Pagina 1 van 14 1234511 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 344 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Tim Burton's Alice in Wonderland (2010)

    Tim Burton gaat voor Walt Disney Pictures een versie maken van Alice in Wonderland met een combinatie van live-action en performance-capturing (zoals in Beowulf).
    Er is nog niet veel over bekend, maar het is een prent van Burton, dus dat maakt mij in ieder geval al benieuwd...

    Weinige info: http://www.imdb.com/title/tt1142966/ en http://www.comingsoon.net/films.php?id=39384

  2. #2

    Standaard

    Wat zal de cast worden?

    Alice - Helena Bonham Carter
    Johnny Depp - White Rabbit
    Queen Of Hearts - Michelle Pfeiffer




    Als dit R-rated wordt lijkt het me wel apart voor een keertje, maar het zal wel een soort 'Charlie..' worden..
    "If a man can bridge the gap between life and death. I mean, if he can live on after he has died, then maybe he was a great man."
    ~James Dean

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Aloys Bekijk bericht
    Wat zal de cast worden?

    Alice - Helena Bonham Carter
    Johnny Depp - White Rabbit
    Queen Of Hearts - Michelle Pfeiffer




    Als dit R-rated wordt lijkt het me wel apart voor een keertje, maar het zal wel een soort 'Charlie..' worden..
    Ik vond "Charlie and the..." nochtans ook een hele leuke film, een beetje meer gericht op een jonger publiek dan zijn andere films, maar toch nog altijd die typische Burton-feeling en een schitterende Johnny Depp!

    Over de cast van Alice is nog helemaal niets bekend...

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peter_ke Bekijk bericht
    Ik vond "Charlie and the..." nochtans ook een hele leuke film, een beetje meer gericht op een jonger publiek dan zijn andere films, maar toch nog altijd die typische Burton-feeling en een schitterende Johnny Depp!

    Over de cast van Alice is nog helemaal niets bekend...
    Het kan er aan liggen dat ik het met de nederlandse na-synchronisatie moest doen, maar ik vond hem niet echt denderend.

    Van die cast is een geintje omdat Burton altijd Bonham Carter en Depp cast

    Pfeiffer vind ik wel serieus een goede kandidaat voor Queen Of Hearts
    "If a man can bridge the gap between life and death. I mean, if he can live on after he has died, then maybe he was a great man."
    ~James Dean

  5. #5

    Standaard

    Ik ben heel benieuwd hoe hij dit zou aanpakken maar ik heb er recent weinig meer over gehoord. Het bericht op imdb is al wat ouder en sindsdien zijn er nog andere projecten genoemd. Bovendien staat op comingsoon nog altijd Ripley's believe it or not genoemd als volgende project en die informatie is al achterhaald.

    Vooralsnog hou ik het erop dat het een mogelijkheid is, maar ik zou liever vandaag dan morgen nog een officiële aankondiging zien.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  6. #6

    Standaard

    Ach, eerst staat de remake van Frankenweenie op het programma. Daarna zien we wel verder.
    Dat van Alice in Wonderland is al langer een gerucht, ik moet nog maar zien of het iets wordt.
    Ik zou hierna Tim Burton wel eens weer met een originele film willen zien, dus geen remakes, of boekverfilmingen. De laatste was geloof ik Mars Attacks!
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  7. #7

    Standaard

    Ik zou hem toch wel graag deze film zien maken, hopelijk gaat hij er toch eens aan beginnen.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BrianB Bekijk bericht
    Ik zou hierna Tim Burton wel eens weer met een originele film willen zien, dus geen remakes, of boekverfilmingen. De laatste was geloof ik Mars Attacks!
    Volgens IMDB heeft Tim Burton het verhaal van Frankenweenie zelf geschreven. Zie: http://www.imdb.com/title/tt1142977/

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peter_ke Bekijk bericht
    Volgens IMDB heeft Tim Burton het verhaal van Frankenweenie zelf geschreven. Zie: http://www.imdb.com/title/tt1142977/
    Frankenweenie is een remake van zn eerdere versie, die te zien is op de DVD van The Nightmare Before Christmas.

    Mars Attacks! was overigens ook niet geheel een origineel verhaal. De film was gebasseerd op / geinspireerd door de 55 kaarten tellende 'Mars Attacks'- serie van Tops uit 1962. (http://www.topps.com/)




    (sorry, moest deze prachtige plaatjes hier even kwijt...)

    Andere originele verhalen in Tim Burton films zijn Beetlejuice, PeeWee's Big Adventure, Edward Scissorhand en The Nightmare Before Christmas (ok, de laatste niet door hem geregiseerd, maar had zonder hem niet bestaan)

    In mijn opinie doet het er niet zo heel veel toe of Burton een compleet origineel verhaal aanpakt of een remake/boekverfilming/biopic maakt. Zijn stijl komt toch wel bovendrijven (ja, zelfs bij Planet of the Apes...) Ik ben dan ook erg benieuwd wat hij van Alice in Wonderland zal maken, zeker gezien hij dé aangewezen persoon is om juist de wat donkerdere kant van het verhaal te visualiseren.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t Bekijk bericht
    Bovendien staat op comingsoon nog altijd Ripley's believe it or not genoemd als volgende project
    Van Ripley's Believe it or Not is Tim Burton de producer, niet de regisseur (Spike Jonze regisseerd).

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t Bekijk bericht
    Ik ben heel benieuwd hoe hij dit zou aanpakken maar ik heb er recent weinig meer over gehoord. Het bericht op imdb is al wat ouder en sindsdien zijn er nog andere projecten genoemd.
    Uit Variety (15 november 2007): http://www.variety.com/article/VR111...goryid=13&cs=1

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Thierry van Keeken Bekijk bericht

    Andere originele verhalen in Tim Burton films zijn Beetlejuice, PeeWee's Big Adventure, Edward Scissorhand en The Nightmare Before Christmas (ok, de laatste niet door hem geregiseerd, maar had zonder hem niet bestaan)

    In mijn opinie doet het er niet zo heel veel toe of Burton een compleet origineel verhaal aanpakt of een remake/boekverfilming/biopic maakt. Zijn stijl komt toch wel bovendrijven (ja, zelfs bij Planet of the Apes...) Ik ben dan ook erg benieuwd wat hij van Alice in Wonderland zal maken, zeker gezien hij dé aangewezen persoon is om juist de wat donkerdere kant van het verhaal te visualiseren.

    En The Nightmare Before Christmas is nog ouder dan Mars Attacks! Dus het is langer geleden.
    En ik klaag absoluut niet, Charlie and the Chocolate Factory vond ik geweldig (beter dan de Gene Wilder-versie), maar iets nieuws zou wel leuk zijn.
    Alice in Wonderland wordt bij Disney gemaakt, ik hoop dat de film wel donker gaat worden, maar het zal een kinderfilm blijven, denk ik.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BrianB Bekijk bericht
    En The Nightmare Before Christmas is nog ouder dan Mars Attacks! Dus het is langer geleden.
    En ik klaag absoluut niet, Charlie and the Chocolate Factory vond ik geweldig (beter dan de Gene Wilder-versie), maar iets nieuws zou wel leuk zijn.
    Alice in Wonderland wordt bij Disney gemaakt, ik hoop dat de film wel donker gaat worden, maar het zal een kinderfilm blijven, denk ik.
    Ow je klaagt niet hoor, ieder zn mening.

    Disney wil overigens nog best ns donkere beelden hebben. Niet alles in de Pirates trilogie was geschikt voor de allerkleinsten.

  14. #14

    Standaard

    Zie hem meer een versie maken zoals American McGee z'n versie.





    Maar eerst moet hij meewerken aan mijn musical, toch ?
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  15. #15

    Standaard

    Burton is altijd een beetje een 'hit or miss' bij mij. Maar na net Sweeney Todd gezien te hebben, ben ik toch alweer gehyped voor zijn volgende project.

  16. #16

    Standaard

    Ik sta altijd vooraan in de rij om de nieuwste van Burton te zien, maar een film van hem door Disney geproduceerd doet me toch wel vrezen.

    Stel dat Sweeney Todd onder Disney was gemaakt, zonder bloed, dan was de film niet half zo goed geweest.

    Dit verhaal is gelukkig wel wat minder gewelddadig. Ik ben benieuwd of Burton er wat van weet te maken binnen de restricties van Disney.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peter_ke Bekijk bericht
    Van Ripley's Believe it or Not is Tim Burton de producer, niet de regisseur (Spike Jonze regisseerd).
    Klopt, maar op comingsoon staat deze nog altijd onder het rijtje aankomende films waar Burton als regisseur aan verbonden is. Daarom vind ik de sectie waarin Alice als project wordt aangekondigd niet echt betrouwbaar -tenzij er een recent perbericht aan gekoppeld is. En zo'n bericht zie ik nergens.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Thierry van Keeken Bekijk bericht
    Ja, maar er is sindsdien niets meer gezegd over cast of andere plannen. IMDB meldt bij Alice alleen dat de opnames zouden moeten beginnen in mei, terwijl ze bij Frankenweenie vermelden dat preproductie aan de gang is, en er nog vóór die twee films een ander project gepland is. Er is sinds november weinig meer gezegd over welke van die projecten nou wel of niet doorgaan, en eventueel in welke volgorde. Dat zou ik nu wel eens willen weten.

    Mij lijkt van alle mogelijkheden overigens z'n visie op Alice het interessantste.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mercapto Bekijk bericht
    Zie hem meer een versie maken zoals American McGee z'n versie.





    Maar eerst moet hij meewerken aan mijn musical, toch ?
    Heel gaaf! De game heb ik van voor tot achter uitgespeeld
    Dit zou Burton heel goed kunnen...

  19. #19

    Standaard

    Lijkt me ook perfect voor Burton, alleen ben bang dat hij te laat is.. http://www.imdb.com/title/tt0466663/ Film komt uit in 2008, met Sarah Michelle Gellar !? Wtf...


  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mikel Venhovens Bekijk bericht
    Lijkt me ook perfect voor Burton, alleen ben bang dat hij te laat is.. http://www.imdb.com/title/tt0466663/ Film komt uit in 2008, met Sarah Michelle Gellar !? Wtf...
    En in aanvulling daarop is Marilyn Manson(!) bezig met dit project. Geen letterlijke verfilming van Alice in Wonderland, maar meer iets wat elementen uit dit verhaal zal koppelen aan iets met de schrijver ervan.

    Maar eens afwachten wat er allemaal van terecht komt.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  21. #21

    Standaard

    Ik zeg Jim Carrey als the hookah smoking caterpillar

    http://www.youtube.com/watch?v=QgbntWU7pG8

    geniaal let op min 0:45

  22. #22

    Standaard

    Tim Burton Casts His Alice

    Tim Burton and Walt Disney Pictures are in final talks with Australian actress Mia Wasikowska to star in Alice in Wonderland, Burton's take on Lewis Carroll's classic fantasy novel, says The Hollywood Reporter.

    The film, based on a script by Linda Woolverton (The Lion King), will be produced by longtime Burton collaborator Richard Zanuck, former Disney chairman Joe Roth and Jennifer and Suzanne Todd. It will be shot with live-action and performance-capture footage and presented in Disney Digital 3-D.

    Wasikowska got her start on the Aussie series "All Saints" and is a regular on HBO's "In Treatment." She next will appear opposite Daniel Craig in Ed Zwick's war drama Defiance and just completed filming the role of a young Amelia Earhart fan in Mira Nair's biopic Amelia starring Hilary Swank.

    Principal photography starts in November.




    Bron: comingsoon.net
    "I grew up in the cinema, almost. Both my parents worked there. My life, my reading, everything about me revolves around the cinema. So for me, cinema is life, and vice versa."
    - Sergio Leone

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bolo Bekijk bericht
    Ik zeg Jim Carrey als the hookah smoking caterpillar
    haha nee joh! Jim Carrey zou een veel betere hoedenmaker zijn!
    die is veel gestoorder!

    Btw tof om weer wat nieuws te horen/lezen!
    WhatIWatch | Mijn collectie | Myspace | Photography
    System Specs: Philips 42" PFL7403, Sony Playstation 3 (60gig), en veel te veel dvds!

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Cinemaniac Bekijk bericht
    Tim Burton Casts His Alice
    [southparkmode] Niceeee [/southparkmode]

  25. #25

    Standaard

    Zet het team van narnia erop en dan komt het wel goed..

Pagina 1 van 14 1234511 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •