Pagina 79 van 89 EersteEerste ... 2969757677787980818283 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1.951 tot 1.975 van 2202 worden weergegeven.
  1. #1951

    Standaard

    Mannen, ik heb een nieuwe hobby

    Zo'n eerste keer erg eng/spannend, maar wel heel heel erg tof om te doen

  2. #1952

  3. #1953
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Leuk hoor.

    Die eerste. Staat die bewust een beetje uit het lood?
    De tweede vind ik iets meer vertellen. Iets interessanter om naar te kijken.
    Lijkt me ook heel mooi in zwart wit.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  4. #1954

    Standaard

    Ik vind persoonlijk de 1e wat mooier,vooral het licht en donker.
    Zijn erg mooi geworden,complimenten!
    this is my boomstick!!!

  5. #1955

    Standaard

    Dank u Die is niet bewust uit het lood genomen. Ik ben redelijk bezig geweest met verschillende standpunten, maar je zat met zoveel lijnen waar je op moest letten, en dit was het tweede setje dat we uitkozen vanochtend dat dat er helaas helaas doorheen geschoten is. Net als de net te opvallende reflectie van de softbox op de achtergrond

    Ben nu even snel wat foto's "van de rest van de dag" aan het bekijken en nakijken. Die zet ik zo ook even online. Geef me 5 a 10 minuutjes.

  6. #1956

    Standaard

    En hier een aantal foto's van de rest van de dag.
    Het is opvallend vermoeiend, en dan ga je dingen over het hoofd zien; deuren die openstaan, een bankje dat net niet loodrecht op de camera staat, er niet bij stilstaan dat ze een normaal broekje aan heeft in plaats van een string zodat het idee van de foto wat teniet wordt gedaan, maar dat mag de pret niet drukken Voor een volgende keer weet ik dat ik nog explicieter moet zijn met wat ik graag wil dat ze qua lingerie meeneemt. (ik ben bijvoorbeeld bijna tegenstander van normale slipjes voor zulke slanke tengere vrouwen, een string vind ik persoonlijk zo ontzettend veel vrouwelijker)

    Maar gelukkig had ze het nodige bij zich. Zoveel dat het nog lastig was om te bepalen wat ze bij welke kamer aan mocht trekken

    Dus een vrij gevarieerd beeld gekregen uiteindelijk. Er komt nog meer aan, maar dit is wat ik zo snel even wil tonen.


    simonepleizier_4 by Sauer Fotografie, on Flickr


    simonepleizier_3 by Sauer Fotografie, on Flickr


    simonepleizier_5 by Sauer Fotografie, on Flickr

  7. #1957

    Standaard

    hou er overigens rekening mee dat er hier nog geen greintje nabewerking is toegepast. Het is dan wel een bijzonder knappe vrouw in mijn ogen, maar er zitten zoals bij ieder levend wezen wat plekjes die een beetje photoshop kunnen gebruiken.

  8. #1958

    Standaard


    simonepleizier_9 by Sauer Fotografie, on Flickr


    simonepleizier_8 by Sauer Fotografie, on Flickr


    simonepleizier_7 by Sauer Fotografie, on Flickr


    simonepleizier_6 by Sauer Fotografie, on Flickr

    Zo. De rest komt binnenkort wel, en deze foto's komen bewerkt en wel binnenkort opnieuw online te staan. Dit was even om te laten zien wat ik vandaag zoals uitgevroten heb.

    Verbeterpuntjes voor volgende keer:
    Opletten dat camera haaks op de muur staat
    Opletten dat een bankje loodrecht op de camera staat
    Opletten dat deuren dicht zitten die dicht moeten zijn
    Beter communiceren dat ze enkel strings meeneemt
    Beter communiceren dat ze stockings meeneemt
    Zorgen dat mijn eigen camera helemaal naar behoren werkt zodat ik geen geleende camera hoef te gebruiken

    Eindcijfer qua plezier: 8
    Eindcijfer qua leerzaamheid: 8

  9. #1959
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik vraag me af hoe je op het eindcijfer voor plezier komt.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  10. #1960

    Standaard

    Dat is zo ontzettend misvatting nummer 1 als het op lingerie/naakt fotografie aankomt
    Tuurlijk moet je wel "gevoel" bij de foto's hebben (als ze jou als fotograaf al niets doen, hoe moet een ander er dan wel warm voor lopen)
    Tuurlijk prijs je jezelf gelukkig dat je dit mag doen; het is tenslotte ook een stukje professioneel vertrouwen in elkaar.
    Tuurlijk houdt je rekening met wat je zelf mooi/prettig vind om te fotograferen (waarom denk je dat ik bij een volgend model erop ga hameren dat ze alleen strings meeneemt en kousen)

    Maar het is een totale misvatting dat je je eigen *** achterna loopt Ik heb foto's bekeken waarbij je eigenlijk niet doorhebt wat je gemaakt hebt tot het moment dat je ze thuis op de computer bekijkt.

    Wat wel even wennen was voor mij, was om op je dooie akkertje praktisch tegen elkaar aan op het bed zitten om de foto's even te bekijken. Maar nadat je dat 1 keer gedaan hebt is die schroom gelukkig ook zo weer voorbij


    Het kwam overigens ook nog ter sprake dat ze blijkbaar een tijdje geleden naakt geposeerd heeft. Heb wel onbedekt topless van d'er gezien op de site van een fotograaf, naakt nog niet. Maar wie weet. Eerst eens kijken of ik vaker met haar kan gaan werken, en wie weet dat het lukt om wat mooie gestyleerde naaktfoto's van d'er te mogen maken. Mooi iets voor in de toekomst. Ze gaf wel tussen neus en lippen door daar vrij selectief in te zijn.

    Ohja, nummer 6 nog even omgezet naar zwart wit.


    simonepleizier_6_bw by Sauer Fotografie, on Flickr

  11. #1961

    Standaard

    Indien gewenst kan ik binnenkort nog een paar aanvullende foto's plaatsen, en de foto's die hier staan vervangen door gephotoshopte foto's

    Roept u maar

    ps: ideeen voor een volgende shoot zijn er al. Nu zoeken naar een mooie lokatie, een geschikt model, en kijken of ik lingerie kan vinden die bij het concept van de foto past. Als ik een model gevonden heb overleggen wat ze zelf in de kast heeft liggen, en anders kijken of er winkels willen meewerken

    Weet er iemand een mooi oud verlaten en vervallen landhuis ofzo? Zo'n oud stijlvol huis dat helemaal aan zijn lot overgelaten wordt? Dat mag zowel in Nederland als in Belgie als in de grensstreek van Duitsland zijn

  12. #1962
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Was ook een geintje. Ik kan me voorstellen dat als je serieus met je hobbie/vak bezig bent dat soort dingen randzaken zijn. Maar ik zelf zou dat best spannend vinden. We blijven mannen hè...

    Is ook best moeilijk om er wat zinnigs over te zeggen, want toch speelt dat aspect mee. Zeker bij zo'n knappe dame. Maar hè, dat is ook voor de kijker een beetje de bedoeling.., toch? Voor mij persoonlijk vind ik die staande met blouse erg tot de verbeelding spreken. Maar de andere natuurlijk ook.

    Uiteraard willen we wel wat bewerkte foto's zien, omdat je dan nog meer de mogelijkheid hebt om je eigen visie neer te zetten en wij daarvan mee kunnen genieten.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  13. #1963

    Standaard

    Dat spannend vinden was ook bij mij het geval hoor Zeker in het eerste begin. Dan begin je te wennen en gaat het allemaal wat makkelijker.

    Ben nu bezig met nabewerken, maar man o man, ik heb een hekel aan a. computers, en b. aan photoshop. En aan mijn NAS omdat die zo ultiem tergend langzaam is. (wegschrijven naar de NAS met 5MB/s waar het bestand soms 850MB groot is )

    Ga nu weer verder werken aan wat nabewerkingen. Hopelijk dit jaar nog online

  14. #1964

    Standaard

    Ik kan overigens de stylus van mijn Wacom niet vinden na mijn verhuizing (wel meegenomen). Denk, ik kijk even hoe duur die is om na te bestellen.

    De komende dagen ga ik maar eens goed opnieuw zoeken. . . . 90 euro.

    En de touchpad van mijn iMac (los gekocht nadat mijn muis overleden was) bevalt voor geen meter bij photoshoppen; je kunt totaal niet nauwkeurig werken. Dus kan het photoshop werk nu fijn op mijn laptopje doen. Wordt je blij van :devil:

  15. #1965

    Standaard

    Photoshop zuigt HARD

    denk je een manier gevonden te hebben om de huid normaal te verzachten, ben je een half uur bezig om dat te proberen, blijf je van die knijterharde overgangen tussen bewerkt/onbewerkt houden. Echt, mijn humeur keldert op zulke moment tot DIEP onder het vriespunt.

  16. #1966

  17. #1967

    Standaard

    Komt allemaal goed Christiaan......
    Gewoon tot 10 (of 1000) tellen!
    In zulke gevallen kun je het beste effe afstand nemen en het morgen weer oppikken!
    Heb zelf meerdere malen aan video's zitten werken waar het helemaal niet ging hoe ik het wilde.
    Effe wat anders gaan doen,dan komen er nieuwe creatieve dingen in je op die wel werken.
    this is my boomstick!!!

  18. #1968

    Standaard

    In zulke gevallen kun je het beste effe afstand nemen en het morgen weer oppikken!
    Dat dacht ik gister dus ook Maar dat ging toch anders dan gepland. Schijnbaar zitten er zo ontstellend veel stappen in het verzachten van een huidje dat als je 1 stap op het verkeerde moment vergeet/verkeerd doet je daarna volledig opnieuw kunt beginnen. En geloof me, als je dan net een uur hebt zitten gummen wordt je daar niet blijer van. Nu bezig met de 2e foto. Dat gaat gelukkig al wat beter.

  19. #1969

    Standaard

    Gelukkig!
    Succes ermee en we horen wel hoe het verloopt!
    this is my boomstick!!!

  20. #1970

    Standaard

    Gelukkig zijn er net een paar foto's vrij behoorlijk gelukt.
    Huidje verzachten, lingerie wat verscherpen, ogen wat ophelderen, 1 naar zwart wit omgezet (staat hierboven ook al, maar dan zonder nabewerking), beetje kleur toevoegen, enz.

  21. #1971

    Standaard

    Zo.

    De selectie zoals ik hem op dit moment wil hebben en hopelijk ga houden. Er zit genoeg frustratie qua photoshop werk in Maar dat wordt teniet gedaan door het plezier dat ik van de shoot gehad heb.

    Ik blijf erbij, ik heb een nieuwe hobby gevonden, en dit wil ik zeker vaker gaan doen. En dat is lang, heel lang geleden dat ik dat bij een shoot heb gehad dat gevoel

    Goed, hier de foto's (er zit geen bewuste volgorde in, behalve dat de geklede foto als eerste is geplaatst).


    _MG_8738 by Sauer Fotografie, on Flickr


    DSC_1491 by Sauer Fotografie, on Flickr


    DSC_1486 by Sauer Fotografie, on Flickr


    DSC_1461 by Sauer Fotografie, on Flickr


    DSC_1434 by Sauer Fotografie, on Flickr


    DSC_1409 by Sauer Fotografie, on Flickr


    DSC_1402 by Sauer Fotografie, on Flickr


    DSC_1363 by Sauer Fotografie, on Flickr


    DSC_1355 by Sauer Fotografie, on Flickr


    _MG_8754 by Sauer Fotografie, on Flickr


    _MG_8752 by Sauer Fotografie, on Flickr


    DSC_1346 by Sauer Fotografie, on Flickr


    DSC_1330 by Sauer Fotografie, on Flickr


    DSC_1319 by Sauer Fotografie, on Flickr

  22. #1972

    Standaard

    Ik zie overigens dat 1355 wat donkertjes is, en dat de twee foto's erna een andere kleurtoon hebben.

    Volgende keer even een kleurenstaal meenemen om de foto's gelijk te trekken qua kleurbalans. Zo zie je maar, er zitten steeds meer leermomenten in zo'n shoot

  23. #1973

    Standaard

    Dat ligt eraan welke methode je gebruikt. Er zijn verschillende methodes die je kunt gebruiken en de resultaten verschillen allemaal van elkaar. Het gaat van subtiel naar plastisch.

    Aan u de keus. Niet de schuld van photoshop.

    Kijk eens op youtube, daar zijn legio instructievideo's voor huidcorrectie.

    Verder zijn er twee populaire plug-ins voor photoshop:

    Portraiture en portrait professional.
    http://imagenomic.com/pt.aspx

    http://www.portraitprofessional.com/

    Ook met deze plug-ins kun je hele subtiele aanpassingen maken of erg plastisch. Voldoende controle over het proces.

    Kijk eventueel ook eens naar skinfix actions.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer Bekijk bericht
    Photoshop zuigt HARD

    denk je een manier gevonden te hebben om de huid normaal te verzachten, ben je een half uur bezig om dat te proberen, blijf je van die knijterharde overgangen tussen bewerkt/onbewerkt houden. Echt, mijn humeur keldert op zulke moment tot DIEP onder het vriespunt.
    Laatst aangepast door hstadman : 16-10-2012 om 11:51

  24. #1974

    Standaard

    Heb je de lokatie eerst gescout om achtergronden vooraf te bepalen ?
    De tijd nemen om je lijnenspel goed te plannen voor de shoot is geen overbodige luxe. Zoals je zelf zegt, een open deur kan je plaatje net even uit balans brengen. (de deuren zijn trouwens prima in je foto's, er mag best geleefd worden toch ? ) Mij vallen vooral de lijnen op die net iets schuin lopen, er zijn er ook erg veel op zo'n lokatie. Trek je de plinten recht dan zijn de ramen scheef, erg moeilijk

    Heb je een horizon op je camera of een losse waterpas op/aan de camera/het statief ?
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  25. #1975

    Standaard

    Het is leuk om te zien dat zo'n shoot op dit, en twee andere fora a. best wat verschillende reacties krijgt (positief, en ronduit negatief), en b. dat er toch redelijk wat over gediscussieerd wordt.
    Zeker op een site als dutchphotozone.com vind ik dat erg prettig; dat forum ligt tegewoordig bijna op zijn gat, en mijn topic zit tenminste een beetje leven in de brouwerij
    De lokatie is eerst gescout van te voren, maar wat ook op DPZ werd gezegd, en wat jij ook noemt: volgende keer eerst mijn camera meenemen, en proberen interessante foto's van de lokatie zelf te maken, en dan kun je daarna je model nog toevoegen. Ga ik een volgende keer zeker doen.

    De steeds net wat weglopende lijnen is waarschijnlijk door de spanning van zo'n eerste keer shooten geweest. Foto's zijn overigens uit de hand gemaakt, en niet vanaf statief. Volgende keer wat beter nadenken over de foto's van te voren, statief + camera neerzetten, compositie bepalen, lampjes neerzetten, en dan model neerzetten.

    @ Harry: thanks! Ik ga eens kijken naar je linkjes.

Pagina 79 van 89 EersteEerste ... 2969757677787980818283 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •