Pagina 69 van 89 EersteEerste ... 195965666768697071727379 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1.701 tot 1.725 van 2202 worden weergegeven.
  1. #1701

  2. #1702

  3. #1703

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Yvonne Bekijk bericht
    snap dr geen snars van.. plaats eens een foto!
    Heb onderhand toch al weer flink wat foto's erbij gezet ondertussen


    08122011_037_pres by Sauer Fotografie, on Flickr

  4. #1704
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer Bekijk bericht
    Heb onderhand toch al weer flink wat foto's erbij gezet ondertussen
    Inderdaad, en er zitten een paar zeer fraaie bij! Vooral die laatste is erg mooi. Duister, zeer dreigend, maar vooral door het lichte van de horizon erg mooi. De MG 9900 bevalt mij ook zeer. Het dynamische èn statische van de lucht is mooi vastgelegd. De blauwe vind ik persoonlijk minder, die doet me niet zo veel. Misschien wel door het gebrek aan 'verhaal' in de lucht, maar ook de horizon is erg saai, zo precies op de helft.
    Ik neem aan dat de tekst in 9950 van een demo-effect is? Ook mooi, al heb ik het idee dat de horizon niet helemaal recht is.
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  5. #1705

    Standaard

    Thanx :
    Blauwe kan ik me voorstellen: ben er zelf ook nog niet 100% van overtuigd
    9950 staat inderdaad scheef (had hem verkeerd rechtgezet, niet meer aan toegekomen die wel recht te zetten), en die is inderdaad met behulp van PTGui Pro demo aan elkaar gestitchd.
    Die foto bestaat overigens uit 15 foto's. 3 HDR foto's, die weer uit 5 foto's per stuk bestaan.
    iMac had het even zwaar met het in elkaar zetten van de foto

  6. #1706

    Standaard

    is het raar dat ik dit een best geslaagde foto vind?
    of is mijn niveau over mezelf echt heel erg gedaalt O_o
    do your balls hang low,
    can you swing them to and fro
    can you tie them in a knot
    can you tie them in a bow

    do you get a funny feeling
    when they're hanging from the ceiling
    oh, you’ll never be a sailor
    if your balls hang low

  7. #1707
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Als ik terug ben uit Florida ook weer eens wat foto's plaatsen. Maar nu nog even niet.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  8. #1708

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Als ik terug ben uit Florida ook weer eens wat foto's plaatsen. Maar nu nog even niet.
    ^totaal nutteloos dus..
    do your balls hang low,
    can you swing them to and fro
    can you tie them in a knot
    can you tie them in a bow

    do you get a funny feeling
    when they're hanging from the ceiling
    oh, you’ll never be a sailor
    if your balls hang low

  9. #1709

    Standaard

    Door de schaduw snap ik wel wat je bedoelt, maar ik kan het geen boeiende foto vinden voor de rest Sorry
    Maar nogmaals, het idee waarom je het een geslaagde foto vind kan ik er wel ergens een beetje in zien.

    Hier een work in progress. Moet de lantaarn nog verwijderen uit de definitieve foto.


    _MG_0019_20_21_tonemapped by Sauer Fotografie, on Flickr

  10. #1710

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer Bekijk bericht
    Door de schaduw snap ik wel wat je bedoelt, maar ik kan het geen boeiende foto vinden voor de rest Sorry
    Maar nogmaals, het idee waarom je het een geslaagde foto vind kan ik er wel ergens een beetje in zien.
    ik had er mischien bij moeten vermelden dat het maar een blog foto is.. dus nieteens bedoelt als foto foto snappie? kijk maar..
    http://yviesborrringlife.blogspot.co...-creative.html
    do your balls hang low,
    can you swing them to and fro
    can you tie them in a knot
    can you tie them in a bow

    do you get a funny feeling
    when they're hanging from the ceiling
    oh, you’ll never be a sailor
    if your balls hang low

  11. #1711

    Standaard

    ik baal een beetje zeg.. kan me mooie 5 centje niet vinden die ik normaal fotografeer om te laten zien hoe klein mijn kleine prulletjes zijn die ik gemaakt heb
    do your balls hang low,
    can you swing them to and fro
    can you tie them in a knot
    can you tie them in a bow

    do you get a funny feeling
    when they're hanging from the ceiling
    oh, you’ll never be a sailor
    if your balls hang low

  12. #1712

    Standaard

    Moet je er eentje in een laagje cola leggen. Is die zo weer net zo schoon en mooi als je vorige.


    Westkapelle by Sauer Fotografie, on Flickr

  13. #1713

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer Bekijk bericht
    Moet je er eentje in een laagje cola leggen. Is die zo weer net zo schoon en mooi als je vorige.

    Westkapelle by Sauer Fotografie, on Flickr
    is er iets wat je niet weet?
    do your balls hang low,
    can you swing them to and fro
    can you tie them in a knot
    can you tie them in a bow

    do you get a funny feeling
    when they're hanging from the ceiling
    oh, you’ll never be a sailor
    if your balls hang low

  14. #1714

    Standaard

    Is er iets dat IK niet weet? Cola werkt heel goed om vuile munten weer helemaal spik en span schoon te krijgen.

    Hier een foto die ik maar eens ga proberen te verkopen als ansichtkaart.

    Edit; kleine aanpassing qua kleur.


    Strand Westkapelle by Sauer Fotografie, on Flickr
    Strand Westkapelle by Sauer Fotografie, on Flickr
    Laatst aangepast door Christiaan Sauer : 18-08-2011 om 06:45

  15. #1715
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Opnieuw prachtige foto's, Christiaan. De ansichtkaart spreekt me minder aan, maar de zwartwit (Westkapelle) en vooral 19_20_21 (Tonemapped) zijn geweldig. Kan je uitleggen hoe je dat effect krijgt? Lijkt me geweldig om daar zelf mee te experimenteren.
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  16. #1716

    Standaard

    Dank
    Ansicht kan ik me voorstellen. Zijn over het algemeen gezien ook geen hoogwaardige kunstzinnige stukjes fotografie die daarvoor gebruikt worden. Het moet zo herkenbaar mogelijk blijven
    Beetje ANWB fotografie zoals mijn docent dat soort fotografie altijd omschreef.

    Hoe ik ze gemaakt heb? Heb je even

    Voor Westkapelle heb ik mijn cam op statief gezet, 50 1.4 er opgeschroefd, en een 10 stops ND filter erop, iso 50, en je diafragma knijpen tot je aan een sluitertijd van 30 seconden zit.
    Daarna de foto in photoshop omgezet naar zwart wit, en dan moet je er wat moeite voor doen om te zorgen dat je de omzetting zo strak mogelijk kunt maken.
    Uitleg komt zo.

    Voor de foto van de kerk:
    Cam op statief, 70-200 erop, en 3 foto's maken. Een onderbelicht, neutraal, en overbelicht. In Photomatix de foto's samenvoegen tot een HDR, en openen in photoshop om het wat extra heftig te maken. Dat is een kwestie van het daar omzetten naar zwart wit, die omzetting zo strak mogelijk uitvoeren, en na afloop nog een kleurtje over de foto leggen. Vaak vind ik echt zwart wit TE. Kan heel mooi zijn (gebruik het ook wel met enige regelmaat zoals je kunt zien), maar in dit geval was dat niks.

    Wat ik bedoel met zwart wit zo strak mogelijk uitvoeren?
    Je hebt een totaal van 256 helderheidspunten zoals je misschien/waarschijnlijk/wellicht weet.
    Puur zwart zijnde 0, puur wit zijnde 255. Wil je nog iets van informatie in beide kanten hebben moet je dus zorgen dat je daar net niet op uitkomt. Mij is geleerd dat zwart niet onder de 10 komt, en wit niet boven de 245. Op het oog lastig, maar met photoshop heel makkelijk.

    In photoshop kun je daarvoor een tresshold laag aanmaken. Doe dat 2 keer. Zet 1 op die 10 punten, zet de ander op de 245 punten.
    Dan maak ik een curves laag aan, en zorg dat in eerste instantie alleen de lage tresshold laag zichtbaar is. (die staat boven de curves laag). Je krijgt nu een witte afbeelding. Dan kun je net zo lang aan die curves blijven slingeren tot er zwart gaat onstaan in de foto. Dat zwart is 10 punten of lager.
    Zet de lage tresshold uit, en zet die voor 245 aan, en doe hetzelfde voor de highlights. Let op; dan is je foto in eerste instantie niet wit maar zwart.

    Op die manier kun je zorgen dat je curves zo heftig mogelijk worden zonder dat je uitgeblazen zwartwaardes of highlights krijgt. Makkelijker dan op het oog

    Edit; helemaal vergeten: bij de foto van Westkapelle heb ik nog een extra stap uitgevoerd.
    Met quickmask heb ik een stuk van het water in het midden van de foto geselecteerd. Selectie inverse, nieuwe laag aanmaken. Dan krijg je een laag met daarin alleen een stukje van het water. Normale foto uitschakelen, en dan weer de tresshold laag voor de highlights aanzetten. Weer naar je curves gaan, en dan dusdanig aan je curves trekken dat het daar weer net geen wit wordt. Op die manier krijg je dat het wit van het water ook een stuk witter wordt. Na afloop even controleren of de highlights in de rest van de foto niet teveel opgeblazen zijn. (selectielaag uitzetten, gewone foto weer aanzetten). En klaar is Chris.

    Het klinkt als heel veel werk, maar als je dat een paar keer gedaan hebt is het een paar minuten werk per foto. Valt nog reuze mee.
    Laatst aangepast door Christiaan Sauer : 18-08-2011 om 07:31

  17. #1717
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Dank voor de uitgebreide uitleg!
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  18. #1718

    Standaard

    Kunnen deze tread beter omdopen tot christiaan sauer fotografie mooie zwart wit platen en bewerkingen.
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

    Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

  19. #1719

    Standaard

    LOL.
    Thanx!

    Edit: maar laat je er vooral niet van weerhouden om zelf ook foto's te plaatsen joh. Er komen bij tijd en wijlen echt wel mooie foto's van jullie voorbij 8)

  20. #1720

    Standaard

    Chris!! ik heb me muntje gevonden!!
    do your balls hang low,
    can you swing them to and fro
    can you tie them in a knot
    can you tie them in a bow

    do you get a funny feeling
    when they're hanging from the ceiling
    oh, you’ll never be a sailor
    if your balls hang low

  21. #1721

  22. #1722

    Standaard

    Ik weet niet of de mijne hier op het forum mogen? Modelfotografie zit ook soms (fashion fashionnude bij waar soms iets van borst te zien is en slechts een deel te plaatsen vind ik ook niet op zijn plaats)
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

    Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

  23. #1723

    Standaard

    Gewoon posten
    Als het niet mag hoor je dat vanzelf wel, of het wordt vanzelf weggehaald.
    Zou leuk zijn als er meer mensen zijn die ook wat posten. Is anders idd wel echt een optocht van mijn kant

  24. #1724

    Standaard

    Poging 2 ging net effe iets fout

    1

    2

    3

    4

    5

    6

    7

    8

    9

    10

    11

    12
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

    Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

  25. #1725

    Standaard

    1 ik post hier nooitmeer wat
    2 die schoenen van foto 5 zijn zo super! maarja daar let ik dan weer op he..
    do your balls hang low,
    can you swing them to and fro
    can you tie them in a knot
    can you tie them in a bow

    do you get a funny feeling
    when they're hanging from the ceiling
    oh, you’ll never be a sailor
    if your balls hang low

Pagina 69 van 89 EersteEerste ... 195965666768697071727379 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •