De resultaten 1 tot 13 van 13 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Goede Blu-ray Speler 700 €

    Ik wil een goede Blu-ray speler kopen met vele mogelijkheden, echter mag hij niet meer dan 700 € kosten, iemand tips.

  2. #2
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik wil een goede Blu-ray speler kopen met vele mogelijkheden, echter mag hij niet meer dan 700 € kosten, iemand tips.
    Tip 1

    Niet meer dan 700 € uitgeven.

    Tip 2

    Koop minimaal een "profiel 1.1" speler, (0ok wel Bonusview genoemd).
    Of nog beter een "profiel 2.0" (BD Live)

    Niet alle spelers zijn even stabiel, google het typenr.of check AVSforum.com e.a.
    Wil je van HD audio genieten:
    * Dan dien je bij voorkeur minimaal een 1.1 HDMI receiver te hebben.
    * Een niet HDMI versterker dient minimaal 5.1 Analoge RCA inputs te hebben.
    * Niet alle BDspeler hebben ingebouwde True HD of DD+ of DTS-HD-HR decoders aan boord.
    * Alleen HDMI 1.3a spelers kunnen de HD Audio bitstream zenden naar een HDMI 1.3a receiver, die deze vervolgens decodeerd.(Zoals D.D. bij DVD)

    Ik heb een oudere type Panasonic DMP BD10-S
    Deze heeft 7.1 analoge uitgangen ( meestal is dat 5.1)
    Alle decoders, behalve DTS HD Master Audio
    HDMI 1.2 Dus ook 7.1 LPCM Audio over HDMI

    Geeft een zeer goed Beeld, en speelt alle cruziale BD's ook af.
    En is nu denk ik niet meer dan 400 euro (uitstekende prijs kwaliteits verhouding)
    Echter hij is Profiel 1.0

    Ik wil de mijne vervangen, maar momenteel is er niet een volledigere speler, die aan al mijn wensen voldoet.

    Tip 3

    Veel BD spelers hebben wel ingebouwde decoders voor het HD geluid, maar laten die alleen via HDMI eruit en niet analoog.
    voor mij essentieel!

    We zitten nu in de overgang van 1.0 naar 1.1, dus of je wacht 2 of 3 maanden, of je koopt nu een relatief goedkopere speler.
    maar nogsmaals je hoor veel klachten over bepaalde spelers, probeer eerst daar wat meer achter te komen.
    Je moet daar alleen wel een beetje doorheen kijken!
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 20-02-2008 om 18:26
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  3. #3

    Standaard

    Voor ong 400 koop je de BD-P1400 van Samsung, of anders is de nieuwe Philips een alternatief (dezelde kwaliteit, maar wat degelijker qua bouw). Kijk eens op areadvd in duitsland (DE) site.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  4. #4

    Standaard

    Panasonic DMP-BD10aeg-k is dit een beetje een goede speler voor 500 € kan ik deze krijgen...

  5. #5

    Standaard

    Beste Wim,

    Zelf heb ik deze speler gekocht omdat de merken die ik normaliter aanschaf nog geen BD spelers op de Nederlandse markt hebben gebracht. Ik moet zeggen dat het niet tegenvalt, het geluid wordt netjes weergegeven en het beeld is echt goed. Wat ik wat minder vindt is het front klepje wat niet handig is en de soms wat trage laad tijd op sommige BD's. Voor de rest denk ik dat je voor €500 weinig beters kan krijgen op dit moment. Zelf wacht ik de markt af en ben nu zeer tevreden over de Panasonic.

  6. #6

    Standaard

    Koop een PS3, deze is altijd te upgraden naar een hogere versie! De PS3 blijft onder jouw budget, en je kunt er ook nog in HD op gamen.......

  7. #7

    Standaard

    Met een blu ray speler zou ik zeker nog even wachten, wat nu te koop is zijn allemaal spelers die nog niet alles kunnen, wat je dalijk in de toekomst dan toch gaat missen.

    Ik zelf wacht nog even rustig af, heb wel een nieuwe versterker besteld (onkyo 905) die heeft wel al alles aan boord.

    wachten is moeilijk, ook ik heb daar last van :wink:

  8. #8

    Standaard

    Wat heb je voor receiver?

    Een die met de nieuwe geluidsformaten overweg kan?
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wim S. Bekijk bericht
    Ik wil een goede Blu-ray speler kopen met vele mogelijkheden, echter mag hij niet meer dan 700 € kosten, iemand tips.
    Wat de rest ook al zegt:

    WACHTEN

    en als je jezelf niet onder controle kunt houden, koop dan zolang een PS3, kun je heel veelzijdig inzetten. Tegen de tijd dat er wel knappe BD spelers komen kun je de PS3 weer te gelde maken en zal hij meer opleveren en geliefder zijn dan 1 van de huidig verkrijgbare BD DVD spelers..... amen
    Have fun and enjoy your collection

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Wat heb je voor receiver?

    Een die met de nieuwe geluidsformaten overweg kan?
    Nee nog niet volgens mij, ik heb een pioneer vsx-ax3

  11. #11

    Standaard

    Zo te zien heeft jouw receiver geen hdmi ingang, maar wel 7:1 analoge ingangen. Dan zou de beste oplossing voor jouw zijn een blu-ray speler met een 7:1 (of 5:1) analoge uitgang en interne decoder. Aandachtspunt is wel of jouw receiver voor pcm ook de eigen instellingen voor pcm hanteert, dus type speakers, crossover sub, afstanden speakers, enz. De speler decodeert dan de nieuwe audioformaten en stuurt deze pcm uit.
    De playstation kun je voor gaan, maar je mist dan de nieuwe audioformaten (tot op zekere hoogte).
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  12. #12

    Standaard

    Dat kan mijn receiver wel en deze is ook niet echt aan vervanging toe, want dit is echt een toppertje. Wat betreft de blu-ray speler heb ik toch de Panasonic DMP-BD10aeg-k bestelt als het goed is inc. 5 Blu-Ray films , maar als een tijdelijke speler totdat er nieuwere spelers komen. Wat betreft een PS3 dat zegt me niet zoveel want ik ben niet zo'n gamer meer..
    Laatst aangepast door Wim S. : 23-02-2008 om 10:59

  13. #13
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Daarom is de panasonic relatief geen slechte keuze,
    Deze heeft 7.1 analoge uitputs, de meeste 5.1
    Heeft bijna alle audio decoders aan boord, behalve Masteraudio
    ( Heleboel spelers laten HD audio niet door de analoge uitgangen, ze maken er gewoon analoog dolby digital van. Handleidingen wijzen dit uit, )

    Bedenk wel dat de meeste BD software geen 7.1 is.
    En je versterker mits volledig 7.1 is aangesloten, vaak dus niks doet met de surround back kanalen.
    Je versterker laat dan ook geen manipulatie van die kanalen toe, simpelweg omdat ze wel als 7.1 zijn toegewezen, maar geen input krijgen.
    Veelal gebruik ik liever alleen maar de 5.1 optie en laat de prologic IIx de surround back kanalen maken.( de x kan wel criuciaal zijn i.v.m. stereo)
    Ik moet hiervoor wel het setup menu van de panny in, en daar alleen 5.1 configureren.

    Voor mij, en ik koop graag, was er momenteel geen beter totaal optie dan de panny
    Enigste reden om niet nu relatief goedkoop te kopen, is het risico dat je daar later spijt van krijgt.
    Die beslissing kan alleen jij zelf maken, wat vindt je belangrijk.
    En heb je later misschien ook niet wat nodig voor je slaapkamer ( Meestal een goed excuus)

    Dat excuus gebruik ik, denk ik, als de Denon uitkomt.!
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 24-02-2008 om 00:39
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •