Pagina 1 van 14 1234511 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 329 worden weergegeven.

Discussie: Cosmox

  1. #1

    Standaard Cosmox

    Via een zoektocht naar een bepaalde dvd titel kwam ik terecht op een nieuw adres:
    COSMOX (www.cosmox.nl). Het gezochte vond ik tegen een scherpe prijs. Men werkt met verzending onder acceptgiro. Prijzen zijn incl. verzendkosten. Mijn eerste bestelling om uit te proberen is geplaatst (levertijd voor het bestelde is 2 werkdagen) en ben benieuwd. Heb dus nog geen ervaring. Maar zal deze hier plaatsen zodra meer bekend.

    Ze verkopen ook boeken, muziek en games. In Alkmaar is een fysieke winkel ( op de plaats waar vroeger de voor Alkmaarders e.o. bekende firma Zwaan en Terburg zat.)

    Bij doorlezen op de website zie je dat COSMOX een onderdeel is van de Bertelsmann Groep (Bol.com)

    Zie ook mijn post op pricewatch : Scheepsjongens van Bontekoe.

  2. #2

    Standaard

    Ik heb hier 2 weken geleden ook voor het eerst besteld maar geen goeie ervaring mee. Bij mij stond ook dat het 2 dagen zou duren. Maar 4 dagen later kreeg ik een brief in huis dat de dvd niet meer leverbaar is. Maar op de site stond hij toen nog wel maar nu zou het een week duren. Dus heb ze gemaild. Krijg ik als antwoord ja dit betekend dat hij niet meer leverbaar is. Terwijl als ik nu op de site kijk hij er nog steeds opstaat met een levertijd 1 week. Dus ik vind het maar vaag.

  3. #3

    Standaard

    Ik heb ook niet zo'n goede ervaringen met deze webshop: vermelde levertijden blijken niet te kloppen, bij verzending van de bestelling volgt er geen bevestiging per email, de orderstatus op de site biedt ook geen enkele duidelijkheid, op emails wordt zeer traag en niet erg ter zake gereageerd.

    BTW: Bol.com is allang geen onderdeel meer van de Bertelsmann Groep. Onder Bertelsmann was het een kwakkelende, verliesgevende webshop, pas nadat Bol nieuwe eigenaren had gekregen werd het een succes.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herman ter Lingen Bekijk bericht
    Via een zoektocht naar een bepaalde dvd titel kwam ik terecht op een nieuw adres:
    COSMOX (www.cosmox.nl). Het gezochte vond ik tegen een scherpe prijs. Men werkt met verzending onder acceptgiro. Prijzen zijn incl. verzendkosten. Mijn eerste bestelling om uit te proberen is geplaatst (levertijd voor het bestelde is 2 werkdagen) en ben benieuwd. Heb dus nog geen ervaring. Maar zal deze hier plaatsen zodra meer bekend.

    Ze verkopen ook boeken, muziek en games. In Alkmaar is een fysieke winkel ( op de plaats waar vroeger de voor Alkmaarders e.o. bekende firma Zwaan en Terburg zat.)

    Bij doorlezen op de website zie je dat COSMOX een onderdeel is van de Bertelsmann Groep (Bol.com)

    Zie ook mijn post op pricewatch : Scheepsjongens van Bontekoe.
    Dit is naar mijn mening de webwinkel van dezelfde eigenaars als de boekenclub Eci. Beiden zijn gevestigd in Vianen. Eerst verkochten zij alleen boeken maar nu sinds geruime tijd zoals hierboven vermeld ook dvd's etc. Heb hier vorige week voor mijn echtgenote de seizoensboxen van Dallas (4,5,6) en de Waltons (2,3) besteld. Nu nog steeds niet binnen, stond een levertijd van 2 dagen voor. Na 2 e-mails (vorige week!!) gisteren bericht ontvangen dat de zending deze week verzonden wordt.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seus Bekijk bericht
    Dit is naar mijn mening de webwinkel van dezelfde eigenaars als de boekenclub Eci. Beiden zijn gevestigd in Vianen.
    Niet alleen jouw mening (zie hier).
    “Judge you are a greedy, sniveling, little wimp. But to show you there are no hard feelings, I’m going to sleep with your wife.”Denny Crane (William Shatner), Boston Legal
    Collectie overzicht - TE KOOP/TE RUIL

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door CFNL Bekijk bericht
    Niet alleen jouw mening (zie hier).
    Dank je voor de bevestiging:wink: .

  7. #7
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    En Herman, heb je je bestelling al binnen?

  8. #8

    Standaard

    Vandaag kreeg ik ineens een pakketje van Cosmox met mijn bestelde dvd die een paar weken geleden geannuleerd was. Ze gaven aan dat hij niet meer leverbaar was. Ik heb hem gelijk weer retour afzender gedaan. Ze hebben niet laten weten dat het pakketje kwam. Zo vaag allemaal. Ik bestel daar niet meer.

  9. #9

    Standaard

    Nog even een (verlate) reactie. Ik heb tot nu toe een 5-tal bestellingen gedaan en steeds heb ik het bestelde op de aangegeven tijd binnengekregen.

    Overigens iedereen hier dank voor het plaatsen van de ervaringen en overige informatie.

  10. #10

    Standaard

    Twee cd`s besteld, na een paar dagen ontvangen. Ze werden verstuurd in een kartonnen doosje waardoor een jewel box beschadigd was. Deze is later vervangen door Cosmox.

  11. #11

    Standaard Bestelling bij Cosmox gedaan, mailverkeer correct

    Op 23 april onderstaande besteld, op de 27e bericht gekregen dat de laatste 2 titels niet tijdig geleverd konden worden. Vandaag een mail dat alles verzonden is en morgen aankomt. Ben benieuwd. La grande bouffe kost bij filmvalley nog € 10,--

    Titel Levertijd Prijs
    LA GRANDE BOUFFE Binnenkort leverbaar € 6,99
    KOYAANISQATSI & POWAQQATSI 1 Week € 16,99
    NAQOYQATSI 2 Werkdagen € 10,99
    JACKIE BROWN 2 Werkdagen € 5,99

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Boris31 Bekijk bericht
    Vandaag een mail dat alles verzonden is en morgen aankomt.

    Op Koninginnedag? Bijzonder...
    **** me gently with a chainsaw.

  13. #13

    Standaard

    Ik wou een nieuwe bestelling plaatsen maar zag dat die cd`s in prijs vehoogd zijn..... maar even niet dan

  14. #14

    Standaard

    vreemde site, weinig keuze, en zeer duur..

    Geeneens blu ray's...

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Khonnor Bekijk bericht
    Op Koninginnedag? Bijzonder...
    Inderdaad, daar kwam ik de dag erna ook achter maar kreeg dus alles op vrijdag de 2e. Heb het idee dat ze niet heel duur zijn, zeker omdat er ongeacht het aantal dvd's dat je bestelt geen verzendkosten worden gerekend.

  16. #16

    Standaard

    Nou,ik vind juist dat het een goede site is hoor.Dvd daar besteld voor een goedkoop prijsje die bijna nergens te vinden was en bovendien binnen een paar dagen binnen gehad.Ook hebben ze nog een pluspunt en dat is dat je rustig met een acceptgiro kan betalen.Positieve webwinkel .

  17. #17

    Standaard

    Behoorlijk wat bestellingen geplaatst de afgelopen maanden. Helaas ooit eentje niet kunnen leveren maar dat maakt niet uit tegen die scherpe prijzen en goede service. Topper van een winkel!

  18. #18

    Standaard

    Ik heb er een slechte ervaring mee. En klantvriendelijk vond ik ze absoluut niet. Kreeg vaak geen reactie terug op mijn mail. En soms kreeg ik een antwoord en dan kon je gewoon zien dat ze mijn nauwelijks hadden gelezen. Ik bestel hier niet meer.

  19. #19

    Arrow

    Reactie uit privé-oogpunt:
    Zolang ze zo goedkoop zijn, altijd van profiteren natuurlijk. Ik vind hun alleen productbeschrijvingen wel wat vaag.

    Als ik ook mijn zakelijke mening mag plaatsen:

    Cosmox is wel érg goedkoop, ik vraag me af hoelang dat nog gaat duren met ze..Ik weet toevallig wat de groothandelprijzen van diverse dvd's bedragen en bij dergelijke prijzen heeft Cosmox nauwelijks een marge. Als ze daar dan nog verzendkosten en reclame van moeten betalen, laat staan overheadkosten, is het spel snel over, als ze dan al niet verlies draaien op dvd's. En je kunt mij niet vertellen dat ze elke dvd die ze aanbieden in tientallen bij de uitgever voordelig hebben ingekocht en op voorraad hebben liggen, zeker niet als ik die verhalen hier lees dat een goedkope dvd achteraf niet leverbaar bleek te zijn!
    Winkel 'Jemiemedia' deed precies hetzelfde enkele maanden terug en is toen snel gestopt met (eigen) grafgravertje spelen.
    Al met al verwacht ik dus dat Cosmox z'n dvd-prijzen binnenkort wel weer omhoog zal gooien.

    Maarja als particulier zijnde : WHO CARES!!!!!!

  20. #20

    Standaard

    Nouja, ik weet niet hoor aldie. Op korte termijn is het voor particulieren natuurlijk allemaal leuk en aardig, zoals je zelf ook zegt, maar als Cosmox blijft doorgaan met in zijn eigen nest te schijten kan het goed wezen dat er een prijzenoorlog van komt, en daar is niemand gebaat bij.

    Hetzelfde is gebeurd in België: Colruyt (de grootste supermarkt in absolute omzetcijfers) heeft op elk product een laagsteprijsgarantie en ontketende daardoor een prijzenoorlog die ervoor zorgde dat winkelen in België echt belachelijk duur is: veel duurder dan in Nederland of Duitsland zelfs. Over de mechanismen van zo'n oorlog ga ik me niet uitlaten omdat ik er niet voldoende begrip over heb, maar ik wil me in dat soort zaken later zeker meer verdiepen.
    Spleen, door Godfried Bomans
    Ik zit mij voor het vensterglas onnoem'lijk te vervelen. Ik wou dat ik twee hondjes was. Dan kon ik samen spelen.
    Mijn blog met filmbesprekingen
    Mercapto ergo sum - Ik zeik, dus ik ben...

  21. #21

    Standaard

    Laaste 2 keer:

    1 keer geannuleerd door Cosmox
    1 maal verkeerde artikel gestuurd......

  22. #22

    Standaard

    Ik vind de producten nou niet echt voordelig. Zowat alle TV series zijn veel duurder dan op Bol.com of zelfs de FRS in de stad.

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Desperadoz Bekijk bericht
    Ik vind de producten nou niet echt voordelig. Zowat alle TV series zijn veel duurder dan op Bol.com of zelfs de FRS in de stad.
    dat idee had ik dus ook: ben toch wel benieuwd naar die 'zo goedkope" titels; vb a.u.b.:wink:
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  24. #24

    Standaard

    Ik heb er een kleine twee weken geleden de soundtrack (CD) van Pirates 3 voor een zeer schappelijke € 7,99 besteld en deze werd snel en goed ingepakt geleverd !

    Voorbeelden van goedkope DVD's ben ik overigens ook wel benieuwd naar

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Duijmski Bekijk bericht
    Ik heb er een kleine twee weken geleden de soundtrack (CD) van Pirates 3 voor een zeer schappelijke € 7,99 besteld en deze werd snel en goed ingepakt geleverd !

    Voorbeelden van goedkope DVD's ben ik overigens ook wel benieuwd naar
    Ik heb vandaag The Third Man 2 disc Special Edition binnengekregen. Had hem besteld bij Cosmox voor € 6,99 incl. verzenden. Dat vind ik wel een schappelijke prijs voor zo'n klassieker.

Pagina 1 van 14 1234511 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •