children's clothing and safety gear. However, many items in our catalogue are subject to the UK VAT rate of 20%, by law. Ik heb het over verkoop via amazon zelf, niet via 3rd parties. Die 3rd party sellers zullen dus wél merken dat de BTW omhoog gaat, maar amazon zelf niet.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Ik weet niet waar je dit vandaan haalt, maar dat is dus wederom niet waar. Het kan gelden voor bepaalde producten die tegen dumpprijzen in de EU verkocht worden, of waar wij onze producten tegen willen beschermen. Dat gaat niet per postorder, maar in bulk...
    Ik heb het over bedrijfsvoering in het algemeen. Het kan zijn dat door BTW-plicht de prijs omhoog moet, maar het kan net zo zijn dat door EU-voordelen andere kostenaspecten omlaag kunnen. Bijvoorbeeld het gedoe dat een niet-EU-bedrijf heeft met klanten die weigeren BTW te betalen voor bedragen boven de 22€ en zaken laten terugsturen daardoor, EU-regels m.b.t. parallelle import van buiten de EU (zie enkele jaren geleden bij cdwow) of hogere kosten voor betalingsverkeer van niet EU naar EU-landen.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    En nog een keer iets wat niet waar is, check eens een prijvergelijker uit de UK zou ik zeggen. Sterker nog met cashback en de zeer regelmatige actiecodes voor die sites kun je zelfs veel goedkoper uit zijn.
    Tja, dat is toch niet mijn ervaring, ik zoek altijd de goedkoopste site voor blurays, cd's etc en kom in 95+% van de gevallen bij amazon UK uit. Bedenk dat bij play etc de 19% BTW nog aan de deur betaald moet worden, plus €12,50 inklaringskosten, als je boven de €22 bestelt. Geef eens een paar voorbeelden dan van titels die echt veel goedkoper zijn (zoals jij zegt)?
    Laatst aangepast door Oakey : 25-09-2011 om 14:58

  10. #1635

    Standaard

    Lees nou nog eens goed dat stuk over indigostarfish en wij hebben het hier over films en niet over andere dingen.

    Bij thehutgruop krijg je nooit te maken met die heffingen, artikelen duurder dan £18 versturen ze wel uit de UK.
    Ik kan me niet voorstellen dat bedrijven veel retour gestuurd krijgen doordat de klant de heffing niet wil betalen, plus dat alle bedrijven tegenwoordig nadrukkelijk in hun voorwaarden zetten dat de klant verantwoordelijk is voor zulke meerkosten. Op de Kanaaleilanden is het wettelijk betaalmiddel de Engelse Pond, daarin gaan ze dus niets besparen.Misschien dat het betalingsverkeer wat goedkoper wordt, maar dat is niet zeker.

    Mijn laatste bestelling bij thehut.com, ik krijg ook nog £1,70 cashback er bovenop, prijzen van amazon in het rood erachter:

    Farewell - Blu-ray
    £10.85 na korting £9.51 £12.07
    Touch of Evil (Masters of Cinema) - Blu-ray £13.85 na korting £12.14 £14.93
    Ashes and Diamonds - Blu-ray £13.85 na korting £12.14 £13.99
    The Ballad of Narayama (Masters of Cinema) - Blu-ray £13.85 na korting £12.14 £14.93
    Ben Hur: Ultimate Collectors Edition - Blu-ray £14.85 na korting £13.02 £15.93 (staat zelfs voor £11,99 bij andere shops)
    Harakiri (Masters of Cinema) - Blu-ray £13.85 na korting £12.14 £13.99

    Helaas betaal je momenteel wel weer verzendkosten bij de webshops van thehutgroup, maar het lijk dat ze met gratis verzending gaan komen naar NL bij een hoger bestedingsbedrag, net als amazon.

    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  11. #1636

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Dit is toch wat op amazon's site staat: The RRP and/or Price displayed for goods sold by Amazon.co.uk are inclusive of UK VAT. En even verder: In the UK, the VAT rate is 0% on a number of select items, including books, children's clothing and safety gear. However, many items in our catalogue are subject to the UK VAT rate of 20%, by law. Ik heb het over verkoop via amazon zelf, niet via 3rd parties. Die 3rd party sellers zullen dus wél merken dat de BTW omhoog gaat, maar amazon zelf niet.
    Bij het merendeel van de door Amazon zelf aangeboden CD's, DVD's en Blu-rays staat bij het artikel vermeld: "Items for dispatch to UK will be sold by Amazon's Preferred Merchant. (Why?)". Klanten van Amazon die in de UK woonachtig zijn, kunnen in dat geval niet kiezen voor levering door Amazon zelf, maar bestellen dit artikel dan automatisch bij het op Kanaaleiland Jersey gevestigde Indigostarfish. Op die manier omzeilt Amazon de btw-regels in de UK.

  12. #1637

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Lees nou nog eens goed dat stuk over indigostarfish en wij hebben het hier over films en niet over andere dingen.

    Bij thehutgruop krijg je nooit te maken met die heffingen, artikelen duurder dan £18 versturen ze wel uit de UK.
    Ik kan me niet voorstellen dat bedrijven veel retour gestuurd krijgen doordat de klant de heffing niet wil betalen, plus dat alle bedrijven tegenwoordig nadrukkelijk in hun voorwaarden zetten dat de klant verantwoordelijk is voor zulke meerkosten. Op de Kanaaleilanden is het wettelijk betaalmiddel de Engelse Pond, daarin gaan ze dus niets besparen.Misschien dat het betalingsverkeer wat goedkoper wordt, maar dat is niet zeker.

    Mijn laatste bestelling bij thehut.com, ik krijg ook nog £1,70 cashback er bovenop, prijzen van amazon in het rood erachter:

    Farewell - Blu-ray
    £10.85 na korting £9.51 £12.07
    Touch of Evil (Masters of Cinema) - Blu-ray £13.85 na korting £12.14 £14.93
    Ashes and Diamonds - Blu-ray £13.85 na korting £12.14 £13.99
    The Ballad of Narayama (Masters of Cinema) - Blu-ray £13.85 na korting £12.14 £14.93
    Ben Hur: Ultimate Collectors Edition - Blu-ray £14.85 na korting £13.02 £15.93 (staat zelfs voor £11,99 bij andere shops)
    Harakiri (Masters of Cinema) - Blu-ray £13.85 na korting £12.14 £13.99

    Helaas betaal je momenteel wel weer verzendkosten bij de webshops van thehutgroup, maar het lijk dat ze met gratis verzending gaan komen naar NL bij een hoger bestedingsbedrag, net als amazon.

    Hm, als je het zo presenteert moet je wel ff corrigeren voor de lagere btw bij amazon UK voor Nederland, bijv. The Ballad of Narayama kost dan £14.80. En dit topic ging over play.com toch? Die is toch echt wel een stukkie duurder met hun €-koers.

    Bij de hut komt er ook nog altijd een pond aan verzendkosten bij, bij amazon gratis boven 22€. Veel goedkoper vind ik dit niet, maar je hebt gelijk, met die korting kom je wel op een verschil. Die kortingen moet ik dan eens in de gaten houden. Cashback weet ik niet wat dat is. Ik moet ook wel zeggen dat ik de snelle en goedverpakte verzending van amazon UK ook een pre vind. Bij Play heb ik al vaker beschadigde doosjes etc gehad doordat ze enkel in een bubbeltjesenvelop verzenden.

    Op dit forum zijn er toch velen die het belachelijk vinden als ze moeten bijbetalen aan de deur en daarop hun pakketjes weigeren.
    Laatst aangepast door Oakey : 25-09-2011 om 16:10

  13. #1638
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Wat is dat toch met play.com ? Ging er na een hele tijd niet besteld te hebben nog eens iets bestellen, maar mijn kredietkaart wordt er niet meer aanvaard. Zelfs kaart verwijderd en volledig opnieuw aangemaakt maar dat mag niet baten.

    Als ik het draadje zo eens doorzoek, zijn er in het verleden nog mensen geweest met dit probleem. Hoe hebben jullie dit dan opgelost ?
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  14. #1639

    Standaard

    Ik heb het ook eens gehad en toen was de enige remedie bellen (ja, echt!) met Play in Engeland. Reageren via mail en zo dingen regelen was toen niet mogelijk. Ik hoop dat dat inmiddels beter werkt.

  15. #1640
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Bedankt voor de reactie , had al zo'n vermoeden dat het op bellen zou aankomen.

    Mijn remedie is nog simpeler. Heb er mijn kredietkaart gegevens verwijderd en ga er gewoon niet meer bestellen

    Bestelde vroeger wel vaker bij Play wegens het gratis verzenden en leuke prijzen, maar de laatste jaren zijn ze niet goedkoper dan een andere UK webshop.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  16. #1641

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Bedankt voor de reactie , had al zo'n vermoeden dat het op bellen zou aankomen.

    Mijn remedie is nog simpeler. Heb er mijn kredietkaart gegevens verwijderd en ga er gewoon niet meer bestellen

    Bestelde vroeger wel vaker bij Play wegens het gratis verzenden en leuke prijzen, maar de laatste jaren zijn ze niet goedkoper dan een andere UK webshop.
    Ik had hetzelfde en heb hetzelfde gedaan, gewoon niet meer bestellen. Als ze zelf niet dit probleem kunnen oplossen jammer dan.

  17. #1642

    Standaard

    Blijkbaar kan je bij Play.com geen account aanmaken zonder credit card.
    Samsung UE46H7000 - Pioneer BDP-LX55 - Samsung BD-E6100 - MED800X3D - Pioneer VSX-S500 - Pioneer S-HS100
    Mijn Collectie

  18. #1643

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Bestelde vroeger wel vaker bij Play wegens het gratis verzenden en leuke prijzen, maar de laatste jaren zijn ze niet goedkoper dan een andere UK webshop.
    Tot eind 2012 zo'n 500 bestellingen voor derden en mijzelf, maar sinds de Japanse overname en invoering BTW op Jersey-Island, enorm prijzig geworden; koop er nog maar zeer zelden, en dan nog bij de Play-traders. Ook met 2dehands aldaar nog nooit problemen gehad.

  19. #1644

    Standaard

    Beetje raar. Had een bestelling geplaatst en hij gaf aan dat de order ''declined'' was. Ik ging er van uit dat het een foutje was dus deed het opnieuw. Weer ''declined''. Ik denk...dan bestel ik wel ergens anders. Zie ik op mijn CC dat het geld van de bestelling van Play.com wel is afgeschreven. De order is alleen niet bestaande, omdat hij ''declined'' is...

  20. #1645

  21. #1646

    Standaard

    Play.com nu definitief Ra k u t e n (sorry van de spaties, anders stond er *** ). Ondanks dat het de laatste tijd geen "echte" play.com meer was, kocht ik er toch nog wel af en toe, zaten soms wel leuke aanbiedingen tussen die externe webshops.

    Jammer dat je nu weer een nieuwe account moet aanmaken, weten jullie of ze nog steeds gratis verzenden? Kwam alleen "free UK delivery" tegen, kwam in de FAQ nergens tegen hoe het nu zit met de rest van Europa.
    Laatst aangepast door JT H. : 24-03-2015 om 01:22

  22. #1647

    Standaard

    mbt verzending, er zijn 3 zones: UK, Zone 1, Zone 2, maar mogelijke verzendkosten lijken nog niet ingevoerd en/of afhankelijk van product(groep), tenminste ik probeerde een DVD te bestellen: alleen mogelijk in Britse Pond en geen verzendkosten.
    Aanbod is echt heel veel kleiner op dit moment.

    Play Order History is niet meer toegankelijk vanaf vandaag, en gespaarde Super Points worden overgerzet als je binnen 3 manden account maakt+inlogt bij Rak*ten.

    Artikel over deovergang:
    http://tamebay.com/2015/03/play-com-to-shut-down-on-24th-march-2015.html

  23. #1648

    Standaard

    Play.com zal binnenkort niet meer bestaan, alles zal onder Rak_uten.co.uk komen.

    Ik wacht al een paar weken op een blr... hopelijk komt die nog deze week binnen. In verleden nooit problemen gehad met play.com.
    DVD & Blu-Ray collectie

  24. #1649

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door e-shole Bekijk bericht
    mbt verzending, er zijn 3 zones: UK, Zone 1, Zone 2, maar mogelijke verzendkosten lijken nog niet ingevoerd en/of afhankelijk van product(groep), tenminste ik probeerde een DVD te bestellen: alleen mogelijk in Britse Pond en geen verzendkosten.
    Aanbod is echt heel veel kleiner op dit moment.

    Play Order History is niet meer toegankelijk vanaf vandaag, en gespaarde Super Points worden overgerzet als je binnen 3 manden account maakt+inlogt bij Rak*ten.

    Artikel over deovergang:
    http://tamebay.com/2015/03/play-com-to-shut-down-on-24th-march-2015.html
    Inmiddels wel verzendkosten naar NL, bv voor DVD 1,82 Britse Pond.

    Play order history kan je per mail opvragen.

  25. #1650

    Standaard

    Ik heb zoiets van: bye bye Play Jammer, ik heb er doorheen de jaren veel gekocht, een bestelling bij Play was overigens de allereerste keer ooit dat ik wat over internet kocht. Ik heb bij Ra***en geen goed gevoel;
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

Pagina 66 van 67 EersteEerste ... 1656626364656667 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •