Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 80 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Aloys Bekijk bericht
    2 formaten is toch gewoon heel onhandig, als BD verloren had (en ik had een standalone speler, geen PS3) had ik ook me BD´s verkocht. Maarja, ik heb er dan ook niet zoveel.. 6 ofzo.
    Ja, die koopjes doen het hem wel.. Mooie prijsjes voor HD DVD´s nu.
    Ik had precies hetzelfde gedaan. Ik heb nou 7 films en als bluray nu eruit zou liggen zoals hddvd ging alles meteen op marktplaats - zou er niet snel genoeg van af willen zijn. Als je echt een verzamelaar bent en je hebt zat films op hddvd koop je alles wat andere verzamelaars ook hebben, dus verkopen heeft dan weinig zin. Kijk maar naar de verkoop afdeling op dit forum. Iedereen wil eerst alles in 1 weg doen, later zijn ze toch genoodzaakt het pakket op te breken omdat niemand gewoon een heel pakket koopt vanwege de aanwezigheid van dubbelaars.. Je moet alles wel los verkopen en als je films als Spartacus of andere oude meuk hebt gekocht: ja, die verkoop je nou eenmaal alleen aan verzamelaars...
    Never argue with a fool. People might not be able to tell the difference.
    If you absolutely must, keep as serene as is possible. Do not let them provoke you. Ever. Being really, really, really sarcastic in a calm tone of voice is a good way. See The Matrix. Remember when Neo fights the agent with one hand? Look like that. Let them get worked up. Have fun.

  2. #52

    Standaard

    [quote=Anton996;1316371][quote=*TIMMIE*;1316368]Dat is waar. Is meer schering in inslag dan incidenteel.

    Waar staat dat die updates niet zouden kunnen? Bron?

    Alle profile 1.0 spelers... Heb je daar een bron voor nodig? Als ik het fout hebt mag je het me zeggen hoor, maar ik denk toch dat die spelers nog geen 200 gb schijfjes kunnen lezen.

    En dat zou dus betekenen dat je 200 gb blu ray films niet kunt afspelen op je speler...
    Dat je een aantal extra's niet kunt afspelen is niet zo erg, maar dat zou er toch niet



    Tuurlijk, daarom dat we er ook tijdelijk nog van moeten profiteren. En die korte termijn zal nog wel een aantal maanden zijn...
    Wie zegt dat voor 1.0 en 1.1 geen update mogelijk is om meerlaags te kunnen lezen? Bij HD DVD zou dit ook mogelijk zijn, dus waarom zou dit voor Blu Ray niet mogelijk zijn? Is het zoveel complexer?

    Tijdelijk is tijdelijk en welke termijn in absoluten is natuurlijk nog maar afwachten. Wie zegt dat (online)winkels nu nog (grote) voorraad willen nemen? De aanbiedingen lijken mij eerder om van voorraden af te komen.

    Oh ja... je moet niets.
    "I don't have a gambling problem. I have a financial problem." - Dan Mahowny (Philip Seymour Hoffman)

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Anton996 Bekijk bericht
    Alle profile 1.0 spelers... Heb je daar een bron voor nodig? Als ik het fout hebt mag je het me zeggen hoor, maar ik denk toch dat die spelers nog geen 200 gb schijfjes kunnen lezen.

    En dat zou dus betekenen dat je 200 gb blu ray films niet kunt afspelen op je speler...
    Dat je een aantal extra's niet kunt afspelen is niet zo erg, maar dat zou er toch niet.
    Tuurlijk, hier: http://www.afterdawn.com/news/archive/11374.cfm
    To sweeten the pot even more, Hitachi says the discs are compatible with existing Blu-ray players and drives after an easy firmware update.
    Je hebt gelijk als je zegt dat die 200GB schijven niet werken als je die nu in je speler duwt, maar na een FW update wel. Het heeft te maken met het kalibreren van de laser: voor het lezen van de 2 / 4 extra lagen zijn nieuwe kalibratiestanden nodig. Die moet je bluray speler wel even leren. Dat doe je middels een firmware update.
    Laatst aangepast door Jeroen van K. : 26-02-2008 om 14:02
    Never argue with a fool. People might not be able to tell the difference.
    If you absolutely must, keep as serene as is possible. Do not let them provoke you. Ever. Being really, really, really sarcastic in a calm tone of voice is a good way. See The Matrix. Remember when Neo fights the agent with one hand? Look like that. Let them get worked up. Have fun.

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen van K. Bekijk bericht
    Ik had precies hetzelfde gedaan. Ik heb nou 7 films en als bluray nu eruit zou liggen zoals hddvd ging alles meteen op marktplaats - zou er niet snel genoeg van af willen zijn. Als je echt een verzamelaar bent en je hebt zat films op hddvd koop je alles wat andere verzamelaars ook hebben, dus verkopen heeft dan weinig zin. Kijk maar naar de verkoop afdeling op dit forum. Iedereen wil eerst alles in 1 weg doen, later zijn ze toch genoodzaakt het pakket op te breken omdat niemand gewoon een heel pakket koopt vanwege de aanwezigheid van dubbelaars.. Je moet alles wel los verkopen en als je films als Spartacus of andere oude meuk hebt gekocht: ja, die verkoop je nou eenmaal alleen aan verzamelaars...
    Hd dvd bezitters zijn ook grote verzamelaars omdat het allemaal film liefhebbers zijn! Dat is het verschil met de PS3 fanatan (waar niks mis mee is hé, gewoon om uit te drukken). De meeste mensen die nu hun spullen willen verkopen zijn diegene dat nog maar net met het formaat begonnen zijn. De mensen die al even aan het verzamelen zijn en hun hobby serieus nemen, proberen nu nog zoveel mogelijk spullen te kopen aan spotprijzen zolang het nog kan.

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Anton996 Bekijk bericht
    Hd dvd bezitters zijn ook grote verzamelaars omdat het allemaal film liefhebbers zijn! Dat is het verschil met de PS3 fanatan (waar niks mis mee is hé, gewoon om uit te drukken). De meeste mensen die nu hun spullen willen verkopen zijn diegene dat nog maar net met het formaat begonnen zijn. De mensen die al even aan het verzamelen zijn en hun hobby serieus nemen, proberen nu nog zoveel mogelijk spullen te kopen aan spotprijzen zolang het nog kan.
    Ja precies. Maar het blijft vervelend als straks films en spelers kapot gaan en nieuwe releases (LOTR, Indiana Jones etc) zullen nooit meer komen. HDVD wordt echt iets voor de verzamelaar. Het rode kleurtje van de doosje zal nostalgie uitstralen in de kast, meer dan het blauwe kleurtje van de winnaar die de winkelschappen (verder) zal domineren.
    Never argue with a fool. People might not be able to tell the difference.
    If you absolutely must, keep as serene as is possible. Do not let them provoke you. Ever. Being really, really, really sarcastic in a calm tone of voice is a good way. See The Matrix. Remember when Neo fights the agent with one hand? Look like that. Let them get worked up. Have fun.

  6. #56

    Standaard

    Hd dvd bezitters zijn ook grote verzamelaars omdat het allemaal film liefhebbers zijn! Dat is het verschil met de PS3 fanatan (waar niks mis mee is hé, gewoon om uit te drukken).
    Rare, denigrerende manier van uitdrukken. Net of BR/PS3 liefhebbers geen filmliefhebbers en/of verzamelaars zijn.
    "I don't have a gambling problem. I have a financial problem." - Dan Mahowny (Philip Seymour Hoffman)

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door *TIMMIE* Bekijk bericht
    Rare, denigrerende manier van uitdrukken. Net of BR/PS3 liefhebbers geen filmliefhebbers en/of verzamelaars zijn.
    Mee eens. Maar ik moet toch zeggen dat voor mij een van de meest aantrekkelijke dingen aan HD DVD wel het feit was dat er al vrij snel allerlei echte klassiekers (o.a. Casablanca, The Searchers, Mutiny on the Bounty en The Adventures of Robin Hood) verkrijgbaar waren die je op Blu-ray nog steeds niet hebt. Ik noem mezelf een echte filmliefhebber en dat was voor mij toch echt wel een heel interessant lokkertje.

  8. #58

    Standaard

    Dat er klassiekers uit zijn, wil niet zeggen dat dat iemands smaak is en daarmee bepaald of iemand liefhebber is of niet. Ik noem mezelf ook filmliefhebber en er zijn ook films op HD DVD uit die ik graag zou aanschaffen. Ik blijf het jammer vinden dat Universal/Paramount de consument niet serieus neemt. Voor mij een reden geweest om te wachten.
    "I don't have a gambling problem. I have a financial problem." - Dan Mahowny (Philip Seymour Hoffman)

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Mee eens. Maar ik moet toch zeggen dat voor mij een van de meest aantrekkelijke dingen aan HD DVD wel het feit was dat er al vrij snel allerlei echte klassiekers (o.a. Casablanca, The Searchers, Mutiny on the Bounty en The Adventures of Robin Hood) verkrijgbaar waren die je op Blu-ray nog steeds niet hebt. Ik noem mezelf een echte filmliefhebber en dat was voor mij toch echt wel een heel interessant lokkertje.
    Mee eens, hddvd had veel meer liefhebber releases dan bluray. Toch frappant want juist de earlyadopters behoren tot deze groep en die groep kocht minder films dan de bluray adepten...
    Never argue with a fool. People might not be able to tell the difference.
    If you absolutely must, keep as serene as is possible. Do not let them provoke you. Ever. Being really, really, really sarcastic in a calm tone of voice is a good way. See The Matrix. Remember when Neo fights the agent with one hand? Look like that. Let them get worked up. Have fun.

  10. #60

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen van K. Bekijk bericht
    Tuurlijk, hier: http://www.afterdawn.com/news/archive/11374.cfm
    Je hebt gelijk als je zegt dat die 200GB schijven niet werken als je die nu in je speler duwt, maar na een FW update wel. Het heeft te maken met het kalibreren van de laser: voor het lezen van de 2 / 4 extra lagen zijn nieuwe kalibratiestanden nodig. Die moet je bluray speler wel even leren. Dat doe je middels een firmware update.
    Ok, maar zullen al die spelers firmware updates kunnen doen?
    Ik zie hier bv. een speler die nog redelijk nieuw is:
    http://nl.sharp.be/php/p.php?par=30_no_no_1769

    Hoe kun je die dan updaten? Want daar zeggen ze toch niks over. Misschien op een cd'tje schrijven en dan in je speler duwen? Want een internet aansluiting heeft dat spul niet, net zoals vele andere...

    Nu ben ik toch wel wat verder aan het zoeken, maar ik vind geen verdere informatie of nu profile 1.0 spelers in staat zullen zijn om die 100 gb schijven te lezen, dus zullen we maar moeten wachten tot er een officiële goedkeuring komt zoals de 51gb hd dvd' s.
    Over 250 gb blu rays schrijven ze wel dit:

    Also behind closed doors at CES 2007, Ritek has revealed that they had successfully developed a High Definition optical disc process that extends the disc capacity of both competing formats to 10 layers. That increases the capacity of the discs to 250 GB for Blu-ray Disc compared to 150 GB for HD DVD using the same process. However, they noted that the major obstacle is that current reader and writer technology does not support the additional layers.[61]
    Voor het moment heb ik toch nog weinig vetrouwen in die grote capaciteit schijven. Als je uiteindelijk gelijk hebt, en er films op een 200 gb schijf verschijnen, zal ik je wel gelijk geven. Maar voorlopig dus enkel nieuws over 100 gb schijven en nog niks over de 200 gb schijven waar jij het oorspronkelijk over had. Je zal ons wel op de hoogte houden zeker

  11. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door *TIMMIE* Bekijk bericht
    Rare, denigrerende manier van uitdrukken. Net of BR/PS3 liefhebbers geen filmliefhebbers en/of verzamelaars zijn.
    Ok dan met iets meer uitleg:
    Ik bedoel, een PS3 koop je niet enkel voor films en zo zullen de gemiddelde PS3 bezitters veel minder films hebben en ook nog niet zo grote verzameling hebben. Dus ik bedoel gemiddeld gezien. Ik ben er zeker van dat veel filmliefhebbers een PS3 hebben en al een grote collectie aan blu rays hebben. Maar dat is zeker een kleine minderheid omdat er voorlopig nog maar 1/3 blu ray verkocht is per blu ray speler. Maar dat zal nu wel gaan veranderen zeker. Beter uitgedrukt?

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Anton996 Bekijk bericht
    Ok, maar zullen al die spelers firmware updates kunnen doen?
    Ik zie hier bv. een speler die nog redelijk nieuw is:
    http://nl.sharp.be/php/p.php?par=30_no_no_1769

    Hoe kun je die dan updaten? Want daar zeggen ze toch niks over. Misschien op een cd'tje schrijven en dan in je speler duwen? Want een internet aansluiting heeft dat spul niet, net zoals vele andere...
    Geen idee, volgens Hitachi kan het. Volgens hackers kan de Wii ook DVDs afspelen, wil nog niet zeggen dat nintendo daar een fw update voor maakt. Updaten zal wel via een CDtje kunnen. Het zijn gewoon nieuwe standen voor voor de laser. Hij moet 2 tot 4 extra lagen kunnen lezen. Misschien heeft niet iedere fabrikant zijn update protocol zo slim gemaakt zodat ze dit kunnen updaten. Er is niks nieuws aan de techniek voor het aflezen. Alleen dat de laser andere afleesstanden moet leren.

    Nu ben ik toch wel wat verder aan het zoeken, maar ik vind geen verdere informatie of nu profile 1.0 spelers in staat zullen zijn om die 100 gb schijven te lezen, dus zullen we maar moeten wachten tot er een officiële goedkeuring komt zoals de 51gb hd dvd' s.
    Hoezo? Er staat in mijn quote van hitachi toch dat "current player" up te date zijn met fw? Een 1.0 speler is volgens mij zo current als maar kan. De lasers zijn ook niet anders bij een 1.1 en 2.0 speler, anders zou mijn playstation niet upgedate kunnen worden naar die nieuwe(re) profielen en dat is wel het geval.


    Over 250 gb blu rays schrijven ze wel dit:



    Voor het moment heb ik toch nog weinig vetrouwen in die grote capaciteit schijven. Als je uiteindelijk gelijk hebt, en er films op een 200 gb schijf verschijnen, zal ik je wel gelijk geven. Maar voorlopig dus enkel nieuws over 100 gb schijven en nog niks over de 200 gb schijven waar jij het oorspronkelijk over had. Je zal ons wel op de hoogte houden zeker
    Klopt, was ik van op de hoogte. Dit is dus niet zo'n geweldige vernieuwing als de 100 en 200GB schijven van hitachi die wél met bestaande afleesapparatuur werken. Blijkbaar zijn de scijven van Ritek alleen met aanpassingen aan de hardware (die niet middels een fw update gedaan kunnen worden) nodig. Neemt niet weg dat er geen 10 layer discs zullen komen die wel op oude hardware kunnen draaien. Die ritek dingen zijn dit iniedergeval niet... 100 en 200gb is dus zeker. Daarna verder zien.
    Never argue with a fool. People might not be able to tell the difference.
    If you absolutely must, keep as serene as is possible. Do not let them provoke you. Ever. Being really, really, really sarcastic in a calm tone of voice is a good way. See The Matrix. Remember when Neo fights the agent with one hand? Look like that. Let them get worked up. Have fun.

  13. #63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Anton996 Bekijk bericht
    Ok dan met iets meer uitleg:
    Ik bedoel, een PS3 koop je niet enkel voor films en zo zullen de gemiddelde PS3 bezitters veel minder films hebben en ook nog niet zo grote verzameling hebben. Dus ik bedoel gemiddeld gezien.
    De playstation 3 is een spelcomputer. Natuurlijk koopt niet iedereen er bluray films voor. Ik heb de playstation gekocht voor games en nu heb ik 7 bluray films - 7 meer dan mijn buurjongen die een 360 heeft. Aan de andere kant, er zijn wel degenlijk mensen die een playstation alleen voor de films kopen omdat het een future proof speler is. Het is niet de speler voor de echte HD audio purist, maar deze groep lijkt me kleiner dan de mensen die hun voordeel vooral zien op het video gebied. Vooral voor die groep is de playstation een erg rationele keus. Bovendien is het een goede upscale dvd speler (voor zijn geld)...

    Ik ben er zeker van dat veel filmliefhebbers een PS3 hebben en al een grote collectie aan blu rays hebben. Maar dat is zeker een kleine minderheid omdat er voorlopig nog maar 1/3 blu ray verkocht is per blu ray speler. Maar dat zal nu wel gaan veranderen zeker. Beter uitgedrukt?
    Precies. de ps3 wordt gekocht voor de games, mensen willen dit toch wel op een hdtv spelen en er zit een bluray speler in. 1+1 = 2
    Never argue with a fool. People might not be able to tell the difference.
    If you absolutely must, keep as serene as is possible. Do not let them provoke you. Ever. Being really, really, really sarcastic in a calm tone of voice is a good way. See The Matrix. Remember when Neo fights the agent with one hand? Look like that. Let them get worked up. Have fun.

  14. #64

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Anton996 Bekijk bericht
    Ok dan met iets meer uitleg:
    Ik bedoel, een PS3 koop je niet enkel voor films en zo zullen de gemiddelde PS3 bezitters veel minder films hebben en ook nog niet zo grote verzameling hebben. Dus ik bedoel gemiddeld gezien. Ik ben er zeker van dat veel filmliefhebbers een PS3 hebben en al een grote collectie aan blu rays hebben. Maar dat is zeker een kleine minderheid omdat er voorlopig nog maar 1/3 blu ray verkocht is per blu ray speler. Maar dat zal nu wel gaan veranderen zeker. Beter uitgedrukt?
    Ja hoor... vond het gewoon raar staan. Al denk ik dat er genoeg filmliefhebbers zijn, die bewust een PS3 hebben aangeschaft (incl. moi).
    "I don't have a gambling problem. I have a financial problem." - Dan Mahowny (Philip Seymour Hoffman)

  15. #65

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door *TIMMIE* Bekijk bericht
    DTS HD en Dolby True HD ben ik naast Dolby Digital + wel tegengekomen op HD DVD, maar PCM eigenlijk nog nooit. Dus veel???? Kun je voorbeelden geven?

    Overigens heeft Fox te kennen gegeven dat ze de S.E. extra's zo veel mogelijk gaan overnemen naar de Blu Ray uitgaven (naast exclusive uitgaven). Daarnaast is het gros van de BR tegenworden BD 50's van Fox volgens mij. Enkele, indertijd uitgestelde releases, zijn volgens mij nog BD 25.
    Ik bedoelde eigenlijk lossless audio, dus ook Dolby True HD.
    Het beste voorbeeld van hoge kwaliteit en toch geen ruimtegebrek is Harry Potter & Goblet of Fire. Maar ook Flags of Our Fathers, Batman Begins, The Host, V for Vendetta. Dus 't kan allemaal best wel.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  16. #66
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Waaraan ligt het dat HD DVD het niet gehaald heeft?
    Aan ons en de rest!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  17. #67

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Aan ons en de rest!
    Voilla, terug on-toppic,

    Ik denk dat Warner vooral de doodsteek heeft gegegeven. Het deed de ronde dat Warner samen met fox exlusief op hd dvd zouden overgaan en dat dit zou worden aangekondigd op de CES 2008. Maar dat is niet doorgegaan door een ruzie met fox ofzoiets...
    Hier moet volgens mij wel iets van waar zijn want waarom stond anders warner samen met toshiba op een zelfde stand op CES 2008? En er werden al geruchten verspeid over een grote aankondiging van het hd dvd kamp...
    Waarom ook ineens die plotselinge omkeer van strategie juist voor de CES van warner?
    Zaken zijn zaken en blu ray heeft gewonnen, maar vooral door de PS3.

  18. #68

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Anton996 Bekijk bericht
    Voilla, terug on-toppic,

    Ik denk dat Warner vooral de doodsteek heeft gegegeven. Het deed de ronde dat Warner samen met fox exlusief op hd dvd zouden overgaan en dat dit zou worden aangekondigd op de CES 2008. Maar dat is niet doorgegaan door een ruzie met fox ofzoiets...
    Hier moet volgens mij wel iets van waar zijn want waarom stond anders warner samen met toshiba op een zelfde stand op CES 2008? En er werden al geruchten verspeid over een grote aankondiging van het hd dvd kamp...
    Waarom ook ineens die plotselinge omkeer van strategie juist voor de CES van warner?
    Zaken zijn zaken en blu ray heeft gewonnen, maar vooral door de PS3.
    Perfecte marketing dus om de PS3 zo goedkoop op de markt te brengen, hulde aan Sony. Ze hebben het gewoon goed uitgespeeld.
    | DVD: 502 | HD-DVD: 48 | Blu-ray: 80| Samsung 50f6650| Pioneer VSX-919AH | LG BD370 | Toshiba HD-EP35 | Q-acoustics Q7000| Thatcable, Oehlbach en Monster

  19. #69

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Anton996 Bekijk bericht
    Voilla, terug on-toppic,

    Ik denk dat Warner vooral de doodsteek heeft gegegeven. Het deed de ronde dat Warner samen met fox exlusief op hd dvd zouden overgaan en dat dit zou worden aangekondigd op de CES 2008. Maar dat is niet doorgegaan door een ruzie met fox ofzoiets...
    Hier moet volgens mij wel iets van waar zijn want waarom stond anders warner samen met toshiba op een zelfde stand op CES 2008? En er werden al geruchten verspeid over een grote aankondiging van het hd dvd kamp...
    Waarom ook ineens die plotselinge omkeer van strategie juist voor de CES van warner?
    Dat Warner en Toshiba een stand deelden wist ik eigenlijk niet. Heel apart.

    Los van de geruchten: het was natuurlijk al een slechte zaak dat het HD DVD-kamp zichzelf dusdanig kwetsbaar maakte dat de Warner-aankondiging de beslissing kon betekenen. Toen Warner z'n beslissing bekend maakte wist iedereen meteen hoe laat het was: dat was al heel tekenend. Als het tegenovergestelde was gebeurd en Warner HD DVD exclusive was gegaan dan had dat waarschijnlijk minder veel impact gehad op Blu-ray omdat die meer studio's en de hardwarefabrikanten achter zich had staan. Dat Toshiba en de zijnen het zover lieten komen is ook een van de redenen waarom HD DVD het niet redde.

  20. #70

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Als het tegenovergestelde was gebeurd en Warner HD DVD exclusive was gegaan dan had dat waarschijnlijk minder veel impact gehad op Blu-ray omdat die meer studio's en de hardwarefabrikanten achter zich had staan.
    Ik denk dat dat overschat wordt. Als men concurrerend een speler zou kunnen maken en Fox en Warner waren naar HD DVD overgestapt dan volgden sommige hardware fabrikanten ook wel. Onkyo maakte al iets maar kon niet concurreren. Denon was ook redelijk neutraal nog, Samsung maakte al dual format spelers. LG maakte ze ook. Pioneer speelde met 't idee om dual format spelers te gaan maken.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  21. #71

    Standaard

    De andere geruchten rond Fox (want meer is het van beiden kanten niet) waren dat Fox uitgenodigd was door Toshiba en consorten om te komen praten over een eventuele overgang naar HD DVD. Dit hebben ze gedaan, maar ze zouden het nooit echt serieus genomen hebben (o.a. vanwege de regiocodering/beveiliging). Wel vonden ze het een mooie "truuk" om WB over de streep te trekken, die niet langer voor 2 formaten wilden gaan. Ze wisten dat WB over zou gaan naar HD DVD als er nog een partij over zou gaan. HD DVD probeerde dit uit alle machte.

    Aan de andere kant zou ook Lionsgate geld geboden zijn door het HD DVD kamp. Zij waren boos en hebben toen het vroegtijdige "gerucht" naar buiten gebracht dat WB meer naar Blu Ray lonkte. Vandaar "the slip of the tongue" in businessweek. Dit is verteld door dezelfde insider die een paar dagen van te voren de Paramount overgang naar voren bracht (op o.a. AVS), Walmart exclusiviteit, uit te brengen titels (bijvoorbeeld MIB) en enkele andere zaken vroegtijdig naar voren bracht. Of je het geloofd is natuurlijk een tweede.

    Overigens heeft Katzenberg gezegd dat Bee Movie op Blu Ray zou komen en dat ze wel degelijk royaal gecompenseerd zijn voor HD DVD exclusiviteit. Zie http://www.reuters.com/article/rbssC...080227?sp=true. Voor diegene die nog twijfelden.

    Onkyo kon niet concurreren omdat Toshiba hun eigen markt kapot aan het maken was door hoge subsidies op de spelers en het al heel snel bleek dat het dezelfde speler was als (ik dacht ) de XE-1. In feite hebben alleen Samsung en LG concrete dual formats gehad en zijn deze ingesprongen op HD DVD. Er is geen andere fabrikant die een speler (nee, ook Venturer niet. Dat was Toshiba) die een daadwerkelijk de stap gezet heeft. Wil niet zeggen dat dat niet op de lange termijn gebeurd zou zijn. Maar voor nu is het marketingtechnisch veel interessanter voor Blu Ray geweest om te kunnen zeggen dat ze meer back up hadden, dan HD DVD op software en hardware.

    Gisteren een Blu Ray commercial van Disney gezien, die wel degelijk op capaciteit zinspeelde (algemene commercial). Het kwam erop neer dat ze stelden dat meer capaciteit de beste kwaliteit mogelijk betekende. Aangezien Disney meedeed aan een tour in de USA en daar veel agressiever was dan elders op de wereld, heeft het wellicht wel een rol gespeeld. Consumenten zijn immers gevoelig voor dat soort statements en zeker als de grote studios dat beweren.
    Laatst aangepast door *TIMMIE* : 27-02-2008 om 07:41
    "I don't have a gambling problem. I have a financial problem." - Dan Mahowny (Philip Seymour Hoffman)

  22. #72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door *TIMMIE* Bekijk bericht
    Gisteren een Blu Ray commercial van Disney gezien, die wel degelijk op capaciteit zinspeelde (algemene commercial). Het kwam erop neer dat ze stelden dat meer capaciteit de beste kwaliteit mogelijk betekende. Aangezien Disney meedeed aan een tour in de USA en daar veel agressiever was dan elders op de wereld, heeft het wellicht wel een rol gespeeld. Consumenten zijn immers gevoelig voor dat soort statements en zeker als de grote studios dat beweren.
    Ik qoute maar een deetje. Anders zijn de berichten zo lang.

    Lijkt mij allemaal interessant wat je verteld, en er zal wel iets van waar zijn. Maar via via is zoals ik over mijn stuk vertelde nooit 100% vertrouwbaar. Maar blu ray stond zeker sterker in hun schoenen, maar ik sluit niet uit dat hd dvd een kans kon maken. Fox zou altijd een regiocode op het formaat hebben kunnen toepassen. Ze zouden volgens 'insiders' ook niet helemaal tevreden zijn geweest over het blu ray formaat en de nodige investeringen. Ze zouden daardoor ook interesse hebben gehad in hd dvd.

    En disney heeft toch ook de 51 gb hd dvd goedgekeurd? Wat zou worden toepgepast bij nieuwere films. Ze zouden ook zogezegd een 150 gb schijf ontwikkeld hebben, maar ik geloof niet, net zoals bij blu ray, dat die grote opslag schijven niet gebruikt gaan worden voor film. Enkel de 51gb schijf kon ik wel geloven...

  23. #73

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V Bekijk bericht
    Pioneer speelde met 't idee om dual format spelers te gaan maken.
    Pioneer is ook de eerste die de 1080/24 ging toepassen. Ze gaven de eerste speler uit die het ondersteunde en hun televisies ondersteunen het nu al 3 generaties.
    Een tijdje nadat zei hun inovatieve speler lieten zien, kwam toshiba met een update om de 1080p spelers te upgraden naar 1080p/24. Ik vond dit een zeer sterke move wat zeker bij de hd dvd liefhebbers zal gewardeerd zijn, en het laat zien wat de mogelijkheden waren van het formaat om te blijven vernieuwen... Dit zal pioneer, met hun sterke ontwikkelingen, zeker geinteresseerd hebben.

  24. #74

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Anton996 Bekijk bericht
    Ik qoute maar een deetje. Anders zijn de berichten zo lang.

    Lijkt mij allemaal interessant wat je verteld, en er zal wel iets van waar zijn. Maar via via is zoals ik over mijn stuk vertelde nooit 100% vertrouwbaar. Maar blu ray stond zeker sterker in hun schoenen, maar ik sluit niet uit dat hd dvd een kans kon maken. Fox zou altijd een regiocode op het formaat hebben kunnen toepassen. Ze zouden volgens 'insiders' ook niet helemaal tevreden zijn geweest over het blu ray formaat en de nodige investeringen. Ze zouden daardoor ook interesse hebben gehad in hd dvd.

    En disney heeft toch ook de 51 gb hd dvd goedgekeurd? Wat zou worden toepgepast bij nieuwere films. Ze zouden ook zogezegd een 150 gb schijf ontwikkeld hebben, maar ik geloof niet, net zoals bij blu ray, dat die grote opslag schijven niet gebruikt gaan worden voor film. Enkel de 51gb schijf kon ik wel geloven...
    Kan makkelijk dat Fox op deze wijze de BDA wilden uitspelen om er meer uit te halen voor zichzelf.

    Er is volgens mij nooit gesteld dat Disney TL zou gebruiken. Het is een logische beredenering en zeker in de context van de Format War, maar absoluut geen feit. Het blijft een aanname en zeker door het feit dat Disney in statements heeft benadrukt dat ze voor Blu Ray zouden blijven gaan en ze heel duidelijke, agressieve promotie maakten voor Blu Ray als hun format voor de toekomst (ze deelden de promotour door de USA met o.a. Sony). Het lijkt mij daarom onwaarschijnlijk dat ze er al serieus verder mee wilden gaan. Zoals in eerdere discussies geopperd kan het ook het veilig stellen van belangen in een "what if" situatie zijn.

    Ik betwijfel overigens of regiocode op HD DVD alsnog toepasbaar was. Ben benieuwd hoe ze dat dan op een adequate wijze hadden willen invoeren, zonder dat het direct gekraakt werd.

    Uiteraard is het voor ons buitenstaanders moeilijk te bepalen wat waar is. Net zoals je zelf al zegt. Het is via via. Toch heeft de insider die de statements rond Fox en Lionsgate maakte, zijn nodige credibility verdient met het brengen van nieuwsfeiten (zie mijn eerdere post) en ben ik eerder geneigd aan te nemen dat hij op zijn minst dieper in de wereld en de materie zit dan de gemiddelde via via poster.
    "I don't have a gambling problem. I have a financial problem." - Dan Mahowny (Philip Seymour Hoffman)

  25. #75

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door *TIMMIE* Bekijk bericht
    Ik betwijfel overigens of regiocode op HD DVD alsnog toepasbaar was. Ben benieuwd hoe ze dat dan op een adequate wijze hadden willen invoeren, zonder dat het direct gekraakt werd.
    Het schijnt dat het in ieder geval technisch mogelijk is/was om regiocodering later toe te voegen via AACS. Nieuwe schijven zouden dan een bepaalde AACS-code mee kunnen krijgen die afspelen limiteerd. Maar ik neem aan dat de firmware van huidige spelers dan ook aangepast zou moeten worden om dat mogelijk te maken. Want die spelers weten natuurlijk niet van welke regio ze zijn.

Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •