Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 30 van 30 worden weergegeven.
  1. #26
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Het was z'n support forum.
    Je ligt echt dubbel als je die reacties leest.
    Ze zijn altijd super beleefd en als toegift vragen ze je of ze je nog ergens anders mee kunnen helpen.

    Nou nee, ik ben nog aan het bijkomen van uw vorige antwoord.

    Maar alle gekheid op een stokkie,
    Ik vind het wel wrang dat ze zelf niet goed weten waar ze het over hebben.
    Plus het feit dat dit onderwerp toch heel belangrijk kan zijn voor mensen met een beperkte of zelfs geen HDMI versterker.

    Je kunt wel een nieuwe versterker kopen, maar dat is niet altijd een verbetering.
    Zeker als je al een topper in geluidskwaliteit hebt.
    Wat is dan feitelijk beter.
    een klasse A versterker, of de nieuwe formaten in mindere kwaliteit.

    Uiteraard kom je met wat speurwerk wel verder, maar er blijven merken waar de die info simpelweg niet te achterhalen is.

    Voor mij een reden om voor de Denon te gaan.
    Zeker niet goedkoop, maar kwaliteit en kan gewoon alles, nou bijna alles (1.1)
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  2. #27

    Standaard

    Ik vind de reactie van de support miep zo gek niet. Je stelt namelijk een vraag die nergens op slaat. Analoog wordt er een ANALOOG signaal uitgestuurd, al de compressies die jij noemt zijn in het DIGITALE domein. Wat de speler doet is het DIGITALE signaal (DD+ Master whatever) decomprimeren of simpel omzetten in een analoog signaal (ADC) in het geval van losless compressie. Afhankelijk van de kwaliteit van de ADC heb je een bepaalde geluidskwaliteit (die uiteraard nooit hoger kan zijn dan de bron).

  3. #28

    Standaard

    BTW er staat waarschijnlijk een fout in die handleiding. Wat ze waarschijnlijk bedoelen is dat een Master audio (Whatever voor HD compressie) stream omgezet wordt in een 5.1 (DD of DTS of PCM) stream op de SPDIF uitgang. Hier aanmerkende dat de bandbreedte van SPDIF te beperkt is om hogere bitrate/sample rates aan te kunnen. (max 2x24bit 192KHz uncompressed of 5.1 DTS/DD).

  4. #29
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Het was niet mijn vraag, overigens.

    Wat de speler doet is het DIGITALE signaal (DD+ Master whatever) decomprimeren of simpel omzetten in een analoog signaal (ADC) in het geval van losless compressie.
    Dat doet bv. de panasonic inderdaad, maar zoals duidelijk staat omschreven in de manual en op div forums gaat jouw verhaal niet op bij sommige spelers.
    En dat is waar ik in deze draad op wijs bij de pioneer en sony.


    Manual Sony BDP S500
    *14
    Het geluid via de audio-aansluitingen (uitgezonderd HDMI) wordt uitgestuurd als Dolby Digital. Wanneer u het onderdeel HDMI Audio Out hebt ingesteld op PCM, wordt het


    Dolby TrueHD audio-uitgangssignaal via de HDMI aansluiting omgezet naar lineaire PCM.


    Dolby TrueHD *14 2k downmix PCM 5.1k PCM downmix PCM Dolby Digital*
    Dus omgezet naar Dolby Digital,

    Dolby True Hd en DTS-HD ( High resolution geen Master Audio) decoders zijn intern aanwezig, maar werken alleen als LPCM via HDMI

    Ik vind de reactie van de support miep zo gek niet. Je stelt namelijk een vraag die nergens op slaat. Analoog wordt er een ANALOOG signaal uitgestuurd,
    Je snapt toch wel wat de vraagsteller bedoeld.

    Welke bron wordt gebruikt om er uiteindelijk analoog van te maken, dus wat hoor je uiteindelijk.
    De HD bron of de DD bron!

    Verhaal blijft hetzelfde
    Zie ook de tabel in vorige post in deze draad
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 03-03-2008 om 14:27
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  5. #30

    Standaard

    Interessante topic. Zit met hetzelfde probleem. Heb een H/K AVR 335 (2 jaar oud) zonder HDMI ingangen en dus geen zin om dat prachtige ding weg te doen.

    Ben je er al uit Werner?

    Die opvolger van de Sony BDP S500 500 ziet er wel gelikt uit
    Persoonlijke DVD-Website met gedetailleerde informatie van de films (niet de laatste updates)!
    Samsung LE40A656 | Epson TW-700 Projector met BD speler via PC | Harman Kardon AVR 335 | JBL 5.1 SCS speakers | JVC XV-N33 | Panasonic EH57 | Blu-Ray speler: Panasonic BD-55

    DVD: 1392 | Blu-ray: 279 [oa: Lost S1-S5 | Prison Break Collection | The Hangover | The Proposal ]

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •