Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 78 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Ook Paramount nu Blu-ray exclusive

    En toen was het echt over...

    Paramount Home Entertainment quietly came onboard via a statement sent exclusively to The Hollywood Reporter on Wednesday: "We are pleased that the industry is moving to a single high-definition format, as we believe it is in the best interest of the consumer," the statement reads. "As we look to (begin) releasing our titles on Blu-ray, we will monitor consumer adoption and determine our release plans accordingly."
    Bron

  2. #2

    Standaard

    Het zat er wel in. Het was alleen de vraag hoe het contractueel afgewikkeld zou worden. Maar kennelijk is daar een oplossing voor gekomen.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Het zat er wel in. Het was alleen de vraag hoe het contractueel afgewikkeld zou worden. Maar kennelijk is daar een oplossing voor gekomen.
    Hoezo? HDDVD heeft de handoek in de ring gegooid, dus contract is niks meer waard dan...

    Dit was de laatste nagel aan de doodskist. Nu is er geen plek meer...

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen van K. Bekijk bericht
    Hoezo? HDDVD heeft de handoek in de ring gegooid, dus contract is niks meer waard dan...
    Dat weet je niet. Niemand van ons heeft inzag in dat contract.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Dat weet je niet. Niemand van ons heeft inzag in dat contract.
    Ik zit zelf ook me veel contractuele afspraken. Als één van beide partijen de pijp aan Maarten geeft is zo'n contract van geen enkele betekenis meer. Lijkt me ook sterk dar paramont een wurgcontract met hddvd aan zou zijn gegaan. Zou zelfs eerder zo kunnen zijn dat hddvd nu iets verschuldigd is aan paramount...

  6. #6

    Standaard

    Wanneer stoppen ze met HD DVD dan?
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V Bekijk bericht
    Wanneer stoppen ze met HD DVD dan?
    waarschijnlijk hetzelfde als bij universal...

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V Bekijk bericht
    Wanneer stoppen ze met HD DVD dan?
    Men verwacht nog een volledig persbericht van paramount hierover. Ik hoop dat ze voorlopig nog die enkele tittels die ze hebben aangekondigd ook op hd dvd uitbrengen. Het zou leuk zijn moest universal dat ook nog even doen. Maar dat zat er niet in zeker.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen van K. Bekijk bericht
    Ik zit zelf ook me veel contractuele afspraken. Als één van beide partijen de pijp aan Maarten geeft is zo'n contract van geen enkele betekenis meer. Lijkt me ook sterk dar paramont een wurgcontract met hddvd aan zou zijn gegaan. Zou zelfs eerder zo kunnen zijn dat hddvd nu iets verschuldigd is aan paramount...
    In principe bestaat HD DVD nog, dus is er geen sprake van dat men van die kant "de pijp aan Maarten gegeven heeft". HD DVD is een standaard van DVD Forum en niet van Toshiba en Universal (die trouwens wel belangrijke spelers zijn binnen DVD Forum). Dat Toshiba en Universal stoppen met HD DVD betekend niet automatisch dat DVD Forum dat doet. En zelfs als ze dat deden dan betekend het niet per definitie dat Paramount niet aan het contract gebonden is.

    Maar goed: dit zijn discussies in de marge. Zoals ik al eerder postte weten we niet hoe de overeenkomst eruit ziet/zag.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    In principe bestaat HD DVD nog, dus is er geen sprake van dat men van die kant "de pijp aan Maarten gegeven heeft".
    Voor als je het gemist hebt: Toshiba heeft zelf gezegt de pijp aan Maarten te geven en te stoppen met de productie van nieuwe spelers. Hoeveel meer toezegging is er nog nodig eer je vindt dat daar echt sprake van is?

    HD DVD is een standaard van DVD Forum en niet van Toshiba en Universal (die trouwens wel belangrijke spelers zijn binnen DVD Forum). Dat Toshiba en Universal stoppen met HD DVD betekend niet automatisch dat DVD Forum dat doet.
    Nou en? de enige die spelers maakte stop ermee... lg gaat nog van die hybride dingen maken... DVD-audio zit ook nog in dat forum...


    En zelfs als ze dat deden dan betekend het niet per definitie dat Paramount niet aan het contract gebonden is.
    Dat zou een wurgcontract zijn en ik gaf al aan dat het me zou verbazen als paramount in dit onvoorspelbare veld (dat t was), zo'n wurgcontract zou teken. dit zou een erg groot risico zijn: want paramount zou dan maanden niks uit kunnen brengen op het format van de toekomst.

    Maar goed: dit zijn discussies in de marge. Zoals ik al eerder postte weten we niet hoe de overeenkomst eruit ziet/zag.
    Nee, feit is wel dat iedereen niet snel genoeg kan maken dat ze wegkomen bij hddvd, blijkbaar. En blijkbaar kan dit...

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen van K. Bekijk bericht
    Voor als je het gemist hebt: Toshiba heeft zelf gezegt de pijp aan Maarten te geven en te stoppen met de productie van nieuwe spelers. Hoeveel meer toezegging is er nog nodig eer je vindt dat daar echt sprake van is?
    Voor dat je op iedere individuele regel uit mijn posting gaat reageren kun je beter even de hele posting lezen: dan had je geweten wat ik met die eerste zin bedoelde.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen van K. Bekijk bericht
    Dat zou een wurgcontract zijn en ik gaf al aan dat het me zou verbazen als paramount in dit onvoorspelbare veld (dat t was), zo'n wurgcontract zou teken. dit zou een erg groot risico zijn: want paramount zou dan maanden niks uit kunnen brengen op het format van de toekomst.
    Jij noemt het een "wurgcontract" maar het is een gewoon contract. Paramount is vrij om te tekenen en het geld aan te nemen: volgens de geruchten is dat ook wat ze gedaan hebben.

    Ik vraag me trouwens af of het zo'n ramp zou zijn geweest voor Paramount om een tijdje niets uit te brengen op Blu-ray. Momenteel maakt geen enkele publisher winst op HDM-releases dus het had ze misschien eerder geld opgeleverd. De meeste uitgevers bewaren hun grote releases sowieso tot er een wat grotere installed base is.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Voor dat je op iedere individuele regel uit mijn posting gaat reageren kun je beter even de hele posting lezen: dan had je geweten wat ik met die eerste zin bedoelde.
    Daarom was dit ook mijn reactie: hou op met verdraaien...


    Jij noemt het een "wurgcontract" maar het is een gewoon contract. Paramount is vrij om te tekenen en het geld aan te nemen: volgens de geruchten is dat ook wat ze gedaan hebben.
    Als paramount dit in hun contract op had genomen dan zouden ze een erg groot risico genomen hebben. Dat lijkt me niet nodig want de onderhandlingspositie lag niet bij hddvd maar bij paramount. Als ze een contract hadden waarbij ze niet weg kunnen bij hddvd ook al is dit format dood, zouden ze zich "wurgen" omdat ze in de tussentijd niks op bluray uit zouden mogen brenge.


    Ik vraag me trouwens af of het zo'n ramp zou zijn geweest voor Paramount om een tijdje niets uit te brengen op Blu-ray. Momenteel maakt geen enkele publisher winst op HDM-releases dus het had ze misschien eerder geld opgeleverd. De meeste uitgevers bewaren hun grote releases sowieso tot er een wat grotere installed base is.
    Volgens mij maakt ook geen enkele publisher verlies op HD releases dus ik zie je probleem niet echt. Ze gaan gewoon mee met de flow en per release leert een publisher steeds meer hoe hij dingen wel of niet moet doen bij een release... ze blijven dan dus gewoon achter en lopen een achterstand op want nu nog veel en lang dingen op hddvd uit blijven brengen heeft weinig zin voor ze... niemand wil meer het volle pond voor die films betalen..

  13. #13
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Wat een commotie de laatste 4 maanden met o.a. Michael Bay, uiteindelijk allemaal om niks.
    Een laatste strohalm die in plaats van 18 maanden maar, wat is het 5 maanden heeft geduurd.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Ik vraag me trouwens af of het zo'n ramp zou zijn geweest voor Paramount om een tijdje niets uit te brengen op Blu-ray. Momenteel maakt geen enkele publisher winst op HDM-releases dus het had ze misschien eerder geld opgeleverd. De meeste uitgevers bewaren hun grote releases sowieso tot er een wat grotere installed base is.
    En al helemaal niet als ze 150 miljoen dollar hebben gekregen voor dat contract. Om hetzelfde te verdienen moet men ongeveer 7 miljoen discs verkopen. Dat is anderhalf keer zoveel als wat alle studio's bij elkaar vorig jaar hebben verkocht!
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  15. #15

    Standaard

    Ben benieuwd naar Bay's superior BD Transformers transfer.
    Hij moet het natuurlijk wel waar maken he En als die superior is dan koop ik ook die.

    Bay make it happen!

  16. #16

    Standaard

    Er zou indertijd PCM op hebben gezeten. Lossless is HD audio en dat heeft de HD DVD niet.
    "I don't have a gambling problem. I have a financial problem." - Dan Mahowny (Philip Seymour Hoffman)

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door *TIMMIE* Bekijk bericht
    Er zou indertijd PCM op hebben gezeten. Lossless is HD audio en dat heeft de HD DVD niet.
    Ik zit meer te wachten op beter beeld.. mn receiver kan toch geen lossless 5.1.
    Superior is in mijn ogen beter beeld en geluid.

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door *TIMMIE* Bekijk bericht
    Er zou indertijd PCM op hebben gezeten. Lossless is HD audio en dat heeft de HD DVD niet.
    Ik weet niet precies wat je met "HD audio" bedoeld maar HD DVD ondersteund alle lossless audio codecs die Blu-ray ook ondersteund. Sterker nog: HD DVD spelers ondersteunen zelfs verplicht Dolby TrueHD waar dat voor Blu-ray spelers optioneel is.

  19. #19

    Standaard

    Het ging hier om de Bay uitgave... oftewel Transformers.
    "I don't have a gambling problem. I have a financial problem." - Dan Mahowny (Philip Seymour Hoffman)

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door *TIMMIE* Bekijk bericht
    Het ging hier om de Bay uitgave... oftewel Transformers.
    Oeps. Verkeerd gelezen.
    Laatst aangepast door Richard B. : 21-02-2008 om 15:37

  21. #21
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Het ging hier om de Bay uitgave... oftewel Transformers. :wink:
    Die ene met alleen Dolby digital 5.1 omdat er toch niet voldoende schijfruimte beschikbaar was.
    Overigens wel al een klasse D.D. track!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Die ene met alleen Dolby digital 5.1 omdat er toch niet voldoende schijfruimte beschikbaar was.
    Overigens wel al een klasse D.D. track!
    Dolby Digital PLUS bedoel je. Wat dus wel een HD audio formaat is, en daarbij ook maximum score gekregen heeft op geluid bij de meeste reviews. Opslag te klein? Jaja, de schijf + extra schijf zit boordevol extra's. Een hele mooie hd dvd en ik zal die nooit vervangen voor de blu ray versie. Ik zie daar echt het nut niet van in, als ik een blauw doosje wil, kan ik hem even goed daarin steken.

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Anton996 Bekijk bericht
    Dolby Digital PLUS bedoel je. Wat dus wel een HD audio formaat is, en daarbij ook maximum score gekregen heeft op geluid bij de meeste reviews. Opslag te klein? Jaja, de schijf + extra schijf zit boordevol extra's. Een hele mooie hd dvd en ik zal die nooit vervangen voor de blu ray versie. Ik zie daar echt het nut niet van in, als ik een blauw doosje wil, kan ik hem even goed daarin steken.
    Ik wel, als de BD versie beter is zoals Bay beweerde.

  24. #24

    Standaard

    Ik vind het een beetje doof om nu te zeggen we gaan exclusive... er is ja niets meer dan dvd en blu-ray

    Van de ene kant is het fijn zo kunnen we teminste van top films blijven genieten.

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door s1nsane Bekijk bericht
    Ik wel, als de BD versie beter is zoals Bay beweerde.
    Precies of dat hij die film persoonlijk op blu ray gaat schrijven. En gaat die er dan op 2160p op staan ofzo? Met 14.1 super dolby true hd?

    Maar je mag natuurlijk hé, ik geloof enkel niet dat hij van betere kwaliteit gaat zijn.

    Mijn star wars dvd collectie zou ik wel vervangen door blu ray omdat dat een toch wel echt betere kwaliteit zal zijn.

    Releases als star wars en lord of the rings zouden nu moeten uitkomen als het blu ray kamp echt een sterke vooruitgang wil boeken.

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •