Pagina 73 van 89 EersteEerste ... 236369707172737475767783 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1.801 tot 1.825 van 2202 worden weergegeven.
  1. #1801

    Standaard

    Nog één ding. Alle foto's genomen met Canon 400D en 24-70L.

  2. #1802

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger Bekijk bericht
    Dank dank dank voor de feedback!
    Die fietspomp... verhip, nu je het zegt! Had ik geen erg in tijdens het nemen van de foto. Zie jij dat soort dingen nou wel?
    Graag gedaan Wat ik schrijf, zonder feedback wordt je niet beter
    Of ik dat zie? Soms, maar vaak genoeg ook niet. Dan ligt het volledig aan de foto of die nog bruikbaar is of niet. Maar geluk kun je ook creëren door voldoende te fotograferen.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger Bekijk bericht
    Contrast is bewust hoog gelegd. Te hoog?
    In mijn ogen? Ja. Maar dat kan persoonlijk zijn. Maar voor mij is het over the top.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger Bekijk bericht
    En wat is er mis met de uitsnede? Zal ik je het orgineel eens mailen, want er is wel wat meer...
    Op zich niets, maar ik denk dat als je die rand links er af snijdt en dan net een tikje van de bovenkant om de verhouding gelijk te houden dat het de foto wel eens goed kan doen. Zomaar een inschatting. Niet geprobeerd in photoshop
    Laatst aangepast door Christiaan Sauer : 17-01-2012 om 00:38

  3. #1803

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger Bekijk bericht
    Ik ben het wel met je eens. Ik zal tzt eens kijken of ik de achtergrond wat waziger kan krijgen.
    Had na mijn opmerking even heel snel gespeeld in photoshop met doordrukken en tegenhouden en daar is echt wel wat mee te doen. Goed, met een muis/touchpad wat moeilijker dan met een Wacom, maar nog steeds goed te doen hoor ;0

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger Bekijk bericht
    Verder heb ik kleur en zwart/wit door elkaar genomen. De havenfoto's heb ik wel wat vergrijsd. Behalve die eerste...
    Daar zou ik toch wat mee uitkijken. Je bedoeld het misschien niet puur als een serie, maar zo komt het wel over. En dan is een consequente lijn bijzonder prettig bij het kijken. Het is natuurlijk geen must, maar het is voor de ontvangende partij (voor wie je waarschijnlijk je beelden toont) erg prettig als je een beetje constant dezelfde toning en nabewerking aanhoudt. Je probeert over het algemeen toch ook je foto's op dezelfde maat online te zetten
    Je kunt best kleur/zwart wit door elkaar gebruiken, maar maak er dan bv twee series van. Dan is het al wat prettiger kijken.

    Wist overigens niet dat je met een 24-70 werkte? Ben van de kwaliteiten van de lens niet onder de indruk, maar het bereik is wel erg aangenaam. Als ik ooit genoeg geld heb wil ik die nog eens aanschaffen. Heerlijke allround lens. Die mis ik nu toch wel echt heel erg (ga van 35 naar 70 mm)

  4. #1804

    Standaard

    Laatste puntje, dan ga ik slapen (wekkertje gaat weer gewoon voor 7en af. . . )
    De basketbalfoto is geschoten @ 45mm 3.5
    Nu snap ik dat je daar waarschijnlijk geen invloed op hebt gehad en dat je in een reflex hebt moeten werken (indien zo, zie je dat geluk te maken is met een beetje ervaring?), maar mocht je nog eens in de positie zijn om zo'n foto te maken: iets meer afstand nemen zodat je op 70mm kan werken. En op 2.8

    Het zullen geen denderende verschillen zijn (zeker op crop niet), maar en naar 70mm, en naar 2.8 kan net wat meer onscherpte op achtergrond opleveren. Nu ben ik daar tegenwoordig wat minder fan van dan een jaar of 2 a 3 geleden, maar in zulke situaties kan het zeker helpen.

  5. #1805

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer Bekijk bericht
    Op zich niets, maar ik denk dat als je die rand links er af snijdt en dan net een tikje van de bovenkant om de verhouding gelijk te houden dat het de foto wel eens goed kan doen. Zomaar een inschatting. Niet geprobeerd in photoshop
    Ik zie wat je bedoelt: net even dat zwarte stuk weglaten links. Ik denk dat dat inderdaad een verbetering is. Ik zal het eens proberen.

  6. #1806

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer Bekijk bericht
    Je bedoeld het misschien niet puur als een serie, maar zo komt het wel over. En dan is een consequente lijn bijzonder prettig bij het kijken. Het is natuurlijk geen must, maar het is voor de ontvangende partij (voor wie je waarschijnlijk je beelden toont) erg prettig als je een beetje constant dezelfde toning en nabewerking aanhoudt. Je probeert over het algemeen toch ook je foto's op dezelfde maat online te zetten
    Je kunt best kleur/zwart wit door elkaar gebruiken, maar maak er dan bv twee series van. Dan is het al wat prettiger kijken.
    Je hebt gelijk. Het zijn eigenlijk ook twee series. Het is één serie met onderdrukte saturatie en één serie waarin dat niet is gebeurd. Maar, het was nogal laat gisteravond en ik had de foto's op grootte gesorteerd en vanaf de kleinste ze hier neergezet.

    Ik heb donderdag presentatie in de cursus en daar zal ik zeker iets beter bekijken hoe ik ze neerleg.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer Bekijk bericht
    Wist overigens niet dat je met een 24-70 werkte? Ben van de kwaliteiten van de lens niet onder de indruk, maar het bereik is wel erg aangenaam. Als ik ooit genoeg geld heb wil ik die nog eens aanschaffen. Heerlijke allround lens. Die mis ik nu toch wel echt heel erg (ga van 35 naar 70 mm)
    Heb dat objectief nu een aantal maanden. 2e hands gekocht als vervanging van mijn kitlens. Vergeleken daarmee is het wel a major improvement. Vooral die stops extra was handig bij zonsondergang zaterdag.

  7. #1807

    Standaard

    Oh, maar het is hoe dan ook een fijn, goed objectief hoor
    Bereik en lichtsterkte zijn gewoon erg prettig te noemen. Zit zelf een beetje in dubio of ik mijn 16-35 moet opgeven voor een 24-70 of dat ik moet sparen om hem er bij te nemen.
    Probleem van deze lens is een beetje dat je (nogal) wat geluk moet hebben een scherp exemplaar te pakken te krijgen. Er zijn er meer dan voldoende die gewoon goed scherp zijn, maar helaas zijn er ook voldoende die (zeker @ 2.8) gewoon soft te noemen zijn.

  8. #1808

    Standaard

    Hmm, ik kan niet zeggen dat een eventueel softness van de lens mij al is opgevallen. De foto's uit de serie heb ik wel allemaal bewust verscherpt (als ook het contrast verhoogd) als nabewerking. Ook een bepaalde sfeer te krijgen. Ook de vignettering komt niet van de lens, maar is bewust toegevoegd.

  9. #1809

    Standaard

    O ja: jouw 16-35 moet je natuurlijk nooit wegdoen!

  10. #1810

    Standaard

    Haha, zeg nooit nooit
    Heb vanavond ontdekt dat het leven soms anders loopt dan je van te voren verwacht, dus iets planbaars als een objectief zou al helemaal zomaar opeens verkocht kunnen worden.
    Geen idee. Prioriteit is in ieder geval even wat gezakt voor de komende dagen/weken.

  11. #1811
    Laatst aangepast door Christiaan Sauer : 30-01-2012 om 11:44

  12. #1812

    Standaard

    Yihaaaaaa.
    Mijn boek dat ik de 29e heb besteld is gister verzonden, en is vandaag gereed gemaakt voor uitlevering.
    Met een beetje geluk wordt dat dus vandaag afgeleverd. Heb het bij mijn ouders laten bezorgen omdat die meer thuis zijn dan ik, zijn ze natuurlijk net vandaag allebei van huis af :P
    Ach, met wat geluk geven ze het af bij de buren (kantoren), dus dan hoop ik het alsnog vandaag binnen te hebben. Nu maar hopen dat het ook echt goed is. Mag ook wel, voor 206 euro per boek. . . .

  13. #1813

    Standaard

    Foto's jongens, foto's
    Ik heb vandaag overigens mijn eerste boek binnengekregen.
    Prachtig geworden.
    Hardcover, volledig zwarte pagina's, geen logo buiten mijn eigen logo om, zwarte schutbladen. Extra zwaar, gematteerd papier waarop zwart wit foto's bijzonder mooi uitpakken. Mooie korrelige feel bij de pagina's. Nee, bevalt me (op de prijs na) erg goed

  14. #1814

    Standaard

    Humor.
    Zo zit de klad er compleet in met mijn bedrijf, zo zitten er een aantal erg leuke dingen in het verschiet 8)

    Ben benaderd door een financieel consulting bedrijf aan de Zuid-as dat ze foto's van me willen kopen voor een jaar lang gebruik op hun website. Nog niet concreet als in overeenkomst getekend, maar de intentie is er alvast.

    PostNL benaderd voor een reportage op de vestiging bij mij in de buurt om daar foto's te maken omdat die vestiging binnenkort sluit, en daar een boek van te maken. Is erg positief op gereageerd.

    Waarschijnlijk binnen nu en een maand of 2 enkele tientallen hofjes in het noorden van het land fotograferen.

    Morgen proberen via vriendjespolitiek mijn net uitgebrachte boek aan het betreffende bedrijf zelf te verkopen (wat ik nu heb is een relatiegeschenk voor mijn opdrachtgevers)

    En als klapt op de vuurpijl: op het moment dat ik er zin in heb ga ik voor een week naar Berlijn voor een reportage. Iemand is zelf te invalide om haar zoon te bezoeken die daar sinds kort eindelijk een beetje een definitieve woonplek en rust heeft gevonden, en die wil bijzonder graag weten hoe die woont en leeft. En die heeft mij benaderd om daar een week naar toe te gaan.
    Heerlijk betaald op vakantie en me tussendoor suf fotograferen. Erg, erg tof, zeker omdat Berlijn al een paar jaar op mijn lijstje staat van steden die ik bezocht wil hebben. Heb nu best wat grote steden gezien in mijn leven, maar Berlijn nog niet tot nu toe.

    Nu nog opnieuw achter een opdracht aan voor een pool-expeditie schip (helaas wel in de regio fotograferen, niet op de Zuidpool jammer genoeg :P), en dan heb ik weer even wat leuke dingen te doen de komende tijd.

    Je krijgt er spontaan weer zin van om te gaan fotograferen

  15. #1815

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger Bekijk bericht
    Nog één ding. Alle foto's genomen met Canon 400D en 24-70L.

    Je hebt zeker geen interesse om te ruilen tegen een 16-35?

  16. #1816

    Standaard

    Ok. Tijd voor weer wat foto's!!! Ben afgelopen zaterdag naar Paradiso geweest in Amsterdam voor een concert van Simple Minds. Wat ik nog nooit meegemaakt heb bij concert gebeurde hier: het was helemaal geen probleem gedurende het concert foto's te maken. En dat heb ik dan ook van harte gedaan. Toch enigszins met mate, want je komt tenslotte voor de muziek. Alles geschoten op ISO 800 als ik me niet vergis, wat voor mijn 400D suboptimaal is. Verder de kitlens gebruikt, dus ook dat is niet je van het. Toch redelijk tevreden over het uiteindelijke resultaat. Met dank aan de fantastische lightroom software natuurlijk.

    En nu de foto's...

  17. #1817

  18. #1818

  19. #1819

  20. #1820

  21. #1821

  22. #1822

    Standaard

    De laatste laat me nog niet helemaal los, ik heb het gevoel dat er wel wat meer uit te halen is, maar ik kan er niet helemaal de vinger op leggen hoe...

  23. #1823

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer Bekijk bericht
    Je hebt zeker geen interesse om te ruilen tegen een 16-35?
    Inderdaad: zeker geen interesse... Misschien als ik (a) ooit eens een fullframe heb dat ik dan (b) de 16-35 wil. Maar nu heb ik nog een crop en de 10-22... Zodoende!

  24. #1824

    Standaard

    LOL. Was ook meer gekscherend bedoeld
    Leuke foto's. Wat aan de donkere kant, en qua compositie niet altijd even spannend, maar toch leuk om naar te kijken.

    Hier twee foto's van mijn kant van een HT dat hier ook op het forum voorbij komt.
    Afgelopen zaterdag mogen bezoeken. Leuke ervaring om het rustig uit te drukken


    _MG_3627 by Sauer Fotografie, on Flickr


    Dedicated HT . . by Sauer Fotografie, on Flickr

  25. #1825

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer Bekijk bericht

    Hier twee foto's van mijn kant van een HT dat hier ook op het forum voorbij komt.
    Afgelopen zaterdag mogen bezoeken. Leuke ervaring om het rustig uit te drukken
    Mooie sfeervolle foto's van een erg mooie thuisbios
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

Pagina 73 van 89 EersteEerste ... 236369707172737475767783 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •