Pagina 71 van 89 EersteEerste ... 216167686970717273747581 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1.751 tot 1.775 van 2202 worden weergegeven.
  1. #1751
    Laatst aangepast door Christiaan Sauer : 19-10-2011 om 09:48 Reden: Update aan foto.

  2. #1752

    Standaard

    Hmm Christiaan. Doet me eerlijk gezegd niet zo veel. Mis een beetje de wow-factor die ik zo vaak heb bij jouw foto's...

  3. #1753
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    De 'eenden in volle vlucht' vind ik een fraaie foto, maar ik heb het idee dat er veel meer mee te doen is. Misschien moet je er een serie van maken met meer foto's. Deze ene is net even te weinig.

    De macro-foto's zijn wisselend. Het idee met de pepermuntjes is leuk, maar ik denk dat er meer mogelijk is met licht en schaduw. De compositie zou spannender kunnen. Wellicht meer contrast en/of omzetting naar zwart wit. Misschien is de foto ook net iets te ruim en zijn er nu iets teveel pepermuntjes. Ook bij de andere foto's is het voor mijn gevoel net iets te ruim om interessant te worden.

    Zelf heb ik bij macro graag dat ik dingen kan zien op een foto, die ik normaliter niet zie. Zelfs zo'n mandarijntje kan dan veel spannender worden.

    Autumn by Sea doet mij ook niet veel. Ik weet eerlijk gezegd niet waar ik naar moet kijken, de bijna onzichtbare toren op de achtergrond of het bruggetjes of misschien de weerspiegeling in het water. Alsof er geen keuze is gemaakt, terwijl die objecten en het mistige weer wel allerlei mogelijkheden lijken te hebben.

    Maar goed, het is al zo lang geleden dat ik zelf iets heb gepost of überhaupt gefotografeerd heb. Hoog tijd om daar weer eens verandering in te brengen. Maar eens kijken of ik binnenkort wat tijd kan vinden/maken.
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  4. #1754

    Standaard

    Dank voor je feedback. Heb ik met interesse gelezen.
    Zeker op de thee kan inderdaad nog verder ingezoomd worden, waarbij het interessant blijft of interessanter wordt.

    Volgens mij kan mijn hardware (lens) het ook nog wel aan. Ik ben benieuwd wat de "leraar" er van zegt donderdagavond...

  5. #1755

    Standaard

    @ Robin: thanx. Het missen van de WOW-factor kan heel goed kloppen. Dat was ook niet de insteek van deze plaat. Het ging me erom een koud, herfstweerachtig gevoel op te wekken. Ik ben het meteen met je eens dat ik normaal veel uitgesprokenere foto's toon hier. Maar gelukkig heb ik af en toe mijn nukken dat ik ook ingetogen werk

    @ Eddy: thanx. Wat had je in gedachten dat er meer mee te doen was? Op mijn flickr pagina staat deze foto overigens ook in kleur, en na redelijk wennen begint die toch mijn voorkeur te krijgen. Misschien dat die het meer voor je doet. Een serie zou ik moeten kijken, maar echt veel materieel heb ik niet vandaar. Dus een serieetje wordt lastiger.
    Waar je bij A@S naar "moet" kijken mag je natuurlijk helemaal zelf weten. Persoonlijk wordt mijn oog steeds naar de bosjes op de achtergrond en de reflecties in het water getrokken, en ga ik vanaf daar de foto verder onderzoeken wat er allemaal te zien is. De toren op de achtergrond heb ik tov de vorige versie overigens bewust iets beter zichtbaar gemaakt. Anders verdwijnt die op internet formaat helemaal in de mist.

    @ Robin: voor mijn gevoel zijn je macrofoto's meer close-ups dan macro's. Maar dat komt ook omdat ik het licht weinig boeiend vind, en het onderwerp lijkt nogal duidelijk neer gelegd voor "het maken van de foto's. Er ontbreekt spanning in je foto's.
    Je mandarijntje bijvoorbeeld, waarom zo pontificaal midden in beeld, en dan ook nog eens inflitsen? Macro gaat vaak met statief, dus dan hoef je ook niet zo hard in te flitsen. En ik verwacht dat je ook wel een deel(tje) van de mandarijn moet kunnen laten zien zonder over de grenzen van je lens heen te gaan.

    Ik ben het niet helemaal eens met Eddy voor wat betreft je pepermuntjes. Waarom niet veel meer van die dingen neerleggen, en met je macro er eentje van isoleeren, en die inderdaad met spannend licht en schaduw eruit halen. In tegenstellling tot mijn eigen foto: more is in dit geval voor mij better

  6. #1756

    Standaard

    Hier toch even de kleurenversie, en nog wat anders erbij.



    Eenden by Sauer Fotografie, on Flickr


    Eendjes in het water by Sauer Fotografie, on Flickr


    Eenden in volle vlucht, versie 2 by Sauer Fotografie, on Flickr


    In vogelvlucht by Sauer Fotografie, on Flickr
    Laatst aangepast door Christiaan Sauer : 18-10-2011 om 17:02

  7. #1757

    Standaard

    Christiaan, bedankt voor je feedback (wordt altijd gewaardeerd), maar... Bij het mandarijntje is geen gebruik gemaakt van flits. In geen van de foto's overigens...

  8. #1758
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer Bekijk bericht
    Ik ben het niet helemaal eens met Eddy voor wat betreft je pepermuntjes. Waarom niet veel meer van die dingen neerleggen, en met je macro er eentje van isoleeren, en die inderdaad met spannend licht en schaduw eruit halen. In tegenstellling tot mijn eigen foto: more is in dit geval voor mij better
    Inderdaad, dit lijkt me nog veel mooier.

    Ik ben blij dat je de andere eendefoto's er nu ook bij gedaan hebt. Die bovenste foto is erg mooi zeg. Het herfstlicht, de korte scherpte/diepte en ineens ga ik, met de laatste foto in gedachten, zelfs de 'stilte voor de storm' er in zien. De wegvliegende eenden is dynamischer, maar deze is toch ook wel erg fraai hoor.

    Wat ik met serie bedoel is niet gericht op deze specifieke fotosessie hoor. Ik bedoelde eigenlijk dat het onderwerp volgens mij zeer geschikt is om er meer mee te doen. Misschien een volgende keer een close up van een enkele eend (die net landt/wegvliegt), een foto van de weerspiegeling van overvliegende vogels, spetterend water bij landen/wegvliegen etc.

    Ik heb ergens een instructieboek over fotograferen liggen met daarin een serie foto's van een bepaalde wijk met aparte woningbouw. De foto's, genomen over het gehele jaar, laten steeds een stukje zien van die buurt, verschillende kaders, standpunten, belichting etc. De foto's afzonderlijk zijn aardig, maar niet allemaal even geweldig. Echter, als je de foto's ziet in de hele serie ontstaat er iets extra's en ontstaat er een groter verhaal en vullen de verschillende foto's elkaar prachtig aan. Zelfs de wat mindere foto's van die wijk begonnen ineens meer te vertellen. Op die manier bedoelde ik meer het 'serie' idee.
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  9. #1759

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger Bekijk bericht
    Christiaan, bedankt voor je feedback (wordt altijd gewaardeerd), maar... Bij het mandarijntje is geen gebruik gemaakt van flits. In geen van de foto's overigens...

    Geloof je meteen Wellicht een raam ofzo dat dan die witte puntjes veroorzaakt in je foto? Lijkt wat op flitsreflecties. Vandaar

    Edit: kleine toevoeging in de serie. Soms weet je bij het maken van een foto gewoon dat je hem nog wel eens kan gebruiken
    Wie kan me overigens vertellen wat voor vogels er hier wel op de foto staan? Deze is een uur of 3 eerder gemaakt dan de eendenfoto's, en op een hele andere plek. Dus de kans dat dit dezelfde beestjes zijn is erg klein
    Ik heb ook nog een foto van een landende eend, alleen die is niet scherp genoeg om hier te plaatsen jammer genoeg. Wel een dynamisch plaatje.

    Edit 2: bedankt nog voor de uitleg wat je bedoelde met serie. Soms is een foto single een stuk beter, soms inderdaad in context tot andere foto's.
    Laatst aangepast door Christiaan Sauer : 18-10-2011 om 17:04

  10. #1760

    Standaard

    Een kleine impressie van de herdenking van de bevrijding van Vlissingen.
    Jammer genoeg had ik geen accreditatie dus kon alleen van rondom de hekken fotograferen waardoor het kan kloppen dat er geen foto's bij zitten die van dichtbij zijn genomen.
    Dat gezegd: graag jullie onderbouwde commentaar op de foto's

    1.

    Herdenking bevrijding Vlissingen by Sauer Fotografie, on Flickr

    2.

    Herdenking bevrijding Vlissingen by Sauer Fotografie, on Flickr

    3.

    Herdenking bevrijding Vlissingen by Sauer Fotografie, on Flickr

    4.

    Herdenking bevrijding Vlissingen by Sauer Fotografie, on Flickr

    5.

    Herdenking bevrijding Vlissingen by Sauer Fotografie, on Flickr

    6.

    Herdenking bevrijding Vlissingen by Sauer Fotografie, on Flickr

    7.

    Herdenking bevrijding Vlissingen by Sauer Fotografie, on Flickr

    8.

    Herdenking bevrijding Vlissingen by Sauer Fotografie, on Flickr

    9.

    Herdenking bevrijding Vlissingen by Sauer Fotografie, on Flickr

  11. #1761

  12. #1762

    Standaard

    Ben geen fan van HDR en deze foto verandert dat niet.
    De serie daarboven vind ik weer wel heel erg leuk.
    Valt me op dat je basisscherpte zo goed is. Geen bewegingsonscherpte. Kwestie van veel oefening lijkt me.

  13. #1763

    Standaard

    En dan te bedenken dat dit een subtiele HDR is
    Je kunt HDR gebruiken om enkel het dynamisch bereik te vergroten (zoals hier), en je kunt het gebruiken om het dynamisch bereik zwaar te overdrijven (zoals ik 99% vd tijd van mijn HDR's hier post).
    Ik zal morgen deze foto als extreme variant erbij zetten, dan zie je dat deze erg natuurgetrouw is gebleven
    Thanx voor je reactie btw!

  14. #1764

    Standaard

    Hier even de extreme versie van de foto hierboven. Enkel niet qua perspectief gecorrigeerd.
    Zoek de verschillen Bestanden en programma dat gebruikt is is hetzelfde.


    extreem by Sauer Fotografie, on Flickr

  15. #1765

    Standaard

    Een fotootje van mijn auto twee dagen ofzo nadat die tot in de puntjes was gewassen, en acht dagen voor ik hem opnieuw volledig gewassen en gewaxed heb (vandaag)

    Jammer genoeg is het nu weer flink winderig in Vlissingen, dus wanneer ik morgen de foto's maak zoals die er nu bij staat is die alweer vuiler dan begin van de middag. Nadeel van het detailen van je auto


    Mercedes B180 CDi by Sauer Fotografie, on Flickr

  16. #1766

    Standaard

    Een foto van het interieur van de kerk in Vlissingen


    St Jacobskerk Vlissingen by Sauer Fotografie, on Flickr

  17. #1767

    Standaard

    Hey Christiaan,

    Prachtige foto's maak je! Maak je veel gebruik van nabewerking? Zoals bijvoorbeeld bij je laatste foto van de St Jacobskerk, heb je daar veel gebruik gemaakt van nabewerking of heb je dat effect verkregen via camera-instellingen?
    PSN: r4zZ1__

  18. #1768

    Standaard

    Dank je Luuk.
    Het ligt eraan bij welke foto's. De ene keer hangt een foto volledig op de nabewerking (Paar pagina's terug bv die koepelkerk is zwaar nagewerkt, de andere keer wat minder, maar is het wel nodig om het effect te halen (foto hierboven zijn 3 foto's tot 1 gemaakt met Photomatix), en de andere keer maak ik een foto en zet ik hem in 1 keer online. Het doel heiligt de middelen qua nabewerking bij mij tegenwoordig

  19. #1769

    Standaard

    Enkele vakantiefoto's uit Thailand. Met mijn simpele compact camera gemaakt, dus niet van zeer hoge kwaliteit.






















    En nog we kwamen per ongeluk nog op een locatie van Rambo 4:


  20. #1770

    Standaard

    Maar even een productfoto gemaakt in het Vlissings Maritiem muZEEum.


    muZEEum Vlissingen by Sauer Fotografie, on Flickr

  21. #1771

    Standaard

    Doe je dat met zo'n greenscreen (of hoe zo'n groen scherm mag heten)?
    PSN: r4zZ1__

  22. #1772

    Standaard

    Bijna, maar dan anders.
    Je pakt in feite een compleet egale achtergrond die je los belicht en andere lichten voor je onderwerp.
    Deze is met maar 2 lampen gemaakt waardoor er alsnog het nodige photoshopwerk in zit, maar als je het goed doet is het richt klik klaar.

    Twee lampen op een witte achtergrond (in dit geval een witte muur) waarbij de linkerlamp het rechterstuk muur verlicht, en de rechterlamp die de linkerkant van de muur verlicht.
    Dan een lamp (90x120 softbox hier) voor de hoofdverlichting, en een tweede lamp om je schaduwen op te halen. Maar, dat is zoals het hoort, en waar je jezelf heel, heeeeeel veel werk mee kan besparen.
    Zoals ik het gedaan heb (twee lampen) is gewoon niet goed. Maarja, je moet roeien met de riemen die je hebt

  23. #1773

    Standaard

    En dit product gaat in de verkoop ?
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  24. #1774

    Standaard

    ROFLOL.
    Dat denk ik niet. Dan gaan ze toch ruzie met het Stedelijk in Amsterdam krijgen, aangezien dit stuk van daar in bruikleen is voor zover ik weet
    Maar voor mijn gevoel al een tijdje niet in dit topic geweest Mercapto?

  25. #1775

    Standaard

    Ik heb een dipje, fotografie staat even op een laag pitje. Ik kijk hier nog wel af en toe maar verder niet veel. Ben mn vakantie kiekjes aan het sorteren en das alles.
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

Pagina 71 van 89 EersteEerste ... 216167686970717273747581 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •