Pagina 4 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
De resultaten 76 tot 100 van 121 worden weergegeven.
  1. #76

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Volgens mij is de MM je referentiekader als het om projectie gaat. Slecht dus. Maar wat basel je toch? Pixels zien, onscherp? Nog nooit goede projectie gezien merk ik wel.
    en yes, Hero ziet er met een goede projector beter uit dan een plasma / lcd. Als je die wat fout insteld word ruis en grain alleen maar versterkt...De reden dat jij Hero bagger vind en ik het wel vind meevallen...Wie zal het zeggen.

    Maar het gaat er bij jou natuurlijk niet in dat die Sony van jou wel eens debet kan zijn aan hoe matig jij Hero vind. De reden dat ik projecteer; bios gevoel, beter beeld, minder ruis, pans vloeiender enz. Maar zo aan je reakties te merken denk je echt het laatste woord in hd te hebben....
    Albert het is fijn te weten dat je niet kritisch bent en de DFW bagger heel mooi vind met een projector. Helaas hebben we niet allemaal een projector in huis hangen en kunnen daarom niet genieten van die prachtige beelden die dat zou moeten geven volgens jou.
    Jammer dat mijn Sony net als bij de anderen met weer een andere TV, LCD of Plasma,er debet aan is dat zij Hero van DFW niet echt kunnen waarderen.

    Je kan vragen of ze er in de winkel een sticker op plakken:

    Kijken via een Projector (niet geschikt voor Plasma en LCD TV >70inch)

    106 inch op 4 meter en hij ziet minder ruis.....

    Denk wel dat ik de oorzaak gevonden heb, een leesbrilletje zou je probleem wel eens op kunnen lossen, wordt toch een bezoekje aan de opticiën
    Have fun and enjoy your collection

  2. #77

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rx-men-8 Bekijk bericht
    Het is in dit geval te hopen dat een echt grote partij het geld er voor over heeft om een nieuwe HDCAM-SR of D5 transfer te maken direkt uit Yimou's postproductie (en geen telecine vanaf bestaande bioscoopreels). Helaas heeft DFW slechts de benelux als afzetgebied (ca. 5000 persingen) en zal het kostentechnisch moeten doen met wat de licentiegever op de plank heeft liggen.

    Maar ja, de film is niet nieuw meer en het is de vraag of hier ooit nog door iemand geld in wordt gestoken, als dat niet wordt terugverdiend.
    Dat is zo. En helaas geldt dat ook voor meer kleinere afzetmarkten.
    Ik neem DFW dan ook niet kwalijk dat ze geen dure transfer zelf gemaakt hebben, maar ik neem het ze wel kwalijk dat ze een ingekochte transfer niet goed op kwaliteit hebben gecontroleerd. Dan maar helemaal geen Hero op blu-ray. Voor een DVD kan ik 't nog wel begrijpen. Ik wil goede kwaliteit op DVD maar er zijn zat mensen die alleen de film willen zien en niet een hoge kwaliteit verwachten. Voor blu-ray ligt dit anders. Daar moet de beeldkwaliteit in ieder geval een stuk beter zijn dan van DVD. Anders is er geen enkele rechtvaardiging voor de aanschaf van BD in plaats van DVD.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  3. #78

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Albert het is fijn te weten dat je niet kritisch bent en de DFW bagger heel mooi vind met een projector. Helaas hebben we niet allemaal een projector in huis hangen en kunnen daarom niet genieten van die prachtige beelden die dat zou moeten geven volgens jou.
    Jammer dat mijn Sony net als bij de anderen met weer een andere TV, LCD of Plasma,er debet aan is dat zij Hero van DFW niet echt kunnen waarderen.

    Je kan vragen of ze er in de winkel een sticker op plakken:

    Kijken via een Projector (niet geschikt voor Plasma en LCD TV >70inch)

    106 inch op 4 meter en hij ziet minder ruis.....

    Denk wel dat ik de oorzaak gevonden heb, een leesbrilletje zou je probleem wel eens op kunnen lossen, wordt toch een bezoekje aan de opticiën
    Oei, wat weer voorspelbaar van je.....

    Zodra je een andere mening hebt wordt je voor van alles en nog wat uitgemaakt...jammer toch dat je niet normaal kunt reageren, maar klaarblijkelijk denk jij op basis van kennis die ik wel heb mij te kunnen vertellen dat Hero er op een projector niet beter uit kan zien. Tja, daar moet ik smakelijk om lachen hoor dat je je zo blind staart op je tv. Ach, ik weet wel beter en ga mij niet op jou manier verlagen...

    Nergens zie je mij trouwens zeggen dat ik Hero top vind. Hij is alleen nog zo slecht niet vind ik op basis van mijn apparatuur (en met mij zijn er meer die dit vinden)... . Het kan inderdaad beter maar ga eens de bd van flying dagger kijken. Dat mag je inderdaad bagger noemen....
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  4. #79

    Standaard

    Laten we proberen de emoties t.a.v. de eigen beleving van de beeldkwaliteit niet te veel te laten oplopen.
    Ieder mens is verschillend en ervaart een imperfectie op een andere wijze. Probeer dat niet een ander op te dringen. Hou het gewoon bij de eigen observaties en respecteer dat hierover verschillend wordt gedacht.

    Hier kun je trouwens een aardige screenshot vergelijking zien tussen de HK R3 NTSC DVD en de Duitse HD DVD. De laatste is volgens mij gelijk aan de door DFW in NL uitgebrachte release.
    http://web12.dvd2web.de/hd_hero/hd_hero.htm
    Je ziet in de screenshots duidelijk meer detail dan bij de DVD versie, ook al heeft de HD release inderdaad een ruime hoeveelheid aanwezig grain.

  5. #80

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rx-men-8 Bekijk bericht
    Dit was echter een oude NTSC DVD review.
    DVD-Home .nl had een BD review met dit commentaar:
    Ok, maar dan zeg ik; heb je wel eens gezien op dvd-home.nl dat zij een dvd afbranden omdat het gewoon slecht is? Ik heb hun nog nooit zien schrijven dat iets wel of niet goed is...ze verzachten meestal wel erg niet goede transfers... Ze zijn wel erg mild in het algemeen. verder een mooie site om aankomende releases in de gaten te houden.

  6. #81

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Arnold van Oostrum Bekijk bericht
    http://web12.dvd2web.de/hd_hero/hd_hero.htm
    Je ziet in de screenshots duidelijk meer detail dan bij de DVD versie, ook al heeft de HD release inderdaad een ruime hoeveelheid aanwezig grain.
    Aan het eerste plaatje kun je in de donkere stukken zien dat 't hier geen normaal filmgrain betreft maar een soort ruis. Deze is zo sterk aanwezig dat het detail bij bewegende beelden teniet wordt gedaan.

    In het derde plaatje zie je alleen meer detail bij de rondjes achterin, maar het gezicht van Jet Li is even wazig.
    Het lijkt me niet dat de cameraman hier verkeerd heeft gefocussed maar dat het probleem ligt bij de transfer.

    En 't laatste plaatje biedt ook nauwelijks meer detail. En dat voor een stilstaand plaatje.

    Stel dat de bron echt zo slecht was, dan biedt de blu-ray geen meerwaarde t.o.v. de DVD. En in mijn optiek vertoort de ruis het af en toe kleine beetje meer detail dusdanig dat ik de DVD beter vind. Overigens heb ik de Japanse DVD en die schijnt volgens DVDBeaver beter te zijn dan de Edko DVD.
    Laatst aangepast door Edwin V : 15-05-2008 om 20:57
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  7. #82

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rx-men-8 Bekijk bericht
    Het is in dit geval te hopen dat een echt grote partij het geld er voor over heeft om een nieuwe HDCAM-SR of D5 transfer te maken direkt uit Yimou's postproductie (en geen telecine vanaf bestaande bioscoopreels). Helaas heeft DFW slechts de benelux als afzetgebied (ca. 5000 persingen) en zal het kostentechnisch moeten doen met wat de licentiegever op de plank heeft liggen.
    Ik erger me niet aan filmgrain omdat je ondanks filmgrain vaak veel detail ziet (denk bv. aan de 300 BD). Ik heb Hero ook in de bioscoop gezien en daar was het echter minder grainy dan de DFW BR maar dat terzake. Waar ik wel erg aan ergerde is de hoeveelheid digital noise op de DFW BD om maar niet te spreken van de horizontale strepen door het beeld.

    Nu Criterion zijn plannen voor BD releases heeft bekendgemaakt hoop ik stilletjes dat zij de film gaan opkopen en uitbrengen op BD.:wink:
    Kan al bijna niet wachten op hun BD uitgave van "In the mood for love" van Wong Kar Wai.
    Blu-Rays: 33 and counting SD-DVDs: stopped counting

  8. #83

    Standaard

    Beste Albert Kostwinder,
    Het is zinloos om welles nietes te roepen hier. Zoals ik begrepen heb vergelijk je de DFW SDDVD Hero met DFW BD Hero.
    Trek pas je conclusies als je de japanse versie SDDVD van Hero heb bekeken anders lopen we alleen maar langselkaar heen te praten.

    Besides...als ik net zulk mooi apparatuur heb als jij zou ik het nooit voeren met de inferieure DVD uitgaves van DFW. Mooi apparatuur verdienen alleen de beste releases als je het aan mij vraagt
    Blu-Rays: 33 and counting SD-DVDs: stopped counting

  9. #84

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door yuyuyu98 Bekijk bericht


    Besides...als ik net zulk mooi apparatuur heb als jij zou ik het nooit voeren met de inferieure DVD uitgaves van DFW. Mooi apparatuur verdienen alleen de beste releases als je het aan mij vraagt
    In een perfecte wereld zou dat ook zo zijn maar zoals je kunt lezen zijn de transfers niet altijd even goed en moet je het doen met hetgeen voor handen is!:wink: Gelukkig biedt internet tegenwoordig toch uitkomst, waardoor de keuze vergroot wordt. Maar als het bronmateriaal niet is wat het hoort te zijn, houdt het op!

  10. #85

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Oei, wat weer voorspelbaar van je.....

    Zodra je een andere mening hebt wordt je voor van alles en nog wat uitgemaakt.... Ach, ik weet wel beter en ga mij niet op jou manier verlagen...

    Nergens zie je mij trouwens zeggen dat ik Hero top vind. Hij is alleen nog zo slecht niet vind ik op basis van mijn apparatuur (en met mij zijn er meer die dit vinden)... . Het kan inderdaad beter maar ga eens de bd van flying dagger kijken. Dat mag je inderdaad bagger noemen....
    Albert, ik heb je hoop ik nergens voor heb uitgemaakt..... maar ik zou als ik jou was toch eens een bezoekje brengen bij de opticiën, baat het niet, schaden zal het ook niet

    Toch wel fijn dat je een beetje in het potje begint te druppelen, Hero is inderdaad niet top, en het kan beter
    Have fun and enjoy your collection

  11. #86

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Arnold van Oostrum Bekijk bericht
    Laten we proberen de emoties t.a.v. de eigen beleving van de beeldkwaliteit niet te veel te laten oplopen.
    Ieder mens is verschillend en ervaart een imperfectie op een andere wijze. Probeer dat niet een ander op te dringen. Hou het gewoon bij de eigen observaties en respecteer dat hierover verschillend wordt gedacht.
    Ik denk dat het doel is om mensen wat kritischer naar HD/BD DVD materiaal te laten kijken, dat is alleen maar goed, want anders worden we binnenkort met allerlei bagger van de heren fabrikanten opgescheept, het staat immers op BD DVD dan is goed! Helaas pindakaas, zo is het helaas niet, en als we niet scherp blijven, dan worden we met allerlei shit opgescheept, lekker voor de heren om de kassa weer te laten rinkelen, maar met kwaliteit heeft het niets te maken!

    Heb al weer HD DVD's afgespeeld waar het geluid in DTS HD Master opstond, maar het was van een oude film, was gewoon mager, had net zo goed in standaard DD 5.1 op de schijf kunnen staan, het verhaal gaat zich herhalen, je zet DTS geluid op DVD en dan is het zogenaamd goed.... je zet DTS HD Master op een schijf, dan is het goed.... maar niet heus.

    Wil alleen maar even mensen scherp houden, en wat Albert betreft, die acht ik echt niet min, mag hem best wel eens plagen, maar heb wel respect voor hem (nu niet naast je schoenen gaan lopen Albert )
    Have fun and enjoy your collection

  12. #87

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Albert, ik heb je hoop ik nergens voor heb uitgemaakt..... maar ik zou als ik jou was toch eens een bezoekje brengen bij de opticiën, baat het niet, schaden zal het ook niet
    Mag ik jou als advies geven je horizon qua apparatuur eens te verruimen.
    Laatst aangepast door Albert Kostwinder : 15-05-2008 om 16:18
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  13. #88

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Mag ik jou als advies geven je horizon qua apparatuur eens te verruimen.

    Mmmm, ik ben niet in de markt voor een projector

    Ik houd van groot, maar een projectiekamer heeft zo zijn voor en nadelen. Bij mij zijn het de nadelen die er zijn om het overwegen om een projector aan te schaffen te groot, dat heeft ook te maken met de woonruimte die ik heb en de concessies die ik zou moeten maken.

    BTW, vriendelijke vriend, ik heb al een hele wijde horizon, mijn horizon overstijgd die van mijn beurs


    Als ik toch eens onnoemelijk rijk zou zijn , maar dat ben ik helaas niet

    Gelukkig kan ik wel eten wat ik wil
    Have fun and enjoy your collection

  14. #89

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Ik houd van groot
    Toch zit ik liever niet helemaal voor in de zaal van een bioscoop want dan zie je echt de film niet meer goed (buiten 't feit dat de boel verdraaid is en je kramp in je nek krijgt). En zeker met lage resoluties vind ik groot kijken maar niks. Je ziet dan dat er weinig detail is en van die wazigheid krijg ik alleen maar pijn in m'n hoofd.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  15. #90

    Standaard

    Ik moet zeggen, van een afstand van 7 meter valt de ruis eigenlijk best nog wel mee.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  16. #91

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V Bekijk bericht
    Ik moet zeggen, van een afstand van 7 meter valt de ruis eigenlijk best nog wel mee.
    Hehe... van een afstand van 7 meter ziet je schoonmoeder er zelfs mooi uit
    Blu-Rays: 33 and counting SD-DVDs: stopped counting

  17. #92

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V Bekijk bericht
    Ik moet zeggen, van een afstand van 7 meter valt de ruis eigenlijk best nog wel mee.
    Ja, met een 32inch scherm op 7 meter is eigenlijk alles al snel mooi

    Inderdaad houd ik wel van een beetje knap scherm, maar tussen groot en groot zit wel een verschil, de maatjes die wij hebben vind ik met een kijkafstand van rond de 3 meter precies goed, meer dan 60 hoeft het dan ook eigenlijk niet te worden. Aan TV's kleiner dan 42 zal ik nooit meer wennen, veel te klein, maar >100 op 4 meter vind ik toch wel even te, houd ook, net als jij, niet van nekoefeningen8)
    Have fun and enjoy your collection

  18. #93

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout Bekijk bericht
    Daar heb je ook bij die maat nog geen last van hoor .... ik zou je toch eens willen uitnodigen hier te komen kijken, ook hoe je projectie in de woonkamer kunt integreren.
    Dat is aardig, ik houd het in gedachte. Toch ben ik nog even niet in de markt voor projectie, er staan mij binnenkort andere zeer pijnlijke aanslagen op mijn beurs te wachten:sad: , zal het nog wel een tijdje moeten uithouden met de huidige situatie, maar dat is ook geen straf
    Have fun and enjoy your collection

  19. #94

    Standaard DFW zuigt

    Zoals al langer bekend maakt DFW zich er schandelijk makkelijk vanaf als het gaat om het uitbrengen van HD materiaal. Hero is hier een duidelijk voorbeeld van. De beeldkwaliteit is ronduit treurig, onscherp beeld en zelfs extreme blokruis (met name in in de rood gekleurde scenes). Deze blokruis is zelfs nog erger dan ik heb gezien op gewone DVD's.
    Het kan best zo zijn dat de films die nu uitkomen van DFW, en direkt op blu-ray verschijnen, hier geen last van hebben. Wat betreft Hero voel ik me bedonderd, the Aviator ging nog wel maar was ook niet spectaculair...
    Weet iemand hoe het met de beeldkwaliteit van Rambo zit

  20. #95

    Standaard

    The Aviator is niet echt gestoken scherp omdat het beeld op een aparte manier bewerkt is, waardoor het een nostalgische aanblik krijgt.
    Zoiets valt te lezen in de recensie op deze site.

    Over Rambo: De Amerikaanse release schijnt zeer goed beeld te hebben.
    Ik denk dat DFW wel dezelfde transfer gebruikt.

  21. #96

    Standaard

    ik vind het "kleine afzetgebied" maar een zwak excuus, ik dacht net dat HD er ging voor zorgen dat PAL en NTSC eindelijk overboord gingen zodat iedereen in dezelfde resolutie en zelfde framerate kijkt
    op die manier moet je maar 1 transfer maken, en moet de uitgever, in dit geval DFW, er enkel nog de nodige subs en eventueel extra geluidspoor aan toevoegen

    de DVD van Hero was niet optimaal, maar best te doen (naar mijn mening)
    vandaag zijn we echter bezig met HD televisie wat ook om betere transfers vraagt
    als men dit niet kan leveren, moet men de mensen ook niet voorliegen

  22. #97

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Arnold van Oostrum Bekijk bericht
    Hier kun je trouwens een aardige screenshot vergelijking zien tussen de HK R3 NTSC DVD en de Duitse HD DVD. De laatste is volgens mij gelijk aan de door DFW in NL uitgebrachte release.
    http://web12.dvd2web.de/hd_hero/hd_hero.htm
    Je ziet in de screenshots duidelijk meer detail dan bij de DVD versie, ook al heeft de HD release inderdaad een ruime hoeveelheid aanwezig grain.
    Beetje late reactie, maar ik vond deze vergelijking te interessant om te laten liggen.

    Als je die screenshots vergelijkt, zie je precies wat ze gedaan hebben. Ik herken het 'probleem' als fotograaf, waarbij ik ook wel eens in die val getrapt ben. Ze hebben de boel met software proberen te verscherpen. Punt is, als je dat niet goed doet (parameters van je sharpening filter), je de ruis gaat versterken. Want je ziet welliswaar meer detail in de 'HD' screens, maar ook een heleboel meer ruis. Of beter gezegd: ze hebben de ruis meer geaccentueerd. In feite een compleet gebrek aan kwaliteitscontrole, want als ze ook maar één blik hadden geworpen op het resultaat, hadden ze kunnen zien dat ze iets aan de instellingen hadden moeten doen.
    Vandaar ook dat ik direct bij het opzetten van deze BluRay verbaasd was over het gebrek aan scherpte. Er hangt immers een waas over het beeld door de ruis, waardoor je het idee van onscherpte krijgt. Ook al ís er meer detail aanwezig. Het mooie van HD is nu juist dat de beelden uit je scherm springen, en dat is bij deze duidelijk niet het geval.

    Maar goed...er is al genoeg over gezegd. Ik vond het erg jammer, want ik ben gek op deze film en had me indertijd werkelijk verheugd op het kijken in HD. En dat viel behoorlijk tegen, terwijl ik helemaal blanko ging kijken. Ik was niet eens op de hoogte van de slechte NL DVD release omdat ik de Chinese heb (mooi SE doosje).
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  23. #98

    Standaard

    Ik heb hem gisteren voor het eerst gezien (na hem 10 maanden geleden al eens in m'n bezit gehad te hebben) en hij viel me nog mee. Het voornaamste probleem met deze release vind ik dat de beeldkwaliteit zo wisselend is: het ene shot kan consistent en scherp zijn terwijl het volgende shot weer veel ruis en andere problemen bevat. En volgens mij heeft de eerste helft van de film daar meer last van als de tweede. Echt jammer toch wel.

  24. #99

  25. #100

Pagina 4 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •