Pagina 72 van 89 EersteEerste ... 226268697071727374757682 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1.776 tot 1.800 van 2202 worden weergegeven.
  1. #1776

    Standaard

    Bummer.
    Je inbreng was altijd wel leuk om te lezen

  2. #1777

  3. #1778

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer Bekijk bericht
    Een foto van het interieur van de kerk in Vlissingen St Jacobskerk Vlissingen by Sauer Fotografie, on Flickr
    Fraai!! Heb je die foto met statief genomen? Wat voor camera heb je?
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  4. #1779

    Standaard

    Dank je
    Foto is inderdaad vanaf statief genomen. Drie foto's met verschillende sluitertijden en daarna in Photomatix/Photoshop verwerkt.
    Camera? Normaal gebruik ik een 5DmkII met 16-35 2.8 mkII / 70-200 2.8 ISmkII, maar in dit geval een 50D gebruikt.
    Camera is niet het belangrijkste (al helpt het wel om normaal gesproken fullframe te schieten, je schiet wat makkelijker wat je met je ogen ziet).

  5. #1780

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer Bekijk bericht
    Dank je
    Foto is inderdaad vanaf statief genomen. Drie foto's met verschillende sluitertijden en daarna in Photomatix/Photoshop verwerkt.
    Camera? Normaal gebruik ik een 5DmkII met 16-35 2.8 mkII / 70-200 2.8 ISmkII, maar in dit geval een 50D gebruikt.
    Camera is niet het belangrijkste (al helpt het wel om normaal gesproken fullframe te schieten, je schiet wat makkelijker wat je met je ogen ziet).
    Nou in dit geval vind ik het wel leuk om te weten aangezien ik zelf ook een 50D heb Ben er nog niet zo gek lang mee bezig maar vind het erg inspirerend wat mensen voor prachtige dingen maken.
    En uiteraard is de lens wel een zeer bepalende factor idd.
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  6. #1781

    Standaard

    Ik snap je helemaal
    Als je mij vraagt wat het meest bepalend is voor een goede foto?
    1. Het oog van de fotograaf
    2. De kwaliteit van de fotograaf (dus eerste is zien wat je wilt fotograferen, 2e is weten hoe je het vastlegd)
    3. Lens
    4. Camera
    5. Accessoires
    6. Photosohop etc skills.

    Als ik mijn moeder mijn duurste combi in haar handen steek zal er gegarandeerd geen geweldige foto uitkomen (mits je geen toevalstreffer hebt). Gewoon omdat ze nooit fotografeert, en dus niet constant in gedachte bezig is datgene dat ze ziet om te zetten naar een foto in d'er gedachte

  7. #1782

    Standaard

    Fotootje van begin van de maand.
    Het wordt hoog tijd dat ik de oplader van mijn 5DmkII eens vind, of gewoon een nieuwe bestel. Mis mijn normale camera een beetje :P
    Foto is overigens gemaakt met mijn back-up camera (50D), en een geleende 17-55 ipv mijn eigen 16-35 aangezien die problemen had.


    Sleuteloverdracht by Sauer Fotografie, on Flickr
    Laatst aangepast door Christiaan Sauer : 25-12-2011 om 21:46

  8. #1783

    Standaard

    Jammer dat je er zulke natte kleren van krijgt, maar het was weer mooi hoor, hier in Vlissingen.


    Storm in Vlissingen by Sauer Fotografie, on Flickr

  9. #1784

  10. #1785

    Standaard

    In het kader van de cursus zaterdag naar Antwerpen geweest. Twee opdrachten: mensen en een sfeerreportage in de haven bij zonsondergang. Hier wat resultaten:


  11. #1786

  12. #1787

  13. #1788

  14. #1789

    Standaard

    Leuke plaat.
    Wel wat puntjes die me opvallen natuurlijk Alleen maar oh en ah worden we niet beter van
    Misschien volgende keer een tikkeltje naar recht stappen zodat de fietspomp wat meer los komt van de meneer. Daarnaast is het contrast wel erg hoog. Ik krijg nogal het gevoel dat je in photoshop behoorlijk aan de contrast slider hebt getrokken
    Weet je overigens zeker dat je de uitsnede zo het lekkerste vind kijken?

    Maar voor de rest leuk plaat

  15. #1790

  16. #1791

    Standaard

    Hey, meer plaatjes Altijd leuk.
    Waarom de foto uit de haven in kleur als de foto's er om heen in zwart wit zijn? Denk persoonlijk dat die nog eens sterker in zwart wit is dan zo eigenlijk. Zou je eens "moeten" proberen.

    Man + kind + bal is heerlijke foto. Wel zou ik persoonlijk de genoemde drie wat meer aanwezig maken, en de achtergrond wat meer wegdrukken in photoshop. Dan kom de nadruk echt volledig op die mensen + bal te liggen. Maar de basis is erg goed werkbaar!

  17. #1792

  18. #1793

  19. #1794

  20. #1795

  21. #1796

  22. #1797

  23. #1798

    Standaard

    Dit is het even voor dit moment. Op mijn flickr zijn de volledige series te zien. De kleinste foto's (aantal Mb) zie je hier.

    Dit zijn de links naar de flickr sets: http://flic.kr/s/aHsjy6PhFP
    en http://flic.kr/s/aHsjy6PkdM.

  24. #1799

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer Bekijk bericht
    Leuke plaat.
    Wel wat puntjes die me opvallen natuurlijk Alleen maar oh en ah worden we niet beter van
    Misschien volgende keer een tikkeltje naar recht stappen zodat de fietspomp wat meer los komt van de meneer. Daarnaast is het contrast wel erg hoog. Ik krijg nogal het gevoel dat je in photoshop behoorlijk aan de contrast slider hebt getrokken
    Weet je overigens zeker dat je de uitsnede zo het lekkerste vind kijken?

    Maar voor de rest leuk plaat
    Dank dank dank voor de feedback!
    Die fietspomp... verhip, nu je het zegt! Had ik geen erg in tijdens het nemen van de foto. Zie jij dat soort dingen nou wel?

    Contrast is bewust hoog gelegd. Te hoog?

    En wat is er mis met de uitsnede? Zal ik je het orgineel eens mailen, want er is wel wat meer...

  25. #1800

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer Bekijk bericht
    Hey, meer plaatjes Altijd leuk.
    Waarom de foto uit de haven in kleur als de foto's er om heen in zwart wit zijn? Denk persoonlijk dat die nog eens sterker in zwart wit is dan zo eigenlijk. Zou je eens "moeten" proberen.

    Man + kind + bal is heerlijke foto. Wel zou ik persoonlijk de genoemde drie wat meer aanwezig maken, en de achtergrond wat meer wegdrukken in photoshop. Dan kom de nadruk echt volledig op die mensen + bal te liggen. Maar de basis is erg goed werkbaar!
    Ik ben het wel met je eens. Ik zal tzt eens kijken of ik de achtergrond wat waziger kan krijgen.

    Verder heb ik kleur en zwart/wit door elkaar genomen. De havenfoto's heb ik wel wat vergrijsd. Behalve die eerste...

Pagina 72 van 89 EersteEerste ... 226268697071727374757682 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •