De resultaten 1 tot 17 van 17 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Nieuwe geluidsformaten kan receiver niet aan?.

    Hallo,
    Nu de bluray in de prijsen gevallen is en ik al een paar bluraydvd's hebt en nog geen echte bluyrayspeler maar wel een een playstation3 met blurayspeler natuurlijk een leuke tussenstap dus denk ik!.
    Maar nu kom ik ook tot de ontdekking dat je nu op de blurays nieuwere geluidsformaten hebt zoals True HD en nu het probleem dat kan de receiver niet weergeven volgens mij? teminsten ik kan het nog niet voorelkaar krijgen via de Denon avr 2106 ik heb de playstation optichs aangeloten en via hdmi naar het schem.
    Is het niet mogelijk dat ik dolby hd kan weergeven? of moet ik dan een nieuwe versterken aanschaffen voor de nieuwe geluidsformaten? het is erg intersant dat er steeds nieuwe ontwikkelingen zijn op dit gebied maar minder leuk dat je dan ook elke keer weer je hardware moet aanpassen???.
    William.

  2. #2

    Standaard

    Met deze receiver gaat dat niet, volgens mij heeft die geen hdmi.

    Met optisch kun je alleen DTS en DD doorgeven in een iets hogere bitrate dan gewone dvd's.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  3. #3

    Standaard

    Nee de receiver die ik heb nu is de Denon avr 2106 die heeft geen hdmi ingangen en uitgangen,kan je alleen via hdmi true hd weergeven soms?.
    De Denon avr 3808 en avr 2808 kunnen dat natuurlijk wel doorgeven.
    William.

  4. #4

    Standaard

    Geen HDMI op je receiver wil niet zeggen dat alle hoop verloren is.
    Afhankelijk van de Blu-Ray speler die je erbij gaat kopen (heeft ie interne decodering ......? en welke formaten ) kun je via de analoge outputs het signaal gedecodeerd naar de analoge inputs van je receiver sturen.

    Dat is ook mijn bedoeling op m'n Denon AVR-1803.


    Voor meer info moet je bij de echte experts zijn :wink:

    Gr. BG.

  5. #5

    Standaard

    Hij heeft een Ps3, dus kun je niets met analoog.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  6. #6

    Standaard

    Zoals je het nu aangesloten hebt, is prima, want je apparatuur kan toch geen HD audioformaten weergeven.
    Wat je nu kunt, is bij Dolby TrueHD de ''core'' beluisteren, dan heb je een normale Dolby Digital stream van 640 kb/s, die beter zal klinken dan de Dolby track op de DVD van dezelfde film.
    Dolby Digital Plus zal ook worden uitgestuurd als een Dolby Digital stream van 640 kb/s.

    Bij de 2 DTS-HD formaten geldt ongeveer hetzelfde, daarbij krijg een Full Bitrate DTS track van 1509 kb/s.

    En PCM geluid zal de PS3 hercoderen naar een Dolby Digital stream van 640 kb/s.

    Volgens mij kan de PS3 nog niet alle HD audioformaten uitsturen over HDMI, maar als daar een firmwareupdate voor komt, dan zou je eventueel een HD audioformaten versterker kunnen aanschaffen.

    Ik hoop dat ik het goed uitgelegd heb, en dat je veel plezier met Blu-ray Disc beleefd.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Hij heeft een Ps3, dus kun je niets met analoog.
    Als mensen nou eens zouden lezen,

    Hij noemt zijn PS3 : nog geen echte bluyrayspeler maar wel een een playstation3 met blurayspeler natuurlijk een leuke tussenstap.

    Dus het zou zomaar mogelijk zijn dat ie in de nabije toekomst een andere standalone BD Player wilt kopen

    Dat is uit mijn tekst ook duidelijk op te vatten.

    BG.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Billy Gates Bekijk bericht
    Als mensen nou eens zouden lezen,

    Hij noemt zijn PS3 : nog geen echte bluyrayspeler maar wel een een playstation3 met blurayspeler natuurlijk een leuke tussenstap.

    Dus het zou zomaar mogelijk zijn dat ie in de nabije toekomst een andere standalone BD Player wilt kopen

    Dat is uit mijn tekst ook duidelijk op te vatten.

    BG.
    Zucht......

    Citaat Oorspronkelijk gepost door dvdfreakenzo Bekijk bericht
    Hallo,
    Nu de bluray in de prijsen gevallen is en ik al een paar bluraydvd's hebt en nog geen echte bluyrayspeler maar wel een een playstation3 met blurayspeler natuurlijk een leuke tussenstap dus denk ik!.
    William.
    Hij schrijft:

    Blu-ray is in de prijzen gevallen
    Hij heeft al een paar Blu-ray schijven
    Hij heeft nog geen echte blu-rayspeler
    maar hij heeft wel een PS3
    die hij als leuke tussenstap ziet

    Om nog maar te zwijgen over het feit dat hij daarna schrijft dat hij zijn PS3 (die hij volgens jou dus niet heeft) heeft aangesloten met een optische kabel!!!!!!

    Citaat Oorspronkelijk gepost door dvdfreakenzo Bekijk bericht
    teminsten ik kan het nog niet voorelkaar krijgen via de Denon avr 2106 ik heb de playstation optichs aangeloten en via hdmi naar het schem.

    Gelukkig lees jij wel goed!


    Maar @topicstarter: doe een beetje beter je best op je Nederlands, dat voorkomt verwarring bij mensen die je willen helpen en wordt sowieso wel gewaardeerd op dit forum.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  9. #9

    Standaard

    Ja ik vindt dat de playstation3 eigelijk even een tussenstap is hoor!! ik was nog niet van plan om een 'zeg maar' echte blurayspeler aan te kopen omdat ik het eerst eens wou uitproberen met ps3 dus.
    Maar bij pcm geeft de denon 2106 wel gewoon 'Dolby D' aan en dan is dat het ook echt!! , maar bij treu HD of Dolby HD blijft het gewoon stereo nou kan ik hem op vijf luidsprekers zetten via de afstandbediening maar dat is dan nog geen dolby 5.1.
    Lees hier maar eens(net ontdekt)http://www.engadgethd.com/2007/05/08...or-ps3-owners/

    Nou had ik deze vraag ook al in mijn achter hoofd of de ps3 wel true hd kan weergeven dus dat is eerst het tweede wat ik eerst zeker moet weten he???.
    William.
    Laatst aangepast door dvdfreakenzo : 24-02-2008 om 18:02 Reden: link toevoegen

  10. #10

    Standaard

    PS3 (die hij volgens jou dus niet heeft)
    Je kunt zuchten wat je wilt ALEXANDER D. MAAR,

    Ik schrijf ook niet dat die jongen GEEN PS3 heeft (je moet me geen woorden (zinnen) in de mond leggen. (in mijn vorige reactie kun je immers lezen dat ik vermeldt hoe hij zijn PS3 omschrijft)

    Het feit dat jij 16000+ reacties hier hebt wil niet zeggen dat iemand anders direct een randdebiel is, behandel me dan ook niet zo.

    De kennis die ik heb wil ik alleen maar met medeleden delen.

    Gr. BG. '

    ps. Verder schrijf ik ook dat ik professionele hulp aan de experts over laat zoals jij,

    En tja, er zijn ook mensen die moeite hebben met lezen en schrijven, ik weet niet of je daar bekend mee bent ?

    Het is makkelijk mensen te bekritiseren (dus je had toch moeite om het te lezen ? )

    ON TOPIC
    Laatst aangepast door Billy Gates : 24-02-2008 om 18:46

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Billy Gates Bekijk bericht
    Je kunt zuchten wat je wilt ALEXANDER D. MAAR,

    Ik schrijf ook niet dat die jongen GEEN PS3 heeft (je moet me geen woorden (zinnen) in de mond leggen. (in mijn vorige reactie kun je immers lezen dat ik vermeldt hoe hij zijn PS3 omschrijft)

    Het feit dat jij 16000+ reacties hier hebt wil niet zeggen dat iemand anders direct een randdebiel is, behandel me dan ook niet zo.

    De kennis die ik heb wil ik alleen maar met medeleden delen.

    Gr. BG.

    Heel fijn dat je de CAPSLOCK hebt gevonden Billy Gates maar mijn naam maakt echt niet meer indruk als je hem vet, met caps of met grotere letters weergeeft.

    Verder behandeling ik je niet als een randdebiel maar als jij het zo wil oppakken moet je dat vooral doen! Oh, en wil je mijn postcount er niet bij betrekken. Ik zou niet weten wat die met deze discussie te maken heeft.

    Als je de post nou nog een keer goed leest dan zou je kunnen opmaken dat hij niet van plan is om een nieuwe blu-ray speler te gaan kopen maar dat zijn vraag is of hij een nieuwe receiver moet aanschaffen om van de nieuwe geluidsformaten te genieten met zijn PS3.

    Dan heeft je hele verhaal met analoge aansluitingen er dus werkelijk helemaal niets mee van doen lijkt me.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  12. #12

    Standaard

    O Alexander, je hebt helemaal gelijk,

    Dat ie schrijft dat ie nog geen echte blu-ray speler heeft en het een tussenstap is doet mij vermoeden dat ie in de nabije of latere toekomst een stand alone wilt kopen.

    Vandaar mijn advies dat ie geen nieuwe receiver nodig heeft,

    En wat betreft het Nederlands van die beste jongen,

    Jij kunt er ook wat van:

    Verder behandeling ik je niet als een randdebiel maar als jij het zo wil oppakken moet je dat vooral doen!


    Ach. laten we toch maar goede "vrienden" blijven.

    Gr. BillyGates.

  13. #13

    Standaard

    He wat gek dat er vaak onenigheid onstaat al iemand een topic aanmaakt he,want dan gaat het helemaal niet meer over de topic die ik aangemaakt heb?.
    Natuurlijk zal ik op den duur wel een standalone blu-ray speler kopen maar nu nog niet ik wil het eerst eens met de ps3 proberen,maar tot nu toe kan ik het geluid nog niet goed krijgen dus ik lees hier en daar wat over de nieuwere geluidsformaten dus was ik al bang dat ik ook nog een nieuwe receiver zou moet aanschaffen!!dat hoop ik eerst niet dus.
    Maar ik ga eerst wel even aan het experimenteren om het goed te krijgen tot nu toe nog niet.
    Ik hou jullie op de hoogte?.
    William.
    Laatst aangepast door dvdfreakenzo : 25-02-2008 om 11:57 Reden: taalfout

  14. #14

    Standaard

    Hoi DVDFreak,
    Ik heb ook een PS3 als blue Ray speler en die mag je heus als VOLWAARDIGE Blu Ray speler beschouwen hoor. Het is momenteel nog steeds 1 van de betere spelers op de markt. Vele dedicated Blu Ray spelers hebben last van enorme laadtijden en ze zijn veel lastiger te updaten (PS3 aan i'net hangen en klaar is kees, gaat bijna vanzelf hehe).

    Je kunt met een normale versterker als het goed is True HD formaten afspelen (dat lukt bij de mijne namelijk wel en dat is een vrij standaard DTS 6.1 versterker) maar geen PCM (uncompressed) omdat daarvan de bitstream te hoog is; dat kan een optische/coax kabel simpelweg niet aan. De versterker zal dat omzetten naar DD 2.0 (stereo) of het wordt al als DD 2.0 door de optische kabel geduwd, dat kan ook.
    Co-Startrader **Mijn DVD Collectie**
    Beeld: Panasonic PT AX-200E+Beamax A-Serie | plasma TV:Panasonic TH-42PX60E Blu Ray spelers: Marantz BD-5004 | PS3 HD-DVD Spelers: Toshiba EP-30 | XboX 360 Receiver: Onkyo TX SR-605
    Speakers: Magnat Quantum/Betasub | Wharfedale Diamons Series | KEF 2005.1 Mediaspeler : Emtec Moviecube S800 PVR (750 GB) WiFi
    Blu Raqy: 199 HD-DVD 164 DVD: 1899

  15. #15

    Standaard

    Ok, nou ik zeg ook niet dat de ps3 geen volwaardigen blu-ray speler is ik vindt wat ik tot nu toe gezien heb heel mooi scherp hoor niets mis mee.
    Maar tot nu toe lukt het me nog niet om de instellingen goed te krijgen wat dolby 5.1 en dts aangaat en dat zal ook wel gedeeltelijk liggen in de instellingen van de ps3 en dan bedoel ik mijzelf ermee he ik zal iets niet goed doen????.
    Ik weet niet hoe jij de ps3 hebt ingestelt? er zijn veel mogelijkheden om dat te doen geluidsinstellingen,maar tot nu toe blijft het stereo.Mijn versteker is Denon avr 2106 geen hdmi.

    Dus je kan via optische kabel wel True hd afspelen???

    Wat ik ook heb opgemerkt is dat ik de films niet op 16:9 kan krijgen geen breedbeeld,in instellingen ps3 staat iets van pan en scant en letterbox ik heb ze allebij al gehad maar nog geen breedbeeld?.
    William.
    Laatst aangepast door dvdfreakenzo : 25-02-2008 om 20:18 Reden: iets toevoegen

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door dvdfreakenzo Bekijk bericht
    Ok, nou ik zeg ook niet dat de ps3 geen volwaardigen blu-ray speler is ik vindt wat ik tot nu toe gezien heb heel mooi scherp hoor niets mis mee.
    Maar tot nu toe lukt het me nog niet om de instellingen goed te krijgen wat dolby 5.1 en dts aangaat en dat zal ook wel gedeeltelijk liggen in de instellingen van de ps3 en dan bedoel ik mijzelf ermee he ik zal iets niet goed doen????.
    Ik weet niet hoe jij de ps3 hebt ingestelt? er zijn veel mogelijkheden om dat te doen geluidsinstellingen,maar tot nu toe blijft het stereo.Mijn versteker is Denon avr 2106 geen hdmi.

    Dus je kan via optische kabel wel True hd afspelen???

    Wat ik ook heb opgemerkt is dat ik de films niet op 16:9 kan krijgen geen breedbeeld,in instellingen ps3 staat iets van pan en scant en letterbox ik heb ze allebij al gehad maar nog geen breedbeeld?.
    William.
    Inleiding: (kun je overslaan, is een beetje algemene informatie)

    De bedienig van de PS3 komt voor een leek een beetje vreemd over, maar hij is toch redelijk sukkelproof, met andere woorden je kunt aardig wat aanrommelen en het zal niet snel fout gaan.

    Voor de niet spelletjes spelers is de bijgeleverde afstandsbediening een ramp en velen zullen dan ook snel de los verkrijgbare AB erbij kopen die wat meer lijkt op een normale AB, met die losse AB lukt het de meesten wel om de weg te vinden met de PS3.

    Je hebt inderdaad het eea niet goed ingesteld op de PS3, je moet gewoon in staat zijn om het juiste beeldformaat te krijgen en via je receiver moet je in staat zijn DD5.1 en DTS multichannel geluid te krijgen. De PS3 geeft het geluid niet gelijktijdig door via de HDMI en de optische kabel, je dient te kiezen over welke kabel je het geluid wilt. In geval van HDMI kun je de nieuwe HD audiotracks ontvangen en laten decoderen door een daarvoor geschikte receiver, in het geval je de HDMI kabel direct op de TV aansluit dan krijg je een stereosignaal voor de TV, de PS3 communiceert met het aangesloten apparaat en "weet" zodoende dat de TV geen nieuwe HD audio signalen kan verwerken, net zoals veel wat oudere receivers met een HDMI aansluiting helemaal niets kunnen met een HDMI signaal en het signaal enkel doorschakelen, dit is te vinden in de gebruiksaanwijzingen van de desbetreffende receivers. Kies je ervoor om het geluid over de optische kabel te laten gaan, dan krijg je NOOIT de nieuwe HD audio, maar slechts een deel ervan, de optische kabel is niet geschikt voor dit signaal, maar je krijgt wel een hogere bitrate als bij de vertrouwde ouderwetse DVD.

    Einde bla bla bla Inleiding.


    Zo, nu jij weer:

    Je hebt geen nieuwe hardware nodig, je receiver kan van de PS3 over de optische kabel een beter (dan van de DVD) DD5.1 en multichannel DTS signaal krijgen als je de juiste instellingen gebruikt.

    Controleer even je instellingen:

    1 Als je het startscherm hebt, dan kun je naar links en rechts allerlei zaken kiezen die je wilt gaan doen, zoals oa video, muziek, game etc etc, nu naar links bij de 2e van links zul je INSTELLINGEN vinden, ga daar naartoe.

    2 Nu naar beneden totdat je BD/DVD instellingen tegenkomt, enter dit en check de volgende settings uit de lijst die hebt gekregen:
    DVD Upscalen = volledig scherm (zoniet, dan aanpassen)
    Video Uitvoer = automatisch (zoniet, dan aanpassen)
    BD 1080p 24HZ Output = automatisch (zoniet, dan aanpassen)
    Audio-uitvoer BD/DVD HDMI = Bitstream (zoniet, dan aanpassen)
    BD audio-uitvoerformaat(optisch digitaal) = Bitstream (zoniet, dan aanpassen!!!!! Deze is voor jou van belang om DD5.1 en DTS multichannel te krijgen, deze stond/staat bij jou waarschijnlijk op PCM en dan krijg je geen DD5.1 etc etc etc etc)

    Zo, nu moet het beter gaan, voor je TV ben ik voor het gemak uitgegaan van een Full HD TV, maar de settings zoals boven zouden ook moeten werken op een HD Ready, dit omdat bij automatisch de HDMI poorten met elkaar communiceren en de beste instelling kiezen

    Voor anderen, deze instellingen zijn voor de wat oudere receivers, niet voor de receivers met HDMI poorten die de nieuwe audio tracks kunnen verwerken!
    Have fun and enjoy your collection

  17. #17

    Standaard

    He heel erg bedankt he ik ga dit vanavond proberen hier heb ik veel aan deze uitleg van je?.
    Ja ik moet even zien dat ik een echte afstandbediening erbij krijg want het is erg onhandig met de comtroller.

    Ik heb het nu zo voor elkaar dat het geluid nu goed is,ik probeer het iederkeer uit de de blu-ray van 'Kingdom Of Heaven ' daar staat de geluidsstroom op van DTS true Hd en nu is dat DTS op de reveiver,heel mooi dus.
    Maar mijn beeld is zover ik zie nog niet goed ingestelt ik heb een Philips full hd lcd scherm van 107 en de balken die tussen de film zit is via de ps3
    7 cm breed maar via de Marantz dvd speler maar 5.5 cm maakt niet uit welke film je er in doet.
    Dus ergens staat nog iets niet goed ,ik kan ook niet via de afstandbediening van de tv kijken hoe het beeldformaat staat.
    Ik zie nog wel staan Bioscoop omzetting; automatich of video nog niet geprobeert/kan nu even niet bij de tv ingebruik door een ander????.
    Breedbeeld dvd staat nu op pan en scan.
    William.


    Ik heb een full hd scherm 107 van philips.
    Laatst aangepast door dvdfreakenzo : 26-02-2008 om 18:22 Reden: aanpassing

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •