Pagina 85 van 89 EersteEerste ... 3575818283848586878889 LaatsteLaatste
De resultaten 2.101 tot 2.125 van 2202 worden weergegeven.
  1. #2101

    Standaard

    3 Is overigens de rupsband aan de bovenkant-voorkant. Het deel dat ietsjes schuin naar beneden loopt
    4 is de railing rechts op de graafmachine waar het spiegelhuis aan vastzit. De opstaande streep is de zuiger die aan de arm van de machine vastzit. Om je een idee te geven
    Dat het extreem blijft ben ik meteen met je eens

    edit; met mijn containeropmerking bedoelde ik dat het voor het beeld fijn was geweest als de container net iets meer aan de kant had gestaan. Had ik hem toch bewust kunnen meenemen in het shot (lijnenspel is gelukkig niet toevallig zo), maar dan had ik de rupsband helemaal vrij kunnen houden. Nu stoort het me wat dat die net achter de bak wegvalt.

  2. #2102

    Standaard

    Ik vind nu nuchter die 3&4 toch wel mooi en ik geloof je direct hoor over die 6e, als ik op flickr kijk zie ik door de aanwijzing denk ik wel wat takken.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  3. #2103

    Standaard

    Haha. Altijd leuk, foto's die je of mooi of niet mooi kan vinden afhankelijk van je gemoedstoestand

    De takken: de nabewerking is vrij hardcore (bij alle foto's van de laatste 2 of 3 posts) dus dat ze slecht zichtbaar zijn: mooi meegenomen

  4. #2104

    Standaard

    Weer eens wat kleur Dit keer een paar oude foto's van me; bijna 4 jaar geleden gemaakt ondertussen....
    Zodoende ook nog mijn onopvallende (kuch kuch) logo in beeld


    _MG_4642 as Smart Object-1 by Sauer Fotografie, on Flickr

    31072010_164 as Smart Object-1 by Sauer Fotografie, on Flickr

    31072010_020 as Smart Object-1 by Sauer Fotografie, on Flickr

  5. #2105

    Standaard

    Grappig. Ik zie net dat de foto's nog gemaakt zijn met mijn vorige camera (50D) en mijn vorige lens (70-200 F4).
    Blijft leuk dat je aan de specs moet zien welke spullen je gebruikt. Apparatuur is zo vaak overrated....)

  6. #2106

    Standaard

    Foto gemaakt in Midden Limburg

    _MG_6593 by Sauer Fotografie, on Flickr

    Foto tijdens 2 uurs endurance @ Kartcentrum Roosendaal

    _MG_6524 by Sauer Fotografie, on Flickr

    Mijn hond bij haar nieuwe hondenhok (hee, een kleurenfoto )

    _MG_6562 by Sauer Fotografie, on Flickr

    Fotootje in het zwembad (sta tot ongeveer ruim borsthoogte in het water hier) tijdens persluchttraining in het zwembad.
    _MG_6488 by Sauer Fotografie, on Flickr

    En dat was het weer even voor vandaag. Ik had nog wat modelfoto's willen kunnen posten, maar mijn model liet het een paar uur van te voren af weten

  7. #2107

    Standaard

    Omdat ik toch weer wat meer met mijn studio flitsers wil gaan doen (en ik komende maand een opdrachtje heb waarbij ik hoogstwaarschijnlijk zal moeten gaan flitsen om het licht wat mooier te krijgen) heb ik mijn flitsertjes weer eens van stal gehaald. Tot nu toe kreeg ik het nooit voor elkaar om een combinatie van flitsen, en een diafragma van 2.8 voor elkaar te krijgen; dat werd continue volle bak overbelicht (nog vrij logisch ook). Nu ging het wel goed 8) Straks nog eens wat pogingen wagen om wat te fotograferen. Ik wil nu nog kijken of het lukt om op sluitertijden sneller dan 1/200e te werken. Theoretisch moet dat niet kunnen. Maar in de praktijk schijnt dat weer wel te kunnen. Ook, of vooral, met zwaardere flitsers kan dat erg handig zijn Toch @2.8 fotograferen, en toch nog kunnen flitsen.

    Je merkt het; ik ben veel en veel meer van het fotograferen van dat wat op mijn pad komt. Studiowerk doe ik zeeeeer zelden. En als ik dat doe zorg ik voor zwarte muren rondom zodat ik makkelijker kan werken

  8. #2108

    Standaard

    Eens een fotootje van mezelf Bij gebrek aan iemand om als oefenobject te gebruiken Verdomde irritant overigens om jezelf zo op de foto te zetten.

    Een indicatie van de opstelling:
    Camera op statief. Compositie bepalen.
    Statief + softbox plaatsen en richten.
    Statief + flitskop + zelfbouw snoot (gewoon rol karton op je flitskop plakken ) neerzetten op de plek waar je scherp wilt stellen
    Belichting softbox instellen
    Statief + snoot op de juiste plek zetten vanaf waar je hem wilt gebruiken
    Nieuwe foto maken om de belichting te controleren.
    Concluderen dat je lamp niet op je hoofd gericht staat
    Snoot verzetten
    Nieuwe foto maken
    Concluderen dat de lamp te hard/zacht staat
    Statief camera aantikken met je voet zodat je focus om zeep is.
    Hele verhaal hierboven opnieuw beginnen nadat je even aan het vloeken bent geweest
    Blijven dooretteren, en dan na een minuut of 20, en een aantal foto's die mislukt zijn dit als resultaat hebben voor je geen zin meer hebt om door te gaan Volgende keer de snoot een stuk hoger zetten zodat het licht meer op mijn schouder valt. Het wordt hoog tijd voor een echte snoot + grids, en liefst een spot. Maarja..... $$$$$$$

    Goed, toch nog een fotootje

    ps: ohja. De reden voor de zonnebril is omdat ik nogal last kreeg van de flitsen. Sommigen kunnen daar probleemloos tegen. Ik blijkbaar niet. Zit nu nog met lichtstrepen voor mijn ogen achter mijn computerscherm En met de zonnebril op had ik er gewoon minder last van.
    Morgen als het uitkomt eens wat proeffoto's van iemand anders gedurende de dag maken. Weer een uitdaging extra

    Selfie 2 by Sauer Fotografie, on Flickr

  9. #2109
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Cool! Was het erg zonnig in huis?
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  10. #2110

    Standaard

    Haha, tja. De flitser staat al op zijn zwakste. Maar dan nog krijg je er serieus last van :P

    Eigenlijk wil ik mijn licht nog veel meer richten dan op deze foto. Maar dat is alleen mogelijk door een grid aan te schaffen voor mijn softbox. En dat is duur Daar schrik je serieus van. Dat zou me, inclusief alle accessoires ergens rond de 400 euro gaan kosten. Dat denk ik dus even van niet op dit moment....

    Thanks voor je reactie btw!

  11. #2111

    Standaard

    Dit is weer wel een heerlijk makkelijke foto. Gewoon een DIY snoot pakken, haaks op mijn hoofd zetten en timer aanzetten. Scherpstellen idem aan foto hierboven, maar nu kan ik de tweede flitser gewoon een eindje naar achter duwen nadat ik afgedrukt heb, en dan heb ik nog alle tijd om te gaan staan enz

    Selfie by Sauer Fotografie, on Flickr

  12. #2112

    Standaard

    Wat beeldmateriaal van afgelopen week. Mijn camera wordt (eindelijk) weer eens een beetje normaal gebruikt. Nog steeds niet "vaak" maar wel meer dan een half jaar terug

    Golfjes by Sauer Fotografie, on Flickr

    Stranding van de Sea Land Meteor bij mij om de hoek

    _MG_6810 by Sauer Fotografie, on Flickr

    _MG_6814 by Sauer Fotografie, on Flickr

    Stranding 2

    _MG_6794 by Sauer Fotografie, on Flickr

    Stranding 3 (twee van de slepers die bezig waren)

    _MG_6809 by Sauer Fotografie, on Flickr

    En een filmpje van de loodsen die door de storm erg veel moeite hadden om aan te leggen. Dit hoort normaal een seconde of 30 te kosten. Maximaal. Niet de bijna 3 minuten die ze nu bezig waren
    https://www.flickr.com/photos/sauerf...n/photostream/

  13. #2113

    Standaard

    In de tussentijd weer bezig om wat opdrachten binnen te halen met een beetje geluk

  14. #2114
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    De eerste heeft bij mij een hoog wauw-gehalte, het enige waar ik tegenaan hik is de uitlijning van de horizon (de zee, zijnde altijd waterpas).
    De laatste vind ik ook erg mooi, vooral de sfeer en de kleurstelling.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  15. #2115

    Standaard

    Hahaha. Dat ben ik volkomen met je eens
    Ik geb in photoshop gekeken hoe die er recht uitziet. En toen besloot ik de zee toch leeg te laten lopen Lijnenspel gaat volkomen om zeep als ik hem rechtzet.

    Een nadeel van zo'n foto maken met je telefoon terwijl je je telefoon in windkracht 9 boven een kolkende zee houdt. Ben allang blij dat de telefoon niet uit mijn handen gewaaid is

  16. #2116
    Laatst aangepast door Christiaan Sauer : 17-04-2015 om 00:16

  17. #2117

    Standaard

    Een oude foto van me weer. Een uit december 2010. Woon overigens allang niet meer op deze lokatie (gelukkig gezien de bewoonster), maar dit was wel mijn dagelijks uitzicht 8) Had dit huis toch nog een voordeel

    Molen in de sneeuw by Sauer Fotografie, on Flickr

  18. #2118

    Standaard

    Ik dacht dat ik ze hier ook gezet had. Blijkbaar niet. Dus dan met 2 dagen vertraging

    Chronologische volgorde zodat je ziet hoe zo'n loodsbootje te keer kan gaan. (nummer 7170 heeft inderdaad een flink afwijkende kleur; de anderen zijn opnieuw bewerkt, en deze over het hoofd gezien)

    Rode schip is van het Belgisch Loodswezen. De gele is van de Nederlanders.

    _MG_7170 by Sauer Fotografie, on Flickr

    _MG_7185 by Sauer Fotografie, on Flickr

    _MG_7189 by Sauer Fotografie, on Flickr

    _MG_7191 by Sauer Fotografie, on Flickr

    _MG_7206 by Sauer Fotografie, on Flickr

    _MG_7207 by Sauer Fotografie, on Flickr

    _MG_7211 by Sauer Fotografie, on Flickr

    En een afsluitertje, uiteraard in B&W

    _MG_7214 by Sauer Fotografie, on Flickr

  19. #2119
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Mooi de kracht van water!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  20. #2120

    Standaard

    In Vlissingen zijn ze bezig met het hoofdonderdeel van het pijpenleg gebeuren voor de Pioneering Spirit (Of Pieter Schelte zoals de meesten haar nog steeds noemen).

    _MG_7326_7_8_tonemapped by Christiaan Sauer, on Flickr

  21. #2121

    Standaard

    Ik weet het. Het zijn niet de meest geweldige foto's die je voorbij zult zien komen En toch ben ik er blij mee 8)
    Vandaag was er in verband met de wereldkampioenschappen onderwater fotografie een Try & Dive evenement. Je kon bij Olympus een Pen systeem ophalen + onderwaterhuis, en daar mocht je dan zolang je wilde onderwater mee gaan spelen. Mijn buddy en ik hebben dat uiteraard gedaan, dus ik kan eindelijk eens wat fotootjes plaatsen van het onderwaterleven in Zeeland 8)


    Jammer genoeg kon ik mijn eigen vest niet gebruiken omdat dat kapot is, dus ik moest een standaardvest gebruiken waardoor mijn trim continue naar zijn grootjes was. Dus echt stabiel in het water lag ik niet, en laat dat nu net cruciaal zijn voor dit soort dingen. Daarnaast had ik echt nul punt nul ervaring met die Pen's. Gelukkig had ik al donders snel door dat de ingebouwde flitser flink waardeloos is voor onderwaterfotografie (bovenwater ook overigens). Dus dat ding maar uitgezet (kan gelukkig via een menu aangezien je de camera fysiek niets meer aan kan veranderen als je in het water ligt). En dan maar met mijn eigen duiklamp bijschijnen.


    Goed. Genoeg geklets (kan hier nog wel even over doorgaan namelijk), maar ik zal eens een paar fotootjes plaatsen
    ps; kwallen zijn zoooo gaaf onder water. Jammer genoeg erg lastig op de foto te zetten. Je schijnt er continue net naast met je lampje


    P5240096 by Christiaan Sauer, on Flickr


    P5240078 by Christiaan Sauer, on Flickr


    P5240071 by Christiaan Sauer, on Flickr


    P5240026 by Christiaan Sauer, on Flickr


    P5240013 by Christiaan Sauer, on Flickr


    P5240011 by Christiaan Sauer, on Flickr


    n13Ts by Christiaan Sauer, on Flickr


    4KRle by Christiaan Sauer, on Flickr




    Straks nog even een fotootje van mijn buddy

  22. #2122

    Standaard

    Tof hoor, maakt inderdaad niet zo veel uit zoals je zegt, het is weer de extra ervaring die telt lijkt me.
    Laatst aangepast door peptalk : 26-05-2015 om 12:09
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  23. #2123

  24. #2124

    Standaard

    Thanx!

    Zoals je zegt Pep: het is een hele extra ervaring inderdaad. Opvallend intensief voor zo een een eerste keer. Maar ik wist het van te voren bijna zeker, en ik weet het nu 100% zeker; op het moment dat het geld er is komt er een behuizing voor mijn 5DII. Dan maar geen flitser. Dan maar geen vakantie; Chrisje gaat onderwater fotograferen, en met zijn duiklampje maar bijschijnen in het begin Ging nu ook "uitstekend" Nu nog een keer ergens budget vandaan toveren.... Crowdfunding vai dvd.nl ofzo?

  25. #2125

    Standaard

    Kleine timelapse van wat een enorme storm had moeten worden met serieus veel neerslag. Zoals je in het filmpje kunt zien: er was niets te zien

    horror timelapse by Christiaan Sauer, on Flickr

    De camera is nu bezig om een zonsondergang op de foto te zetten. Ik ben benieuwd hoeveel foto's dat worden. Bovenstaande filmpje bestaat uit ruim 1200 foto's. (doet me er aan denken; de volgende keer timelapse maken moet ik mijn 50D gebruiken. Als daar de sluiter van stopt vind ik dat minder erg)

Pagina 85 van 89 EersteEerste ... 3575818283848586878889 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •